TMC werkt niet bij Carminat (VDO)

Alles met betrekking tot Renault navigatie
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Uiteraard geeft TMC filemeldingen ed in het nederlands door. Die meldingen zijn immers NIET taal gebonden, het is een Code uit de Alert-C lijst die in je systeem omgezet wordt in een leesbare tekst, in de door jou ingestelde taal.

En die "gekke meldingen" als loslopende dieren, dat zijn gewoon Codes. Zie ook het topic viewtopic.php?t=4011 dat daarover gaat, dan zie je nog wel meer "gekke meldingen" :idea:

Groet,
JW

Edit JW: terwijl ik zat te typen had Gerritje al gepost. Same story, uiteraard :wink:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

JW schreef: Uiteraard geeft TMC filemeldingen ed in het nederlands door. Die meldingen zijn immers NIET taal gebonden, het is een Code uit de Alert-C lijst die in je systeem omgezet wordt in een leesbare tekst, in de door jou ingestelde taal.

En die "gekke meldingen" als loslopende dieren, dat zijn gewoon Codes. Zie ook het topic viewtopic.php?t=4011 dat daarover gaat, dan zie je nog wel meer "gekke meldingen"

Groet,
JW

Edit JW: terwijl ik zat te typen had Gerritje al gepost. Same story, uiteraard



Op blz. 22 van de handleiding staat dat op zowel ingestelde TMC zenders als niet ingestelde zenders file meldingen worden doorgegeven.

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

De meldingen worden inderdaad via ook niet ingestelde tmc zenders doorgegeven, echter zij verschijnen pas in je lijst als ook die specifieke zender is gekozen. Je kunt het vergelijken met een normale radio... alle zenders worden wel ontvangen, je hoort alleen die zender waar je op hebt afgestemd.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Gene schreef:]De meldingen worden inderdaad via ook niet ingestelde tmc zenders doorgegeven, echter zij verschijnen pas in je lijst als ook die specifieke zender is gekozen. Je kunt het vergelijken met een normale radio... alle zenders worden wel ontvangen, je hoort alleen die zender waar je op hebt afgestemd.

Je kunt het vergelijken met een normale radio... alle zenders worden wel ontvangen, je hoort alleen die zender waar je op hebt afgestemd
Dat is nu een duidelijk antwoord, als ik dus de radio aan doe en die staat op SKY verschijnen toch de file meldingen. omdat de andere (TMC) zenders ook worden ontvangen.

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Of ook de info van (alle) andere zenders op jouw systeem rechtstreeks worden doorgegeven tbv het navigeren kan ik helaas niet beoordelen. Daarvoor ken ik het systeem niet goed genoeg. Het zou mij wel logisch voorkomen als je in jouw geval alleen de TMC meldingen van Sky zou zien/horen tijdens het navigeren. Maar ik kan het mis hebben.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Gerritje schreef:
RSP schreef:Ook vroeg ik hem hoe het komt als ik een audio cd draai toch file informatie krijg en als antwoord kreeg ik dat ten alle tijden de radio op de achtergrond mee draait.
De software bestuderend moet ik tot de conclusie komen dat de feitelijke TMC-informatie uitsluitend op het scherm kan worden getoond als er een navigatie CD in de navi zit. Dit vanwege het feit dat alle meldingen in de beschikbare talen, op de CD staan. Mochten er nog meldingen op het scherm verschijnen dan kunnen dit oude berichten zijn die door een of andere oorzaak nog ergens in het geheugen van de computer aanwezig zijn.
Andere mededelingen al of niet voorzien van symbolen kunnen dan afkomstig zijn van de RDS coderingen die met de zendersignalen worden meegezonden.
Ik mag er dan niet zo veel verstand van hebben, maar jij schrijft toch echt
De software bestuderend moet ik tot de conclusie komen dat de feitelijke TMC-informatie uitsluitend op het scherm kan worden getoond als er een navigatie CD in de navi zit.
en dat hoeft dus niet.

Ook schrijf je:
Dit vanwege het feit dat alle meldingen in de beschikbare talen, op de CD staan.
over welke talen! heb je het dan? Zoals ik uit jouw woorden lees zou het in Duitsland duits zijn, in Italië italiaans,enz.enz.

