TMC PROBLEEM!!

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Cees,

Blijft interessant :cry:

Opvallend is dat het TMC signaal onmiddellijk rood werd bij uitgetrokken antenne. Willem en ik hebben andere ervaringen.
Het merkwaardige bij mij was dat het symbool groen bleef, maar dat ik bij handmatige selectie wel het bericht kreeg dat de zender niet was te selecteren :!:

Over die codes heb ik een vraagje uitstaan "ter bekender plekke" komt wel een reactie op :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dennis
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 jan 2004 15:32

Bericht door Dennis »

LTN 17 Tabel nummer, waarin je code gekoppeld zijn (de test met een andere tabel was in Gebied Rijmond)

MSG .N.. Dit zoek ik morgen ff uit

Alert-C is het protocol, waarmee het uitgestuurd wordt

PI 821 Dit zoek ik morgen ff uit


SID 1 Dit zoek ik morgen ff uit

Qual 34 (deze is tijdens mijn rit variabel) Kwaliteit ontvangst signaal

CC 8 Kanaal 8, is kanaal 8 van RDS band
Continuïteit op één
_______________________
[url=http://damnet.nl/forum/][color=darkblue][b]DAMnet forum voor jouw PC vragen[/b][/color][/url]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Even een paar terugkoppelingen, info van over de grens.

Ook bij onze oosterburen is er van alles loos met de TMC. Waar het aan ligt is op dit moment niet duidelijk, of het zenderproblemen zijn of wat anders is nu in onderzoek.

Daarbij even de melding dat vooralsnog de Pay-TMC bij onze oosterburen uitgesteld is, vanwege technische onuitvoerbaarheid. Ik begrijp hieruit dat het probleem met name zit in de wijze waarop het voor de gebruiker toegankelijk gemaakt moet kunnen worden, en daarover hadden we het op dit forum al. Wordt ongetwijfeld vervolgd, en als er nieuws is, meld ik me uiteraard.

Mbt de codes een paar aanvullingen:
MSG betekent message, wat de .N. inhoudt weet ik (nog) niet
Alert is een alarmcode, die naar verluidt nog niet gebruikt wordt.
PI is de code van het zendstation.
Qual is inderdaad de kwaliteit van de zender. Ik probeer nog te achterhalen tussen welke waarden die zou moeten liggen.

Voorts nog de bevestiging gekregen dat de SW inderdaad vast ingebrand is in de processor van de MT5010, en dus niet kan worden geupdate :cry:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMIS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54

Bericht door BMIS »

Hallo TMC-ers, houd het in dat hoe hoger het getal hoe beter de kwaliteit??? of werkt het juist anders om???


Qual 34

tijdes het testen is ook 64 bereikt namelijk

Mvg Cees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dennis
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 jan 2004 15:32

Bericht door Dennis »

bmis schreef:Hallo TMC-ers, houd het in dat hoe hoger het getal hoe beter de kwaliteit??? of werkt het juist anders om???


Qual 34

tijdes het testen is ook 64 bereikt namelijk

Mvg Cees
Hoe dat bij VDODAYTON zit durf ik niet met 100% zeker te zeggen maar ga er maar vanuit van wel.

Op mijn test systeem geeft het de procenten aan

Dennis
Continuïteit op één
_______________________
[url=http://damnet.nl/forum/][color=darkblue][b]DAMnet forum voor jouw PC vragen[/b][/color][/url]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo JW
Opvallend is dat het TMC signaal onmiddellijk rood werd bij uitgetrokken antenne. Willem en ik hebben andere ervaringen.
Het merkwaardige bij mij was dat het symbool groen bleef, maar dat ik bij handmatige selectie wel het bericht kreeg dat de zender niet was te selecteren
Hij wordt nog leuker

TMC antenne los gehaald en na 1 minuut bij het opnieuw opvragen van de zenderlijst alle zenders weg maar wel
TMC4U groen in de statusbalk en de filelijst gevuld, toen de C2 plug ook los gehaald en ook hierna blijft het signaal
groen en de filelijst gevuld de navicomputer houdt dus gewoon alle laatste info vast.

