Route naar buitenland en via-punten

Rene.
Average Member
Average Member

Welke

Bericht door Rene. »

Je jongens wat kan ik nou beter doen denken jullie als ik naar italie ga?
kortste weg of zo veel mogelijk snelweg?

Groetjes Rene.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: Welke

Bericht door JW »

Rene. schreef:Je jongens wat kan ik nou beter doen denken jullie als ik naar italie ga?
kortste weg of zo veel mogelijk snelweg?

Groetjes Rene.
Wat zou je doen als je geen Navi had? Wel, je Navi doet het dan niet anders, oftewel als je de kortste route neemt rij je via allemaal binnen-weggetjes naar Italië.
Als je genoeg tijd hebt erg leuk natuurlijk. Of je passagiers dat ook vinden weet ik niet.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rene.
Average Member
Average Member

weet niet

Bericht door Rene. »

Als het aan mijn vrouw ligt gaan we dat toch doen de korste route.
maar ik denk dat ik mijn zoon er geen plezier mee doe die wil naar
het zwembad. hem maar toch weer bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

JW schreef: Doe ik voor je, morgen, met je permissie. En ja, ik heb Europa limited, zie onder, dus geen probleem :lol:

Groet,
JW
:?: :?: :?: :?: :?: Ehhhhhh heb je mijn permissie nodig dan :?: :?: :?: :?: :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Fantom schreef:
JW schreef: Doe ik voor je, morgen, met je permissie. En ja, ik heb Europa limited, zie onder, dus geen probleem :lol:

Groet,
JW
:?: :?: :?: :?: :?: Ehhhhhh heb je mijn permissie nodig dan :?: :?: :?: :?: :?:
Mogge Fantom,

Dank voor de "permissie" om het pas vanmorgen uit te proberen :lol:

Na ingeven van Ewil, had ik al snel de route te pakken.
Vanaf iets ten zuiden van Utrecht, mijn startpunt, gaat die dan via de A2 naar Eindhoven, de A67 naar Venlo, en dan via de Klagenfurtlaan naar de A61, de Linksreinische dus.
Na Hockenheim bij AB Kreuz Walldorf de A5 op naar Basel.
Daarna via de A2/E60 naar Härkingen en dan de A1, A2 naar Hergiswil enz.
Totale reistijd, met als criterium snelste route, ca 8 uur.

Nou heb ik op dit moment in m'n 5500 de CD's van de 5400 in gebruik, om een paar dingen uit te testen. En dus staat Ewil natuurlijk niet op de Benelux CD, zoals te verwachten was.
Nadat ik dus die complete route met de DVD gemaakt had, heb ik de Benelux CD er weer ingedaan, en kun je daarmee dan wel verder navigeren naar Ewil. Welliswaar ontbreekt dan het laatste stukje van de route, maar het geheugen is wel geladen. En Ewil blijft daar zitten als je tussendoor geen andere bestemming kiest.
Dat kun jij dus ook doen, de Zwitserland CD er even indoen, dan de reis laden, en vervolgens de Benelux er weer in. Of meteen de Duitsland CD er in voor onderweg, als je je zeker genoeg voelt om bij de snelweg te komen, bij jou vandaan :wink:

Die route naar Venlo kun je dus ook op een andere manier doen, dat kan dan via Arnhem en Nijmegen en vervolgens de A73, of wel eerst de A2 maar dan bij Deil de Betuweroute op, dus via de A15 en dan de A73 naar Venlo. Eventueel bij Boxmeer de A57 pakken zoals ik gisterenavond aangaf.
Zelf laat ik dat altijd afhangen van de TMC info, en dat heeft me tot dusver geen windeieren gelegd.

Ik hoop dat je er wat aan hebt...