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Gene schreef:Of ook de info van (alle) andere zenders op jouw systeem rechtstreeks worden doorgegeven tbv het navigeren kan ik helaas niet beoordelen. Daarvoor ken ik het systeem niet goed genoeg. Het zou mij wel logisch voorkomen als je in jouw geval alleen de TMC meldingen van Sky zou zien/horen tijdens het navigeren. Maar ik kan het mis hebben.
Nee Gene dat is niet zo, ook tijdens net niet navigeren komen op SKY als ik op info druk de file meldingen door.

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

R.S.Postma schreef:
JW schreef:Uiteraard geeft TMC filemeldingen ed in het nederlands door. Die meldingen zijn immers NIET taal gebonden, het is een Code uit de Alert-C lijst die in je systeem omgezet wordt in een leesbare tekst, in de door jou ingestelde taal.

En die "gekke meldingen" als loslopende dieren, dat zijn gewoon Codes. Zie ook het topic viewtopic.php?t=4011 dat daarover gaat, dan zie je nog wel meer "gekke meldingen" :idea:

Groet,
JW

Edit JW: terwijl ik zat te typen had Gerritje al gepost. Same story, uiteraard :wink:
Op blz. 22 van de handleiding staat dat op zowel ingestelde TMC zenders als niet ingestelde zenders file meldingen worden doorgegeven.

Gr.R.S.
Eerder had ik het over die dubbeltuner in jouw, van een Becker afgeleid systeem.

Met de ene tuner luister je naar een radiostation, bij voorbeeld 4FM, de klassieke zender. Die zendt GEEN TMC signaal uit en dan komt die tweede tuner in actie en die zoekt een zender die WEL TMC info meezendt. Dat kan op dat moment Sky of Radio1 zijn, maar in principe wordt er dan door de tuner de TMC zender uitgezocht met het sterkste signaal. Daar kun je niks aan veranderen, er is GEEN handmatige TMC zender afstemming op jouw systeem.

Mocht je naar Sky luisteren, dan zit je al op een zender die TMC uitzendt, althans een codering meezendt die daarop duidt. De tweede tuner zal in dat geval meestentijds bezig zijn met AF, dus op alternatieve frequenties kijken of dit signaal het sterkste is. Maar ook dan kan het gebeuren dat die tuner een andere TMC zender uitzoekt, die sterker is.
Voorbeeld: je rijdt in een gebied met zwak signaal op Sky, de zender waar je naar luistert. Is er op dat moment een sterk signaal van Radio1 dan kan de tweede tuner daarnaar omschakelen om de TMC info op te pikken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Vooruit dan maar.
Je stelt in je systeem een taal in en dat zal bij jou naar ik zo lees nederlands zijn.
Als er door een willekeurige zender waarop TMC wordt meegezonden een code in jouw apparaat wordt ontvangen wordt dit vertaald naat leesbare nederlandse tekst.

Hier een stukje uit "jouw" software van de ANH-P9R:

Belemmering door overstroming, weg afgesloten Belemmering door overstroming, met wachttijd is rekening te houden Belemmering door overstroming, lange wachttijd Belemmering door vallend gesteente, weg afgesloten Belemmering door verzakkingen, weg afgesloten Belemmering door hevige brand, met wachttijd is rekening te houden Weg is weer te gebruiken Melding ingetrokken Gevaar door afgevallen lading Gevaar door stormschade Gevaar door gebroken hoogspanningskabels Gevaar door lawines, weg afgesloten Lawinegevaar Ijzel, weg afgesloten Gevaar voor ijsvorming, voorzichtig te passeren Gevaar door vallend gesteente Gevaar door grondverschuivingen Gevaar door aardbevingsschade Gevaarlijke rij-omstandigheden Gladde weg Bevriezende regen Ijzel Stuifsneeuw Gladde weg, belemmering door afgevallen lading Melding ingetrokken Gevaar door rijbaanverzakking Gevaar door gaslek Gevaar door hevige brand Onberijdbaar Gevaar, gladde weg Gevaar door stenslag Gevaar door brandstof op de rijbaan Gevaar, wegdek in slechte toestand Gevaar door bevriezing van natte weggedeelten op bruggen Onberijdbaar voor zware voertuigen Onberijdbaar voor voertuigen met aanhangers Rijomstandigheden verbeterd Met gevaarlijke rij-omstandigheden is rekening te houden Zware sneeuwval Sneeuwval Hagelbuien Zicht verminderd wegens hagel en natte sneeuw Onweersbuien Zware regenval Verbeterde weersomstandigheden Winterse buien Hevige sneeuwstorm Zicht verminderd wegens sneeuwval Met zware sneeuwval is rekening te houden Met hevige sneeuwstorm is rekening te houden Met zware hagelbuien is rekening te houden Met verminderde zicht is rekening te houden Met verminderde zicht als gevolg van aanvriezende mist is rekening te houden. Gevaar, gladde weg Met verminderde zicht als gevolg van dichte mist is rekening te houden

