Ervaringen met de update van 21-08

rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

@North:
Dat is inderdaad één van de dingen waarin de mijne ook uitblinkt.
Ik zet de 2010 zelfs pas aan als ik in de auto zit, ga al rijden voordat OK op mn scherm verschijnt. Tijdens het rijden klik ik door, tover de kaart op mn scherm, en heb in een zucht en een scheet meerdere satellieten tot mn beschikking, welke oplopen tot regelmatig 10 stuks, en gemiddeld tussen de 7 en 9. Bestemming ingeven, en voordat ik uit mijn buurt weg ben, heb ik al een route op mn scherm. In een vreemde buurt wacht ik even tot ik een bestemming in kan geven voordat ik ga rijden, maar heb dan 9 van de 10 keer al satellieten beschikbaar.
Het zijn alleen die bugs die er nog inzitten die het vervelend maken, alhoewel hij vanochtend zonder problemen opstarte.
Als hij het doet, dan doet hij het ook echt wel goed, dus hoop dat ze met de volgende update(s) die laatste bugs kunnen verhelpen, en dan heb ik een perfect navigatiesysteempje.
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

Sats vinden gaat bij mij ook snel genoeg, hij zit binnen de kortste keren op 4, en klimt dan geleidelijk op naar een max van 8.
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

appie40 schreef: .....Als de mijne de sats binnen 5 minuten zou vinden , zou je me bij wijze van spreken niet meer tegenkomen hier op het forum.Maar doordat het zo lang duurt , ga je je steeds vaker ergeren , ook aan dingen waar je je normaal niet aan zou ergeren , maar voor lief zou nemen.

Appie
Gek dat je hier zo'n last van hebt, want als ik Rtwo's en North's verhalen lees blinkt 'ie daar juist in uit.
Anderen hebben wel jouw probleem, zie wat hoger in dit draadje.

Waar heb je de 2010 gemonteerd in de auto (welke?), en heeft 'ie soms een speciale voorruit?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Kan inderdaad best aan de voorruit liggen. Mijn broer heeft een peugot 206, ik weet niet of daar een warmtewerende voorruit inzit, maar bij hem duurt het echt veel langer (soms minuten lang) voordat hij een satelliet heeft. Heeft zelfs van zijn, naar mijn huis gereden, zonder ook maar 1 satelliet te krijgen. Hij woont ook in een buurt met hoge gebouwen, en minder zicht omhoog, kan ook het probleem zijn.

De eerste keer zijn 2010 gewoon achter de voorruit geplaatst vanuit Breukelen vandaan, direct de snelweg op, en binnen niet al te lange tijd verbinding, en de 2010 was toen nieuw uit de doos. Niks niet 20 minuten buiten leggen om sats te vinden, gewoon rijdend op de snelweg, de 2010 op de ruit geplakt, en binnen enkele minuten werken.
Je rijdt dan natuurlijk wel in een open gebied, het is dus ook afhankelijk van waar je je bevindt.
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
North
Average Member
Average Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09

Bericht door North »

En de plaats waar de 2010 bij mij in de Ford Ka zit is nog steeds HIER te zien.
voor wie het nog wil weten..
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

In jouw Ka gaat het dus goed, geen warmtewerende voorruit oid
En het blijft een van de fraaiste oplossingen die ik tot nu toe gezien heb :Yes:

Daarom ben ik benieuwd waar Appie 'm heeft zitten, en in welke auto.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

North schreef:En de plaats waar de 2010 bij mij in de Ford Ka zit is nog steeds HIER te zien.
voor wie het nog wil weten..
Hij zit bij mij op nagenoeg dezelfde plaats als de jouwe, ook voor de ventilatieroosters, en toch regelmatig 9 tot 10 satellieten :D
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
North
Average Member
Average Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09

Bericht door North »

@Rtwo
Misschien heb ik het mis en ik weet ook niet wat voor invloed de carroserie van de auto heeft op het ontvangst maar dat zal denk ik behoorlijk hinderen anders zou je met warmtewerend glas ook geen problemen hebben..
Maar de lage stand zou natuurlijk kunnen betekenen dat hij beter rondom kan kijken want de hoek ten opzichte van de hemel is zowiezo naar alle richtingen behoorlijk goed. Ik heb er bijvoorbeeld ook geen last van als ik een erg scherpe bocht neem en het ontvangst is eigenlijk altijd 8 tot 11. Dus er zijn ook goede kanten aan het systeem.
Misschien lul ik nu maar iets haha maar ik ben ook maar een leek op zoek naar verklaringen..

