VDO Dayton MS5200: hij zit erin en werkt!

JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat herinner ik me nog zeer wel :wink:

Ik had die raamantenne dan ook tussen aanhalingstekens gezet, om aan te geven dat het geen echte is :idea:
Wat jij hebt is in feite een fraai uitgevoerde en in het raam geïntegreerde "plakantenne". Met als belangrijkste nadeel z'n richtkarakteristiek.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Gentry schreef:Hij is niet alleen bezig met flitsinfo maar ook met de welbekende CIQ extra content....
Degene van wie ik het heb wil evt het commercieel uit gaan buiten, vind ik terecht, alleen hoe?
Als je nu in de software eens even kijkt in de file \app_sw\usw_modules dan zul je in het laatste gedeelte de schermteksten tegenkomen die bij de diverse keuzemogelijkheden kunnen verschijnen.
Het meest wonderlijke hieraan vind ik nog wel het behoorlijk uitgebreide gedeelte over C-IQ mogelijkheden en de aanwijzingen de CD/DVD uit te nemen ed. Zou deze software gewoon de MO5712 als basis hebben, of zit hier meer achter?
Wat te denken van softwarematige keuze voor 4:3 of 16:9 beeldscherm, niet aangebrachte veiligheidsmodule etc
Zeer lezenswaardig stukje met volop ruimte voor speculatie zolang we de hiervoor geschikte software nog niet hebben.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05

Bericht door LvR »

Ik kwam onderstaande tekst tegen op de site van caraudio 24.de, onder de MS5200; misschien een hint? Of onjuiste info?





MS 5200
schwarz


Bei der Software-Aktivierung haben Sie die Wahl zwischen folgenden Möglichkeiten
1. Aktivierung "Classic":
Damit können Sie die von Ihnen ausgewählte Navigationssoftware von TeleAtlas oder Navteq für Europa für einen unbegrenzten Zeitraum nutzen. Diese Variante ist von vornherein ausgewählt und Sie müssen nichts weiteres veranlassen. Es fallen keine weiteren Kosten für Sie an.

2. Aktivierung "C-IQ":
Hierbei können Sie wählen zwischen der von Ihnen ausgewählte Navigationssoftware von TeleAtlas oder Navteq für Europa für 2 Jahre inklusive regelmäßigen und kostenlosen Updates. Dafür müssen Sie sich nach dem Erhalt Ihres Gerätes bei C-IQ online oder per Telefon registrieren und können außerdem weitere C-IQ Produkte nutzen: www.c-iq.de

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ja die tekst ken ik en ze vragen bij aanschaf van eenMS5200 ook of deze geactiveerd moet worden. Zoveel verstand hebben ze er zelf van. Ze gebruiken deze standaardtekst onder alle VDODayton apparatuur.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05

Bericht door LvR »

Zover had/heb ik niet gekeken, maar mijn interesse gaat ook alleen uit naar de 5200....... :D

En inderdaad, wat een sukkels :cry:

NB/ Op de C-IQ site staat ook niets van een eventueel te maken keuze.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
epoortvliet
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 aug 2006 11:30

Geen TMC informatie op PC5200

Bericht door epoortvliet »

Hallo,

Sinds kort heb ik mijn nieuwe auto en hier heb ik direct een VDO-Dayton 5200 in laten bouwen. Zondermeer een mooi en snel navigatiesysteem.


Helaas ben ik erg teleurgesteld over de kwaliteit van de verkeersinformatie. Ik woon in Flevoland en werk in Utrecht. Pas bij Hilversum ontvang ik verkeersinformatie. Uit nader onderzoek blijkt dat wanneer ik wegrijd er slechts één (1) TMC zender aanwezig is, TMCSKY of zoiets. Deze geeft totaal geen informatie. Pas bij Hilversum, als ik allang in de file sta, ontvang ik meerdere zenders. Als ik dan handmatig VIATMC kies verschijnt er verkeersinformatie. Dit is erg frustrerend, juist omdat ik zo'n duur systeem heb aangeschaft vanwege deze functionaliteit.

Ter info. Het systeem is aangesloten op de meegeleverde raamplakantenne. Deze zit op de voorste zijruit.

Als iemand suggesties heeft hoor ik het graag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Kun je aangeven hoe de antenne is geplakt, horizontaal of verticaal en of je de massa en voeding goed aangesloten hebt?

Ik heb het signaal gesplitst via een MA1410 en dat werkt prima.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
epoortvliet
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 aug 2006 11:30

Bericht door epoortvliet »

Gentry schreef:Kun je aangeven hoe de antenne is geplakt, horizontaal of verticaal en of je de massa en voeding goed aangesloten hebt?

