Ervaring met MAX983HD

twisterdevil
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2008 16:26

Ervaring met MAX983HD

Bericht door twisterdevil »

Edit Mod: Afgesplitst van http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=12825
Gentry schreef:
Laat ik het omdraaien, wat is volgens jullie het beste op de markt dan op dit moment? Wat zou je beste vriend nu nieuw verkopen?
Ik rij nu een week met de max983hd en dit is een van de betere systemen tot nu toe. De kaarten zijn erg up to date. Het is de vraag of ze wel met een update komen, maar ze beloven nu van wel. Afgezien van het feit updates is de clarion overal the best, dat is mijn mening.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ziet er goed uit. Maar alvorens een oordeel te kunnen geven kan het wenselijk zijn om eens te kijken naar de navigatie-eigenschappen. We weten dat daar bij sommige, zelfs gerenommeerde, fabrikanten wel eens iets mee mis is.
Laat ons tzt eens weten hoe het toestel in de echte praktijk bevalt ook vwb bediening
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
twisterdevil
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2008 16:26

Bericht door twisterdevil »

Beste Gerritje

Ik kan je al een hoop vertellen over dit navigatiesysteem. Heb in 1 week al bijna 1500 km gereden. Inclusief vorige week zaterdag en zondag belgie. Over het herberekenen en opstarten van de max983hd kan ik alleen maar zeggen fenominaal. TMC werkt uitstekend. In Belgie werd ik netjes gevraagd of ik anders wou rijden omdat er file was op mijn weg, netjes voor nee gekozen en niet verder mopperen. Bij file aangekomen werd het ook netjes verteld. Mobiele flitser worden zelf aangegeven met stem.
Hij is erg nauwkeurig. Je kan duidelijk zien aan welke kant je van de weg rijdt.
Het scherm is te splitsen in 2d/2d 2d 3d 2d/3d erg handig. Dit betreft navigatie.
Er zijn vele keuze mogelijkheden. Ik heb nog niet kunnen ontdekken of je de snelheid kan zien.

Over het geluid niks meer dan lof, wat een super geluid zeg. Ik heb er een muziek dvd inzitten van een live concert, wat een belevenis. Dit allemaal op standaard speakers van de honda civic hybride.

Music catcher waarmee je cds op de hd kan opslaan werkt erg snel en handig.

SD kaart werkt netjes alle mp3tjes met tags worden gewoon goed herkent.

Iphone 3g wordt netjes ondersteunt inclusief telefoonboek recente nummers enz enz.

Het mooie vind ik van dit systeem is dat je verschillende skins kan kiezen. De skin die ik nu heb gekozen past helemaal bij mijn blauwe wijzers van mijn dashboard. Is dus niet alleen een andere kleur, maar ook een andere indeling.
Ipod bediening uitstekend, dit uiterlijk is ook aan te passen door een andere skin te kiezen.

Dan hebben we nog dualzone Voorin lekker ipod luisteren achterin kunnen de kids dvd kijken.

Nadelen zijn er natuurlijk ook. Het zoeken op ipod had slimmer gekund met 1000 artiesten naar beneden klikken ben je wel even bezig. Als je een letter in het alfabet had kunnen kiezen zoals bij het telefoonboek was handig geweest.
De vele knopjes om in de verschillende menus te komen had innovatiever kunnen zijn.
Nogmaals ik weet niet hoe ze dit jaar met updates omgaan, misschien leren ze????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Goed om te horen dat je er positief over bent.
Over de mogelijkheden van de presentatie op het scherm van de diverse navigatieaanwijzingen zijn de meningen heel erg verdeeld. Waar de een het schitterend vindt om een haast real life presentatie van de situatie te bekijken vindt een ander het complexe beeld teveel de aandacht trekken. Deels zal dit ook wel afhankelijk zijn van de plaats van het scherm. Als het in je gezichtsveld aanwezig is zul je wellicht minder snel worden afgeleid.

