Als ik jouw antwoord zo tot mij door laat dringen JW, klinkt mijn visie inderdaad misschien wat overdreven

. Zoals je schreef zijn die onderdelen ook betrouwbaar gebleken op de lange termijn.
Waar het mij om gaat is het feit dat het scherm steeds aan MOET staan terwijl je het navigatiesysteem niet gebruikt. Vergelijk het met je pc-scherm of zelfs je TV. OK, de nav monitor blijkt er dus goed tegen te kunnen, maar m.i wordt zo'n/elk TFT scherm, in de tijd gezien, er niet beter op; in tegendeel zelfs lijkt mij (dode pixels ed). Het idee alleen al, stoort mij en niet het milieu/energiebesparingsaspect ed.
Vooropgesteld dat in de standby-stand de monitor nog steeds ingeschakeld is/oplicht, maar de stemweergave/navigatie is onderbroken, is het toch eigenlijk belachelijk dat, als je geen MKM gebruikt, je een kap om de monitor moet schuiven om, vooral 's avonds, niet gehinderd/afgeleid te worden door het schijnsel van de monitor, terwijl je geen gebruik wenst te maken van het navigatiesysteem. Of is in de stand-by de monitor zwart??????