Ervaringen met de update van 21-08

JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Goeie vraag dus...

Belangrijkste voordeel zou dan zijn dat je in het kaartscherm van 2D > 3D kunt wisselen.
Voor de rest zijn dit de verschillen
-Niveau volume gesproken aanwijzingen is verhoogd;
-Weergave opstartbalk tijdens het opstarten;
-Algemene verbetering m.b.t. de performance (o.a. snellere (her)berekening van routes);
-Menu talen uitgebreid met: Lets, Litouws, Hongaars, Pools, Roemeens, Slowaaks, Tsjechisch en Turks;
-Gesproken talen uitgebreid met: Turks;
-Routecriterium "motorfiets" is ingesteld op het vermijden van snelwegen;

Aan de andere kant, deze update is wel goed en stabiel zoals ik het nu lees, dus....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigbrother
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jul 2006 20:21

Bericht door bigbrother »

Bij mij werkt het redelijk; al duurt het veel langer bij mij voor dat de Sats zijn gevonden.
Ook ik heb ik last "soms" met bochten dat gaat het systeem rechtdoor terwijl ik al rechts af ben gegaan, het lijkt er op dat het systeem het niet kan bijhouden ook als staat het in de 2d modus.

Vreemd.
HP iPAQ rx 3715 & TomTom 6.10
VDO Dayton MS2010

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DdaddyR
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 aug 2006 20:24

Bericht door DdaddyR »

Ok, na alle update-ellende nu even een paar dagen gereden met Miep erbij, en in 1 woord, TOPPIE :D :D
Geen hangers, crashes of noem maar op. En dat geluid van Miep, perfect zo. Goed apparaat voor het geld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

Bericht door gniewold »

Bigbrother, ik deel jouw ervaringen... soms gaat hij rechtdoor en satellieten vinden duurt inderdaad behoorlijk lang! Of komt het omdat het apparaat een soort 'reset' heeft gehad bij de update?

Andere vraag, kan ik de oude update van voorheen er gewoon weer overheenzetten ofniet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

gniewold schreef:Andere vraag, kan ik de oude update van voorheen er gewoon weer overheenzetten ofniet?
Ik denk dat je die vraag beter kunt stellen aan de helpdesk van VDO :!:
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Gisteren en vandaag 2 langere ritten gemaakt met de MS2010 na de update. ( heb ik inmiddels voor een tweede keer uitgevoerd ivm problemen)

Gisteren van Rotterdam naar Breukelen en terug gereden, in beide richtingen totaal geen problemen, op de terugweg een MS2010 zonder updates erbij geprikt, en beide hebben ons netjes terug gebracht naar Rotterdam. Navigeren ging vrijwel gelijk, zo ook het herberekenen.

Vandaag van Rotterdam naar Weert en terug. Op de heenweg leek alles goed te gaan, echter 40km voor de bestemming liep de kaart vast. Het aantal kilometers tot de volgende afslag veranderde wel in het rechterkolom met de pijlen, en de begeleidende stem gaf ook nog netjes de richting aan, even geprobeerd of ik naar het hoofdmenu kon, dat wilde lukken, maar van daaruit niets meer, geen enkele knop reageerde meer. Uit- en aanzetten was de enige optie die ik had.

Op de terugweg de 2010 weer aangezet (zet hem altijd volledig uit, knop langer dan 3 sec ingedrukt), Rotterdam als bestemming ingegeven, en kwam snel tot de conclusie dat de POI's weg waren (op de heenweg waren ze er wel). De 2010 even uit en aangezet, POI's nog steeds weg. Nog een keer uit en aan, toen zag ik ineens weer benzinepompen, maar de kaart was leeg, geen wegen, alleen de blauwe pijl (mijn positie) verschoof over de kaart.
Maar even de auto aan de kant gezet en op de resetknop gedrukt. De kaart verscheen, zo ook de POI's, ik ga weer rijden, en ben net van de parkeerplaats af, gaat de 2010 ineens uit, start vanzelf weer op, krijg de kaart terug, en weer zijn de POI's verdwenen. Ik ben zo maar naar huis gereden, ipv elke keer met de 2010 etteren.

Soms doet hij het perfect, maar andere keren lijkt hij helemaal geen zin te hebben om mee te werken. De iconen van het uitschuifschemrpje verdwijnen ook met grote regelmaat.