De zoekmogelijkheden of beperkingen zo je wilt bij de verwerking van muziekbibliotheek en telefoonboek is iets dat eigenlijk niet meer zou moeten voorkomen. Maar daarin is Clarion niet de enige die een grote steek laat vallen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
twisterdevil
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2008 16:26

Bericht door twisterdevil »

Gerritje schreef: Over de mogelijkheden van de presentatie op het scherm van de diverse navigatieaanwijzingen zijn de meningen heel erg verdeeld. Waar de een het schitterend vindt om een haast real life presentatie van de situatie te bekijken vindt een ander het complexe beeld teveel de aandacht trekken. Deels zal dit ook wel afhankelijk zijn van de plaats van het scherm. Als het in je gezichtsveld aanwezig is zul je wellicht minder snel worden afgeleid.
Dit is allemaal aan of uit te zetten, dus deze conclusie gaat niet op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het was geen conclusie maar een constatering dat sommigen dit als hinderlijk of onnodig ervaren.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik zou dat geen conclusie willen noemen, maar een opmerking.
Zelf ben ik ook geen liefhebber van dat soort Reality-plaatjes, en dus is het goed dat je dat uit kunt zetten.

Als elders geschreven, ik heb veel goede verhalen gelezen over de MAX-HD in duitse tijschriften.
Wellicht is het goed om dit gedeelte hier af te splitsen en bij het Clarion-gedeelte te zetten. Dan heeft iemand die daarnaar zoekt meer mogelijkheid jouw interessante bijdrage te lezen :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
twisterdevil
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2008 16:26

Bericht door twisterdevil »

Gerritje ik snap je niet helemaal. Ik qoute jou even uit nieuwe lijn kenwood 2009:

"Het gaat er niet om hoe het gepresenteerd wordt (vormgeving) maar de kwaliteit van de presentatie die in vergelijking met elk willekeurig ander vast systeem domweg bedroevend slecht is".

De clarion presenteert dus wel alles met hoogwaardige kwaliteit. Alle opties zijn ook uit te zetten

even later quote je dit

"Over de mogelijkheden van de presentatie op het scherm van de diverse navigatieaanwijzingen zijn de meningen heel erg verdeeld. Waar de een het schitterend vindt om een haast real life presentatie van de situatie te bekijken vindt een ander het complexe beeld teveel de aandacht trekken. Deels zal dit ook wel afhankelijk zijn van de plaats van het scherm. Als het in je gezichtsveld aanwezig is zul je wellicht minder snel worden afgeleid."

De nieuwe kenwood heeft dus slechte kwaliteit presentatie en is niet goed en de clarion heeft hoge kwaliteit presentatie en daar zijn de meningen over verdeeld.

Gerritje wat vind jij of men dan wel goed?

mvg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als ik daarop als "men" mag reageren: daarmee bedoel ik, en ik denk ook Gerritje alleen dat die Reality View zoals je die op je laatste plaatje kunt zien niet ieders smaak is.
Niks meer of minder dan dat.

Want er is geen twijfel aan de grafische weergave van deze Clarion, die is prima, zoals dat altijd het geval geweest is bij Clarion :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ziet er zeer fraai uit maar dat was al bekend.
Prijskaartje ligt alleen hoger dan bij de Kenwood waarover dit gaat, dit kan voor mensen een drempel zijn. Die mensen zijn tevreden met een minder mooie grafische weergave van de navigatie maar krijgen daar een perfecte bluetooth en Ipod interface voor in de plaats.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

In het andere draadje http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... 5465#75465 schreef hij daarover dat hij deze navi voor nog geen 1000 Euri aangeschaft heeft. Zó goedkoop is de Kenwood toch niet :?: :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

dan is ie of niet nieuw of niet uit NL
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

twisterdevil schreef:Gerritje wat vind jij of men dan wel goed?
Ik vind dat je buitengewoon veel moeite doet om nijn mening en een constatering te mixen en daarmee de woorden volledig uit verband te rukken.

