navigeren naar buitenland

arius
Junior Member
Junior Member
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 jan 2009 12:32

navigeren naar buitenland

Bericht door arius »

Hallo allemaal,

vorige week een week tunessie, geboekt via dusseldorf, scheelde ons € 1000,- bij dezelfde maatschappij :shock: , alleen stond er .de achter(had wel met de mei vakantie te maken maar toch), om dan naar dusseldorf en het vliegveld te komen, dacht ik gebruik te maken van mijn pc 5600 met europa vrijschakeling, en 2007 europa kaart materiaal, na de duitse kaart er in te hebben gedaan, kon ik zonder problemen dusseldorf en dan in de poi's het vliegveld selecteren, daarna was het wachten en nog langer wachten maar er gebeurde niks meer, alleen het zandlopertje deed het, ik had gelezen ergens op het forum dat er altijd de major roads op de kaarten staan, en dat het "echte" navigeren dan pas(dicht) bij de plaats begint, ook had ik gelezen dat je eerst de buitenlandse kaart er in doet voor het selecteren, en daarna eerst de benelux cd er weer in en dan bij de grens de buitenlandse kaart weer, ik heb nu de duitse kaart er in laten zitten, en ja 8 km voor de grens kreeg ik de eerste melding, en kwam ook de kaart te voorschijn, verder navigeren was geen probleem :P , het zelfde eigenlijk op de terug weg, ik kon niet mijn thuis adres selecteren van af de duitse kaart??, terwijl die toch gewoon in het adres boek staat, wat doe ik fout :?: :?: , volgende maand gaan we naar kroatie, en dat vind ik niet zo uit mijn blote koppie,


grtjes arius

ps nu ik dit zo zit te typen, had ik de kaart major roads er in moeten doen :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

8)
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arius
Junior Member
Junior Member
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 jan 2009 12:32

Bericht door arius »

Hallo allemaal,

zoals eerder al vermeld, ga ik over een paar weekjes naar kroatie, nu ben ik een beetje aan het proberen met de navigatie, ik heb nu net de cd waar kroatie op staat er in gedaan en de plaats(rabac) ingevoerd, deze kon hij ook vinden(gelukkig), daarna de cd major roads erin gedaan hij vroeg netjes of ik door wou gaan naar rabac, op okee gedrukt, na een poosje zij hij dat de route niet kon worden berekend, en dat ik de plaats moest controleren??, wat gaat er fout, of moet je met de major roads rijden op of nabij een snelweg, voordat hij verder kan berekenen



grtjes arius

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Op de cd Major raods staan zoals de naam reeds doet vermoeden alleen Major Roads
En terwijl je de route berekening wilde starten zat je waarschijnlijk voor de deur ipv op een doorgaande weg.
Zodra je op een grote weg of snelwweg komt kan er echt iets berekend gaan worden. Eerder echt niet
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arius
Junior Member
Junior Member
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 jan 2009 12:32

Bericht door arius »

Hallo allemaal,

okee dat is dan ook wat ik later zat te bedenken, dus gewoon aanzetten dan moet hij ergens op de snelweg wat kunnen berekenen, bedankt voor je antwoord,


grtjes arius

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arius
Junior Member
Junior Member
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 jan 2009 12:32

Bericht door arius »

Hallo allemaal,

nou mannen, het blijft voor mij een beetje een raadsel, ik heb net vanuit woerden naar zeewolde(via de a 12 en de a 28 ), geprobeerd om naar rabac in kroatie te gaan, ik heb de cd met kroatie geladen, daar de plaats e.d. gekozen, toen de cd major raods geladen, keurig gaf hij aan of ik verder wou naar rabac, op ok gedrukt, en nog geen verwachting van enige begeleiding, maar eenmaal op de snelweg aangekomen, zag ik alleen maar stukjes bebouwing, de tankstations verschenen ook op het scherm, en zaten ook op de goede plaats, als ik er langs reed zat hij dus ook precies op het scherm, maar na 45 min nog geen enkele aanwijzing ??, zou er iets met de cd zijn of doe ik nog steeds iets niet goed :oops: , toen ik van de snelweg af ging (de polder in) kwam er wel een rood vraagteken in het scherm te staan, dus hij ziet wel iets, maar waarom geen aanwijzing, of duurt dat nog langer, hopelijk gaat het me lukken voor vrijdag a.s. het zal toch niet dat ik nog een tomtom moet gaan halen, terwijl ik zo'n mooi systeem heb,


grtjes arius

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb het even voor je geprobeerd.
Met de CD Oost Europa kun je Rabac-Ladin in Kroati"e selecter en adres ingeven. Als je vervolgens de cd Major Roads inlegt is zelfs het hokje "Begeleiding" niet beschikbaar :roll: :roll:

