A86 op de kaart.......

(voorheen NavTech)
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

A86 op de kaart.......

Bericht door JW »

Afgelopen weekend zijn we van vakantie teruggekomen, vanuit de kant van Bordeaux.
Daarbij grotendeels de A10 gereden, via Poitiers, Tours, Orleans richting Parijs.
Normaliter volg je dan bij Parijs de A10, vervolgens de A6 en dan aan de oostkant rond Parijs. Dat kan via de Périphérique, via de A86-Oost, dan wel via de Francilienne (A104). Dat zijn allemaal wegen met zo z'n nodige problemen vanwege de drukte.

Nou had ik enige tijd geleden gelezen dat men bezig is aan de westkant van Parijs de A86 te completeren met een tol-tunnel, langs Versailles en Rueill Malmaison. Kijkend op m'n systeem zag ik dat die tunnel er inmiddels is, een verbinding tussen de A13 en de A86 die er al ligt. En dus besloot ik om die route te nemen. Op de kaart is dat het stukje midden op foto.

Afbeelding

In detail is dat beter te zien

Afbeelding

Op dat plaatje is nog niet te zien dat de A86 verder naar beneden doorgetrokken gaat worden, er komt nog een tweede tunnel.

Afbeelding

Maar grappig is wel dat als je inzoomt, die "tunnel in aanleg" wel zichtbaar wordt

Afbeelding

Daar heet 'ie dan 86 in een wit blokje, en te zien is dat de aansluiting op de A86 er nog niet is. Niet te berijden dus.

Afbeelding

Dat geldt helaas ook voor het stuk dat wél op de kaart staat, het noordelijke gedeelte van de tunnel dus :oops:

Afbeelding

Aangekomen bij de afslag op de A13 naar de A86 tunnel blijkt die tunnel nog niet gebruikt te kunnen worden, de afslag is er nog niet :twisted:
En dat was dus dik balen, ik moest alsnog de A13 vervolgen tot de Périphérique en kwam daarbij uiteraard in de files terecht.

Waarom dit verhaal?
In de eerste plaats uiteraard om andere Frankrijk-gangers hierop te attenderen.
Maar zeker óók om m'n ongenoegen hierover te uiten richting Navteq.
Uit vele postings heb ik altijd begrepen dat Navteq pas een weg opneemt in z'n DataBase als de weg echt bestaat, of dat ze 'm op z'n minst zelf al, met toestemming van de wegbeheerder gereden hebben. En dat is hier absoluut onmogelijk, de aansluitingen zijn volop in constructie, er ligt nog niks :roll:

In een ander topic is dit ook besproken, dat ging toen over de aansluiting van de A30 op de A12 bij Ede.
TeleAtlas had dat knooppunt Maanderbroek er al op staan vóórdat het werkelijk geopend was. En dat gaf een hoop problemen voor diegenen die daar toen, rijdend op de A12 gebruik van dachten te kunnen maken, het betekende hele einden door- en omrijden. Navteq had dat niet gedaan, en nam 'm pas op in z'n volgende release.
Zó hoort het dus, en niet zoals het nu gegaan is bij de A86 tunnel :idea:

Groet,
JW

PS De plaatjes zijn thuis gemaakt, vandaar die NL TMC zenders :wink:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zowel op de PC5200 als op de PN2050 zijn de aanduidingen identiek aan de hierboven geschetste situatie.
Echter, daar waar je schrijft: Op dat plaatje is nog niet te zien dat de A86 verder naar beneden doorgetrokken gaat worden, er komt nog een tweede tunnel. is bij genoemde apparaten de weg bij alle zoomniveaus steeds volledig zichtbaar en komt het witte blokje ook niet tevoorschijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De DB van die kaarten is ook Q4/07?

En is die aansluiting zoals op dit plaatje
Afbeelding
daar dan ook nog incompleet? Ik neem aan van wel, die tweede tunnel gaat op z'n vroegst eind 2009 open. Daarmee is 'ie ook niet in een routeplanning op te nemen, een simulatie zou dat moeten bevestigen.

