Rigoureuze aanpak verkoop illegale kaart Software

Voor alle niet merk/type gebonden vragen over navigatie systemen, etc.
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Rigoureuze aanpak verkoop illegale kaart Software

Bericht door JW »

Hallo Forummers,

In ons Forum Reglement zijn over het onderwerp illegale kaart SW een aantal bepalingen opgenomen:
I e: Discussies over illegale kopieën en kopiëren van kaart materiaal dan wel besturings software zijn niet toegestaan op het forum. Gebruik de zoek-functie, er is al zeer veel over geschreven en te doen geweest.
II a: Het aanbieden en/of vragen om illegale kopieën of content kan leiden tot het permanent verwijderd worden van de betreffende user(s) van dit forum, zulks ter beoordeling van de Admin en Moderatoren.
II b Indien bij Admin en/of Moderator(en) het vermoeden bestaat van een bericht als onder 2a beschreven, behouden Admin en/of Moderator(en) zich het recht voor dit bericht of delen daarvan zonder nadere toelichting te wissen.
IV d Links of verwijzingen naar (sites waarop) illegale content (staat), worden verwijderd.
Trouwe bezoekers van dit forum weten dat de moderatoren hier ook heel duidelijk in zijn, en voor een aantal bezoekers is dan ook inmiddels de toegang tot de site geblokkeerd.
Uit zéér wel ingelichte bron heb ik vernomen dat het niet blijft bij dit soort aanpak, doch dat er door een aantal belanghebbenden stevige acties in gang gezet zijn om een einde te maken aan de illegale verkoop van Kaart CD’s en Navigatie SW.

Dat gaat zó ver dat men door middel van aankopen in bepaalde aanbiederscircuits achter de gegevens gekomen is van de aanbieders en hen vervolgens transactievoorstellen gedaan heeft om hen verdere juridische problemen te besparen. Dit heeft er toe geleid dat inmiddels veel van die aanbieders bedragen hebben moeten betalen die oplopen tot € 10.000, sommigen moesten daarvoor zelfs een lening afsluiten of de auto verkopen. In enkele gevallen lopen er juridische procedures.

Onderdeel van dat transactievoorstel is voorts dat de betreffende aanbieders óók de adressen kenbaar maken van degenen aan wie men deze kopieën heeft verkocht. Vervolgens krijgen dan deze afnemers een brief met "het verzoek" de kopie in te leveren en krijgt hij/zij de kans om een nieuwe CDROM te bestellen.
Dus zowel aanbieders als afnemers worden momenteel keihard aangepakt.
Naar ik begrepen heb zijn de resultaten zichtbaar. Het aantal aanbieders op sites als marktplaats, speurders en Ebay is enorm teruggelopen.

Waarom maak ik hier melding van? Om zó een aantal mensen een hoop ellende te besparen en te waarschuwen voor de grote gevolgen die het (ver)kopen van illegale kopieën kan hebben.
Voorts draagt dit bij tot uiteindelijk betere rendementen bij TeleAtlas en Navteq zodat deze kaartbouwers de kwaliteit kunnen blijven verbeteren.

Daarover schreef ik recentelijk in een ander topic:
En laten we met z'n allen er aan denken dat Navteq en TeleAtlas een enorme inspanning moeten leveren om de kaarten up to date te houden en aan te vullen. Dat kost een machtige hoeveelheid geld.
Ik las vorige week een artikeltje waarin TeleAtlas vertelde dat ze nog voor het eind van dit jaar 20 bestelauto's de weg op sturen die overal in Europa de wegen gaan afrijden. Daarbij verzamelen ze de digitale info geheel automatisch. Enig idee wat dat kost?
Uiteindelijk profiteren wij daar met z'n allen van en dat kost nu eenmaal geld. Het zij zo. Hopelijk in de toekomst wat minder, als we met z'n allen de discipline op kunnen brengen die gewoon nodig is
Ik meende er goed aan te doen dit onder de aandacht te brengen van de NHS Forumbezoekers.
Ter leering ende vermaeck :wink:

Bekijk ook eens het RTL filmpje dat over dit onderwerp gaat......

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Roeln
Average Member
Average Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 jun 2006 22:03

Bericht door Roeln »

Voordeel van mij met mijn CIQ..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
hawkeye123
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 okt 2004 21:59

Bullshit!!

Bericht door hawkeye123 »

Dat mag dus mooi niet. :evil:

Dat is iemand aanzetten tot criminele activiteiten.
Niet dat ik voor verkoop van gekopieerde landen cd/dvd's ben.

Maar in ons land is op die wijze verkregen bewijs materiaal niks waard.

Maar kan me voorstellen, dat mensen schrikken als ze zo'n brief krijgen en snel betalen :P

Maar laat je het er op aan komen, dan heeft de Navteq/Teleatlas geen poot om op te staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dan kan ik je, citerend uit zeer wel ingelichte bron, vertellen dat hier een paar zaken over gespeeld hebben die aan de rechter voorgelegd zijn. En in alle gevallen heeft degene die hier illegale kopieën aanbood de zaak verloren.
Bekijk dat filmpje ook eens......

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Micro SD kaart
    door sjefke59 » 24 mei 2015 01:26 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 950
  • update kaart
    door Hansw1 » 16 aug 2017 21:56 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 1194
  • Kaart Update
    door Start » 24 sep 2017 12:58 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 4103
  • Kaart installeren
    door mzl58 » 30 sep 2017 17:49 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 1032
  • Aanschaf sd kaart europa
    door Pegebe » 26 mei 2014 21:23 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 3130
  • JVC KW-NX7000 kaart update
    door Nielsk » 24 mar 2015 12:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 1464
  • Blaupunkt FX SD kaart ruilen
    door FOCUSopFORD » 11 jun 2015 22:45 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 756

Terug naar “Navigatie algemeen”