mulitfunctie stuur en rns 510 vw tiguan

Grend
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2009 22:06

mulitfunctie stuur en rns 510 vw tiguan

Bericht door Grend »

Hallo,

Ik heb net een rns 510b aangeschaft en een vw bluetooth telefoonmodule (dus niet af fabriek).
Wat komt er allemaal bij kijken als ik een multifunctiestuur in mijn tiguan wil?
Ik heb een boordcomputer die ik kan bedienen met de ruitenwisser hendel.
Klopt het dat ik alleeen het multifunctie regelapparaat en het multifunctiestuur nodig heb?
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe het precies zit.

Groet!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Re: mulitfunctie stuur en rns 510 vw tiguan

Bericht door vwgolf »

Grend schreef:Hallo,

Ik heb net een rns 510b aangeschaft en een vw bluetooth telefoonmodule (dus niet af fabriek).
Wat komt er allemaal bij kijken als ik een multifunctiestuur in mijn tiguan wil?
Ik heb een boordcomputer die ik kan bedienen met de ruitenwisser hendel.
Klopt het dat ik alleeen het multifunctie regelapparaat en het multifunctiestuur nodig heb?
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe het precies zit.

Groet!
Bij veel auto's is het ook noodzakelijk dat de sleepring vervangen moeten worden.
Meestal zijn de pinnen niet bezet voor de toetsen op het stuur.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
-Bram-
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 sep 2008 20:10

Bericht door -Bram- »

Ik heb zelf ook een Tiguan en om een multifunctioneel stuur in te bouwen heb je inderdaad alleen een MF stuur nodig, het regleapparaat, maar waarschijnlijk ook een andere airbag. Wel of geen andere airbag heeft te maken met welk type stuur er in je auto zit. Het MF stuur heb ik ook achteraf ingebouwd en is niet veel werk, maar moest wel een andere airbag aanschaffen.

succes, Bram

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Grend
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2009 22:06

Bericht door Grend »

-Bram- schreef:Ik heb zelf ook een Tiguan en om een multifunctioneel stuur in te bouwen heb je inderdaad alleen een MF stuur nodig, het regleapparaat, maar waarschijnlijk ook een andere airbag. Wel of geen andere airbag heeft te maken met welk type stuur er in je auto zit. Het MF stuur heb ik ook achteraf ingebouwd en is niet veel werk, maar moest wel een andere airbag aanschaffen.

succes, Bram

ok thx, ik ga er mee aan de slag.

gr,

grend

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Grend
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2009 22:06

claxon

Bericht door Grend »

-Bram- schreef:Ik heb zelf ook een Tiguan en om een multifunctioneel stuur in te bouwen heb je inderdaad alleen een MF stuur nodig, het regleapparaat, maar waarschijnlijk ook een andere airbag. Wel of geen andere airbag heeft te maken met welk type stuur er in je auto zit. Het MF stuur heb ik ook achteraf ingebouwd en is niet veel werk, maar moest wel een andere airbag aanschaffen.

succes, Bram
ik heb mijn multifunctie stuur inmiddels geplaatst maar nu doet de claxon het niet :(
kan het probleem misschien zijn dat het nieuwe stuur nog aangemeld is op de can gateway (inleren)? dit ga ik namelijk morgen laten doen.
of heb ik misschien dan toch de verkeerde airbag?
ik heb in ieder geval wel de juiste kabel en ook de juiste multifunctie stuurmodule.

dus maw doet de claxon het pas als het nieuwe stuur is aangemeld op de can gateway?

gr,

grend

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
-Bram-
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 sep 2008 20:10

Bericht door -Bram- »

De airbag heeft alleen te maken met of hij wel of niet in je stuur vast klikt. Visueel zien de airbags er aan de bovenkant het zelfde uit, maar als je hem omdraait zie je dat er een andere manier van bevestigen is. De claxon zou het volgens mij gewoon moeten doen. Het inleren is voor de extra functionaliteit van je nieuwe stuur.

succes,
Bram

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
speedy2000
Average Member
Average Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 jul 2007 20:58

Bericht door speedy2000 »

Ook moet het regelapparaat stuurwielelectronica opnieuw worden gecodeerd en soms moet ook deze mee vervangen worden

Groeten Remco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Volume knoppen stuurwiel werken niet icm RNS510 Tiguan
    door deepeebee » 25 jan 2017 20:57 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 491
  • Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet
    door CPK » 11 jan 2017 09:42 » in V.A.G
    Reacties: 35
    Weergaves: 17247

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”