TomTom One - Kaarten van Europa

BelgianEvo
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 okt 2006 17:06

TomTom One - Kaarten van Europa

Bericht door BelgianEvo »

Mijn vader heeft een TomTom ONE aangeschaft, maar er zit enkel een SD-kaartje bij met de benelux erop.

Hij zou nu graag de EU kaarten erop hebben, maar hij heeft horen zeggen dat je dan een SD-kaart van 2GB nodig hebt.
Nochtans kan je op de site van tomtom de Europese kaarten downloaden en die zijn 904MB. Ook raden ze je een SD-kaart van 1GB aan.

Weet er iemand het fijne van dit?

En kan ik de kaarten ook "vinden" op het internet? 8)

mvg

Ben
http://www.belgianevo.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Of je die kaarten op het internet kunt "vinden", daar praten we hier niet over.
Lees nog even het Reglement waarvoor je getekend hebt bij je aanmelding.

Voor info over wat je kunt aanschaffen om de One naar Europaniveau te tillen kun je gewoon terecht bij TomTom, zie hun website.
Bedenk je daar dan wel bij dat ook de Benelux verandert. De standaard One heeft een TeleAtlas Benelux, de Europauitvoering is geheel Navteq.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BelgianEvo
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 okt 2006 17:06

Bericht door BelgianEvo »

JW schreef:Of je die kaarten op het internet kunt "vinden", daar praten we hier niet over.
Lees nog even het Reglement waarvoor je getekend hebt bij je aanmelding.

Voor info over wat je kunt aanschaffen om de One naar Europaniveau te tillen kun je gewoon terecht bij TomTom, zie hun website.
Bedenk je daar dan wel bij dat ook de Benelux verandert. De standaard One heeft een TeleAtlas Benelux, de Europauitvoering is geheel Navteq.

Groet,
JW
Ja, maar ik zou dan een andere SD-kaart gaan halen om Europa daarop te zetten en de huidige kaart met Benelux houden voor als hij in benelux rondrijd.
Dit gaat toch he?

Nog een vraagje : Ik ben hier al 30minuten aan het zoeken hoe je een ingestelde route annuleert, maar ik vind het niet. Hoe kan ik mijn huidige route annuleren zodat hij niet telkens naar die bestemming wil rijden?

*edit*

Wat is het verschil dan tussen Teleatlas en Navteq?
http://www.belgianevo.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als je de Europa kaart gaat gebruiken staat daar ook de Benelux op. De "oude" TeleAtlas Benelux gebruik je dan niet meer, en ik denk dat die ook niet meer gebruikt kan worden omdat je voor die Europakaart een door TomTom verstrekte code moet invullen.
Voor nadere info: TomTom website en/of hun helpdesk.

Heb je al geprobeerd een nieuwe bestemming in te geven en die te starten? Dan verdwijnt de oude...

Het verschil tussen Navteq en TeleAtlas is al vaker besproken, er gaat zelfs een apart topic over viewtopic.php?search_id=1681991468&t=2171

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BelgianEvo
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 okt 2006 17:06

Bericht door BelgianEvo »

JW schreef:Als je de Europa kaart gaat gebruiken staat daar ook de Benelux op. De "oude" TeleAtlas Benelux gebruik je dan niet meer, en ik denk dat die ook niet meer gebruikt kan worden omdat je voor die Europakaart een door TomTom verstrekte code moet invullen.
Voor nadere info: TomTom website en/of hun helpdesk.

Heb je al geprobeerd een nieuwe bestemming in te geven en die te starten? Dan verdwijnt de oude...

