nog te rijden tijd die het systeem aangeeft verschilt met de

Henny
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2004 14:20

nog te rijden tijd die het systeem aangeeft verschilt met de

Bericht door Henny »

Ik heb sinds enige tijd een VDO 5500 systeem in mijn Renault Espace zitten, op zich werkt het redelijk ik heb alleen wat problemen met de resterende rijstijd. Het systeem staat al op 0 minuten terwijl ik toch echt nog niet op de plaats van bestemming ben.
Ik heb al eens bij de tachopuls zitten kijken die geeft altijd 15-20 eenheden meer aan dan de gereden snelheid.
Ben er ook achter gekomen dat de achteruitrijdraad niet is aangesloten, wat doet deze draad eigenlijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Re: nog te rijden tijd die het systeem aangeeft verschilt me

Bericht door Fantom »

Henny schreef:Ik heb sinds enige tijd een VDO 5500 systeem in mijn Renault Espace zitten, op zich werkt het redelijk ik heb alleen wat problemen met de resterende rijstijd. Het systeem staat al op 0 minuten terwijl ik toch echt nog niet op de plaats van bestemming ben.
Ik heb al eens bij de tachopuls zitten kijken die geeft altijd 15-20 eenheden meer aan dan de gereden snelheid.
Ben er ook achter gekomen dat de achteruitrijdraad niet is aangesloten, wat doet deze draad eigenlijk.
Hallo Henny, Welkom,

Wat bedoel je met de tachopuls zitten kijken die geeft altijd 15-20 eenheden meer aan dan de gereden snelheid. :?:
Welke software versie is er op je MS5500 geinstalleerd :?:
De achteruitrijaansluiting verteld je computer dat je autoachteruit rijdt. De Tachopuls kan geen negatief signaal afgeven wat achteruit zou impliceren. In pricipe werkt je systeem als je deze draad niet hebt aangesloten. Echter wanneer je achteruit rijdt met je auto denkt de NAV computer dat je vooruit rijdt. Dit geeft problemen met de kaartmatching. Dus het devies is deze draad zeker aan te sluiten. In tips en tricks staat hier wel wat handige info over.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Re: nog te rijden tijd die het systeem aangeeft verschilt me

Bericht door Han »

Henny schreef:Ik heb sinds enige tijd een VDO 5500 systeem in mijn Renault Espace zitten, op zich werkt het redelijk ik heb alleen wat problemen met de resterende rijstijd. Het systeem staat al op 0 minuten terwijl ik toch echt nog niet op de plaats van bestemming ben.
Over hoeveel tijdverschil praten we eigelijk ????
Henny schreef:Ik heb al eens bij de tachopuls zitten kijken die geeft altijd 15-20 eenheden meer aan dan de gereden snelheid.
Ben er ook achter gekomen dat de achteruitrijdraad niet is aangesloten, wat doet deze draad eigenlijk.
Door alle bedrading aan te sluiten zoals het in de handleiding staat :wink: dan werkt het systeem beter in de stad met korte ritjes waar je ook veel achteruit rijd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • F930BT valt met enige regelmaat uit tijdens het rijden
    door Verwijderde gebruiker 127900 » 19 aug 2017 20:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 669
  • Rijden via andere plaats
    door Frans59 » 21 okt 2015 09:31 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 624
  • RNS510 nog steeds zo diefstalgevoelig?
    door martijn2308 » 10 aug 2015 21:56 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 960
  • Tomtom GO 6100 World gebruikt kaart waarin nog veel fouten zitten, specifiek de huisnummers
    door Beckermanneke » 10 sep 2015 17:10 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 857
  • Pn4000 Updates nog verkrijgbaar?
    door Mrkvnn » 22 mar 2018 05:30 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 619
  • Nog af te leggen afstand
    door hans425 » 12 jan 2019 18:10 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 504
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 1197

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”