Hallo mensen,
Na een lang inbouwproces, alle kabels netjes weggewerkt, dvd aangesloten, monitorhouder gefabriceerd bla bla....het hele systeem is nu eindelijk geinstalleerd! Ik zal zeer binnekort foto's maken voor de liefhebbers.
GPS antenne werkt bij nader inzien toch goed, heb in mijn buurt altijd rond 7/8 sats, dus dat zit wel goed neem ik aan.
Toch nog 1 vraagje. Ik heb er naar gezocht op het forum, maar kon het niet zo snel vinden. Is het normaal bij het opstarten dat je de even geen gps hebt, maar na een paar minuten wel...? Ik dacht toch echter dat je altijd bij het opstarten (starten auto, systeem aanzetten) direct GPS zou moeten hebben..?
Alvast weer bedankt!
Groetjes Ari
Navigatie MS5000
-
- Junior Member
Navigatie MS5000
Mazda 626 GE 1.8i DOHC HB K&N i.c.m. PC5100 - MM5000 - DVD & JVC Chameleon KD-LX10R
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Hallo.
Kan het zijn dat je de vaste spanning en schakelspanning hebt verwisseld?
Zelf heb ik wel gelijk ontvangst.
Probeer dit eens:
Ga naar instellingen-display en verander de kleur van het beeldscherm (rood ofzo).
Schakel alles uit en dan weer in.
Nu zou het beeld nog steeds rood moeten zijn.
Als dit echter weer blauw is dan heb je de draden verwisseld.
Dit is mij zelf namelijk ook overkomen.
Sukses
Kan het zijn dat je de vaste spanning en schakelspanning hebt verwisseld?
Zelf heb ik wel gelijk ontvangst.
Probeer dit eens:
Ga naar instellingen-display en verander de kleur van het beeldscherm (rood ofzo).
Schakel alles uit en dan weer in.
Nu zou het beeld nog steeds rood moeten zijn.
Als dit echter weer blauw is dan heb je de draden verwisseld.
Dit is mij zelf namelijk ook overkomen.
Sukses
Vdo dayton MS-5000
En bevalt prima!!!!
En bevalt prima!!!!
Hide post links |
-
- Junior Member
Hallo,
Draden zijn goed aangesloten, hier heb ik juist goed op gelet. Alle instellingen worden goed onthouden. Het valt me nu al weer op dat ik wel direct ontvangst heb, misschien dat de eerste keren moeizamer zijn verlopen. Alles werk naar behoren. Is het trouwens niet mogelijk om het aantal sats dat je ontvangt op je beeldscherm te zien? Of moet je dat iedere keer via diagnose gaan bekijken?
Groet,
Ari
Draden zijn goed aangesloten, hier heb ik juist goed op gelet. Alle instellingen worden goed onthouden. Het valt me nu al weer op dat ik wel direct ontvangst heb, misschien dat de eerste keren moeizamer zijn verlopen. Alles werk naar behoren. Is het trouwens niet mogelijk om het aantal sats dat je ontvangt op je beeldscherm te zien? Of moet je dat iedere keer via diagnose gaan bekijken?
Groet,
Ari
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Ari,
Eerst en vooral: als je even geen Sat's hebt bij het starten maakt dat voor de MS 5000 geen snars uit. De positie is opgeslagen en hij begint gewoon vanuit die positie. Ook al zou je de eerste minuten, of zelfs (veel) langer geen Sat's ontvangen, gaat de MS 5000 gewoon navigeren dmv mapmatching op basis van de puls en de gyro info.
Ook met mijn 5500 heb ik bij het starten vaak even geen Sat's en dat is dus niks bijzonders. En dat met een echte GPS dakantenne.
Als je meer wilt weten hoe die GPS ontvangers werken zoals ze in de MS 5500 zitten, kijk dan eens naar de Lassen SK II Module op de Trimble site www.trimble.com Daar zie je ook dat een koude start even kan duren, tot wel 2 minuten.
Het aantal Sat's zie je ook al met de huidige instelling, zij het wat lastig. Het zijn de kleine gele stipjes die rondcirkelen. Maar het belangrijkste is dat je ziet dat het GPS sysmbool groen is, bij rood zijn er onvoldoende Sat's voor een plaatsbepaling. Zie pagina 192/193 van je manual.
Een plaatsing op de statusbalk zoals bij de 5400/5500 is er niet.
Groet,
JW
Eerst en vooral: als je even geen Sat's hebt bij het starten maakt dat voor de MS 5000 geen snars uit. De positie is opgeslagen en hij begint gewoon vanuit die positie. Ook al zou je de eerste minuten, of zelfs (veel) langer geen Sat's ontvangen, gaat de MS 5000 gewoon navigeren dmv mapmatching op basis van de puls en de gyro info.
Ook met mijn 5500 heb ik bij het starten vaak even geen Sat's en dat is dus niks bijzonders. En dat met een echte GPS dakantenne.
Als je meer wilt weten hoe die GPS ontvangers werken zoals ze in de MS 5500 zitten, kijk dan eens naar de Lassen SK II Module op de Trimble site www.trimble.com Daar zie je ook dat een koude start even kan duren, tot wel 2 minuten.
Het aantal Sat's zie je ook al met de huidige instelling, zij het wat lastig. Het zijn de kleine gele stipjes die rondcirkelen. Maar het belangrijkste is dat je ziet dat het GPS sysmbool groen is, bij rood zijn er onvoldoende Sat's voor een plaatsbepaling. Zie pagina 192/193 van je manual.
Een plaatsing op de statusbalk zoals bij de 5400/5500 is er niet.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Junior Member
Hallo JW,
Dat verklaart een hoop! Wist dat er ook met mapmatching en gyro werd genavigeerd, maar het is dus normaal dat je soms bij het starten geen sats hebt. Ik heb nu al een aantal keren korte afstanden gereden en de navi steeds gestart. Ene keer wel direct sats andere keer paar seconden later, maar inderdaad er wordt altijd genavigeerd!
Ieder geval bedankt!
Dat verklaart een hoop! Wist dat er ook met mapmatching en gyro werd genavigeerd, maar het is dus normaal dat je soms bij het starten geen sats hebt. Ik heb nu al een aantal keren korte afstanden gereden en de navi steeds gestart. Ene keer wel direct sats andere keer paar seconden later, maar inderdaad er wordt altijd genavigeerd!
Ieder geval bedankt!
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1