Het verschil tussen Navteq en TeleAtlas is al vaker besproken, er gaat zelfs een apart topic over viewtopic.php?search_id=1681991468&t=2171

Groet,
JW
oh, dus ik kan de benelux SD-kaart niet meer gebruiken achteraf.... dat is wel k*t

En ivm die route-annulering : Ik kan wel een andere ingeven, maar dan zit die er weer in. Ik wil gewoon graag rondrijden zonder dat hij een bestemming in zijn geheugen heeft. Zodat je gewoon mee op het scherm kan volgen waar je bent zonder dat hij je ergens naartoe brengt :)
http://www.belgianevo.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

BelgianEvo schreef:En ivm die route-annulering : Ik kan wel een andere ingeven, maar dan zit die er weer in. Ik wil gewoon graag rondrijden zonder dat hij een bestemming in zijn geheugen heeft. Zodat je gewoon mee op het scherm kan volgen waar je bent zonder dat hij je ergens naartoe brengt :)
Nee, je zult het mij niet meer zien schrijven binnen dit forum :?

Je kunt in dat geval toch gewoon op de plaatsborden kijken, die links en rechts langs de weg staan.
Mocht je dan toch verkeerd rijden, dan geeft het niets, want je ging tenslotte nergens naar toe :) .

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Effe serieus blijven Bes.... :wink:

Die functie gebruik ik ook bij mijn systeem, alleen een meelopend kaartje zonder iets van begeleiding. En da's vaak handig, als je wat aan het rondtoeren bent in een onbekend gebied kun je snel zien waar je zit en, in overleg met je "copiloot" bepalen wat je gaat doen.

Uiteraard moet dit ook bij de TTG kunnen, alleen weet ik even niet hoe dat moet.
En dus: hulp gezocht. Ik zal ook nog wat rondkijken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Ja, ok JW... :wink:

BelgianEvo: ik ken de TTG ook niet zo goed, maar het lijkt me toch dat er bij 'instellingen' of 'bestemming' of een combinatie hiervan de mogelijkheid aanwezig moet zijn een geplande route af te breken?
Als je dan weer terug zou gaan naar 'kaart' dan moet ie volgens mij dat doen wat jij graag wil: huidige positie en omgeving tonen?
Het is even een vertaalslag van de MS2010, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat het bij de TTG volgens het gelijke principe werkt.

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

In de Handleiding van de TomTom One zit, ongeveer halverwege, vlak na "Route bekijken" een kopje "Wis Route". Daar staat de volgende tekst onder:
Selecteer Wis route als u de huidige geplande route uit alle weergaven wilt verwijderen. Vanaf nu wordt uw positie nog wel op de kaart weergegeven, maar zijn er geen instructies of hulp meer beschikbaar.

Tip: U hoeft een route niet eerst te wissen voordat u een nieuwe plant - dit wordt automatisch gedaan.


Het lijkt me dat dit geheel de wensen van BelgianEvo zou moeten vervullen....

En om de gedachten te bepalen wat kaarten kosten, dit voorbeeld: http://www.tomtom.com/products/maps/sel ... age=5&P=38
Dat is dus een Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk kaart als uitbreiding van je huidige Benelux. Met als alternatief geheel West-Europa, waarop dan uiteraard ook de Benelux staat.
Mogelijkheden te over dus :)

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BelgianEvo
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 okt 2006 17:06

Bericht door BelgianEvo »

JW schreef:In de Handleiding van de TomTom One zit, ongeveer halverwege, vlak na "Route bekijken" een kopje "Wis Route". Daar staat de volgende tekst onder:
Selecteer Wis route als u de huidige geplande route uit alle weergaven wilt verwijderen. Vanaf nu wordt uw positie nog wel op de kaart weergegeven, maar zijn er geen instructies of hulp meer beschikbaar.

Tip: U hoeft een route niet eerst te wissen voordat u een nieuwe plant - dit wordt automatisch gedaan.


Het lijkt me dat dit geheel de wensen van BelgianEvo zou moeten vervullen....

