VDO Dayton MS5200: hij zit erin en werkt!

Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Toch twijfel ik aan de kwaliteit van de inbouw tav de TMC antenne...
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Gezien de eerdere malheur die Poortvliet heeft ondervonden, o.a. met een uitgevallen airco door de inbouw van de carkit, kun je inderdaad je ernstige twijfels hebben over de correcte inbouw of de expertise van degene die dat heeft gedaan. Kretologie van "het type "het zit allemaal goed" is mij te intimiderend en weinig overtuigend.
Dat eea niet opstart zoals andere apparatuur is genoegzaam bekend maar hier is toch iets ernstigs aan de hand.
Bovendien is het zo dat de genoemde firmware 2.50 al vorig jaar op 18 december is opgevolgd door de 2.55 vanwege een bug die bij selectie van sommige POI's de zaak doet vastlopen. Hiervoor is op alle fora, ook hier, gewaarschuwd.
Het komt mij voor dat het niet helemaal terecht is om VDO de schuld te geven voor iets dat men al heeft rechtgezet.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
epoortvliet
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 aug 2006 11:30

Bericht door epoortvliet »

Begrijp ik. Ik zie dat je uit de provincie Utrecht komt waar ik ook werk. Daar heb ik altijd voldoende TMC stations. Geen probleem. Ik kom uit Flevoland en ben blijkbaar niet de enige die daar problemen heeft aangezien er bij een andere inbouwer een BMW stond met exact hetzelfde probleem.

Reactie op het laatste bericht: Zoals je hebt kunnen lezen heb ik versie 2.55 geïnstalleerd.

Laat ik duidelijk zijn. Navigeren doet dit apparaat als de beste en ook nog verschrikkelijk snel. Het gaat erom dat de presentatie aan de gebruiker niet verder ontwikkeld wordt. Andere systemen zien er gewoon gelikter uit met moderne graphics i.p.v. popup DOS boxen waar je beperkt kunt kiezen wat je wel en niet op je scherm wilt zien en waar je moet wisselen tussen navigatieschermen om de op dat moment relevante informatie te tonen.

Een klein voorbeeldje: Ik heb noodgedwongen een aantal maanden met Tommie rond gereden (moest wachten op de nieuwe auto met VDO erin). Tomtom geeft netjes aan dat ik ergens te hard rijd in rode cijfers, wit als ik me aan de snelheid houdt (continue zonder hinderlijke popups). De interface is wat meer van deze tijd.

Het gaat er niet alleen om hoe je technisch presteert. het gaat er ook om hoe je dat presenteert en dan vind ik dit systeem verschrikkelijk duur tov wat er verder op de markt is.
PC5200 met 3,6" scherm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Excuus, die 2.55 had ik kennelijk over het hoofd gezien.

Ook de MS5200 geeft keurig aan of je je al dan niet aan de snelheid houdt en je hebt zelf de keuze hoe je dit in beeld wenst te krijgen. Dit geldt echter uitsluitend voor snelwegen en autowegen waarbij de maximum snelheid bekend is.

De wijze van presenteren van informatie in zoals jij het, naar mijn smaak denigrerend, noemt "DOS boxen" is naar mijn mening niet te vergelijken met een DOS box want deze zijn namelijk semitransparant en de onderliggende informatie is voldoende leesbaar. Dos boxen zijn zwart!
Bovendien hoef eea je geenzins te verbazen aangezien er duidelijk voor het op de markt komen al een hele serie tests en presentatie is gepubliceerd waar dit werd uitgelegd en over het algemeen als zeer prettig werd gekenschetst.
Ook via deze site zijn er links naar deze info gepubliceerd. En de handleiding was immer te downloaden
Een kapitale blunder vind ik zelf het verdwijnen vande eerst met veel aplomb geïntroduceerde QXS methodiek.
Bovendien is het scrollen door de menu's buitengewoon dom uitgevoerd waar je om naar het volgende punt op het scherm te gaan, eerst naar Opslaan of OK moet springen om door te scrollen en vervolgens weer omhoog om te selecteren.
De ingebouwde wachttijd voor TMC informatie vind ik zelf ook storend, en heeft zoals je kunt lezen, mij door onwennigheid een aardige extra duit gekost. Dat had net zo goed in het manual vermeld kunnen worden.
Iets waar jij je niet over uit is de handleiding zelf. Elke moderne VDO handleiding is van een bedroevend slecht niveau. Darbij nog voorbijgaand aan de vaak kromme vertalingen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

epoortvliet schreef:Een klein voorbeeldje: Ik heb noodgedwongen een aantal maanden met Tommie rond gereden (moest wachten op de nieuwe auto met VDO erin). Tomtom geeft netjes aan dat ik ergens te hard rijd in rode cijfers, wit als ik me aan de snelheid houdt (continue zonder hinderlijke popups). De interface is wat meer van deze tijd.