Toen ik de route reed werd ik via de begeleiding wél van de A13 naar de A86-Tunnel gedirigeerd, die stond dus helemaal als "berijdbaar" in het systeem. Maar dat ging dus niet, ik moest de A13 vervolgen tot de Périphérique :roll:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik had een ander aansluitpunt in gedachten waarop mijn post gebaseerd was. De afslag van de A13 naar de A86
Maar het plaatje dat je laat zien ziet er bij mij op de PC5200 en de PN2050 in ieder geval in zoverre anders uit dat de wegen er als dunne lijntjes in zijn getekend en niet als snelweg. Vanaf dit punt is de weg echter ononderbroken getekend en niet met speciale aanduidingen
Overigens zijn alle databases van Q4 2007
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Dit is inderdaad een typisch geval van wat er gebeurd als iets is opgenomen voordat de weg daadwerkelijk open is. Als ik een blik werp op deze site dan zie ik dat een deel van de weg oorspronkelijk al in oktober 2007 open had moeten gaan. Dit is echter niet gelukt en de oplevering is uitgesteld.

Ik kan me voorstellen dat als de oorspronkelijke planning was dat hij toen open moest gaan hij nu in de database zit. Q4 2007 is ongeveer nu beschikbaar voor ons op een CD / DVD / etc. (laten we voor het gemak even rekenen vanaf augustus), dus dan kan ik me voorstellen dat als ze hem in Q4 2007 hebben toegevoegd er vanaf oktober (geplande oplevering) tot en met augustus (beschikbaarheid data voor ons) vertraging op mag lopen, zonder dat dit invloed heeft op navigatie (op de vorige editie (Q4 2006) staat ie dan immers nog niet). Echter, als de vertraging zo groot wordt als ie nu is (deels pas in 2010 opgeleverd) dan heb je een probleem (geheel mee eens)...

Er worden ook weleens digitale plannen aangeleverd, dat gebeurt bijvoorbeeld bij de A2 bij Eindhoven ook, vanwaar men vooraf al wegen kan toevoegen (al dan niet zijnde als onder constructie, met als einddatum de geplande oplevering). Op het moment dat ie dan open is of er toestemming is de weg te berijden kan het dan gecontroleerd worden. Het voordeel is dat je niet een jaar hoeft te wachten voordat je een weg beschikbaar hebt op je schijf. Het nadeel is echter dat als de weg later open gaat dan gepland je ongewenste situaties krijgt.

Ik denk dat in dit geval de oorzaak ligt in het feit dat de oplevering enorm vertraagd is en daardoor de weg normaliter er al op tijd had ingezeten, maar nu een zeer ongewenste situatie ontstaat daar de weg er al in staat.

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik begrijp je verhaal, de opening van dat stuk van de weg is nu twee keer uitgesteld. Van oktober 2007 eerst naar voorjaar 2008, en nu naar....
Maar wat ik niet begrijp is dat Navteq dit al compleet in de DB kan hebben, de weg kán nog niet bereden zijn en onder andere uit het Navteq verhaal tijdens de NHS-meeting begreep ik dat dit sowieso altijd gedaan wordt om te checken of alles klopt.

Ik vermoed dat de franse afdeling van Navteq hier anders mee omgaat, een paar jaar geleden had ik ook zo'n akkefietje in het zuiden van Frankrijk, bij de Pyreneeën. Dat werd ik via een weg gestuurd die er nog helemaal niet was, volgens mij is íe er nu nog niet. Ik heb daar destijds een verhaaltje van gemaakt, moet ik even opzoeken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi JW,

Het komt ook regelmatig voor dat er digitale plannen zijn die gebruikt kunnen worden voor het toevoegen van een weg. Zo kan het dus zijn dat men een weg er al in kan zetten voordat het asfalt er ligt. Het voordeel is dat je, mits de bron coördinaten heeft zodat je hem kan digitaliseren, een weg zo (zo accuraat mogelijk) kan opnemen en kan controleren als ie dan open is. Het voordeel is dat je dan over die weg gestuurd kan worden zodra ie open is (dit was bijvoorbeeld bij de A50 tussen Oss en Eindhoven ook zo, hoewel er af en toe iets niet klopte). Ik denk dat er hier een bron is geweest die gebruikt is om de weg toe te voegen en dat er, door het 'extreme' uitstel, een probleem is ontstaan m.b.t. de beschikbaarheid op CD's en DVD's.

M.i. is de weg dus inderdaad nog niet bereden (er ligt fysiek nog niks), maar is hij toegevoegd van een digitale bron en is de oplevering uitgesteld waardoor je dit probleem krijgt. Het blijft voor de database makers (uiteraard ook voor TeleAtlas) altijd een afweging van wanneer iets wordt opgenomen. Je doet het denk ik nooit goed. Of mensen klagen dat een weg er nog niet op staat terwijl hij al geruime tijd open is (je ziet dit nu nog (omdat mensen met een oude versie rijden of er nog geen nieuwe versie beschikbaar is voor ze) met de A73 tussen Venlo en Sint Joost) of mensen klagen dat ze over een weg gestuurd worden die nog niet klaar is.