Het ging in eerste instantie over de Clarion waarvan ik vond en vind dat de kwaliteit van de presentatie boven elke kritiek is verheven maarrrrrrr, dat deze reality view gadget, hoewel uitschakelbaar, niet ieders smaak is, en in een aantal gevallen, ook mbt plaatsing van het scherm, aanleiding kan geven tot onnodig en gevaarlijk afleiden van de verkeersdeelnemer

Nu haal je er de Kenwood bij en dat is een ander verhaal. Als je de plaatjes van dat ding vergelijkt met jouw Clarion, zou je meteen begrijpen dat het plaatje zoals daar vertoond niet in de schaduw kan staan. Ja ronduit kinderstripboekachtig is. Dat was mijn bezwaar en tevens de ronduit bedroevende resolutie van datzelfde scherm. Ondanks de slechte foto's van jouw scherm kun je denk ik duidelijk zien dat daar een wereld van verschil zit.

Ik moet wel zeggen dat de mogelijkheid tot lifetime update van de Kenwood dit tot een aantrekkelijk concept begint te maken, maar voornamelijk voor hen die niet "beter gewend" zijn of minder hoge eisen stellen aan de mogelijkheid van navigatie onder alle omstandigheden
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Gentry schreef:dan is ie of niet nieuw of niet uit NL
In bijv Duitsland is deze volop verkrijgbaar voor prijzen tussen € 1499 en 1999 (als set)
http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... arion.html

Welke headunit heeft Twisterdevil bij zijn installatie?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die 1000 Euri die hij er voor betaald heeft steekt inderdaad wél af tegen die prijzen. Want veel van de prijzen op die link betreffen de kale NAX983HD, zonder headunit dus.
Daar krijg je wél TMC-Pro voor, altijd plezierig. Maar als ik het goed heb is ook de Kenwood daarmee uitgerust.
Ik ben overigens wel benieuwd welke Kaartversie er bij twisterdevil in zit, die duitse sites praten over Navteq Q4/2007, niet erg recent dus.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW schreef:Ik ben overigens wel benieuwd welke Kaartversie er bij twisterdevil in zit, die duitse sites praten over Navteq Q4/2007, niet erg recent dus.

Groet,
JW
http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... 4029#74029
Dezelfde informatie , maar inderdaad nu reeds behoorlijk achterhaald
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
twisterdevil
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2008 16:26

Bericht door twisterdevil »

JW schreef:Die 1000 Euri die hij er voor betaald heeft steekt inderdaad wél af tegen die prijzen. Want veel van de prijzen op die link betreffen de kale NAX983HD, zonder headunit dus.
Daar krijg je wél TMC-Pro voor, altijd plezierig. Maar als ik het goed heb is ook de Kenwood daarmee uitgerust.
Ik ben overigens wel benieuwd welke Kaartversie er bij twisterdevil in zit, die duitse sites praten over Navteq Q4/2007, niet erg recent dus.

Groet,
JW
Je kan hem via ebay kopen in GB. Hij staat nu zelf bij ebay.co.uk voor 729 pond te koop. Ik zelf heb toen nog 799 pond betaald. De pond was toen bijna gelijk aan de euro. Dit exclusief bluetooth. Dit aangeschaft voor 50 euro en ipod kabel aangeschaft ergens anders in gb shop voor 30 pond. Dus totaal nog geen 1000 euro. Dit is de max983hd het completesysteem met headunit en gloednieuw.

Deze versie die hij verkoopt is de nieuwste versie met update firmware COEH08-04" deze versie is niet te vinden in nederland of DE op clarion site. Het kaart materiaal is ook nieuwer op deze versie. Namelijk 2008/2009. Welk kwartaal staat er niet bij. Zoals ik al aangaf hij herkent wegen die pas een half jaar geleden open zijn gegaan, die menig kaartmateriaal nog niet kende.

Over de intergratie met bluetooth en ipod kan ik ook alleen maar heel tevreden zijn. Alles werkt gewoon erg goed.

Zoals ik al zei ik denk dat geen 2 din (misschien allpine) kan tippen aan het geluid. Het is tenslotte een multimediasysteem en niet alleen een navigatiesysteem.