Grtz, North®
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Ik heb begrepen dat het gps-signaal niet door metaal gaat, dus de carroserie heeft wel degelijk invloed. Als je hem zou bevestigen aan de hemel in je auto, dan vind hij waarschijnlijk geen sat meer.
Ik heb geen idee hoeveel satellieten er eigenlijk rondvliegen, en hoeveel zicht een Nav-systeem nodig heeft, maar ik heb wel eens bij iemand achterin gezeten, de kleefvoet op het zijraampje geplakt, en kreeg ook toen max 9 sats tot mn beschikking, dus ik vermoed dat vrije zicht, slechts één kant op, voldoende is.
Toen ik hem op mn voorruit had zitten, leverde dat tov de plaats waar hij nu zit, niet een echt betere ontvangst op. Ik had wel de indruk, dat met het maken van scherpe bochten, de positie onder de voorruit een beter ontvangst gaf. Maar ik heb ook nu absoluut geen last met scherpe bochten. Het aantal sats schiet dan wel eens terug naar 4 of 5, maar zodra ik de bocht uit ben, krijg ik direct weer de sats tot mn beschikking van voor de bocht.

Ja joh, er zijn inderdaad ook goede kanten aan dit systeem, sat ontvangst is er in ieder geval 1 van, en zoals ik al eerder vermelde, als hij het doet zoals tie moet doen, dan doet tie het ook echt goed :!: :!:
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
North
Average Member
Average Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09

Bericht door North »

rtwo schreef:Ik heb geen idee hoeveel satellieten er eigenlijk rondvliegen..
Volgens Wikipedia;

Gps gebruikt minimaal 24 (momenteel 29) verschillende satellieten die elk in een van de zes banen op 20.200 km hoogte cirkelen, op een zodanige manier dat er vanaf elke plaats op aarde op elk moment minstens 4 satellieten te 'zien' zijn.

einde slowchat :D
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
appie40
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 aug 2006 07:45

Bericht door appie40 »

Als ik BUITEN sta , met de VDO in mijn hand of op de grond duurt het ook zo lang, dus ligt zeker niet aan de auto / voorruit.
Deze heeft idd warmtewerend glas , maar heb 'm naast de spiegel , daar zit die laag dus niet.
Als ik ontvangst heb , is het vaak 6-8 sats , dus goed signaal .
Op dezelfde plek in of buiten de auto even sterk signaal.

Vanavond buiten weer bijna 12 minuten moeten wachten, dus is eerder regel dan uitzondering dat ie de sats snel vind.

O ja, als hij ze vind , vind ie er altijd minimaal 4 , nooit 3 sats gezien ( of 1 of 2).
Weet wel dat je er 4 nodig hebt , maar waarom geeft ie niet 2 of 3 aan ?

Appie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

appie40 schreef:Als ik BUITEN sta , met de VDO in mijn hand of op de grond duurt het ook zo lang, dus ligt zeker niet aan de auto / voorruit.
Deze heeft idd warmtewerend glas , maar heb 'm naast de spiegel , daar zit die laag dus niet.
Als ik ontvangst heb , is het vaak 6-8 sats , dus goed signaal .
Op dezelfde plek in of buiten de auto even sterk signaal.

Vanavond buiten weer bijna 12 minuten moeten wachten, dus is eerder regel dan uitzondering dat ie de sats snel vind.

O ja, als hij ze vind , vind ie er altijd minimaal 4 , nooit 3 sats gezien ( of 1 of 2).
Weet wel dat je er 4 nodig hebt , maar waarom geeft ie niet 2 of 3 aan ?

Appie
Ik heb je eerdere postings nog eens doorgelezen en zag toen in een ander draadje deze, van 22/8:
appie40 schreef:Heb de ms2010 inmiddels een andere plek gegeven , en ontvangst is beduidend beter.
Ik ontvang nu constant 7 - 8 sats waar ik er eerst 5 -6 ontving , en de problemen die ik eerder beschreef hebben zich niet meer voorgedaan.
Lijkt wel of 5 sats net iets te weinig is .....

Werkt nu toppie
Is dat dan in de tussentijd veranderd/verslechterd?