Ik heb het signaal gesplitst via een MA1410 en dat werkt prima.
Het enige wat ik zeker weet is dat de plakstrip langs de raamstijl omhoog loopt. Wat is die MA1410 voor een ding? Moet je die appart aanschaffen of zit hij bij de kit?
PC5200 met 3,6" scherm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

een MA1410 is een geavanceerde antennesplitter zodat je originele antenne gesplitst wordt. Je hebt dan wel een verloopje nodig, maar daar heb ik er diverse van gemaakt al.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Uit nader onderzoek blijkt dat wanneer ik wegrijd er slechts één (1) TMC zender aanwezig is, TMCSKY of zoiets.
Ho, ho, dat heeft niets met de antenne te maken!
Als de 5200 opstart is alleen de laatst gekozen zender van de vorige sessie nog in het geheugen aanwezig. Dat is uitermate irritant en wellicht dat een software-update daar vebetring in gaat brengen.
Pas na een paar minuten komen de resterende TMC-zenders in beeld.

Omdat hierover niets in de handleiding beschreven is, dacht ik zelf ook dat het aan de antenne lag. vervolgens ben ik met diverse oplossingen aan de gang gegaan en dat heeft me nog een aardige duit gekost. Een duur experiment waar ik vervolgens ook nog geen fluit mee ben opgeschoten. Behalve dan het kunnen adviseren van andere potentiële slachtoffers van de antennemaffia :D

Ik adviseer te wachten op de software-update.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik ga er eens heel goed op letten, maar ik had vanochtend direct de melding dat er file was op de A12 toen ik thuis wegreed, en in ieder geval ANWB tmc beschikbaar.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ja dat klopt precies!
Als ik 's morgens de auto start heb ik op die ene TMC zender ook meteen de files die er zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
epoortvliet
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 aug 2006 11:30

Bericht door epoortvliet »

Gerritje schreef: Als de 5200 opstart is alleen de laatst gekozen zender van de vorige sessie nog in het geheugen aanwezig. Dat is uitermate irritant en wellicht dat een software-update daar vebetring in gaat brengen.
Pas na een paar minuten komen de resterende TMC-zenders in beeld.
Bedankt voor je reactie. Een paar minuten kan ik wel mee leven maar een half uur? De software update waar jij het over hebt is waarschijnlijk niet 2.55? Die heb ik al geïnstalleerd.
PC5200 met 3,6" scherm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Hier zit toch een verschil tov ons Gerritje, hij krijgt zijn info pas na een half uur.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ja je hebt gelijk. Ik was iets te gretig/voorbarig.
Echter het fenomeen op zich is bekend, alleen bij hem dus toch waarschijnlijk van een andere orde.
Maar krijgt hij deze info pas na een half uur of heeft ie het dan pas in de gaten dat er meer informatie beschikbaar is gekomen.?

Laten we dan eens zien of die plakantenne, die normaliter perfect hoort te functioneren, wel op de juiste wijze is aangesloten.
a. Staat er überhaupt wel 12 volt op de antenne?
b. Is de aarding van de antenne wel vlak bij de montageplaats aangebracht en niet verlengd of voor het gemak vergeten?
c. Heeft de monteur niet toevallig een paar stukjes van de doorzichtige plakstrips afgeknipt om het beter te laten passen?

Hij heeft hem tenslotte in laten bouwen en daar hebben we ondertussen wel wat ervaring mee :evil:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Daarom vroeg ik het hem ook, vooral b) kan nadelige invloed hebben. a) en c) mag je toch aannemen dat dat goed is anders....... :evil: :twisted:

Ik wil toch ook adviseren om hem via het servicemenu een TMC reset te laten geven, het kan dat dat ook nog uit gaat maken.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
epoortvliet
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 aug 2006 11:30

Bericht door epoortvliet »

Bedankt voor het meedenken. De auto staat nu bij de garage omdat het complete airco systeem is uitgevallen waarschijnlijk door ondeugdelijke inbouw van de carkit. :evil:

Om terug te komen op de TMC. Vanochtend heb ik continue gekeken of er meer zenders beschikbaar waren. Dit bleek niet het geval totdat ik, na ongeveer een half uur en 50km verder, in de buurt van Hilversum kwam. Daarna prima ontvangst.

