Ervaringen met de update van 21-08

ar146
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:37

Bericht door ar146 »

onderweg
VDO Dayton MS2010, in a ALFA Romeo 146 18Ts ;-) Gr Tom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
edwin26
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2006 18:47

Bericht door edwin26 »

bedankt, ik ga het proberen!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boekbros
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:36

Bericht door Boekbros »

Heren art146 en JW:
hartelijk dank voor jullie 'guiding'. Hij staat erop en net zoals de vorige keer, zonder problemen. Morgen maar eens proberen in de auto, en kijken of ik ook last heb van alles wat hier beschreven is. bij de vorige update gelukkig niet. de voice is inderdaad behoorlijk harder, zodat ik hem zelfs op 90% heb gezet. volgens mij is 100% het uiterste wat de luidspreker kan hebben. de stem vervormt zelfs een beetje bij 100%.

oke, we gaan vrolijk en tevreden verder. net een 6 daagse rit door NL-DTSL-BE-LUX en FR gemaakt. Probleemloze werking van de 2010. 1 of 2 hangers. En o ja, na een ritje over kasseien deed-ie niks meer. De batterijaansluiting was los gerammeld. Tja..... Hotelletje zoeken, 'verkeerde' route rijden. De 2010 lost het wel op.
Alleen: de weg vanuit Luxemburg naar Bastogne(BE) was op een gegeven moment 60 km en via de N-weg 34. Die we juist kozen vanwege het landschap. Kilometers lang wou Marion me laten omkeren, maar ik won het tenslotte van d'r, waarna ze me gehoorzaam via de N-weg naar Bastogne leidden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Voor diegenen die de handleiding nog niet hebben is 'ie HIER te vinden.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ar146
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:37

Bericht door ar146 »

dit is idd makkelijker dan dat ik het naar iedereen moet sturen, geen pro verder maar zo is het beters opgelost. 8)
VDO Dayton MS2010, in a ALFA Romeo 146 18Ts ;-) Gr Tom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sammy1979
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:04

Bericht door Sammy1979 »

rtwo schreef:@Sammy1979:
Was even benieuwd of dit inderdaad zo is, dus ben even een stukje gaan rijden, even de Maastunnel twee kanten op gepakt. Zodra ik de tunnel inrijd, stopt het navigeren direct, hij rijdt dus niet verder mee. Zodra ik de tunnel uitkom, pikt hij wel snel de satellieten op, en start het navigeren weer vanaf het punt waar ik dan ben. Ik deel dus niet jou ervaring.
Duidelijk, dan was dit waarschijnlijk dus puur toeval. Ik reed vanmorgen namelijk door de Schiphol-tunnel, en ondanks dat er in de statusbalk stond dat hij 0 sat's zag, blijf hij wel meerijden.
rtwo schreef:@JW:
Wat me wel opviel, zodra ik hem in de auto op de voeding aansluit, en dan pas de MS2010 aanzet, dat hij dan hangt tijdens het starten. Uitzetten, voeding eruit en aanzetten werkt wel. Ik hoop dat dit éénmalig was.
Dit is bij mij niet eenmalig, maar consequent. Als hij opnieuw gestart moet worden moet ik altijd de voeding eruit trekken.

GrtZ,
S@mmy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
edwin26
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2006 18:47

Bericht door edwin26 »

updaten gaat nog niet lukken bij mij, ik heb hier geen extra sd-kaart bij de hand en de meegeleverde sd kaart kan ik niet gebruiken via de kabel, want dan kan ik de mappen niet verwijderen. zonder ze te verwijderen is de kaart te klein... :(
morgen op het werk maar even doen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pindope
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jul 2006 20:23

Bericht door pindope »

UREKA het updaten is gelukt idd FAT en Winzip als je dat weet weet je alles...
Partypinda

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dus toch....... :oops:

Afijn, het is nu voor elkaar. Dat scheelt weer een raam bij VDO, toch :?: :D

En nou dus gewoon weer navigeren, we horen wel hoe het je bevalt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dakota
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2006 00:35

Bericht door Dakota »

Zo, vanochtend ruim 400 km gereden met de nieuwe update, die overigens vlekkeloos te installeren was.
Geen enkel probleem gehad, behalve dat miep een beetje op mijn vrouw is gaan lijken maar die is zachter te zetten 8)
Geen vastlopers, geen problemen met voeding, gewoon lekker genavigeerd, helemaal geen problemen...
Ik moet de heren/dames (!) van VDO echt complimenteren met het resultaat van hun inspanning, toppie !
Overigens had ik met de vorige update ook al geen echte problemen, behalve heel soms een vastlopende statusbalk (nou ja..) en natuurlijk de vrij zachte stem. Ik blijf er bij: Deze PNA is voor het geld een zeer goed produkt.
Het enige wat ik nog wel zou willen is een op maat gemaakte screenprotector in de kwaliteit als die van Brandon, om de vettige afdrukken op het scherm te voorkomen. De standaard verkrijgbare zijn volgens mij allemaal net even van een andere maat...Iemand een idee?