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Mogge JW,

Thanks voor het proberen. :Yes:

Blijkt dus toch dat het systeem de route over Duitsland kiest.
Dat stemt mij weer hoopvol :wink: Hoef ik geen halsbrekende toeren uit te halen om over duitsland te navigeren. :lol:

Dat is trouwens wel een goede. :Yes: Eerst de Alpenlanden CD erin, bestemming kiezen :arrow: en dan de benelux cd erin.
Hou ik toch alle opties open in Nederland. Ja ja ik weet de weg wel naar de snelweg maar het is net wat je zegt: Gebruike maken van TMC info is nooit weg. ook al rij is 's nachts je kan toch verevelende dingen tegenkomen op 's lands wegen :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Fantom schreef:Mogge JW,

Thanks voor het proberen. :Yes:

Blijkt dus toch dat het systeem de route over Duitsland kiest.
Dat stemt mij weer hoopvol :wink: Hoef ik geen halsbrekende toeren uit te halen om over duitsland te navigeren. :lol:

Dat is trouwens wel een goede. :Yes: Eerst de Alpenlanden CD erin, bestemming kiezen :arrow: en dan de benelux cd erin.
Hou ik toch alle opties open in Nederland. Ja ja ik weet de weg wel naar de snelweg maar het is net wat je zegt: Gebruike maken van TMC info is nooit weg. ook al rij is 's nachts je kan toch verevelende dingen tegenkomen op 's lands wegen :roll:
Graag gedaan...

Dat 'ie de route over Duitsland kiest is wel bij mij vandaan natuurlijk. Of dit ook zo werkt vanuit Rotterdam, weet ik niet. Misschien gaat 'ie dan toch via Breda en Antwerpen.
Als dat zo is, rij je gewoon met geladen bestemming richting Utrecht, dan zal het naar ik aanneem wel veranderen onderweg.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member

Bericht door arjeh »

Heren,

Wellicht schuif ik wat laat aan bij dit onderwerp, maar een aantal dagen niet de site bezocht.

Deze zomer maar eens met de auto richting Italie (plaatsje vlakbij Genua). Met de BeNeLux cd erin doet mijn MS5000 er toch een tijdje over om de route te berekenen, en met een van de andere cd's (duitsland of centraal europa) doet hij het absoluut niet sneller, vandaar dat ik besloten heb mijn ms5000 een beetje te helpen. Ik heb in mijn adresboek reeds een aantal via-punten ingesteld waar ik sowieso langs rij. Wanneer je vanaf regio Amsterdam naar Genua rijdt heb je natuurlijk meerdere mogelijkheden, maar Belgie/Frankrijk laat ik letterlijk links liggen, dus maar door Duitsland. Mijn keuze is gevallen om in Zuid-Limburg de grens over te steken (lekker nog volgooien in Nederland :lol: ). Ik heb dus een via-punt in mijn adresboek opgegeven wat net over de grens ligt, en voor de terugweg heb ik een via-punt opgegeven dat weer net in Nederland ligt. Ik zal net voor de grens toch stoppen voor het tanken en wissel dan ook van cd. Daarna doorkachelen richting Zwitserland (vignet reeds gekocht) en bij Basel heb ik op dezelfde wijze 2 adressen op de snelweg ingegeven waar ik sowieso langs rij, en ga zo maar door; Zwitserland/Italie bij Como. Misschien is het allemaal een beetje omslachtig, maar ik denk dat dit goed werkt. Uiteraard wanneer je op dvd navigeert heb je voldoende snelheid om alles in 1 keer te laten berekenen.

Ben benieuwd naar jullie reactie,

Arjeh

P.S. 1. Aangezien ik met een ms5000 rij, kan ik grafisch de via-punten selecteren. Ik denk dat op een ms4XXX dat niet kan, maar mocht het mogelijk zijn om gps coordinaten in te voeren dan wil ik met alle plezier op mijn ms5000 deze gps coordinaten voor een ieder opzoeken.

P.S. 2. De via-punten heb ik onder de volgende namen opgeslagen in mijn adresboek. ".NL-D E314 A76-A4" en deze lokatie net over de grens (dus in Duitsland).
1) . (punt), staat hij lekker bovenaan in de lijst
2) NL-D (zo zijn de andere landsgrenzen ook aangegeven, incl. de richting dus)
3) E314 (Europese weg, zowel voor als na de grens hetzelfde wegnummer)
4) A76-A4 (eerste is de weg in NL - tweede is de weg in Duitsland)

P.S. 3. Er zullen een hoop mensen mij voor gek verklaren........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

arjeh schreef:Heren,

maar Belgie/Frankrijk laat ik letterlijk links liggen,

P.S. 3. Er zullen een hoop mensen mij voor gek verklaren........
Eehhhh, is dat niet rechts :?: :lol:
Welnee we verklaren je echt niet voor gek. Alle idee"en zijn goed en te proberen en daar kunnen we weer van leren.

