Nieuwe Kenwood lijn 2009

Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Nieuwe Kenwood lijn 2009

Bericht door Gentry »

Ik heb vandaag de nieuwe Kenwood lijn mogen aanschouwen.
Ziet er weer allemaal zeer gelikt uit, vooral grafisch veel aanpassingen en verbeteringen, een betere grafische opbouw van de Garmin navigatie en een nog mooiere grafische interface met oa mogelijkheid van Picture in Picture en een regel met bijv navigatie op het DVD scherm.
Het topmodel de DNX9240 heeft bovendien een WGA scherm, dat schijnt de hoogste mogelijke resolutie te zijn.
De opvolger van de DNX8220 wordt de DNX7240.
Enkele andere verschillen tussen de 7240 en de 9240:
9240 heeft dubbele usb, dubbele video input, hogere uitgangsspanning op de RCA versterkeruitgangen (5v) en nog wat kleine verschillen.

Wat opvalt als je met de toestellen speelt is dat ze echt supersnel zijn, touch is supersnel maar ook de bediening en de rekensnelheid van de navigatie is verbluffend snel!

Ik heb voor mijn auto alvastde 9240 besteld, die wordt half april verwacht, de 7240 wordt begin april verwacht.
Halverwege april is mijn setje dus te koop.

Prijzen:
DNX7240BT € 1499,-
DNX9240BT € 1799,-
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

Dus je zegt de VDO vaarwel en gaat over op GARMIN navigatie..... :shock:

Maar Kenwood maakt wel hele mooie toestellen.
Ik kom wel bij je kijken als je hem hebt ingebouwd :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het topmodel de DNX9240 heeft bovendien een WGA scherm, dat schijnt de hoogste mogelijke resolutie te zijn.
Al wordt de resolutie 12000 x 8000, je hebt er geen fluit aan als je het net zo aanstuurt zoals de Garmin software dat tot nu toe heeft gedaan. Knullig en grof. En dat was bij de vorige serie een gemiste kans en dat is gezien het plaatje heirboven nog steeds het probleem bij de navigatie
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Daarover schreven we in Testrit Kenwood DNX 8220BT dat het een kwestie van smaak is. De mijne is het ook niet.....

Verder ben ik benieuwd of Kenwood/Garmin nog wat aanpassingen gemaakt heeft in de Software en de problemen opgelost heeft waar we toen tegenaan gelopen zijn. Hopelijk wel.
En of Garmin nog wat extra's ingebouwd heeft om Navigatie mogelijk te maken als de GPS ontvangst wegvalt zoals sommige andere Navi-bouwers dat inmiddels doen, zie ook http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=12813 . Want ik neem even aan dat ook deze Kenwood geen pulsaansluiting heeft.

Al met al ben ik uiteraard wél benieuwd naar Gentry's nieuwe aanwinst :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Gerritje schreef:
Het topmodel de DNX9240 heeft bovendien een WGA scherm, dat schijnt de hoogste mogelijke resolutie te zijn.
Al wordt de resolutie 12000 x 8000, je hebt er geen fluit aan als je het net zo aanstuurt zoals de Garmin software dat tot nu toe heeft gedaan. Knullig en grof. En dat was bij de vorige serie een gemiste kans en dat is gezien het plaatje heirboven nog steeds het probleem bij de navigatie
Dat verschil is wel degelijk zichtbaar, maar goed, het is en blijft een Garmin, niet iedereen's smaak misschien, ik vind mijn VDO ook strakker, maar navigeren doet ie gewoon goed en zoals gezegd zijn ze retesnel.

In onze testrit hebben we wat lopen vogelen met de instellingen, meeste mensen doen dat niet. Het ontbreken van een puls zie ik absoluut nu niet meer als een nadeel, de systemen zijn zo snel dat ze in no-time weer op de route staan als je een tunnel uitrijdt.

Verder zitten er op de Garmin leuke mogelijkheden en opties die er op de VDO niet zitten en is ie ook sneller qua bediening nu.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gentry schreef: .....In onze testrit hebben we wat lopen vogelen met de instellingen, meeste mensen doen dat niet. Het ontbreken van een puls zie ik absoluut nu niet meer als een nadeel, de systemen zijn zo snel dat ze in no-time weer op de route staan als je een tunnel uitrijdt.

