MS5400 en Nokia 6310i

krommenek
Junior Member
Junior Member

MS5400 en Nokia 6310i

Bericht door krommenek »

Hallo,

Vraag omtrent ontvangst van MS5400 i.c.m een Nokia 6310i.

Het probleem is dat ik, sinds ik een nieuwe citroen C5 heb, zeer slechte telefoon ontvangst heb.

Soms valt het telefoonsignaal helemaal weg en zodra ik dan de telefoon uit de houder cq carkit haal, dan is het signaal direct terug op volle sterkte. Eenmaal weer in de carkit zakt het signaal weer als een pudding in elkaar. een paar kilometer verder is het signaal weer normaal.

Heb de telefoon van mijn vrouw geprobeerd, heeft ook een andere provider, maar hier hetzelfde verhaal.

In mijn vorige C5 zonder ms5400 was alles oke.

Kan de MS5400 storingen veroozaken?

Heeft iemand dezelfde ervaring, of kan iemand een oplssing aandragen?

Greetz

Eric

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Eric,

Zit er wel een externe antenne aan die Carkit?
Overigens snap ik niet goed wat je bedoelt met:
Eenmaal weer in de carkit zakt het signaal weer als een pudding in elkaar. een paar kilometer verder is het signaal weer normaal.
Je bedoelt hiermee dat 'ie dan in de houder zit en het weer perfect doet?
Als dat zo is, is er inderdaad wat mis met die "externe antenne"

Dat je MS 5400 hier een rol speelt acht ik vooralsnog uitgesloten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krommenek
Junior Member
Junior Member

Bericht door krommenek »

Ben ik weer,

Even alles duidelijk maken:

Als ik bijvoorbeeld een traject afleg van 50 kilometer, dan gaat het signaal van de antenne op de 6310 op en neer tussen geen ontvangst en maximale ontvangst, dit met de telefoon in de carkit.

Leg ik hetzelfde trajecty af met de telefoon niet in de carkit heb ik konstant een max. antenne signaal op mijn GSM

Laat de tips nu maar komen !!!

Greetz,
Eric

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Eric,

En dus is m'n vraag onverkort: Zit er wel een externe antenne aan, en zo ja, hoe zit die dan gemonteerd?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

JW schreef:Hallo Eric,
En dus is m'n vraag onverkort: Zit er wel een externe antenne aan, en zo ja, hoe zit die dan gemonteerd?
Groet,
JW
Zoals ik het idd kan lezen en JW al aangeeft is dit een probleem met de carkit of de GSM antenne. De MS5400 staat hier helemaal los van. Dit heeft te maken met GSM ontvangst en geen GPS ontvangst.
krommenek schreef:Laat de tips nu maar komen !!!
Dus de tip van de dag: Laat je GSM antenne en de carkit controleren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator

Bericht door ritselaar »

Ik weet bijna wel heel zeker dat het in de antenne(kabel) van de carkit zit.

De Nokia 6310i (heb het hier voor me liggen) heeft achterop de antenne-aansluiting zitten die past in carkit.

Ik weet niet of er op moment aan aansluiten in carkit er een vorm van omschakeling plaats vind in de telefoon tussen interne en externe antenne. Maar het probleem lezende lijkt me dat van wel. Zeker daar een andere telefoon hetzelfde doet.

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pbm
Junior Member
Junior Member

Bericht door pbm »

clou:

De telefoon werkt niet met de eigen antenne als het in de carkit zit. (er van uitgaande dat het een profi Nokia carkit is)
Dus externe antenne controleren. Zonodig vervangen of verplaatsen.

De goede ontvangsten komen voornamelijk door het passeren van de zendmasten die her en der langs de (snel)wegen zijn geplaatst. Dan kan zelfs de antennekabel alleen al voldoende zijn voor een verbeterd ontvangst.

Trouwens, volgens mij hebben een aantal C5's electrisch verwarmde voorramen. Errug slecht voor telefoonsignalen. Dan zit er een speciale folie in het glas dat leuk is voor het ontwasemen maar ontzettend veel radiogolven tegenhoud. (kooi van farraday) Zijramen hebben dat niet.

Dan is een externe antenne zeker nodig.
Trouwens die ramen zijn wel weer leuk voor PDA's en Ipod's. Die gaan dan ook erg moeilijk doen omdat satelietontvangst ook slecht gaat door dat glas.

groetzels

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

ritselaar schreef:Ik weet niet of er op moment aan aansluiten in carkit er een vorm van omschakeling plaats vind in de telefoon tussen interne en externe antenne.
Zodra je de telefoon in de carkit zet, idd een echte carkit met externe antenne aansluiting, dan schakelt de telefoon de interne antenne uit en zet hij het signaal door naar de antenne aansluiting op de achterkant van de telefoon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zandman
New Member
New Member

Zelfde ervaring met C5 i.c.m MS4950 +TMC

Bericht door zandman »

Afgelopen maart een nieuwe C5 opgehaald met carkit (Nokia 6210) + MS4950 + TMC

Na enkele kilometers de volgende klachten vastgesteld:

Telefoon signaal viel weg ( van 5 streepjes naar 1 streep of minder) + TMC vaak op rood.
Meerdere keren terug geweest naar de garage. Uiteindelijk bleek dat poetser de TMC raam antenne had verwijderd, dus met een nieuwe antenne was TMC probleem opgelost.

Mbt telefoon was gesteld dat TMC box te dicht bij de telefoon bedrading was aangebracht, door dit beter the scheiden moet de klacht verholpen zijn. Echter dit bleek niet te helpen. Na enige gezoek ( en bezoeken aan de garage) uiteindelijk nieuwe (radio/GSM) antenne gekregen ( is de spriet achterop) maar ook een electronisch "dingetje"dat in de antenne voet zit. Dit heeft geleid tot een 5 strepen ontvangst op de telefoon, kortom antenne was defect ( dan wel niet in staat om het volledige signaal te geven)

Dus mijn advies : vraag de garage hier even specifiek naar te kijken. 90% kans dat dit je probleem oplost. Ik ben nu zeer tevreden :D
Rijdend met VDO MS4950 + TMC 5010/01

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
admin
Site Admin
Site Admin

Bericht door admin »

tsk tsk tsk....

Heren, mocht de vraag nu gaan over de interactie van de telefoon met het navigatiesysteem.....
Een navigatiesysteem is een ontvanger, geen zender, dus de kans dat de ms5400 de veroorzaker van de storing is, is zeer klein.

De suggestie wordt al gegeven eens te kijken naar de antenna aansluiting van de telefoon.
Deze antenna aansluiting loopt buiten het navigatie systeem om, hooguit is er sprake van een combi-antenna
Het begint een behoorlijk 'telefoon' topic te worden op deze, niet echt passend in de doelstellingen van dit forum, zeker niet omdat de ms5400 eigenlijk al niet meer ter sprake komt.

ergo....
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”