En om de gedachten te bepalen wat kaarten kosten, dit voorbeeld: http://www.tomtom.com/products/maps/sel ... age=5&P=38
Dat is dus een Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk kaart als uitbreiding van je huidige Benelux. Met als alternatief geheel West-Europa, waarop dan uiteraard ook de Benelux staat.
Mogelijkheden te over dus :)

Groet,
JW
Raar maar waar : Het knopje "Wis Route" word niet weergegeven bij mij.
Een fout in de software misschie?
http://www.belgianevo.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
smiling cowboy
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2007 08:02

Bericht door smiling cowboy »

Bij mijn tom tom One toen die nog op Benelux werkte kon men de route wel wissen. door op het menu twee pijltjes verder te klikken en bestemming wissen met een kruis er door aan te tikken. daarna kon ik gewoon op het scherm mijn gereden route volgen.
Met de kaart van Europa op een 2Gig SD kaartje nog niet geprobeerd omdat ik daar nog problemen mee heb( ik kan hem niet meer uitschakelen).
Wel kan ik nog gewoon resetten en mijn beneluxkaartje weer inladen en hij werkt weer.Ook weer uitschakelen en mijn europa kaartje inladen en hij werkt aleen ik kan hem weer niet uitschakelen zonder hard te resetten.
Via de DVD kan men ook op verschillende manieren europa inladen land per land= totaal 1.8Gig of western europa 975Kb wat het beste is weet ik niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

smiling cowboy schreef: Bij mijn tom tom One toen die nog op Benelux werkte kon men de route wel wissen. door op het menu twee pijltjes verder te klikken en bestemming wissen met een kruis er door aan te tikken. daarna kon ik gewoon op het scherm mijn gereden route volgen.
Met de kaart van Europa op een 2Gig SD kaartje nog niet geprobeerd omdat ik daar nog problemen mee heb( ik kan hem niet meer uitschakelen).
Wel kan ik nog gewoon resetten en mijn beneluxkaartje weer inladen en hij werkt weer.Ook weer uitschakelen en mijn europa kaartje inladen en hij werkt aleen ik kan hem weer niet uitschakelen zonder hard te resetten.
Via de DVD kan men ook op verschillende manieren europa inladen land per land= totaal 1.8Gig of western europa 975Kb wat het beste is weet ik niet.
Dan ben ik toch benieuwd of deze "work-around" ook bij Belgian Evo werkt...
En werkt het nu ook bij jou op de Europakaart, nu dat afschakel probleem opgelost is?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

smiling cowboy schreef: (...) kon men de route wel wissen. door op het menu twee pijltjes verder te klikken en bestemming wissen met een kruis er door aan te tikken. daarna kon ik gewoon op het scherm mijn gereden route volgen (...).
Dat is precies wat ik bedoelde met mijn laatste posting. Indien dit zo is, dan werkt het ongeveer gelijk zoals bij de VDO-Dayton MS2010. Een pictogram met een soort 'fly-over' en daar doorheen een rood kruis weergegeven.
Zodra je deze knop bedient, wordt de huidige route c.q. bestemming afgebroken, maar je ziet verder wel het verloop van jouw rit.

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
smiling cowboy
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2007 08:02

Bericht door smiling cowboy »

Hallo
Dit weekeinde rondgereden en getest.
Bij mijn one zijn alle problemen opgelost.
Ik kan zonder problemen routes wissen en op het scherm mijn positie op het scherm volgen de flitslokaties worden dan toch gewoon weergegeven. Ook het wisselen van het beneluxSD kaaartje en weer terug naar Europa SD kaartje is perfect mogelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • tomtom kaarten.
    door japie57 » 27 nov 2016 13:55 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 994
  • tomtom kaarten ver. 995.xxx
    door japie57 » 19 aug 2017 20:41 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 1268
  • tomtom kaarten 955.xxxx
    door japie57 » 17 aug 2015 20:12 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 712
  • Tomtom kaarten installeren dubbel?
    door LWMB » 04 jul 2021 17:47 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 287
  • zenec ze-nc2010 updaten met tomtom-kaarten
    door bartg59 » 19 jul 2015 16:38 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 1849
  • nieuwe tomtom kaart wordt niet geinstalleerd op tomtom
    door de snater » 24 mei 2021 14:22 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 524
  • MMI 3G USA naar Europa
    door Errol1983 » 15 mei 2019 21:57 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 4
    Weergaves: 717

Terug naar “TomTom”