Er zijn aardig wat problemen verholpen met de update, maar voor mij werkt hij nog niet vlekkeloos, ik hoop dat VDO nogmaals eea kan/wil bekijken, en binnen niet al te lange tijd met een 3e update uitkomen, die de 2010 echt perfect maakt.
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Kan het een gevolg zijn van een SD kaartje dat niet goed gelezen wordt?

Dat is al eens eerder gepasseerd, en toevallig zie ik zojuist een posting over hetzelfde viewtopic.php?p=35696#35696

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DdaddyR
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 aug 2006 20:24

Bericht door DdaddyR »

Het lijkt erop dat de update ook wat met de adresbestanden heeft gedaan???
Vóór de update bestond mijn eigen huisnummer niet, en nam als huisadres dan maar een huisnummer
van één van de buren. Echter na de update kan ik ineens m'n eigen huisnummer invoeren???? Heeft iemand anders
die ervaring ook al, dat die bestanden uitgebreid lijken????
Hij doet het overigens nog steeds prima, het lijkt alleen wat langer te duren voordat'ie sats vindt na het aanzetten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dakota
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2006 00:35

Bericht door Dakota »

Dakota schreef:Zo, vanochtend ruim 400 km gereden met de nieuwe update, die overigens vlekkeloos te installeren was.
Geen enkel probleem gehad, behalve dat miep een beetje op mijn vrouw is gaan lijken maar die is zachter te zetten 8)
Geen vastlopers, geen problemen met voeding, gewoon lekker genavigeerd, helemaal geen problemen...
Ik moet de heren/dames (!) van VDO echt complimenteren met het resultaat van hun inspanning, toppie !
Overigens had ik met de vorige update ook al geen echte problemen, behalve heel soms een vastlopende statusbalk (nou ja..) en natuurlijk de vrij zachte stem. Ik blijf er bij: Deze PNA is voor het geld een zeer goed produkt.
Het enige wat ik nog wel zou willen is een op maat gemaakte screenprotector in de kwaliteit als die van Brandon, om de vettige afdrukken op het scherm te voorkomen. De standaard verkrijgbare zijn volgens mij allemaal net even van een andere maat...Iemand een idee?

Dakota
En nog wat: de aanwijzingen op zich zijn plotseling beter georganiseerd. Er worden meer wegaanduidingen gesproken en dat werkt toch wel heel prettig. Een voorbeeld: voorheen rijdend op een oprit die tevens een afrit van de snelweg is werd alleen gezegd dat de weg vervolgd moest worden, nu wordt er duidelijk gemeld dat de volgende afrit genomen moet worden en wordt het snelwegnummer (in dit voorbeeld de A27) genoemd. Dit is niet alleen maar toevallig bij het punt waar ik de A6 opkom en er direct weer af moet naar de A27, maar ook bij andere soortgelijke situaties. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Heb afgelopen weekend een nieuw SD kaartje gekocht, 1GB van Kingston, en deze op geen enkele manier geformateerd oid. De mappen erop gezet en in de 2010 gestopt. Heb toch even het idee dat eea misschien te maken kan hebben met de 2GB kaart, of de manier van formateren. Tot gisteravond werkte hij perfect, met of zonder voedingskabel erin, en ik was in een jubelstemming, maar helaas.

Vanmorgen de 2010 aangezet, dit maal zonder de voedingskabel erin.
Hij bleef weer hangen op het inmiddels bekende punt, de gele streep ruim een centimeter voor het einde.
De 2010 uitgezet en opnieuw gestart, en nee hé, POI's verdwenen, ook verdwijnen de iconen van het uitschuifscherm weer.

Als de 2010 het doet, dan doet tie het goed, maar als hij even hangt, met of zonder voedingskabel, dan komen de problemen weer terug..

Het gaat dus nog steeds niet helemaal goed.
Dat zal straks weer resetten worden, net zolang tot hij weer normaal werkt, en dan kan ik er waarschijnlijk weer 3 dagen van genieten.