Dakota

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat klinkt goed, een zeer tevreden gebruiker dus :D
En dus ben ik benieuwd hoe anderen het gaan ervaren, wellicht nádat ze de SW opnieuw ingespeeld hebben. Want het kán dus wel goed zijn, dat blijkt maar weer!!

Overigens, kan je vrouw ook inloggen op dit forum :?: Lijkt me niet gezond :oops: :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Gisterenavond de SW opnieuw geladen en ach, in principe werkt de mijne ook normaal, gisteren even moeite met opstarten, gebeurt alleen als de voeding erin zit.
Heb wat simulaties laten lopen, gaat een stuk soepeler dan voorheen. Geluid is perfect nu, geen hangende statusbalk meer (wel gistermorgen een complete hanger).
Moet alleen even wennen aan de manier waarop mij reeds bekende routes nu worden voorgeschoteld. Routes wijken af en toe af met de routes van voor de update, zal allemaal te maken hebben met de aanpassingen in de performance, dus het is een kwestie van wennen.
Over het algemeen ben ik zeer happy met de 2010, en ik ben nog geen pda, gsm, of wat dan ook tegengekomen die zonder problemen werkt. Het blijft electronica icm software. :wink:
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

rtwo schreef:en ik ben nog geen pda, gsm, of wat dan ook tegengekomen die zonder problemen werkt. Het blijft electronica icm software. :wink:
Dan zal ik het heel zacht zeggen: TomTom 5.21 op mijn iPAQ 1940 werkt sinds het begin volstrekt probleemloos (ook tot mijn verbazing...)
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Das wel heel zacht, had ff een vergrootglas nodig :wink:
Tja uitzonderingen zijn er altijd...
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pindope
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jul 2006 20:23

Bericht door pindope »

Ja Ja ik heb hem nu getest met de nieuwe Update !

En ja het geluid is een hele verbetering zeg ,ik kan nu zelfs mijn radio aanlaten.

verder werkt hij naar behoren goed,is nog niet vastgelopen.
Tja en verder wat kan ik zeggen het is een goed apparaatje geworden voor dat geld...

En ow ja hij geeft bij mij nog geen tunnels aan.
Dan weer wel dan weer niet.
En hij geeft nog niet echt weginfo aan zoals flitspalen enz.

maar ja je kan niet alles hebben :P
Partypinda

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fzwart
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jul 2006 20:01

Bericht door fzwart »

Gisteravond de update er nogmaals opgezet. Vanochtend via een andere weg naar mijn werk gegaan en dat ging behoorlijk goed (maar eenmaal zat ie op een parallelweg gedurende 300 meter).
Op de terugweg via de oude route en die ging nu ook stukken beter.

Het is vaag dat ik blijkbaar 2 x moet updaten maar het ziet er nu wel goed uit!
Morgenochtend weer de standaardroute naar mijn werk en dan eens kijken ......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
North
Average Member
Average Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09

Bericht door North »

Vandaag even de 2010 aan het werk gezet op de route Groningen <> Harlingen

Richting Harlingen de korte route gekozen van ong. 90 Km Deze gaat door alle dorpen en heeft dus werk genoeg aan flitspalen, bochten, rotondes en ga zo maar door.
Ik had gewoon deze keer alles aan staan dus alle richtingpijlen, straatnamen, steden en enkele POI. Kaartpositie in 3D
Gewoon ff laten zweten dat beest hahaha.
En ik moet eerlijk zeggen dat de 2010 mij zonder problemen op mijn bestemming kreeg. Petje af voor VDO deze keer.

Op een bepaalt moment moest ik bij een rotonde rechtdoor maar door wegwerkzaamheden was dit niet mogelijk.
Via het snelmenu snel aangegeven dat ik een korte omleiding moest hebben en deze had hij binnen een paar tellen te pakken. Werderom petje af.

De omweg die hij aangaf leek in de eerste instantie niet logisch maar dat lag aan de oude wegsituatie.

Hij wilde dat ik rechtsaf ging en daarna op de rotonde omkeren en dan rechtdoor over het kruispunt...
Dit kwam op het zelfde neer dan gewoon direkt linksaf buigen.
In de eerste instantie was dit dus echt niet logisch maar in de oude wegsituatie mocht je daar vroeger niet linksaf en dus zocht hij inderdaad naar de snelste oplossing welke volgens zijn kaartgegevens mogelijk was.

Het geluid heeft de hele weg op 80% gestaan en was alleen tijdens een enorme regenbui niet meer te verstaan. Hier heb ik vrede mee.