Probeer eens de update opnieuw te downloaden en 'm dan over de huidige heen in te spelen.
Als ik het zo van anderen lees heeft dat in een aantal gevallen duidelijke verbeteringen opgeleverd.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
appie40
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 aug 2006 07:45

Bericht door appie40 »

De situatie is verbeterd. De tekst die je citeert is van vlak na de update.
Ik heb de update al 2 keer gedaan, waarbij ik de indruk heb dat na de 2e keer hij inderdaad beduidend beter werkt.
Heb nu zelfs met 4 sats ( tussen hoge gebouwen) goede berekening...

Vanavond vond hij de sat binnen 2 minuten .......... al rijdende in de auto (???)

Maar het vinden van de satellieten duurt normaal gesproken dus ook lang als ik buiten op de stoep sta , en hij vrij zicht heeft naar alle kanten .....
Dit is het enige minpunt waar ik me aan stoor , de rest kan ik mee leven , omdat het bijna nooit voorkomt.

Heb bv nog geen hanger gehad met opstarten terwijl ie aan de lader hangt. Mocht dit toch een keer gebeuren , kan ik er rustig mee leven.

Loop tevens met de gedachte een externe antenne te kopen , maar dan moet ik wel zeker weten dat ie veeeeel sneller opstart. Dus binnen een minuut ........

Appie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
aldo
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2006 11:47

Bericht door aldo »

Tot nu toe super tevreden met de nieuwe update op de 2010,
presteert nu echt goed , een route berekenen gaat snel en vastlopers ? kheb ze nog niet meegemaakt..
wat ik trouwens een handige functie vind dat is het nalopen van de route met de pijltjeskaart , en daarmee kun je nu volgens mij nog sneller over je routekaartje cruisen.
dat hij soms meer tijd nodig heeft met het zoeken van de satellieten , is ons ook opgevallen , gek genoeg is het gps-bereik vaak beter als je hem aan lader aansluit dan op de batterij .

groet,

Aldo :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kuruto
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jul 2006 11:09

Bericht door kuruto »

:? :?
Ik ben tot nu toe (na anderhalve week) niet helemaal tevreden met de update. Ik heb op weg naar italië 2x meegemaakt dat de route niet meer werd weergegeven. (wel de plaats waar wij ons bevonden) Daarna
heb ik het in Nederland al diverse malen meegemaakt dat de te rijden route spoorloos verdween op het moment dat
ik voor een andere route koos. Zowel via het scherm als via de luidspreker is het dan oorverdovend stil.
Het probleem lost zich op door alles af te zetten en opnieuw op te starten. Het blijft echt vervelend als dat
gebeurt op de "verkeerde" afslag en je daarna midden op een kruising maar iets moet kiezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fzwart
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jul 2006 20:01

Bericht door fzwart »

Ik heb vandaag iets raars meegemaakt. Normaal heb ik zo rond de 6 satellieten. Vanmiddag echter kwam ie niet ver als 3 a 4, zelfs op plekken waar ik regelmatig 8 of 9 haal. Thuis gekomen maar eens gereset. Het blijft Windows tenslotte 8)
Daarna weer aangezet maar niks meer ontvangen. Hij bleef op 0 sats staan, ook na een uur.
Ten einde raad maar de update er weer overheen gezet en weer gereset. Vervolgens kwamen na 20 minuten de eerste 4 sats weer binnen.
Morgen maar eens onderweg zien hoe ver ik kom .....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
®eelex™
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 jun 2006 00:13

Bericht door ®eelex™ »

Ik ga binnenkort naar Frankrijk en mijn VDO heeft nog niet 1 update meegemaakt :D ...En dit hou ik zo totdat er echt een bertouwbare update uitkomt. Het geluid vind ik niet zo belangrijk want op het scherm is het gewoon duidelijk te zien. Ik moet zeggen dat ik to tnu toe weinig klachten heb. Mocht het op de vakantie echt verkeerd gaan dan moet ik maar gaan updaten.

Wish me luck... :wink:
-Niet omdat het moeilijk is durven we niet, omdat we niet durven is het moeilijk.-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
North
Average Member
Average Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09

Bericht door North »

@eelex

Good luck :thumbsup:
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ivomans
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2006 23:02

Bericht door ivomans »

Na een probleemloos verlopen upgrade leek mijn systeempje zich inderdaad verbeterd te hebben.