Begin nu toch wel een beetje treurig te worden.
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

Leuk he, betalende betatester zijn. :wink:

BTW: Ik ben het punt treurig allang voorbij, ik ben gewoon pisnijdig.
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

TifKag schreef:Leuk he, betalende betatester zijn. :wink:

BTW: Ik ben het punt treurig allang voorbij, ik ben gewoon pisnijdig.
Hoe werkt jou 2010 nu, na de laatste update :?: Ook nog steeds problemen (wat voor), of loopt tie probleemloos...
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

rtwo schreef:
TifKag schreef:Leuk he, betalende betatester zijn. :wink:

BTW: Ik ben het punt treurig allang voorbij, ik ben gewoon pisnijdig.
Hoe werkt jou 2010 nu, na de laatste update :?: Ook nog steeds problemen (wat voor), of loopt tie probleemloos...
Ehm....gaat ie dan
1)Vaker géén POI's dan wel.
2)Opstarten met sigarettenaansteker-adapter betekend steevast een vastloper.
3)Spontane herberekeningen.
4)Tijdens navigeren, kaart vastlopen.
5)Vanuit standby, de route en stem kwijt.

Ik heb al op het punt gestaan, om naar eindhoven te rijden, en het apparaat bij een bepaald persoon in een ruimte te steken waar de zon niet schijnt. :roll:
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Hehe, maar dan heb je ook geen beeld meer :wink:

Heb jij al contact gehad met VDO, ik ga er nog maar eens een mailtje aan wagen, en als het niks wordt, dan ga ik uitkijken naar een ander systeem...
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

rtwo schreef:Hehe, maar dan heb je ook geen beeld meer :wink:

Heb jij al contact gehad met VDO, ik ga er nog maar eens een mailtje aan wagen, en als het niks wordt, dan ga ik uitkijken naar een ander systeem...
Ik heb ze ook net een mailtje gestuurd..
Ik denk er helaas alleen niet zo makkelijk over als jij.
Ik ben niet van plan, om zomaar een verlies van € 249,- te accepteren. (plus bv in jou geval die brodit steun)

EDIT: Dit kreeg ik net terug van VDO
--------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer xxxxxxxxxx,

Ik kreeg net te horen dat er gewerkt wordt aan een volgende update.

Alleen maar even te uwer informatie, zodra beschikaar staat hij weer op de site.

Met vriendelijke groeten / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen,
---------------------------------------------------------------------------------
Naam VDO medewerker weggehaald
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Diamant
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 aug 2006 20:24

Bericht door Diamant »

Na de update nog geen enkel probleem gehad. Ik ben erg tevreden over het apparaat. Lijkt wel of hij nog duidelijker de richting aangeeft. Ook is de afstand op de kaart vergroot van 1000 km naar 1250km. Gister een 200km gereden, geen vastloper of niks.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

@TifKag:
Ik ben ook niet van plan om een verlies te nemen van € 249,- hoor, maar als ik hem daar steek waar de zon niet schijnt, dan wil ik hem niet meer in mn auto hebben :wink:
Ik hoop gewoon dat we er op nette manier uitkomen met VDO, zo niet, tja, dan zien 2 systemen het zonlicht niet meer.

@Diamant:
Afstand op de kaart is inderdaad vergroot, en ook ik heb lange, probleemloze ritten gemaakt met de MS2010, maar dat was in mijn geval geen garantie, de problemen kwamen gewoon weer terug.
Ik hoop voor jou dat de problemen wegblijven en dat je veel plezier mag hebben van de MS2010
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Plezierig te lezen dat er toch ook 2010 gebruikers zijn die geen problemen hebben na de laatste update.

Wat er precies mis gaat met die update bij een aantal 2010 bezitters is nog onduidelijk, en dat daar naar gekeken wordt door VDO is zeker.
De postings op dit forum worden met grote aandacht gevolgd, wees daarvan overtuigd.
En uit "zeer welingelichte bron" weet ik dat er aan gewerkt wordt om ook deze problemen op te lossen :!:

De vergroting van de schaal naar 1250 km heb ik niet gezien, wel dat de autozoom uitgebreid is van 1000 naar 1250 meter. Bedoel je die soms?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Diamant
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 aug 2006 20:24

Bericht door Diamant »

JW schreef:De vergroting van de schaal naar 1250 km heb ik niet gezien, wel dat de autozoom uitgebreid is van 1000 naar 1250 meter. Bedoel je die soms?

Groet,
JW

Ja, die bedoelde ik. En volgens mij zijn de stem instructies ook wat duidelijker geworden.