Verder zitten er op de Garmin leuke mogelijkheden en opties die er op de VDO niet zitten en is ie ook sneller qua bediening nu.
Daar twijfel ik niet aan, dat doen alle moderne systemen.
Maar waar het om gaat is wat 'ie IN de tunnel doet, als daar afslagen zijn die je moet nemen. Die kan 'ie niet goed verwerken als er geen extra hulpmiddelen zijn. Zie eerdere discussies hierover en het topic http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=12813 waarin te lezen is dat anderen dat wél doen.
Eerlijk gezegd had ik verwacht dat ook Kenwood/Garmin iets in díe richting zou doen, we hebben het hier immers niet over "goedkoop Chinees spul".

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW schreef:we hebben het hier immers niet over "goedkoop Chinees spul".
In verreweg de meeste gevallen hebben we het uitsluitend over Chinees spul dat niet noodzakelijkerwijs goedkoop hoeft te zijn.

Nog even mbt de resolutie van het scherm. Natuurlijk is de wijze van presenteren een kwestie van smaak. Maar je zult toch met met me van mening zijn dat een plaatje van beperkte resolutie, en dat is de Garmin, ook op een scherm met superhoge resolutie hooguit fraaier wordt maar niet gedetailleerder en daar ging het om.
Geen enkel ander vast systeem heeft mbt de presentatie van de kaart en de gegevens zo'n beperkte kwaliteit als de Kenwood. Alleen die zgn Chinese Meuk komt met dezelfde beelden, ook alleen maar omdat daar een beeldje van TomTom, Route 66 of iGo tot buitengewone proporties wordt opgeblazen.

Neem als voorbeeld je eigen LCD scherm. Dat werkt maar goed met een instelling op de hoogst mogelijke resolutie. Alle andere beeldinstellingen geven een zeer goed waarneembare achteruitgang in beeldkwaliteit. En als je bij de hoogste resolutie een plaatje van 400 x 234 opblaast tot full screen blijft er van de kwaliteit weinig over
Eea is in het getoonde plaatje hierboven duidelijk waarneembaar. Er komt, behalve horizontaal en vertikaal, geen enkele strakke lijn in voor. Alles is goed waarneembaar zichtbaar als "trappetjes". Een voorbeeld van heel slechte aansturing van het beeld
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Nogmaals, hoe het gepresenteerd wordt is een kwestie van smaak, de mensen die er mee rijden hoor ik er niet over, het ding navigeert prima!
En in een tunnel...je ziet ruim van tevoren welke afslag je moet nemen, dus een kwestie van opletten, ik denk trouwens dat de apparaten van tegenwoordig ook een soort bewegingssensor hebben oid, zo snel ze zijn.
En hoe vaak heb je een afslag in een tunnel?

Persoonlijk vind ik dat jullie spijkers op laag water zoeken en alleen maar "nadelen" zoeken, een nadeel is dat ie geen puls heeft maar dat wordt ruim gecompenseerd door de snelheid waarmee ie herberekent, voor de rest zitten er nagenoeg geen nadelen aan deze apparaten. Dat is bijv met een RNS510 wel anders.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het gaat er niet om hoe het gepresenteerd wordt (vormgeving) maar de kwaliteit van de presentatie die in vergelijking met elk willekeurig ander vast systeem domweg bedroevend slecht is.

Een soortgelijk resolutieprobleem zie je bij de PN6000 ivm de PN4000. Een kwalitatief veel beter scherm maar door het opblazen van het beeld is het kijken naar de PN6000 een echte ramp, zo onscherp is het.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ Gentry,

Het lijkt wel of je aandelen in Kenwood hebt...... :roll: :P
Ik probeer, ook hier, m'n technisch-inhoudelijke kanttekeningen te plaatsen, goed om me heenkijkend hoe anderen deze problemen oppakken. Daar zie ik ontwikkelingen die interessant zijn, zoals bij TomTom met z'n extra sensoren. Dat mis is even bij de verhalen over de nieuwe Kenwoods, daar lijkt het haast of het uiterlijk belangrijker is dan de inhoud.

En dus ben ik, zoals ik al eerder schreef benieuwd naar je nieuwe aanwinst.
Zullen we dan gelijk maar een nieuwe testrit plannen :?: :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Het gaat er niet om hoe het gepresenteerd wordt (vormgeving) maar de kwaliteit van de presentatie die in vergelijking met elk willekeurig ander vast systeem domweg bedroevend slecht is.