Overigens ben ik van plan om de ma1410 tussen de radio en de tmcbox te plaatsen ben benieuwd of dit verbetering geeft zodat de plakantenne in de kast kan.
Voorts nog de bevestiging gekregen dat de SW inderdaad vast ingebrand is in de processor van de MT5010, en dus niet kan worden geupdate
Da's jammer is er toch nog een nieuwere tmcbox uitgebracht na 20-04-2002

mvgr,
Willem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMIS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54

Bericht door BMIS »

Hallo Willem,volgens mij is de nieuwste versie de MT 5010/01,ik verkoop ze vanaf +/- mei 2003 maar ik weet niet wanneer ze op de markt gekomen zijn.

Het is mij ook wel duidelijk geworden dat de mee geleverde plak antenne niet optimaal werkt,en ben erg benieuwd wat je bevindingen zijn met de MA 1410,overigens zijn er ook andere versterkers van Fuba en Hirschmann.

Nog even voor alle duidelijkheid,zowel de MS 5500 als mijn MS 5000 zijn aangesloten op een MT 5010/01 met software versie 3.38.Waarbij de nieuwste boxen een FD nummer hebben met 403440047761

Zit de 3.30 dan in de MT 5010/00???

Of is de MT 5010/01 er in twee uitvoeringen???

Mvg Cees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ivo
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:34

Bericht door Ivo »

Hoi,

Hier mijn ervaring

MSG geeft weer of de zender TMC info geeft voor N= Nationaal, R= regionaal etc. Dit zie je ook staan achter de zendernamen.

M.b.t. de antenne:
Ik heb 1 dak antenne welke standaard op mijn auto zit. Achter de radio heb ik een 'split kabel' op de coax van de antenne gezet. één gaat er naar de radio een één naat de TMC box (5010/01)

Hier in de regio rondom Eindhoven heb ik meestal 3 zenders. TMC4U, RWS-RAD1 en RADIO2. Als ik de A2 af ga naar Maastricht komen daar al snel de duits TMC zenders bij. Wat mij sterk opvalt is dat erg varrieerd van dag tot dag. Ik denk dat dit nog steeds aan de Software kant zit. Er waren bij MO5075 al problemen hier mee. Ik denk dat MO5076 dat nog niet geheel heeft opgelost.

Is het niet een idee om een POL op te zetten voor de signaalsterktes. Dan weten we snel genoeg wat goed of niet goed is en welke zenders waar het beste zijn te ontvangen?

Groet,
Ivo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dennis
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 jan 2004 15:32

Bericht door Dennis »

Dennis schreef:LTN 17 Tabel nummer, waarin je code gekoppeld zijn (de test met een andere tabel was in Gebied Rijmond)

MSG .N.. Dit zoek ik morgen ff uit sorry ff geen IDEE, iets van Mesagge, maar wat??

Alert-C is het protocol, waarmee het uitgestuurd wordt

PI 821 Dit zoek ik morgen ff uit sorry ff geen IDEE


SID 1 Indificatie van de service provider

Qual 34 (deze is tijdens mijn rit variabel) Kwaliteit ontvangst signaal

CC 8 Kanaal 8, is kanaal 8 van RDS band

En als extra aanvulling, kan ik zeggen dat diverse informatie via RDS binnekomt is dus niet alleen TMC.

Als er meer intresse is, kan ik wel een toelichting plaatsten, ff overleg met de beheerders waar en hoe...


Denis
Continuïteit op één
_______________________
[url=http://damnet.nl/forum/][color=darkblue][b]DAMnet forum voor jouw PC vragen[/b][/color][/url]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Dennis,

Je schreef:
Als er meer intresse is, kan ik wel een toelichting plaatsten, ff overleg met de beheerders waar en hoe...
Reken daar maar op, vooruit met de geit dus....

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

bmis schreef:Hallo Willem,volgens mij is de nieuwste versie de MT 5010/01,ik verkoop ze vanaf +/- mei 2003 maar ik weet niet wanneer ze op de markt gekomen zijn.

