Pioneer AVIC-HD3

Faisst
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2010 21:49

Pioneer AVIC-HD3

Bericht door Faisst »

Beste lezers,

Ik heb het volgende probleem met mijn pioneer HD3
Ik heb hem er sinds 1 jaar in zitten en de laatste weken valt het systeem compleet uit onder het rijden, meestal na een 15 a 30 minuten rijden, soms start hij meteen weer opnieuw op en soms krijg ik hem helemaal niet meer aan, en dan doet hij het de volgende morgen weer gewoon. maar na een kwartier weer hetzelfde probleem.
Hij zit rechtstreeks op de accu aangesloten met een schakelaar ertussen, op de schakelaar blijft gewoon spanning staan, nu is hij vaak na het uitvallen ook de gps positie even kwijt deze vind hij echter wel snel weer na ong. 5 min.

Nu verwacht ik natuurlijk als antwoord een slecht contact ergens, maar ik vind het raar dat hij het soms gewoon weer opstart en soms niet en het is niet als ik over een hobbel rijd dat het gebeurd maar ook gewoon op een vlakke snelweg zeg maar. Als ik de volt meter op het scherm laat staan blijft deze ook altijd boven de 13 volt (aangezien er ook 2 versterkers op aangesloten zitten).

Wat kan dit zijn... heb wel gelezen dat er wel eens problemen met de harde schijf kunnen voorkomen met de kou maar daardoor kan het hele systeem natuurlijk niet uitvallen.

Alvast bedankt voor een reactie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Kan natuurlijk inderdaad altijd een probleem zijn met de harde schijf, maar kijk ook even hier:
viewtopic.php?t=10611
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Helamaal slim aangesloten is het nou ook weer niet
Je moet in ieder geval de permanente 12 volt op het otestel laten staan wil deze zijn positie onthouden en meteen gebruiksklaar zijn. De schakelplus kun je dan dmv een schakelaar aanbrengen maar netjes is het zeker niet
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Faisst
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2010 21:49

reacties

Bericht door Faisst »

allereerst bedankt voor de reacties. de permanente plus zit rechtstreeks op de accu rode kabel en geel zit de schakelaar tussen . tenminste dat meen ik me zo te herinneren. maar dat heeft ook al 1 jaar lang goed gewerkt heeft altijd positie meteen er nummers op de hd gaan door waar ik hem afgezet had. maar het hele systeem valt dus echt uit he zeg maar alsof je de stekker er achter uit trekt ... volgens mij kan het dus niet aan de harde schijf liggen wel....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: reacties

Bericht door quell »

Faisst schreef:allereerst bedankt voor de reacties. de permanente plus zit rechtstreeks op de accu rode kabel en geel zit de schakelaar tussen . tenminste dat meen ik me zo te herinneren. maar dat heeft ook al 1 jaar lang goed gewerkt heeft altijd positie meteen er nummers op de hd gaan door waar ik hem afgezet had. maar het hele systeem valt dus echt uit he zeg maar alsof je de stekker er achter uit trekt ... volgens mij kan het dus niet aan de harde schijf liggen wel....
Ik weet niet of je dat andere draadje al gelezen hebt waarvan ik je de link gaf, maar daar staat dus een link naar een software update, die in een aantal gevallen helpt....
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Faisst
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2010 21:49

re: reacties

Bericht door Faisst »

Ik weet niet of je dat andere draadje al gelezen hebt waarvan ik je de link gaf, maar daar staat dus een link naar een software update, die in een aantal gevallen helpt....
Ja heb ik gelezen en ga ik ook uitvoeren vanavond,maar ik heb zo mijn twijfels of het dat kan zijn... zoals ik bij andere lees hebben deze vooral storingen in het systeem met de software, maar vind nx over het volledig uitvallen van het complete systeem, maar ik ga het vanavond downloaden en installeren en dan ga ik kijken of het over is, ik kom er in ieder geval op terug!

Nogmaals bedankt voor de info!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Faisst
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2010 21:49

Re: reacties

Bericht door Faisst »

quell schreef:
Faisst schreef:allereerst bedankt voor de reacties. de permanente plus zit rechtstreeks op de accu rode kabel en geel zit de schakelaar tussen . tenminste dat meen ik me zo te herinneren. maar dat heeft ook al 1 jaar lang goed gewerkt heeft altijd positie meteen er nummers op de hd gaan door waar ik hem afgezet had. maar het hele systeem valt dus echt uit he zeg maar alsof je de stekker er achter uit trekt ... volgens mij kan het dus niet aan de harde schijf liggen wel....
Ik weet niet of je dat andere draadje al gelezen hebt waarvan ik je de link gaf, maar daar staat dus een link naar een software update, die in een aantal gevallen helpt....
Heeft het updaten ook gevolgen met de taal van het menu? zie dat het een amerikaanse update is....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

...dan zou ik me nog maar eens achter de oren krabben alvorens die update in te spelen. Als dat al lukt.
Probeer in elk geval tevoren info te krijgen over ervaringen van gebruikers in Europa met deze update.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Zoals je in dat andere draadje kan lezen, is hij ook voor de europese versies geschikt, en succesvol uitgeprobeerd door de poster in dat draadje.
Ken daarnaast nog aantal anderen die e.e.a. ook met succes uitgevoerd hebben, waarbij probleem van uitvallen inderdaad is verholpen...
Zilverbull schreef:Ok, nu even goed gebrandt. De Pioneer slikte de cd-rom en de firmware is geupdatet.

Resultaat: PERFECT!!! Het werkt nu helemaal naar behoren. Speelt lekker door nu, helemaal geen problemen meer.

Heel erg bedankt jongens!! :D :D :D
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: reacties

Bericht door quell »

Faisst schreef:Heeft het updaten ook gevolgen met de taal van het menu? zie dat het een amerikaanse update is....
Heeft geen gevolgen voor taal etc., is "gewoon" een firmware update die een probleem met temperatuurgevoeligheid verhelpt.
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Hotte
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2016 15:42

Re: Pioneer AVIC-HD3

Bericht door Hotte »

Is voor de Pioneer Avic hd3 HDD uit +-2007 nog update?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 760
  • Pioneer AVIC-X1 kapot
    door KiaSorento » 12 jun 2014 12:23 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 948
  • pioneer avic 900bt
    door Dijkhuizen » 02 nov 2015 20:18 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 543
  • Pioneer avic F930BT
    door paccard » 19 aug 2014 14:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1433
  • pioneer kaartsoftware avic 800 dvd
    door bing0000 » 28 aug 2014 20:26 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 500
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2579
  • Pioneer AVIC F320BT
    door biggest » 13 dec 2014 20:29 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 1
    Weergaves: 1061

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”