En als je nu voor de lol engels instelt als taal krijg je dit te zien:

Obstructions due to security alert Major event, road closed March, long delays Obstructions due to security alert, road closed Traffic has returned normal Message cancelled Civil emergency cancelled Delays of several hours Delays expected Long delays Delays for lorries Delays of several hours for heavy lorries Obstruction cleared Message cancelled Park and ride not operating No public transport services No rail transport services No bus services Delays cleared Tram not operating Underground not operating Long delays expected All departure fully booked Ferry not operating Danger, vehicle on wrong side of road! No overtaking! Caution on all carriageways. Danger of vehicle on wrong side of road cleared Message cancelled Danger due to prohibited vehicle Emergency vehicles Danger due to high speed chase Public transport not operating Danger due to heavy transport vehicle Danger due to slow moving vehicle Danger due to vehicles carrying hazardous goods Danger due to convoy Danger due to overheight vehicle Message cancelled Vehicles carrying hazardous goods have to stop at next safe place Danger cleared Emergency telephones not operating Obstructions at level crossing Message cancelled Variable traffic signs incorrect Tunnel ventilation out of order Lane control signs incorrect, danger Danger due to malfunctioning traffic lights Null event Please switch to radio mode Message cancelled Please switch to radio mode No information for the time being Test message TMC-Service on this frequency will be suspended Allow emergency vehicles to pass Area closed for all motor vehicles due to smog alert

Deze teksten zitten niet in het geheugen van de computer maar staan in één van de files op de CD, op elk van de 4 CD's

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

JW schreef:
R.S.Postma schreef:
JW schreef:Uiteraard geeft TMC filemeldingen ed in het nederlands door. Die meldingen zijn immers NIET taal gebonden, het is een Code uit de Alert-C lijst die in je systeem omgezet wordt in een leesbare tekst, in de door jou ingestelde taal.

En die "gekke meldingen" als loslopende dieren, dat zijn gewoon Codes. Zie ook het topic viewtopic.php?t=4011 dat daarover gaat, dan zie je nog wel meer "gekke meldingen" :idea:

Groet,
JW

Edit JW: terwijl ik zat te typen had Gerritje al gepost. Same story, uiteraard :wink:
Op blz. 22 van de handleiding staat dat op zowel ingestelde TMC zenders als niet ingestelde zenders file meldingen worden doorgegeven.

Gr.R.S.
Eerder had ik het over die dubbeltuner in jouw, van een Becker afgeleid systeem.

Met de ene tuner luister je naar een radiostation, bij voorbeeld 4FM, de klassieke zender. Die zendt GEEN TMC signaal uit en dan komt die tweede tuner in actie en die zoekt een zender die WEL TMC info meezendt. Dat kan op dat moment Sky of Radio1 zijn, maar in principe wordt er dan door de tuner de TMC zender uitgezocht met het sterkste signaal. Daar kun je niks aan veranderen, er is GEEN handmatige TMC zender afstemming op jouw systeem.

Mocht je naar Sky luisteren, dan zit je al op een zender die TMC uitzendt, althans een codering meezendt die daarop duidt. De tweede tuner zal in dat geval meestentijds bezig zijn met AF, dus op alternatieve frequenties kijken of dit signaal het sterkste is. Maar ook dan kan het gebeuren dat die tuner een andere TMC zender uitzoekt, die sterker is.
Voorbeeld: je rijdt in een gebied met zwak signaal op Sky, de zender waar je naar luistert. Is er op dat moment een sterk signaal van Radio1 dan kan de tweede tuner daarnaar omschakelen om de TMC info op te pikken.

Groet,
JW
Kan ik dan niet naar 2 zenders tegelijk luisteren :?: :lol:
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Lijkt me heel slecht verstaanbaar te zijn :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Gerritje schreef:Vooruit dan maar.
Je stelt in je systeem een taal in en dat zal bij jou naar ik zo lees nederlands zijn.
Als er door een willekeurige zender waarop TMC wordt meegezonden een code in jouw apparaat wordt ontvangen wordt dit vertaald naat leesbare nederlandse tekst.