Gr. Diamant

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin67
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 jul 2006 19:26

update ms2010

Bericht door Edwin67 »

Bij de vorige update moest mijn 2010 teruggestuurd worden.
Nu ik dit lees,.... advies nog even wachten op volgende update?, JW is dit een dagen of weken kwestie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hoe is het spreekwoord ook alweer? Zoiets als: Voorspellen is moeilijk, zeker als het de toekomst betreft :idea:
Oftewel: gewoon afwachten, hoe moeilijk dat ook is voor sommigen :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
appie40
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 aug 2006 07:45

Bericht door appie40 »

JW schreef: En uit "zeer welingelichte bron" weet ik dat er aan gewerkt wordt om ook deze problemen op te lossen :!:

Groet,
JW
@ JW,
Weet je ook waar precies aan gewerkt wordt. Ik heb ook zo'n beetje alle problemen maar dan in veel mindere mate, maar het irritantst vind ik wel dat het heeeeel lang duurt voordat ie de sats vindt....
Meestal minuut of 10 , vaak 20 of meer ( ongeacht hoe ik 'm opstart , kort of lang aan / uit knop )
Binnen 5 minuten de sats vinden heb ik nog maar 1 keer meegemaakt ..........

Appie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Appie,

Alle punten die op het forum genoemd zijn worden meegenomen bij het werken aan een update.
Hoe dat precies uitpakt zullen we moeten afwachten, omdat er ook conflicterende punten bij zitten. Als je het ene sneller wilt maken zal dat ten koste gaan van het andere, de processor kan tenslotte niet alles tegelijk doen.

Die sat-fix is uiteraard altijd een prioriteit, omdat een systeem als de 2010 voor 100% afhankelijk is van de sat info. Dat ligt bij een vaste navi anders, daar is de sat info van secundair belang omdat de mapmatching plaats vindt door middel van de puls en de gyro.

Overigens, heb je dit draadje gelezen viewtopic.php?t=6720 :?:
In welke categorie valt jouw systeem?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
North
Average Member
Average Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09

Bericht door North »

Dat de 2010 lang over het vinden van de satelieten doet is nu net een puntje waar ik dus net geen probleem mee heb maar misschien ben ik iets geduldiger dan de rest.
Ik zet het beestje gewoon al aan als ik richting de auto loop en tegen de tijd dat ik hem op zijn steuntje heb kan ik ook al op OK drukken. Deze tijd is dan al bespaard.
Meestal heeft hij de sats al voordat ik de straat uit ben en op zijn traagst als ik de wijk uitrijdt (500 à 600 meter later)
Eerlijk gezegt vind ik dit vroeg genoeg, want wees nu eerlijk , je weet toch wel de route in je direkte woonomgeving.

Als ik niet in een bekende omgeving ben zet ik hem ook al aan voordat ik bij de auto ben (ook weer die opstarttijd die bespaart wordt) en ja, dan moet ik even een paar tellen (meestal nog geen minuut) gedult hebben en daar heb ik persoonlijk nu net geen moeite mee.

Dat spontaan reseten en vastlopen is juist het punt waar ik steeds meer van ga balen net als het verdwijnen van de POI's.
Het gebeurd ook steeds vaker dta ik toch weer terug val op mijn mobiel met TT er op. Deze gaat dan wel niet op huisnummer maar blijft wel betrouwbaar als het om de navigatie gaat..

Dus ik hoop dat VDO binnenkort toch snel met een betere update komt anders ziet deze 2010 binnenkort ook weinig daglicht meer...

Grtz, North®
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
appie40
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 aug 2006 07:45

Bericht door appie40 »

@ JW , topic heb ik al gelezen , en de mijne heeft id 00 06 09 , dus zou goed moeten zijn.

@ North , Ik denk dat als we onze navi's zouden kruisen we de ideale ms2010 zouden fokken ':)' ( uiteraard op de goede eigenschappen gefokt)

Als de mijne de sats binnen 5 minuten zou vinden , zou je me bij wijze van spreken niet meer tegenkomen hier op het forum.Maar doordat het zo lang duurt , ga je je steeds vaker ergeren , ook aan dingen waar je je normaal niet aan zou ergeren , maar voor lief zou nemen.

Appie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Ervaringen delen mbt de DNX7250DAB
    door supersjors » 24 okt 2014 10:10 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 593
  • update
    door willym » 07 apr 2017 19:17 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1429
  • Update van VW
    door adhoc » 16 jul 2017 13:03 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1994
  • Discovery Pro update
    door rjdewit » 06 okt 2014 17:39 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 758
  • Update kaartmateriaal
    door Edpi » 20 aug 2015 09:49 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 1093
  • garmin update
    door klinker » 26 mei 2014 20:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1436
  • Update F900BT
    door Olaf79 » 02 sep 2015 21:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1293

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”