Als je de voorkeur geeft aan kwaliteit en grafisch systeem moet je op deze manier voor een max983hd kiezen. Wil je een systeem met veel update mogelijkheden voor kaarten kies dan voor de kenwood. Dat is mijn mening.

Ik vind de multimedia mogelijkheden en het grafischweergave van kaartmateriaal belangrijker, dan het elke maand up to date van kaarten hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Het geluid van een Clarion was altijd al top.
Ook nu nog, als je Tests leest van Clarion Radio's springen die er altijd uit, in zeeeer positieve zin. Recentelijk nog in AutoHiFi.

Merkwaardig is dat deze set zóveel goedkoper te vinden is in de UK. Wie het snapt mag het zeggen.
Heb je daar een link naar?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
twisterdevil
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2008 16:26

Bericht door twisterdevil »

JW schreef:Het geluid van een Clarion was altijd al top.
Ook nu nog, als je Tests leest van Clarion Radio's springen die er altijd uit, in zeeeer positieve zin. Recentelijk nog in AutoHiFi.

Merkwaardig is dat deze set zóveel goedkoper te vinden is in de UK. Wie het snapt mag het zeggen.
Heb je daar een link naar?

Groet,
JW
Is inderdaad merkwaardig maar ik maak geen gein!!

http://cgi.ebay.co.uk/NEW-CLARION-MAX98 ... 240%3A1318

Het meest merkwaardig vind ik eigenlijk dat je op de nederlandse /duitse site niks vind over firmware 08. Op gb site dus wel, met schijnbaar nieuwer kaart materiaal. Ik wist dit ook niet van te voren, maar ben er natuurlijk wel blij mee

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Via http://shop.ebay.co.uk/items/_W0QQ_nkwZ ... R40QQ_mdoZ kom je bij twee aanbieders, allebei onder de 800 Pond. En met de huidige koers van het Pond is dat zeer interessant.

Welke Kaartversie er in zit zie ik zo gauw niet staan.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Op GEO24 wordt al ik weet niet hoe lang gesproken over deze update die al meer dan 8 maanden onderweg was.
Incl de correspondentie met Clarion en hun voortdurende verontschuldigingen

En volgens de gegevens van Clarion bestaat er nog geen andere kaartversie dan Q4-2007 die in de meeste gevallen 2008/2009 wordt genoemd

Ook leuk:
De Kenwood 8220 voor 529 pond
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
twisterdevil
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2008 16:26

Bericht door twisterdevil »

Toch blijft het raar dat een kaart van q4 2007 een weg toont die pas in de zomer van 2008 open is gegaan. Mijn vorige navigatie met cd van 2009 navteq liet deze weg dus niet zien.

Maar waarom kiezen de meeste van jullie geen pna als jullie navigatie zo belangrijk vinden. Via een pna krijg je vele kaartupdates. Een 2 din navigatiesysteem is toch veelal een multimediasysteem. Wil je het beste van alle werelden moet je bij alle 2 din systemen enkele concessies doen. Je moet voor jezelf nagaan wat je belangrijk vind. Als je elke dag dezelfde route naar je werk ga en altijd met het vliegtuig op vakantie, dan is navigatie minder van belang dan het multimedia verhaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat is helemaal niet raar als je bedenkt dat in sommige situatie door de kaartenbakker een voorschot wordt genomen op vrijwel zekere veranderingen. Maar dit leidt ook wel eens tot bizarre situaties waarbij je over een weg wordt geleid die, soms door vertraging, in geen jaar te berijden is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Een treffend voorbeeld van dat laatste is http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=11919
Dat overkwam mij dus in september :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gompy58
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2009 19:36

Bericht door gompy58 »

pracht van een systeem zo te zien.

een klein detail... in welke moderne auto is dit vandaag de dag nog te in bouwen? een gewone radio kun je er niet eens in kwijt.

Om een idee te geven, ik ben aan het kijken welke optie ik heb om in een opel isignia iets beters te krijgen dan die dvd800... Maar ik krijg een donkerbruin vermoeden dat dat helemaal niet meer kan in deze en andere auto's...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Clarion”