Het is mij ook wel duidelijk geworden dat de mee geleverde plak antenne niet optimaal werkt,en ben erg benieuwd wat je bevindingen zijn met de MA 1410,overigens zijn er ook andere versterkers van Fuba en Hirschmann.

Nog even voor alle duidelijkheid,zowel de MS 5500 als mijn MS 5000 zijn aangesloten op een MT 5010/01 met software versie 3.38.Waarbij de nieuwste boxen een FD nummer hebben met 403440047761

Zit de 3.30 dan in de MT 5010/00???

Of is de MT 5010/01 er in twee uitvoeringen???

Mvg Cees
Hallo Cees,

Op zich is die plakantenne wel goed, je moet je alleen realiseren dat 'ie zeer richtingsgevoelig is, met een 8 karakteristiek, waarvan de binnenzijde van de 8 natuurlijk erg klein is. Een dakantenne die tamelijk vertikaal staat kent dit probleem uiteraard niet.


Mijn MT 5010/01, die dateert van eind 2001, is voorzien van SW 3.30. Zolang is deze box er dus al.
Kennelijk wordt op de latere leveringen de SW 3.38 gezet, het hoe en waarom daarvan weet ik (nog) niet.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMIS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54

Bericht door BMIS »

Hallo JW,ik ben erg benieuwd waar om er andere versie in is gezet en wat de 3.38 aan verbeteringen heeft op ge leverd.

Mvg Cees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo Cees,
Het is mij ook wel duidelijk geworden dat de mee geleverde plak antenne niet optimaal werkt,en ben erg benieuwd wat je bevindingen zijn met de MA 1410,overigens zijn er ook andere versterkers van Fuba en Hirschmann.
Vandaag heb ik de MA 1410 antenneversterker ingebouwd.
Bij mij werkt dit, ondanks dat de standaardantenne geen dakantenne is maar een antenne geïntrigeerd in de achteruit super. :D

Zowel de radio ontvangst als de TMC ontvangst zijn sterk verbetert
Vandaag even een ritje naar Twente gedaan en al bij Barneveld kwam de eerste Duitse zender WDR3 TMC bij
de standaard RWS-RAD1 en TMC4U.

Bij Apeldoorn stonden er al 9 zenders in de lijst nl. :shock:

TMC4U
RWS-RAD1
WDR3 TMC
WDR TMC
NDR 2
DLF TMC
WDR 2
L1VETMC
WDR-TMC

Ik heb ook mijn TMC box 5010/01 tijdelijk :?: door een TMC box FD4...... (SW 3.38 ) vervangen.

Hieruit kreeg ik de volgende waarde's (gemeten in Maassluis)

TMC4U
LTN = 17
MGS = .N..
Mode = Alert-c
Freq = 101.5
PI = 38C6
SID = 3
Qual = 60
CC = 8


RWS-RAD1

LTN = 17
MGS = .N..
Mode = Alert-c
Freq = 98.9
PI = 821
SID = 1
Qual = 50
CC = 8


Kortom de MA1410 heeft bij mij veel verbetering gebracht en ik kan de plakantenne weer in de doos doen.
(op de achterruit best wel hinderlijk met dat rode lampje)

Mvgr,
Willem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Willem,

Dat is een wel erg interessant experiment, met verrassende uitkomsten.
Ik had altijd al het vermoeden dat de actieve splitter beter was dan een gewone, maar dat je er zóveel meer uithaalt had ik niet gedacht.
Heel bijzonder vind ik dat je naar het oosten rijdend, al zo snel duitste TMC zenders op kon pikken, en dat terwijl jouw achterruitantenne een ongunstige karakteristiek heeft mbt de richtingsgevoeligheid, nl naar achteren beter dan naar voren.

Wat is trouwens die FD4 box? Is dat een nieuwere productieserie van de MT5010/01? Met inderdaad de 3,38 aan boord?

En wat bedoel je met dat rode lampje bij je plakantenne?