Ik zal dit draadje i.i.g. doorsturen naar de garage. Misschien hebben ze er wat aan.
PC5200 met 3,6" scherm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik heb net rondgereden en ik heb continu 7-8 TMC zenders beschikbaar, welliswaar met een MA1410, maar toch.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Gentry schreef:Ik heb net rondgereden en ik heb continu 7-8 TMC zenders beschikbaar, welliswaar met een MA1410, maar toch.
Idem dito aan deze kant met ook een ma1410 (ben eigenlijk niets anders meer gewend dan minimaal 5 a 7 zenders.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En ik dan?

ik heb hier met de auto in de garage tussen de 6 en 8 stations.
Het maakt niet uit of het via de splitter, m'n oude plakanteen met adapter of een losse tijdelijke antenne gaat.
Kwaliteit van ontvangst blijft hetzelfde
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Kortom, we zijn in ieder geval alle 3 tevreden :lol:
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
epoortvliet
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 aug 2006 11:30

Bericht door epoortvliet »

Dat is mooi. Nu ik nog en dan zijn er iig 4 gelukkig :D
We zullen zien. Ik laat het even weten. Nog bedankt voor al jullie reacties.

Even een update:
Gisteren heb ik mijn auto weer opgehaald en volgens de monteurs was alles correct aangesloten. Massa, voeding, noem maar op. Zij hadden perfecte ontvangst. Tsja, in Utrecht wel ja.

Vanochtend de ultieme test. Ik rijd weg en inderdaad, wel twee TMC zenders, maar geen zendernaam achter het groene sterretje. Dit duurde tot Hilversum alwaar er twee zenders bij kwamen. Nog steeds geen informatie. Pas bij Utrecht had ik 8 zenders en kwam er eindelijk wat informatie binnen. Je kunt je voorstellen dat ik hevig teleurgesteld ben. Heb ik zo'n duur apparaat aangeschaft. Doet ie niet wat het doen moet.

Ik heb van elke situatie een foto gemaakt en deze met een begeleidende brief naar de dealer gestuurd. Nu maar weer afwachten.
PC5200 met 3,6" scherm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
epoortvliet
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 aug 2006 11:30

MS5200 valt mij zeer zwaar tegen.

Bericht door epoortvliet »

Luitjes,

Ik heb VDO Dayton maar eens laten weten wat ik van hun achterhaalde technologie vind. Ik heb de volgende tekst gestuurd:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer, mevrouw,

Ik heb nu twee maanden gebruik gemaakt van een MS5200 SD kaart systeem met 3.6 inch schermpje en helaas moet ik u melden dat ik teleurgesteld ben. Destijds had ik besloten tot aanschaf vanwege mijn goede ervaringen met een vorig systeem. Wellicht had ik hooggespannen verwachtingen m.b.t. dit nieuwe systeem op het gebied van gebruikersgemak, degelijkheid en vooral TMC waardoor ik bereid was 1700 euro uit te geven.

Helaas heb ik moeten constateren dat geen van de drie punten de 1700 euro waard is. De gebruikersinterface is amper verder ontwikkeld t.o.v. mijn vorige systeem en de leesbaarheid van het 3,6 inch schermpje valt tegen. De degelijkheid laat te wensen over aangezien de software al enige malen is blijven hangen zonder mogelijkheid tot resetten (versie 2.55) en TMC ontvang ik pas zodra ik in de randstad kom.

Volgens de experts is het apparaat correct ingebouwd. Ook een contra expertise heeft dit uitgewezen.

Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik beter voor een alternatief had kunnen kiezen wat meer van deze tijd is en aanzienlijk goedkoper is.

Met vriendelijke groet,
Erik Poortvliet

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kortom, diep triest voor zo'n duur systeem. Hier had ik de duurste TomTom voor aan kunnen schaffen, inclusief TMC antenne en een 25 jarig abonnement op hun verkeersinformatie :-(
PC5200 met 3,6" scherm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

Heb niet het hele verhaal van u gelezen: Maar u conclusie is dat het aan de vdo ligt en niet aan de inbouwers? Dat tmc verhaal LIJKT MIJ toch meer een inbouwfout.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
epoortvliet
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 aug 2006 11:30

Bericht door epoortvliet »

Dat dacht ik in eerste instantie ook. Daarom is er een contra expertise uitgevoerd. Zij konden niet anders dan concluderen dat de inbouw in orde is. Helaas.
PC5200 met 3,6" scherm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 700
  • Cd wisselaar werkt niet
    door Picasso1971 » 17 jul 2017 02:17 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 266
  • tomtom xxl werkt niet meer
    door sdr » 02 sep 2017 23:13 » in TomTom
    Reacties: 7
    Weergaves: 843
  • Panasonic CN-DV 2300N werkt niet
    door jaapsaab » 10 sep 2015 13:05 » in Panasonic
    Reacties: 4
    Weergaves: 1638
  • RNS-e ingebouwd, Stuurbediening werkt niet.
    door AN3CCAHNPO » 12 aug 2016 17:34 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 693
  • DNX5240BT Kaart update werkt niet
    door FransLeijdekkers » 08 aug 2016 14:43 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 812
  • VX Europa V13 werkt niet op RNS2 MFD2
    door peanut » 03 okt 2016 10:36 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 477

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”