Gisteren heb ik mijn Becker Indianapolis pro uit mijn oude auto gehaald en in mijn nieuwe wagen ingebouwd, en ik dacht dat het misschien handig zou kunnen zijn voor andere d.h.z.-ers dat ik mijn ervaring met jullie deel.
De Indi is van een Peugeot 406 sedan (1998) naar een Peugeot 406 break (2001) overgezet.
In de sedan was het speedsignaal (pulse) achter de teller weggehaald (draad 475) en ik hoopte dat in de break deze
codering ook aan te kunnen treffen, maar helaas, niet dus!
Dus: eerst het navigatie forum bezocht en tegen dit draadje aan gelopen: viewtopic.php?search_id=1239109200&t=10519.
In dit artikel wordt over zowel codering 6738 als 6739 gesproken als zijnde de pulse draad.
Omdat ik niet zeker was van mijn zaak heb ik contact gehad met mijn dealer en die wist me te vertellen dat ik 6739
moet hebben. Uiteindelijk heb ik die gevonden en wel achter het handschoenenkastje. Hier ligt een 16-polige connector en op pin 11 zat het gezochte draadje.
(zie ook de bijdrage van CHECKIN: 406 (D9) full mux :Op doorverbindingstekker IC11 A, 16-polige zwarte stekker 11/6739)
Enfin het hele zaakje aangesloten, een kalibratie ritje gemaakt, en mijn Indi werkt weer als een tierelier!
Best leuk werk eigenlijk, als het lukt

Hoewel de Indi naar mijn idee prima functioneert, heb ik nog wel een tweetal vraagjes:
1) De oorspronkelijke kalibratiewaarden heb ik gewist, en weer opnieuw in gevoerd, waarbij ik de horizontale- en de verticale hoek ongewijzigd heb gelaten (default) en omdat ik het aantal wielpulsen niet weet heb ik deze instelling op "onbekend" laten staan. Maar dan kun je geen bandenmaat invoeren.
Mijn vraag is dan ook of dat niet nodig is, en zo niet, in welke situatie zou het dan toch van toepassing kunnen zijn? ('t zit er per slot van rekening niet voor niets op!)
2) In mijn vorige wagen ging mijn Indi aan op het contact aan en uit (een paar seconden na het van het contact halen). In de huidige situatie gaat de Indi echter niet vanzelf aan en uit. Het zal wellicht iets met een permanente voeding en geschakelde voeding te maken hebben, maar kan iemand dit uitleggen? (vooral omdat in de oude situatie de Indi nog even aan bleef, hoe kan dat dan als het contact uit is?)
Ok, genoeg voor zover.
Hoop dat iemand iets aan mijn ervaring heeft en zie uit naar jullie reacties.
Marko