Ik ben vorig jaar met mijn MS5000 naar Zwitserland geweest en ik heb toen met de Benelux cd in mijn systeem een grote plaats in de buurt van de uiteindelijke bestemming gekozen. Ik moet zeggen dat mijn MS5000 het redelijk snel berekent had. En misschien moet je even proberen wat JW hier boven shcrijft. :arrow: Eerst uiteindelijke plaats kiezen met de Italie cd erin en als de route is berekent dan de Benelux CD er weer in.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member

Bericht door arjeh »

Hmm, links of recht laten liggen. Kijk, ik heb mijn kaartinstelling altijd op het noorden staan, dus dan kan je wel spreken van 'links' laten liggen, maar wanneer hij in de rijrichting staat dan is het rechts. Ach, het maakt ook niets uit.

Maar waarom zou je het systeem niet een handje helpen? En zeker wanneer er een alternatieve route gekozen moet worden ivm file, dan is het systeem sneller. Ik vind 5 minuten erg lang om de route te laten berekenen. Ik begrijp trouwens niet waarom het systeem er zo lang over doet. Zeker aangezien er maar weinig wegen buiten de Benelux zijn, moet hij daar toch zo doorheen zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

arjeh schreef:Hmm, links of recht laten liggen. Kijk, ik heb mijn kaartinstelling altijd op het noorden staan, dus dan kan je wel spreken van 'links' laten liggen, maar wanneer hij in de rijrichting staat dan is het rechts. Ach, het maakt ook niets uit.

Maar waarom zou je het systeem niet een handje helpen?
Dat is nou juist waar de discussie over ging. :arrow: Met het helpen van het systeem door het opgeven van via-punten heb je nooit een totaal overzicht van je reis. Geen ETA geen totaal aan km's. Zoals ik al zei als je daar niet aan hecht dan kan je idd werken met via punten en dan zal het systeem precies doen wat jij wilt. Maar hebben we niet met z'n allen zo'n duur systeem om die de route te laten bepalen :?: :arrow: anders kan je net zo goed een landkaart gebruiken :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member

Bericht door arjeh »

Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken, maar mijn keuze voor Zuid-Limburg betreffende de grens is de brandstof die voor mij in Nederland nog gratis is :D , en de keuze van Basel is ook redelijk logisch, aangezien er vrijwel geen alternatieven zijn. Wel zal ik pakweg 100 a 150 km voor Basel die via-punt verwijderen.

Ik ben met je eens dat zo'n duur systeem het voor ons zou moeten uitzoeken, maar voor de vakantie heb ik hem niet aangeschaft hoor. De winst van zo'n systeem zit hem toch echt in Nederland, die evt. paar kilometer omrijden of langer onderweg zijn in het buitenland maakt mij niet zoveel uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Tsja, ieder z'n meug.

Toen ik nog "gratis" kon tanken in NL, was me de ellende op die weg van Heerlen langs Aken toch niet zo veel waard.
En heb je wel eens op de kaart gekeken hoeveel extra kilometers je zo rijdt, je pakt bij Kerpen weer de A 61 op :!: Dat stuk over de grens is net zo lang als van Mönchengladbach tot Kerpen :oops: Oftewel penny-wise-pound-foolish :cry:
Bovendien betekent het dat je verplicht bent via de A2 naar Eindhoven te rijden, ook al een route die ik vermijd als het even kan.