Echter, met de cd Major Roads, Rabac selecteren en je drukt op begeleiding wordt de route meteen gevonden.
Bij mij vandaan 1353 km
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arius
Junior Member
Junior Member
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 jan 2009 12:32

Bericht door arius »

Hallo allemaal,


gerrit, pff dan lag het toch niet helemaal aan mij, net even geprobeerd met alleen de cd major roads, inderdaad kan ik gewoon kroatie seleteren en de plaats (adres gaat niet), daarna nog geen berekening maar de waarschuwing dat de route niet kan worden berekend, maar ik ga er van uit dat dat komt omdat ik midden in de polder sta, morgen moet ik nog een xxx aantal snelweg km maken, morgen horen jullie meer,


grtjes arius

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arius
Junior Member
Junior Member
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 jan 2009 12:32

Bericht door arius »

Hallo allemaal,


het probleem is denk ik opgelost, ik had al een vermoeden dat de cd major roads niet goed was, omdat ik steeds maar stukjes bebouwing e.d. zag, net een andere cd major roads (2007) geprobeerd en die gaf gelijk aan dat ik me naar de geplande route moest begeven, ook kwam er op het scherm gewoon de gehele bebouwing e.d. te staan, met in de verte de a 28 waar ik naar toe moest gaan, morgen even proberen met rijden erbij,


grtjes arius

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arius
Junior Member
Junior Member
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 jan 2009 12:32

Bericht door arius »

Hallo allemaal,

nou we zijn weer een weekje thuis, en het navigeren is gelukt hoor, zei het met wat problemen, maar we zijn er gekomen.

De probleempjes waar ik tegen aan loop(liep) is dat hij niet echt gauw een andere route wil bereken, hij blijft vrij lang zeuren om maar te gaan omdraaien, je moet dan echt in de instellingen aangeven dat hij alleen maar binnenwegen moet gebruiken, ook had ik de dynamische route ingesteld op automatisch, en de horizon ingesteld op 50 km, dit gaf in het begin nogal wat problemen, ook omdat ik het eerst niet doorhad dat hij zelf een andere route pakte, later viel het me in een keer op, en dat heb ik dus maar op "eerst vragen gezet" , en de horizon op 25 km gezet, daarna bijna geen problemen meer, ook de meldingen kwamen mooi door, de tmc werkte niet geheel in kroatie en slovenie, oostenrijk, duitsland en uiteraard in nederland genoeg meldingen, en de kaart major raods is uitgebreider dan ik dacht ik had verwacht dat er alleen de snelwegen op zouden staan, maar naar onze stop in duitsland bracht hij mij tot op 50 meter van de plaats, terwijl dat midden in een dorpje was,toch blijft dat gewissel wel een beetje een werk, maar dat is maar 1 of 2 keer per jaar, verder een goede vakantie gehad, mooi land wel kroatie, erg groen en wat me opviel is dat de kwaliteit van het asfalt eeerrrrggg goed is, daar kunnen we hier nog wat van leren,


grtjes arius



grtjes arius

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navigeren met garmin oregon 450
    door Kraanman » 13 dec 2020 21:11 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 275
  • discover media navigeren met caravan
    door Zwerver11 » 19 nov 2017 11:04 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 935
  • MMI 3G USA naar Europa
    door Errol1983 » 15 mei 2019 21:57 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 4
    Weergaves: 718
  • nav upgraden naar dvs speler
    door touran142 » 02 mar 2015 12:16 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 394
  • Van Traffic Pro (Slow) 8.0 naar 10.0
    door theeuwke » 19 mei 2018 00:12 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 511
  • upgraden naar discover pro
    door paalpizzle » 31 mei 2015 19:55 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 3406
  • Mijn telefoon draadloos naar auto
    door mcl » 20 jul 2023 19:23 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 478

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”