Hier een stukje uit "jouw" software van de ANH-P9R:

Belemmering door overstroming, weg afgesloten Belemmering door overstroming, met wachttijd is rekening te houden Belemmering door overstroming, lange wachttijd Belemmering door vallend gesteente, weg afgesloten Belemmering door verzakkingen, weg afgesloten Belemmering door hevige brand, met wachttijd is rekening te houden Weg is weer te gebruiken Melding ingetrokken Gevaar door afgevallen lading Gevaar door stormschade Gevaar door gebroken hoogspanningskabels Gevaar door lawines, weg afgesloten Lawinegevaar Ijzel, weg afgesloten Gevaar voor ijsvorming, voorzichtig te passeren Gevaar door vallend gesteente Gevaar door grondverschuivingen Gevaar door aardbevingsschade Gevaarlijke rij-omstandigheden Gladde weg Bevriezende regen Ijzel Stuifsneeuw Gladde weg, belemmering door afgevallen lading Melding ingetrokken Gevaar door rijbaanverzakking Gevaar door gaslek Gevaar door hevige brand Onberijdbaar Gevaar, gladde weg Gevaar door stenslag Gevaar door brandstof op de rijbaan Gevaar, wegdek in slechte toestand Gevaar door bevriezing van natte weggedeelten op bruggen Onberijdbaar voor zware voertuigen Onberijdbaar voor voertuigen met aanhangers Rijomstandigheden verbeterd Met gevaarlijke rij-omstandigheden is rekening te houden Zware sneeuwval Sneeuwval Hagelbuien Zicht verminderd wegens hagel en natte sneeuw Onweersbuien Zware regenval Verbeterde weersomstandigheden Winterse buien Hevige sneeuwstorm Zicht verminderd wegens sneeuwval Met zware sneeuwval is rekening te houden Met hevige sneeuwstorm is rekening te houden Met zware hagelbuien is rekening te houden Met verminderde zicht is rekening te houden Met verminderde zicht als gevolg van aanvriezende mist is rekening te houden. Gevaar, gladde weg Met verminderde zicht als gevolg van dichte mist is rekening te houden

En als je nu voor de lol engels instelt als taal krijg je dit te zien:

Obstructions due to security alert Major event, road closed March, long delays Obstructions due to security alert, road closed Traffic has returned normal Message cancelled Civil emergency cancelled Delays of several hours Delays expected Long delays Delays for lorries Delays of several hours for heavy lorries Obstruction cleared Message cancelled Park and ride not operating No public transport services No rail transport services No bus services Delays cleared Tram not operating Underground not operating Long delays expected All departure fully booked Ferry not operating Danger, vehicle on wrong side of road! No overtaking! Caution on all carriageways. Danger of vehicle on wrong side of road cleared Message cancelled Danger due to prohibited vehicle Emergency vehicles Danger due to high speed chase Public transport not operating Danger due to heavy transport vehicle Danger due to slow moving vehicle Danger due to vehicles carrying hazardous goods Danger due to convoy Danger due to overheight vehicle Message cancelled Vehicles carrying hazardous goods have to stop at next safe place Danger cleared Emergency telephones not operating Obstructions at level crossing Message cancelled Variable traffic signs incorrect Tunnel ventilation out of order Lane control signs incorrect, danger Danger due to malfunctioning traffic lights Null event Please switch to radio mode Message cancelled Please switch to radio mode No information for the time being Test message TMC-Service on this frequency will be suspended Allow emergency vehicles to pass Area closed for all motor vehicles due to smog alert

Deze teksten zitten niet in het geheugen van de computer maar staan in één van de files op de CD, op elk van de 4 CD's
Ja maar wees dan eens een keer duidelijker, niet iedereen heeft een IQ van 170 :!: :lol:
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ondanks de veronderstelde intelligentie is deze opmerking mij niet duidelijk :!:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Gerritje schreef:Ondanks de veronderstelde intelligentie is deze opmerking mij niet duidelijk :!:
Lijkt mij toch duidelijk een compliment jouw richting uit.... :thumbsup:
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Gene schreef:
Gerritje schreef:Ondanks de veronderstelde intelligentie is deze opmerking mij niet duidelijk :!:
Lijkt mij toch duidelijk een compliment jouw richting uit.... :thumbsup:
Ja inderdaad en dat zal ik uitleggen, Einstein had een IQ van 170, en daarom snapte in die tijd geen mens iets over zijn relativiteits theorie.
Een aap begrijpt toch ook niet als die moet gaan........ dat hij naar de wc moet :?: :lol:
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Ach ja, wat maakt het uit: Mijn IQ :speechless: is ongeveer even hoog als mijn schoenmaat groot is (44) en ik heb toch ook nog steeds lol in het leven ... :bonk:
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