Ik zou normaal kiezen voor het eerste 'probleem' (weg al open, nog niet op CD / DVD), omdat je al vreemdeling toch niet weet dat je omrijdt (en als je dit wel weet dan kan je ook zonder navi de weg volgen ;)), maar als je een weg kan toevoegen van een bron en er is een enorme vertraging krijg je alsnog 'probleem' 2. En dit is m.i. zeer ongewenst.

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Geheel mee eens, beter nog niet op de kaart dan te vroeg. Een insider weet het wel als de A30 aansluiting Maanderbroek op de A12 klaar is, dan wel de A73 tussen Venlo en Roermond. Daar rij je dan gewoon overheen, niks aan de hand.
Maar wee degene die denkt dat de kaart juist is en de weg blijkt er niet te zijn.

Da's veel erger, mij overkwam dat dus nu bij de A86 tunnel, en ook in 2005 bij Lannemezan viewtopic.php?p=25792#25792. Die weg, de D929A was er toen gewoon niet, en al helemaal niet de aansluiting op de D938. Als ik nu bij ViaMichelin http://www.viamichelin.co.uk/viamicheli ... -8&x=0&y=0 kijk zou 'ie er nu wel moeten zijn, maar ja, we zijn inmiddels ook 3 jaar verder :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik zit nog eens bij ViaMichelin te kijken naar die aansluiting, en dan zie ik onderstaand plaatje.
Te zien is dat er nog een stippellijntje staat bij de afslag vanaf de A13 naar de A86. Maar merkwaardig is dat er geen aansluiting in noordelijke richting lijkt te bestaan.
Ik zal nog eens kijken of ik de route in m'n systeem kan simuleren, en zien wat er dan te zien is.

Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inmiddels heb ik die simulatie gemaakt, met als resultaat de onderstaande plaatjes.

De eerste is de complete route, vanaf de A13 via de A86 naar de A1 boven Parijs.

Op het tweede plaatje met schaal 200 meter de aansluiting van de A13 naar de A86.
Daarbij ga je eerst over de A86 heen, dan een 3/4 lus naar links terug over de A13, de A86 en opnieuw over de A13 om vervolgens via een 180 graden lus aan de zuidkant de A86 op te rijden, naar het noorden.

Het derde plaatje met schaal 50 meter laat dat in detail zien.

Al met al is duidelijk dat dit dus al compleet opgenomen is op de Navteq kaart, ten onrechte dus :oops:

Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Nog een kleine aanvulling: dit stuk weg gaat pas in juni 2009 open. Zie de laatste zin op deze site http://www.cofiroute.fr/cofiroute.nsf/w ... ex-a86.htm van de eigenaar/beheerder van de tunnel: Inauguration : en juin 2009 pour la première section entre Rueil-Malmaison et l’A13.

Da's al met al een hele stevige vertraging, de problemen met onze A73 tussen Venlo en Roermond zijn daarmee vergeleken maar niks :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat zeg je nu, maar dan weet je nog niet hoe het straks daar gaat met die tunnels? :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die tunnels zijn wel iets bijzonders, inderdaad. Duplex, twee boven elkaar, met maar 2,55 meter doorrijhoogte :idea:
Meer is er over te lezen in http://www.cofiroute.fr/cofiroute.nsf/w ... ex-a86.htm , met veel aandacht voor de veiligheid.
En daar is dan een link met de A73, heeeeel veel testen voordat ze vrijgegeven zullen worden. Ben benieuwd of juni 2009 gehaald wordt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Micro SD kaart
    door sjefke59 » 24 mei 2015 01:26 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 950
  • Kaart installeren
    door mzl58 » 30 sep 2017 17:49 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 1032
  • update kaart
    door Hansw1 » 16 aug 2017 21:56 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 1194
  • Kaart Update
    door Start » 24 sep 2017 12:58 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 4103
  • Aanschaf sd kaart europa
    door Pegebe » 26 mei 2014 21:23 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 3130
  • Kaart bijwerken DNX8160DABS
    door gvanliempt » 12 jul 2017 15:46 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 583
  • formateren SD kaart RNS315
    door rianne » 11 okt 2017 08:17 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1052

Terug naar “Navteq”