Benieuwd naar je volgende "experimenten", we leren een hoop van je, bedankt :lol:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo JW,
Ik had altijd al het vermoeden dat de actieve splitter beter was dan een gewone, maar dat je er zóveel meer uithaalt had ik niet gedacht.
Dit had ik ook niet verwacht mijn vorige poging om via een een normale splitter met een aparte versterker
het radio signaal te splitsen was een fiasco zowel voor de radio als voor de tmc signalen dus eigenlijk had
ik niet verwacht dat dit zo'n verbetering gaf. jammer is wel dat deze VDO-splitter prijzig is (89 euro).

De 7 Duitse zender's die ik al bij Apeldoorn in de lijst kreeg waren trouwens niet direct te selecteren
eigenlijk zo'n 5 km verder (waarschijnlijk is het signaal dan nog niet sterk genoeg) kon ik alle zenders
ook daadwerkelijk selecteren.

Ik denk dat in bovenstaande ook het probleem zit als je een slechte ontvangst hebt, je ziet in de zenderlijst
wel de zenders maar kan ze niet selecteren in feite heb je op dat moment geen verbinding meer en pas na
enige tijd verdwijnen de zenders dan van het scherm. ook zal in dit geval de filelijst niet worden (aan)gevuld.


De Duitse file's van de laast geselecteerde zender bleven ook nadat ik weer op TMC4U afstemde in de lijst staan
merkwaardig was dat op de terugreis deze Duitse file's pas verdwenen toen de Duitse zenders uit de zenderlijst
verdwenen.

Wanneer je tussen de Duitse zenders onderling schakelt krijg je wel steeds een schone filelijst.
Heel bijzonder vind ik dat je naar het oosten rijdend, al zo snel duitste TMC zenders op kon pikken, en dat terwijl jouw achterruitantenne een ongunstige karakteristiek heeft mbt de richtingsgevoeligheid, nl naar achteren beter dan naar voren.

Toen ik bij Barneveld reed en wilde controleren of nog wel de beide NL zenders in de lijst stonden was ik ook blij verbaasd de Duitse zender te zien deze kon ik overigens wel direct selecteren.

Ik vermoed dat de antenne in de achterruit zit eigenlijk standaard bij Mercedes,merkwaardig was wel dat op de terugreis
het aantal zenders minder was RWS-RAD1, TMC4U, WDR 3 TMC, L1VE TMC ,DLF TMC hier bij moet wel de aantekening dat ik toen de TMCbox met SW-versie 3.38 aangesloten had.
volgende keer zal ik de TMCbox met de SW-versie 3.38 op de heenreis aansluiten.
Wat is trouwens die FD4 box? Is dat een nieuwere productieserie van de MT5010/01? Met inderdaad de 3,38 aan boord?
Inderdaad is er nieuwe versie van de tmcbox 5010/01 uitgebracht zoals Cees al eerder vermelde zijn er 2 versies
de oude met SW 3.30 met als Prod No. FDO302......
de nieuwe met SW 3.38 met als prod No. FDO402.....
dit staat alleen op de tmcbox zelf
En wat bedoel je met dat rode lampje bij je plakantenne?
Op mijn plakantenne overigens niet van VDO zat een powerlampje als je 's avonds in de spiegel keek was het net of je achtervolgd werd :P
Benieuwd naar je volgende "experimenten", we leren een hoop van je, bedankt
Dat is wederzijds zo komt dit forum tot zijn recht. :!:

mvgr,
Willem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ivo
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:34

Bericht door Ivo »

Hoi,

Ik heb vandaag rondom Eindhoven ook even gekeken wat bij mij de ontvangsten zijn. Ik maak gebruik van mijn dakantenne welke standaard op de auto zit. Ik heb een goedkopen (ik dacht 5 EUR, maar zeker geen 10 EUR) kabel splitter. Waarna 1 mijn radio in gaat en de andere naar mijn MT5010/01. (SW3.38 )
Signaalsterktes liggen dan voor TMC4U en RWS-RAD1 tussen de Qual = 44 en de Qual = 55. Ook ontvang ik in Eindhoven Radio 2 van onze zuiderburen.

