Sinds februari ben ik in het bezit van een VDO Dayton 5200SD systeem in mijn saab 9-3. Dit systeem draait met software 2.55. Het systeem is nu al meerdere malen gelocked of spontaan gereset. Met resetten bedoel ik dat het systeem naar het juridische bevestigingsscherm gaat waarin ik moet bevestigen dat ik veilig zal rijden. Met lockup bedoel ik dat het systeem geheel bevroren is (doet geheel niets meer). Dit laatste is erg vervelend, want het systeem reageert nergens meer op (ook niet op de afstandsbediening). Remedy is dan dat ik naar een parkeerplaats moet en de auto spanningsloos moet maken (in mijn geval sleutel uit het contact halen zodat het systeem niet meer gevoed wordt door de auto accu). Na +/- 5 minuten schakelt het systeem dan geheel uit. In software is geprogrammeerd dat eigenlijk na 1 minuut het systeem uit zal moeten vallen (wat ie niet doet). Het systeem is ook al aangeboden geweest voor reparatie. Ondanks de reparatie toch weer in de problemen (exact hetzelfde als hierboven). De saab dealer heeft toen geregeld via Saab NL en VDO Dayton dat ik een geheel nieuw systeem heb gekregen. Nu heeft dit systeem tijdens de afgelopen vakantie 2 maanden goed gewerkt, tot ongeveer 4 weken geleden. Het lijkt erop dat alleen als het erg druk is (veel files en dus veel TMC verkeer) het systeem bevriest of geheel opnieuw opstart. Ik heb ondertussen ook al andere SD kaarten gebruikt en dit maakt ook geen verschil. Wie heeft dezelfde symptomen waargenomen en wat is een mogelijke oplossing ? Als het systeem werkt, dan is het perfect.

Groet,
Peter