Het gaat er niet alleen om hoe je technisch presteert. het gaat er ook om hoe je dat presenteert en dan vind ik dit systeem verschrikkelijk duur tov wat er verder op de markt is.
Dat kan de VDO ook hoor, je kunt boven of onder op de statusregel de toegestane snelheid laten weergeven, wordt rood als je te hard rijdt...(optie snelheidsinfo)

ik vind juist de presentatie van VDO super, rustig en scherp beeld, geen poespas, het gaat maar om 1 ding en dat is goed en duidelijk navigeren, dat doet de VDO als geen ander.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
epoortvliet
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 aug 2006 11:30

Bericht door epoortvliet »

Ik heb het verhaal over jouw kapitale blunder helaas gemist.

Je hebt gelijk wat de DOS boxen betreft. Maar wat ik daar eigenlijk mee wilde zeggen is dat ìk graag een overzichtelijker beeld zou hebben ipv dat de helpft van het scherm wordt opgeslokt door een informatiebox met minimale informatie wat je ook nog steeds moet wisselen.

En ja, je hebt gelijk. Had ik van te voren in de handleiding gekeken dan had ik dat kunnen weten maar ik was eigenlijk in de veronderstelling dat VDO Dayton een zeer innovatief bedrijf is wat niet achter wil blijven bij de concurrenten.

M.b.t. het aangeven van te hard rijden kon ik hier geen informatie over vinden. Ik krijg alleen die popup als er een snelheidscontrole is of als ik zelf heb ingesteld dat hij moet gaan piepen als ik harder rijdt dan de ingestelde snelheid.
Weet je zo waar die instelling zit?
PC5200 met 3,6" scherm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

zit onder beeldscherm instellingen, statusbalk
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

Ik heb mijn tmc antenne niet ingebouwd. En zelfs ik heb op bepaalde plaatsen tmc ontavngst. Soms een hele rits.

Tja.......en inbouwers!! Ik kan u massa verhalen vertellen!

Misschien komt u ook op de meeting. Dan wil ik er zeker wel even naar kijken en gezien het forum.......zal ik niet de enige zijn die u van dienst wil zijn daarmee.

vr gr

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
epoortvliet
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 aug 2006 11:30

Bericht door epoortvliet »

Bedankt voor het aanbod. Welke meeting is dat? Waar en wanneer?

Ik las net dat deze meeting op 3 juni wordt gehouden. Jammer dat ik verhinderd ben.
PC5200 met 3,6" scherm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

Tja misschien moet u de mensen uit deze regio eens een lief pb'tje sturen.
Vermoedelijk zullen ze u zelf wel benaderen. Maar er even om vragen kan denk ik nooit geen kwaad!

Denk dat een bosje bloemen in deze gevallen wonderen doen!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 700
  • Cd wisselaar werkt niet
    door Picasso1971 » 17 jul 2017 02:17 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 266
  • tomtom xxl werkt niet meer
    door sdr » 02 sep 2017 23:13 » in TomTom
    Reacties: 7
    Weergaves: 843
  • Panasonic CN-DV 2300N werkt niet
    door jaapsaab » 10 sep 2015 13:05 » in Panasonic
    Reacties: 4
    Weergaves: 1638
  • RNS-e ingebouwd, Stuurbediening werkt niet.
    door AN3CCAHNPO » 12 aug 2016 17:34 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 693
  • DNX5240BT Kaart update werkt niet
    door FransLeijdekkers » 08 aug 2016 14:43 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 812
  • VX Europa V13 werkt niet op RNS2 MFD2
    door peanut » 03 okt 2016 10:36 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 477

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”