alternatieve route werkt niet :(

JohnDoeNL
Starting Member
Starting Member

alternatieve route werkt niet :(

Bericht door JohnDoeNL »

Beschik sinds kort over een MS-5400 en die bevalt goed. Het lukt mij alleen niet om (als bijv. een weg is opgebroken) een alternatieve route te kiezen. Volgens de handleiding moet het drukken op de ALT-R toets volstaan, waarna je de afstand in moet voeren. Als ik echter op de ALT-R toets van mijn afstandsbediening (ab) druk, wordt de laatste gesproken aanduiding herhaalt, omdat de ALT-R toets bij mijn ab is gecombineerd met de toets voor het herhalen van de laatste gesproken aanduiding. Volgens mijn handleiding zijn dit echter 2 toetsen, niet 1. Heb ik soms een andere ab? Kan op mijn ab geen typeaanduiding vinden. Hij is grijs/zilver met blauwe knoppen. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.
Een stap terug op de verkeerde weg is ook een stap vooruit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Zo te lezen heb jij de nieuwe dunne A/B, de RC 5400, en niet (meer) de oudere, dikkere RC 5000.
Kijk even bij je instellingen of de goede A/B geselecteerd is, daar zie je verschillende types. Hopelijk werkt het dan wel goed.
Je moet daarbij wel de toets langer dan één seconde ingedrukt houden om de AltR te activeren, dat is je neem ik aan bekend? Zo niet, kijk dan even in de nieuwste Handleiding, bedoeld voor de MS 5500/5400 met de MO 5595, ook te downloaden via VDO.

Overigens, welke SW versie heb je in je systeem?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JohnDoeNL
Starting Member
Starting Member

Bericht door JohnDoeNL »

Thanx JW.

Heb het model van de ab aangepast en het lijkt te werken. :P Zal binnenkort ff kijken welke software-versie ik heb. Maakt dat nog veel uit dan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Heb je een MS 5400 met een limited abonnement? Dan krijg je dezer dagen de nieuwe SW (9.5) en de nieuwe kaarten. Met een heleboel meer nieuwe features, lees maar 's verder op het forum.
Als je nu de 9.0 of de 9.1 SW hebt is er een boel te winnen.

Mocht je een unlimited hebben is het te overwegen dit om te wisselen. Ook daarover is het een en ander geschreven.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
timmersr
Junior Member
Junior Member

Re: alternatieve route werkt niet :(

Bericht door timmersr »

JohnDoeNL schreef:Beschik sinds kort over een MS-5400 en die bevalt goed. Het lukt mij alleen niet om (als bijv. een weg is opgebroken) een alternatieve route te kiezen. Volgens de handleiding moet het drukken op de ALT-R toets volstaan, waarna je de afstand in moet voeren. Als ik echter op de ALT-R toets van mijn afstandsbediening (ab) druk, wordt de laatste gesproken aanduiding herhaalt, omdat de ALT-R toets bij mijn ab is gecombineerd met de toets voor het herhalen van de laatste gesproken aanduiding. Volgens mijn handleiding zijn dit echter 2 toetsen, niet 1. Heb ik soms een andere ab? Kan op mijn ab geen typeaanduiding vinden. Hij is grijs/zilver met blauwe knoppen. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.
Probeer het volgende even uit met alle toetsen op de afstandbediening: kort indrukken & lang indrukken.
Je zult zien dat ze zo'n beetje allemaal 2 functies hebben...
VDO MS5400 XL 5.97, TMC 5010/01, TeleAtlas 2005/01 + Flits-info
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: alternatieve route werkt niet :(

Bericht door JW »

timmersr schreef:
JohnDoeNL schreef:Beschik sinds kort over een MS-5400 en die bevalt goed. Het lukt mij alleen niet om (als bijv. een weg is opgebroken) een alternatieve route te kiezen. Volgens de handleiding moet het drukken op de ALT-R toets volstaan, waarna je de afstand in moet voeren. Als ik echter op de ALT-R toets van mijn afstandsbediening (ab) druk, wordt de laatste gesproken aanduiding herhaalt, omdat de ALT-R toets bij mijn ab is gecombineerd met de toets voor het herhalen van de laatste gesproken aanduiding. Volgens mijn handleiding zijn dit echter 2 toetsen, niet 1. Heb ik soms een andere ab? Kan op mijn ab geen typeaanduiding vinden. Hij is grijs/zilver met blauwe knoppen. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.
Probeer het volgende even uit met alle toetsen op de afstandbediening: kort indrukken & lang indrukken.
Je zult zien dat ze zo'n beetje allemaal 2 functies hebben...
Inderdaad, dat was wat ik een paar dagen geleden op dinsdag ook schreef:
Je moet daarbij wel de toets langer dan één seconde ingedrukt houden om de AltR te activeren, dat is je neem ik aan bekend? Zo niet, kijk dan even in de nieuwste Handleiding, bedoeld voor de MS 5500/5400 met de MO 5595, ook te downloaden via VDO.
Nou ja, dubbel gestikt zit lekker stevig. Toch :?:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
timmersr
Junior Member
Junior Member

Bericht door timmersr »

Lezen-is-een-kunst... maar klaarblijkelijk niet de mijne... :oops:
VDO MS5400 XL 5.97, TMC 5010/01, TeleAtlas 2005/01 + Flits-info
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JohnDoeNL
Starting Member
Starting Member

Bericht door JohnDoeNL »

Mijn systeem heeft SW-versie 0910. Productiedatum is week 20 van 2003. Neem dus aan dat het ietwat verouderde software is. Moet ik upgraden of maakt het niet zo gek veel uit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member

Bericht door Riekus »

als je C-IQ niet onbeperkt hebt laten vrijschakelen dan ontvang je een dezer dagen/weken de C-IQ update met de nieuwe kaarten en software. Dat zal de 9.5 zijn. Er is een tussenstap - de 9.41 - maar deze kun je bestellen en kopen voor €49. Maar het lijkt mij niet meer zinvol dat te doen vanwege de gestartte uitlevering van 9.5 :wink:

Als je over een onbeperkte vrijschakeling beschikt en toch een nieuwere versie -9.41- wilt hebben: ik heb nog een originele CD liggen die je mag hebben voor de helft van de winkelprijs. Ik was namelijk zo stom in april deze CD aan te schaffen omdat ik op dat moment dacht en niet beter wist dan dat softwareupdates NIET met de C-IQ update uitgeleverd werden.... :oops:

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Als je een limited Abo hebt komt die nieuwe SW 9.5 mee met de nieuwe kaarten. Die moet je dan eerst inspelen, anders kun je een aantal nieuwe funkties van die kaarten niet gebruiken. Dus...

Groet,
JW

Edit JW: Ik zie dat Riekus op het zelfde moment als ik een posting maakte, een geval van dubbele posting dus. Maar goed, dubbel gestikt....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Route instellen
    door mcl » 14 sep 2022 15:37 » in Waze