Daarom ga ik wat noordelijker de grens over, en heb dan drie opties, als eerder aangeduid. Op die manier kan ik ook maximaal gebruik maken van de op dat moment voor handen zijnde TMC info, en als geschreven heeft me dat geen windeieren gelegd. Een paar Euri brandstofkosten privé ten spijt, die heb ik daar graag voor over gehad. En die route pak ik dus nog.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member

Bericht door arjeh »

Hoi JW,

Ok, dat is mooie info. Ben zelf niet al te bekend met het rijden door Duitland, wel de route richt Zuid-Frankrijk, daar heb ik inmiddels geen nav/kaart meer voor nodig. Ik heb net even op de anwb-site gekeken en ik ben tot de volgende conclusie gekomen:

Optimale route (vanuit Amsterdam, dus ook Utrecht) is om bij Arnhem de grens over te gaan.

alt. 1) bij Venlo (+10 km totale reis, + 5min totale reis, en 60 km minder in buitenland), tov optimaal=arnhem

alt. 2) bij Heerlen (+30 km totale reis, + 15min totale reis, en 70 km minder in buitenland), tov optimaal=arnhem

Mijn eerste idee om bij Heerlen de grens over te gaan laat ik dus maar voorbij gaan; ik ga maar voor alternatief 2. Zal op een zondagochtend rond een uur of 9 in Duitsland toch nog niet zo druk zijn?

Nogmaal bedankt voor je bijdrage JW :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

arjeh schreef:Hoi JW,

Ok, dat is mooie info. Ben zelf niet al te bekend met het rijden door Duitland, wel de route richt Zuid-Frankrijk, daar heb ik inmiddels geen nav/kaart meer voor nodig. Ik heb net even op de anwb-site gekeken en ik ben tot de volgende conclusie gekomen:

Optimale route (vanuit Amsterdam, dus ook Utrecht) is om bij Arnhem de grens over te gaan.

alt. 1) bij Venlo (+10 km totale reis, + 5min totale reis, en 60 km minder in buitenland), tov optimaal=arnhem

alt. 2) bij Heerlen (+30 km totale reis, + 15min totale reis, en 70 km minder in buitenland), tov optimaal=arnhem

Mijn eerste idee om bij Heerlen de grens over te gaan laat ik dus maar voorbij gaan; ik ga maar voor alternatief 2. Zal op een zondagochtend rond een uur of 9 in Duitsland toch nog niet zo druk zijn?

Nogmaal bedankt voor je bijdrage JW :D
Ik zat dus ook op de site van ANWB te kijken aangezien ik een site zoek waar ik de grote parkeerplaatsen langs de autobahn kan vinden. Helaas nog niet kunnen vinden. Maar dat terzijde. :roll:

Ik zag dat ze deze zomer aan het werk zijn aan de A5 bij Karlsruhe. :arrow: Deze weg kan je beter vermijden omdat ze heel veel files verwachten. Ik rij zaterdag op zondagnacht door Duitsland en ik verwacht daar zo rond een uur of 2 te rijden. Ik hoop dus dat ik weinig last heb van problemen. Als je overdag rijdt kan je beter heel goed je TMC info in de gaten houden of anders een alternatief kiezen. Kijk anders even op de site van de ANWB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Fantom,

Dat met die A5 bij Karlsruhe valt wel mee denk ik, kijk maar eens op http://www.verkehrsinfo.de/index.php3?tab=0 , de beste bron voor verkeersinfo bij de oosterburen. Die check ik altijd en deze info is zeer betrouwbaar gebleken.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

JW schreef:Hallo Fantom,

Dat met die A5 bij Karlsruhe valt wel mee denk ik, kijk maar eens op http://www.verkehrsinfo.de/index.php3?tab=0 , de beste bron voor verkeersinfo bij de oosterburen. Die check ik altijd en deze info is zeer betrouwbaar gebleken.

Groet,
JW
Hallo JW,

Het kan best zijn dat het meevalt hoor. Dat weet ik natuurlijk ook (nog) niet :wink:
Maar goed een gewaarschuwd mens telt voor twee denk ik dan maar. Het kan nooit kwaad om net voor je vertrekt even te kijken hoe het met de A5 (of elke andere weg op je route) er voor staat :lol: :idea:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Route instellen
    door transit » 06 dec 2018 12:45 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 787