Helaas gisteren op rit van Maarheeze naar Aalsmeer bij Uithoorn kwam er een "Let op verkeerssituatie" schermpje dat niet meer weg ging en het systeem reageerde ook niet meer op enige knop. De spraak bleef goed werken tot aan de bestemming. Heb het systeem vervolgens weer moeten resetten.

Zeer teleurstellend dat ook na de upgrade er nog steeds dit soort grove bugs in de software zitten.

Mvg, Ivo.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kuruto
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jul 2006 11:09

Bericht door kuruto »

:( 8) 8)
Ook hier wil ik ff m'n ongenoegen uiten over de stilte en de problemen welke niet meer lijken te worden opgelost. De laatste update is niet helemaal je van dat, en er zijn nog bugs genoeg om op te lossen. Ik hoop dat VDO mee leest
en onderhand de laatste problemen snel oplost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sammy1979
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:04

Bericht door Sammy1979 »

Ik moet zeggen dat ik (nu ik de laatste update voor de tweede keer heb geinstalleerd) geen problemen meer heb.

De update staat er nu zo'n 3 weken op en ik heb 1 vastloper gehad, terwijl ik hem bijna iedere dag gebruik. POI's zijn tegenwoordig altijd aanwezig, als het apparaat is opgestart heeft hij 9 van de 10 keer al 3 sat's en soms zelfs meer. Het enige wat merkbaar is verslechtert is de tijd die hij nodig heeft om een route te berekenen. Dit duurt tegenwoordig zo maar een halve minuut, ongeacht de lengte van de route. Het herberekenen doet hij wel echter wel heel rap als je afwijkt van de route.

Ook ik heb problemen gehad na de laatste update, maar sinds ik deze voor de tweede keer heb geinstalleerd zijn deze opgelost. Probeer dit eens, misschien helpt het, bij mij in ieder geval wel.

GrtZ,
S@mmy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin67
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 jul 2006 19:26

POI WEER VERDWENEN

Bericht door Edwin67 »

Ook ik heb wederom problemen met de POI, ze zijn van het scherm verdwenen.
Nadat ik ze met een paar keer reset op het scherm heb gekregen zijn ze nu weer verdwenen. (nadat mijn 2010 enkele dagen uit geweest is)
Beste VDO graag in de volgende update aanpassen !

Kan iemand van Vdo hier doorgeven wanneer de volgende update verwacht wordt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
aldo
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2006 11:47

Bericht door aldo »

Na een paar maanden intensief gebruik van de ms-2010 en na de laatste update toch een paar kritische nootjes;

er kunnen (nog steeds ) geen via -routes ingevoerd worden , vind ik toch wel een beetje een gemis , las trouwens ergens dat de MS- 2000 deze functie wel had.

verder is na de update de opstartsnelheid wel erg lang geworden.
Voor de rest geen major problems.
Maar hopen dat Vdo binnenkort een nieuwe update er uitknalt ,om het het systeempje nog beter te maken. :wink:

Groet, Sander.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kwiebus
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jul 2006 08:19

MS2010

Bericht door kwiebus »

Heb na de update ook nog veel last van vastlopers, gisteren nog op een rit van ongeveer 50km 4x een vastloper. Alleen geheel uitzetten en opnieuw opstarten was mogelijk.
Nog een ander eigenaardig verschijnsel, bij de afslag Hertme/Bornerbroek (weg van borne naar Almelo ter hoogte van Zenderen) geeft de stem steeds aan om links of rechts af te slaan, terwijl de route indicatie (blauwe lijn) gewoon rechtdoor blijft aangeven, wat ook de bedoeling is. Zeer vreemd dus.

Bert Koopman
:?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

Volgens mij is het meekijken van VDO in dit forum afgelopen.
Het is akelig stil geworden rond eventuele updates voor de MS-2010.

Zou een modje eens een keer kunnen informeren bij VDO naar de status van een update.
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Ervaringen delen mbt de DNX7250DAB
    door supersjors » 24 okt 2014 10:10 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 593
  • update
    door willym » 07 apr 2017 19:17 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1429
  • Update van VW
    door adhoc » 16 jul 2017 13:03 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1995
  • Discovery Pro update
    door rjdewit » 06 okt 2014 17:39 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 758
  • Update kaartmateriaal
    door Edpi » 20 aug 2015 09:49 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 1093
  • garmin update
    door klinker » 26 mei 2014 20:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1436
  • Update F900BT
    door Olaf79 » 02 sep 2015 21:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1293

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”