Op de terugreis heb ik de snelste route gekozen welke hoofdzakelijk over 4 baans wegen gaat.
Ook deze keer geen problemen ondervonden.

Op de bestemmingsplaatsen stond de 2010 op standby en het vinden van satelieten was hij binnen 30 seconden klaar.

Al met al een zeer goede uitslag. Alles werkte zoals het werken moest..


Grtz, North®
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Vanmorgen naar mijn werk eigenlijk zonder problemen gegaan, vandaag richting huis ging ook zonder problemen. Hij gaf op de weg naar huis nu niet die vreemde route aan, die ik gisteren wel kreeg.

Zou zo'n update invloed hebben op de manier waarop je gaat rijden? Ik heb vandaag net zo snel gereden als normaal, en nu gaf hij de weg aan als voorheen, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat ik gisteren rustiger reed, waardoor de 2010 misschien eerder met een alternatief komt. Ook merk ik zelf dat ik, zeker na zo'n update, meer op de kaart kijkt dan normaal. Misschien is dat ook een reden dat ik ineens andere dingen zie dan voorheen.

Dus een iets ander rijgedrag, en meer kijken op de kaart na een update. Zou dat de reden kunnen zijn van onze vreemde ervaringen na een update, ik vermoed in mijn geval wel!!! :wink:
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
metallica
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jul 2006 12:12

Bericht door metallica »

Nog een pluspunt ontdekt:

* ik had problemen met het wegvallen van adressen die ik had ingevoerd na een aan- en uitschakeling van de ms2010 waren er steeds weer 3 weg en onthield de ms2010 maar 9 adressen. Nu onthoud hij er al 12 en blijven ze er in staan.

De rest (opstarten, geluid,ed) is ook goed, kortom een geweldige update.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fzwart
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jul 2006 20:01

Bericht door fzwart »

@rtwo: volgens mij heb ik vandaag net zo asociaal gereden als gisteren, dat is bij mij altijd redelijk constant ;-)

Verder maakte het bij mij weinig uit. Bij één bocht die ik elke dag neem gaat ie altijd fout, hoe snel of langzaam ik ook rij. Het is een bocht voor een doseerlicht die als het rustig is met 50 km/uur genomen kan worden maar die als het druk is vaak niet met meer als langzaam stapvoets genomen kan worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sammy1979
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:04

Bericht door Sammy1979 »

Ook ik heb de update gisteren voor de tweede keer geinstalleerd en heb hem vandaag uitgebreid getest (350 km gereden).

Resultaat, geen herberekeningen als je de geplande route rijdt, alle POI's zijn continu zichtbaar geweest, geen hangers o.i.d. helemaal goed dus. Enige wat is gebleven, opstarten met de voeding erin resulteerd in een crash.

Al met al erg tevreden, ik begin hem nu pas helemaal te vertrouwen!

GrtZ,
S@mmy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fzwart
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jul 2006 20:01

Bericht door fzwart »

Vanochtend de gebruikelijke weg gevolgd en dat zag er goed uit. Alleen die ene bocht ..... nog steeds hetzelfde.
Zal wel een database probleem zijn denk ik.

Begin er nu ook weer wat vertrouwen in te krijgen .....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

Officiele Installatie handleiding is weer beschikbaar :!: :!:
http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... ate_NL.pdf
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inderdaad.

En is nu inclusief de wijziging van de Systeem-SW datum, als aangekondigd in: viewtopic.php?t=7137

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
®eelex™
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 jun 2006 00:13

Bericht door ®eelex™ »

Sammy1979 schreef:........ Enige wat is gebleven, opstarten met de voeding erin resulteerd in een crash.
Wat is de beste manier/moment om de voeding in de auto op mijn 2010 aan te sluiten?


Enne.....als het zachte geluid je niet hindert, waarom dan updaten ? :roll: Ik heb nog geen enkele update gedraaid en werkt altijd perfect bij mij. Afgezien van een enkele vastloper dan maar das een kwestie van ff aan en uit zetten.

Ik zit dus ff in dubio......... :lol:
-Niet omdat het moeilijk is durven we niet, omdat we niet durven is het moeilijk.-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Ervaringen delen mbt de DNX7250DAB
    door supersjors » 24 okt 2014 10:10 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 593
  • update
    door willym » 07 apr 2017 19:17 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1429
  • Update van VW
    door adhoc » 16 jul 2017 13:03 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1994
  • Discovery Pro update
    door rjdewit » 06 okt 2014 17:39 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 758
  • Update kaartmateriaal
    door Edpi » 20 aug 2015 09:49 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 1093
  • garmin update
    door klinker » 26 mei 2014 20:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1436
  • Update F900BT
    door Olaf79 » 02 sep 2015 21:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1293

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”