Mbt V-Trafic is het duidelijk. Daar eist Visionaute, de eigenaar van V-Trafic keiharde garanties dat de fee aan hen betaald wordt, zie het verhaal over
Ervaringen met V-Trafic.
Hun stellingname is dat die garantie alleen te verkrijgen is als er
door de fabrikant een hardwarematige dan wel softwarematige aanpassing van het systeem gedaan wordt, waarbij dan door die fabrikant voor alle systemen die geleverd worden met die vrijschakeling een fee betaald moet worden aan Visionaute.
Via een CD dan wel een SD update wordt door Visionaute niet geaccepteerd, logisch ook gezien de hoeveelheid kopieën die daarvan al gauw in omloop zijn.
Met C-IQ kon VDO die 100% garantie wel afgeven, en dus kun je daar gewoon V-Trafic vrijschakelen na daarvoor betaald te hebben.
ITIS denkt daar kennelijk wat makkelijker over, prima natauurlijk, maar ik denk dat ze zo heel wat inkomsten mislopen..
En Leo's angst dat je straks allemaal verschillende toestellen en vrijgaves nodig hebt deel ik niet, daar zijn slimmere oplossingen voor mogelijk. Een van de mogelijkheden is dat de SD kaartjes voor een Pay-versie anders zullen zijn dan die voor een gewone 5200 en daar ook niet compatibel mee zijn.
En dus is mijn advies: laten we nou gewoon even wachten tot de 5200 echt bij ons op de markt is. En weten wat er geleverd gaat worden, immers de versie die nu op de VDO site staat zal niet naar ons komen. Zo lees ik die opmerking: "Please note, that this product is not regularly available in Benelux".
Groet,
JW
P.S. De NL Handleiding is er inmiddels ook
http://www.pocketnavigation.de/board/at ... id=1012696 , dankzij JEWUWA