Een soortgelijk resolutieprobleem zie je bij de PN6000 ivm de PN4000. Een kwalitatief veel beter scherm maar door het opblazen van het beeld is het kijken naar de PN6000 een echte ramp, zo onscherp is het.
Dat is helaas niet zo.
De PN4000 heeft een volledig digitaal aangestuurd scherm, de PN6000 heeft een groter scherm dat (ouderwets) analoog aangestuurd wordt :roll:
De PN4000 is dus om vele redenen de betere keus.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Gerritje schreef:Het gaat er niet om hoe het gepresenteerd wordt (vormgeving) maar de kwaliteit van de presentatie die in vergelijking met elk willekeurig ander vast systeem domweg bedroevend slecht is.
Dat is jouw mening, ik deel die absoluut niet. De nieuwe lijn is al een stuk beter.
En met mij zijn er meer mensen die er absoluut geen probleem vinden, de DNX8220 is het meest verkochte toestel op dit moment.

En nee, ik heb geen aandelen Kenwood, ik geef mensen advies over wat ik denk dat op dit moment het beste is naar mijn mening, en dat is niet VDO, dat merk bestaat niet meer en heeft een hele trieste laatste serie headunits op de markt gebracht en qua navigatie lopen ze qua mogelijkheden ook al achter de feiten aan, zelf instellen van POI's etc.
Ja, VDO heeft een puls, maar de portables niet en die werken prima zoals jullie zelf ook ervaren hebben.

Laat ik het omdraaien, wat is volgens jullie het beste op de markt dan op dit moment? Wat zou je beste vriend nu nieuw verkopen?

Edit Mod: Reaktie hierop
Laat ik het omdraaien, wat is volgens jullie het beste op de markt dan op dit moment? Wat zou je beste vriend nu nieuw verkopen?
is gegeven in het afgesplitste en naar Clarion verplaatste topic http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... 5708#75708
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En straks betaal je 1799 euro voor een toestel dat ook een PND in zijn buik heeft en niet eens een puls/gyro heeft.
Het is volkomen duidelijk dat je een Kenwood alleen maar kopt voor de rest van de imposante hoeveelheid mogelijkheden. Navigatie is daarbij kennelijk maar bijzaak! :wink:
Dat de 9240 dus al beter is bewijst eens te meer dat de andere serie nog veel te wensen over liet :roll:
Kijk nu zelf eens naar dat navigatieplaatje. Het is toch net of je een pagina uit een stripboek hebt geknipt :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

hahaha inderdaad, je kunt beter een RNS510 kopen voor navigatie, rest is daar bijzaak.

wat een onzin, ding navigeert gewoon prima, en daar gaat het om, de meeste mensen vinden het prima de presentatie.
Hetzelfde is dat jij in een bus rijdt en ik in een auto, jouw keuze en mijn keuze :oprug:
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Bericht door Piet22 »

Aan de site van Kenwood.nl zijn nu ook de 2009 modellen 7240BT en 9240BT toegevoegd, evenals een nieuwe navigatiecomputer G421V. De 7240BT en 9240BT hebben inderdaad de nieuwe Nuvi interface, terwijl de 5240 nog steeds de oudere Streetpilot interface gebruikt. Interessant is dat de 7240/9240/G421v (evenals een aantal andere nieuwe Garmin modellen) gebruik maken van de Mediatek GPS chipset ipv de welbekende Sirf III GPS-chipset. Uit diverse vergelijkingen op internet blijkt deze overstap GPS-technisch gezien geen verbetering op te leveren en lijkt deze verandering voornamelijk op commerciele gronden te zijn gebaseerd. Uiteraard zijn de 2009 modellen voorzien van de 2009 kaartset. Maar verder lijkt er qua navigatie niet veel veranderd te zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De strijd in het aftermarket segment wordt alsmaar feller, en dus zoeken de fabrikanten mogelijkheden om de kosten te drukken. Een andere GPS-Chipset ligt dan voor de hand
De updates worden bij een aantal aftermarket systemen ook niet duurder, in tegendeel. En ik vermoed dat de navi-fabrikanten daar ook niks meer op verdienen. Dat itt de situatie bij de OEM systemen.