Groet, Ivo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ivo
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:34

Bericht door Ivo »

Oh Ja,

Wat ik nog was vergeten:

MGS = .N.. geeft weer dat deze zender alleen maar nationale berichte weer geeft. In de MS5000 kun je dit goed herkennen uit de informatie die naast je zendernamen lijst staat van de TMC zenders
R = Regionaal, I = Internationaal etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMIS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54

Bericht door BMIS »

Hallo TMC-ers,een verrassende uit komst met een actieve splitter,dat is nu wel gebleken.De ontvangst van de radio is ook nog goed neem ik aan???
Ik weet niet of Willem nog gekeken heeft naar de Qual van de duitse zenders???

Cees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo ,

De ontvangst van de radio is ook nog goed neem ik aan???
De ontvangst van de radio is ook verbeterd, in het verleden nog wel eens problemen met de commerciële zenders door verlies van signaal (ruis) nu geen problemen meer ook ontvang ik radio bv radio Donna en Studio Brussel nu zeer goed in het rijnmond gebied.
Ik weet niet of Willem nog gekeken heeft naar de Qual van de duitse zenders???
De Qual van WDR3 TMC was bij Holten in de richting van Apeldoorn 34

Ivo schreef
Ik heb vandaag rondom Eindhoven ook even gekeken wat bij mij de ontvangsten zijn. Ik maak gebruik van mijn dakantenne welke standaard op de auto zit. Ik heb een goedkopen (ik dacht 5 EUR, maar zeker geen 10 EUR) kabel splitter. Waarna 1 mijn radio in gaat en de andere naar mijn MT5010/01. (SW3.38 )
Signaalsterktes liggen dan voor TMC4U en RWS-RAD1 tussen de Qual = 44 en de Qual = 55. Ook ontvang ik in Eindhoven Radio 2 van onze zuiderburen
Als ik in de buurt van Eindhoven ben zal ik eens kijken wat daar de waarde's zijn en welk TMC-zenders in de lijst komen.

Mvgr.,

Willem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik weer wat testjes gedaan. :lol:

Als eerste is gebleken dat wanneer ik de autoradio uitzet alle TMC signalen ook weg zijn. Ik zal bij VDO eens navragen wat hier de oorzaak van is want volgens mij zit alles juist aangesloten.
Na het uitschakelen van de radio blijft het lampje op de tmcbox branden en de splitter heeft ook nog stroom :?: .

Verder ben ik vandaag richting het zuiden gereden en heb onderweg wat testjes gedaan een verslag van de route met testgegevens heb ik online gezet op
http://home.kabelfoon.nl/~stormmss/TMcR ... A73A15.htm

Opmerkelijk was dat rijdend op de A16 ik bij Breda toch wel het signaal van de Belgische RADIO2 had verwacht, pas bij het passeren van de grens kwam deze in beeld eerst in de statusbalk en later in de zenderlijst. :?:
Bij de grens ben ik omgedraaid en de A58/A67 opgegaan het RADIO2 signaal bleef toen wel aanwezig tot bij de A73 Horst. :)

Verder kwam op de A67 de eerste Duitse zender L1VE TMC door
Bij Helmond nog 3 en bij Asten waren het er al zeven. :D

In de lijn van Maasbree – Horst en dan naar de kant van Duitsland liet TMC4U
Het afweten zowel de TMC als de radio signalen van SKY of VERONICA waren
hier niet te ontvangen, of er sprake was van een storing in de zender of dat het hier altijd zo is weet ik niet. Pas bij Horst op de A73 kwam het TMC4U signaal en de radio signalen weer terug.


De antennesplitter werkt bij mij echt super vraag is nu nog waarom de software niet zo wordt afgeregeld dat je per land van de sterkste zenders de filelijst kan laten vullen nu kan dat alleen door de zender te selecteren wachten tot de files er in staan en dan het volgende land de zender selecteren en weer wachten tot de files erin staan.

Als ze bovenstaande voor elkaar krijgen heb je als je in Nederland een route plant
Al ruim voor de grens een overzicht van de files in Duitsland.