R.S.Postma schreef: ....Ik mag er dan niet zo veel verstand van hebben, maar jij schrijft toch echt
Gerritje schreef:De software bestuderend moet ik tot de conclusie komen dat de feitelijke TMC-informatie uitsluitend op het scherm kan worden getoond als er een navigatie CD in de navi zit.
en dat hoeft dus niet.


Gr.R.S.
In het manual staat op pagina 13:
Opmerkingen
• De kaartgegevens staan op de navigatie-CD.
• Om het navigatiesysteem in gebruik te nemen, heeft u een navigatie-CD nodig waarop de
gegevens staan van het land waarin u woont.
• Voor het starten van een routeberekening, plaatst u de navigatie-CD in het systeem. Tijdens
de bepaling knippert op het display de melding . Als de berekening afgerond is, verdwijnt
de melding . U kunt de navigatie-CD verwijderen en vervolgens een audio-CD in het
systeem plaatsen.
• Bij het invoeren van verre bestemmingen is het zinvol pas weg te rijden wanneer de melding
is verdwenen.


Dat betekent dat de kaartgegevens eerst volledig geladen moeten zijn en dat je pas een Audio-CD kunt gaan beluisteren ná de completering.

Ik veronderstel dan ook dat je geen TMC info kunt oproepen als die kaart CD niet eerst geladen is. Uitsluitsel daarover te geven door het te proberen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dit draadje dwaalt opnieuw helemaal af van het topic waarover het gaat.

Ik acht het van belang om te proberen het schoon te houden, omdat het onderwerp waarover het echt gaat van groot belang is: Wat speelt er met TMC in ons land, en in het bijzonder met Sky.

Voor later gebruik zou ik willen voorstellen het niet relevante stuk hier uit te halen en er een apart topic van te maken, met als titel: basisprincipes van TMC of zoiets.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Dat Klopt JW in die zin( heb dat zelf op vakantie meegemaakt) als je een verre route invoert en "truus" zegt u kunt wegrijden en gaat bij de informatie kijken zie je dat de hele route nog niet is ingeladen, als je dus te vroeg de SW cd eruit haalt en een audio cd erin stopt vraagt de navi op een gegeven moment weer om de SW cd.
Dus eerst moet de hele route ingeladen zijn en dat kan op een lang stuk best 5 minuten duren, voordat je de cd eruit haalt.
Nu de TMC, er zijn bij mij 2 functies zoals je in de handleiding op blz 22 kunt zien, en nu weet ik eigenlijk niet of de TMC opligt als de SW cd eruit is,op de ingevoerde route, dat zou ik eens moeten proberen. Wat ik wel weet dat de andere functie, de algemene, daar geen invloed op heeft.

Gr.R.S.

P.S. een joke moet toch af en toe kunnen

_________________

Uiteraard !!

Met exuses aan de topicplaatser... er ging aan deze kant iets fout mbt het bijdragen aan de topic. Hierdoor is een klein stukje van de oorspronkelijk geposte tekst verdwenen.
mod: Gene :oops:
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Nieuws

Bericht door R.S.Postma »

Ik heb vanmiddag SKY radio gebeld met de vraag waarom de TMC het niet meer doet.
Kreeg de receptie en zou doorverbonden worden, na enige tijd kreeg ik de juffr. vd receptie terug met als antwoord
Daar kunnen wij geen mededeling over doen! Met zo'n antwoord laat ik mij natuurlijk niet afschepen en gevraagd of ze mij door kon verbinden met die persoon die dat tegen haar verteld had.( Het zal toch niet een publiekelijk geheim zijn, waar het nationaal belang mee gemoeid is?) Dit is niet gelukt, maar wel heb ik deze aardige juffrouw zover gekregen, dat ik volgende week naar haar zal bellen en dat zij tot die tijd intern zal gaan uitzoeken wat er precies aan de hand is.

Dus nog even afwachten.

Gr.R.S.Postma.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Een weekje kan er nog wel bij :D

We zijn benieuwd :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht van Sky

Bericht door R.S.Postma »

Het probleem van de TMC via Sky heb ik vandaag een telefoontje gekregen van SKY.