Overigens ben ik benieuwd wat die 2009 kaart nou voor DB heeft.
Bij de 8220 stond daar 2008 in het systeem, maar we hebben bij de testrit vastgesteld dat 'ie hooguit Q3/2007 kon zijn.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Bericht door Piet22 »

JW schreef: Overigens ben ik benieuwd wat die 2009 kaart nou voor DB heeft.
Bij de 8220 stond daar 2008 in het systeem, maar we hebben bij de testrit vastgesteld dat 'ie hooguit Q3/2007 kon zijn.

Groet,
JW
De eerste versie van CNE2009 kwam al op 15 oktober 2008 uit, dus het kaartmateriaal zal hooguit van september 2008 zijn. Inmiddels is in januari 2009 de eerste kwartaalupdate uitgekomen. Als het goed is komt er deze maand weer een kwartaalupdate uit. Dus het hangt er maar vanaf welke versie ze op de Kenwood zetten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RetepCOD
Average Member
Average Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mar 2009 14:30

Bericht door RetepCOD »

Zou er geen Garminupdate komen voor de 8220BT? Het zou leuk zijn indien die software ook nog wat zou verbeteren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Piet22 schreef:
JW schreef: Overigens ben ik benieuwd wat die 2009 kaart nou voor DB heeft.
Bij de 8220 stond daar 2008 in het systeem, maar we hebben bij de testrit vastgesteld dat 'ie hooguit Q3/2007 kon zijn.

Groet,
JW
De eerste versie van CNE2009 kwam al op 15 oktober 2008 uit, dus het kaartmateriaal zal hooguit van september 2008 zijn. Inmiddels is in januari 2009 de eerste kwartaalupdate uitgekomen. Als het goed is komt er deze maand weer een kwartaalupdate uit. Dus het hangt er maar vanaf welke versie ze op de Kenwood zetten
Daarvan ontgaat me de logica, eerlijk gezegd.
Als kaartmateriaal in oktober 2008 uitkomt, kan de DataBase toch niet van september, dat is Q3/2008 zijn?
Daar zit minimaal een half jaar tussen, en bij veel fabrikanten is dat zomaar een jaar of nog meer. Lees maar eens http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=12792

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is mbt Kenwood, maar ook bij andere merken al eerder ter sprake gekomen.
Dat een kaart Q3-2008 wordt genoemd zegt helaas alleen iets over de fantasie bij de jongens van marketing, en niets over de actualiteit van de database.
Bij BMW weet je gewoon zeker dat de 2009-1 editie een database heeft van Q2-2008. Daar doen ze niet geheimzinnig over
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ReMu
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2009 22:57

Bericht door ReMu »

Krijgt deze nieuwe lijn van Kenwood ook de afbeeldingen met Rijbaan hulp e.d.
Als ik bij Garmin op de site kijk, en daar het type van de nuvi 765T FM selecteer,
dan zie je toch al wat fraaiere afbeeldingen dan de eerdere versies.

Zie ook link:
http://www.garmin.nl/product/?pid=010-0 ... fragment-2

Maar goed, de schermpjes van de nuvi zijn natuurlijk wat kleiner dan die van Kenwood.

Het zou er in ieder geval op vooruit gaan lijkt mij...
(het blijft natuurlijk ieder zijn eigen smaak :D

Maar weet iemand misschien of ze dit ook nog op deze manier op de nieuwe series door gaan voeren?

b.v.d.

Rene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TurboBoost
Average Member
Average Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 mei 2009 19:38

Bericht door TurboBoost »


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Geen Blauwe lijn
    door fraheij » 08 mei 2023 20:03 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 504
  • Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
    door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 735
  • Nieuw navigatie/multimedia systeem voor Audi A3 2.0 TDI (2009)
    door Guul » 03 feb 2016 13:19 » in Aankoop advies
    Reacties: 0
    Weergaves: 557
  • Kenwood DNX 4230BT
    door maaikie666 » 17 okt 2015 17:47 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 218
  • Kenwood 7260BT
    door jensV » 09 jul 2014 11:06 » in Kenwood
    Reacties: 2
    Weergaves: 940
  • Kenwood DDX 6027
    door selfishdome » 25 okt 2014 18:53 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 628
  • Kenwood dnx7230dab mem gir low
    door Mnrtjemichael » 12 mei 2017 22:54 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 738

Terug naar “Kenwood”