Mvrg,
Willem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ivo
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:34

Bericht door Ivo »

Willem,

Dit is echt mooi gedaan. :shock: :D :!:
Ben vandaag in schoonhoven geweest en onderweg ook de signaalsterkets in de gaten gehouden.
Veronica was goed te onvangen maar gaf geen verkeersinformatie door RWS-rad1 wel

Bij lopik (in de buurt van de zender) was de ontvangststerkte 64 Dit lijkt de max. gezien de lokatie.

Groet, Ivo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo Ivo,
Veronica was goed te onvangen maar gaf geen verkeersinformatie door RWS-rad1 wel

Bij lopik (in de buurt van de zender) was de ontvangststerkte 64 Dit lijkt de max. gezien de lokatie.

Groet, Ivo
Klopt had ik ook vanmorgen dat is dan de TMC4U van Veronica deze heeft bijna nooit verkeersinfo
bij mij kan ik soms door op volgende zender te drukken de TMC4U zender van SKY ontvangen zo ook vanmorgen
en toen stond er ineens wel een file op de A16 wat mij betreft mogen de TMC4U zenders wel extra info meegeven
in de trand van TMC4U-Sky of TMC4U-VER zodat je weet welke zender het is.
Bij lopik (in de buurt van de zender) was de ontvangststerkte 64 Dit lijkt de max. gezien de lokatie.
Welke sterkte nou precies gemeten wordt is mij niet duidelijk wel dat dit behoorlijk verandert soms zelfs als je 3 meter vooruit rijdt een 20 waardes hoger.

Mvrg,
Willem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dennis
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 jan 2004 15:32

Bericht door Dennis »

Vandaag en gisteren

RWS-RAD1 --> wel info
TMC4U --> geen info
Veronica --> geen info


De laatste naam sturen wij niet uit, of ze hebben zelf een signaal, of ze zijn aan het rommelen waardoor OOK Sky nu geen data meer stuurt alleen de naam.

Ik neem dit vandaag intern op.


Dennis
Continuïteit op één
_______________________
[url=http://damnet.nl/forum/][color=darkblue][b]DAMnet forum voor jouw PC vragen[/b][/color][/url]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Dennis,

Ik heb gistermiddag tussen 14.00 en 16.00 wat gereden.

Toen had Veronica wel een paar files in TMC-info. (ik meen op de A16)

Laatst viel me wel op, reed toen naar Tiel, dat Veronica op 103.1 geen TMC-info had en Veronica 97.7 wel info had.
Weet niet of dit toeval is ?

Valt me namelijk vaker op dat in dit forum staat dat Veronica geen info had, en ik dat wel constateerde in de ochtend/avond op weg naar werk/huis. Mijn woonplaats en werk liggen allen rondom Arnhem en dus in gebied 97.7 (KEMA-toren)

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo
Als eerste is gebleken dat wanneer ik de autoradio uitzet alle TMC signalen ook weg zijn. Ik zal bij VDO eens navragen wat hier de oorzaak van is want volgens mij zit alles juist aangesloten.
Na het uitschakelen van de radio blijft het lampje op de tmcbox branden en de splitter heeft ook nog stroom .
Oorzaak inmiddels bekend :idea:

De radio geeft wanneer deze aanstaat een uitgangsspanning naar de actieve antenne zodra de radio uit is de spanning van de actieve antenne en het tmc signaal weg.

Willem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • probleem met imi rns 510
    door Dragon76 » 02 jun 2014 21:17 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 612
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1067
  • Probleem na installatie
    door Thoe » 07 jul 2014 10:06 » in Volvo
    Reacties: 2
    Weergaves: 853
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 466
  • Discover Pro - update probleem
    door joepa4 » 25 aug 2014 22:55 » in V.A.G
    Reacties: 43
    Weergaves: 16788
  • navman navigatie probleem
    door gewoondre » 17 mar 2015 11:18 » in Navman
    Reacties: 1
    Weergaves: 1085
  • Probleem vdo 5500 startscherm
    door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 486

Terug naar “Traffic Message Channel”