Het is een technisch probleem waar SKY al een hele tijd mee bezig is om het op te lossen, alleen het probleem is groter als zij dachten en kan het nog wel even duren voor het is opgelost.

Zeker is wel dat het weer terug komt, het is dus geen betaal TMC of iets anders, maar een zuiver technisch probleem.

Waarvan akte.

Gr.R.S.Postma
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Vreemd dat hier, bij een toch wel belangwekkend bericht geen replay komt, of komt het JW, dat jou hypothese niet klopt?

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

R.S.Postma schreef:Vreemd dat hier, bij een toch wel belangwekkend bericht geen replay komt, of komt het JW, dat jou hypothese niet klopt?

Gr.R.S.
Mij ontgaat even wat er zó belangwekkend aan het bericht is dat er binnen 6 uur op gereageerd móet worden.

De feiten zijn:
-Sky zendt nog altijd geen TMC uit. Dat heb ik al de nodige weken geleden geschreven, hoewel sommige anderen daar anders over dachten en beweerden dat Sky wél TMC uitzond. Nee dus.
-Het 4e en 5e plaatje in deze posting viewtopic.php?p=48376#48376 spreken boekdelen. Waar deze uitspraak "Zeker is wel dat het weer terug komt, het is dus geen betaal TMC of iets anders, maar een zuiver technisch probleem." op gebaseerd is weet ik dan ook niet. Kennelijk wordt er wel geëxperimenteerd.

Voor mij is het dus heel simpel: afwachten wat er gaat gebeuren met Sky-TMC

Groet,
JW

PS Welke hypothese klopt er niet?
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

JW schreef:Mij ontgaat even wat er zó belangwekkend aan het bericht is dat er binnen 6 uur op gereageerd móet worden.

De feiten zijn:
-Sky zendt nog altijd geen TMC uit. Dat heb ik al de nodige weken geleden geschreven, hoewel sommige anderen daar anders over dachten en beweerden dat Sky wél TMC uitzond. Nee dus.
-Het 4e en 5e plaatje in deze posting viewtopic.php?p=48376#48376 spreken boekdelen. Waar deze uitspraak "Zeker is wel dat het weer terug komt, het is dus geen betaal TMC of iets anders, maar een zuiver technisch probleem." op gebaseerd is weet ik dan ook niet. Kennelijk wordt er wel geëxperimenteerd.

Voor mij is het dus heel simpel: Afwachten wat er gaat gebeuren. Eerst zien dan geloven.

Groet,
JW
Het 4e en 5e plaatje in deze posting viewtopic.php?p=48376#48376 spreken boekdelen. Waar deze uitspraak "Zeker is wel dat het weer terug komt, het is dus geen betaal TMC of iets anders, maar een zuiver technisch probleem." op gebaseerd is weet ik dan ook niet. Kennelijk wordt er wel geëxperimenteerd.
JW begrijp ik hieruit nu goed dat jij twijfelt aan hetgeen SKY vandaag heeft gezegd? Dat SKY mij zelf gebeld heeft, geeft toch aan dat zij dit niet uit hun duim hebben gezogen?

Maar als jij hier dan toch nog twijfels over hebt, houd het voor mij hier op!

Gr.R.S.

P.S.
Sky zendt nog altijd geen TMC uit. Dat heb ik al de nodige weken geleden geschreven, hoewel sommige anderen daar anders over dachten en beweerden dat Sky wél TMC uitzond. Nee dus
Dat het bij mij wel het geval is, is al genoeg over geschreven dat de Pioneer dat wel kan.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 681
  • Cd wisselaar werkt niet
    door Picasso1971 » 17 jul 2017 02:17 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 262
  • tomtom xxl werkt niet meer
    door sdr » 02 sep 2017 23:13 » in TomTom
    Reacties: 7
    Weergaves: 833
  • RNS-e ingebouwd, Stuurbediening werkt niet.
    door AN3CCAHNPO » 12 aug 2016 17:34 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 687
  • Panasonic CN-DV 2300N werkt niet
    door jaapsaab » 10 sep 2015 13:05 » in Panasonic
    Reacties: 4
    Weergaves: 1629
  • DNX5240BT Kaart update werkt niet
    door FransLeijdekkers » 08 aug 2016 14:43 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 809
  • kenwood dnx7260bt navigatie werkt niet
    door vossie32 » 17 apr 2017 13:16 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 864

Terug naar “Renault”