TMC werkt niet bij Carminat (VDO)

Alles met betrekking tot Renault navigatie
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik zit je posting te lezen, en nog eens, en nog eens......
RSPostma schreef:P.S.
JW schreef:: ‹ Select › ‹ Expand ›
Sky zendt nog altijd geen TMC uit. Dat heb ik al de nodige weken geleden geschreven, hoewel sommige anderen daar anders over dachten en beweerden dat Sky wél TMC uitzond. Nee dus



Dat het bij mij wel het geval is, is al genoeg over geschreven dat de Pioneer dat wel kan.
Meen je dat echt serieus? Lees dan dit draadje nog eens goed door.... :idea:
Kort samengevat: wat op dit moment als Sky te zien is, is in werkelijkheid Veronica die de TMC uitzendt.


En hoe het zit met experimenten van Sky met Pay-TMC?
Het harde bewijs dat ze met iets bezig zijn is op die foto's te zien. Als je wilt weten hoe dat precies in elkaar zit moet je ISO 14819-6 Traffic and Traveller Information (TTI) – TTI Messages via Traffic Message Coding – Part 6: Encryption and condition access for the Radio Data System Traffic Message Channel RDS-TMC ALERT C coding er eens op naslaan. Je krijgt die codes alleen via TMC als je daadwerkelijk ergens mee bezig bent.
Daarover is ook al het eea geschreven op dit forum, als ik me goed herinner in een topic van WS of Escape.

Aan de juistheid van wat TE ZIEN was twijfel ik dus niet. Een ontkenning van een Skymedewerker zegt me niet zoveel, daar hebben ze zo hun redenen voor. Laat ze het maar zwart-op-wit zetten, dan kunnen we dat op z'n merites beoordelen.
Overigens, heb jij in dat gesprek gerefereerd aan die plaatjes?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

JW schreef:Ik zit je posting te lezen, en nog eens, en nog eens......
RSPostma schreef:P.S.
JW schreef:: ‹ Select › ‹ Expand ›
Sky zendt nog altijd geen TMC uit. Dat heb ik al de nodige weken geleden geschreven, hoewel sommige anderen daar anders over dachten en beweerden dat Sky wél TMC uitzond. Nee dus



Dat het bij mij wel het geval is, is al genoeg over geschreven dat de Pioneer dat wel kan.
Meen je dat echt serieus? Lees dan dit draadje nog eens goed door.... :idea:


En hoe het zit met experimenten van Sky met Pay-TMC?
Het harde bewijs dat ze met iets bezig zijn is op die foto's te zien. Als je wilt weten hoe dat precies in elkaar zit moet je ISO 14819-6 Traffic and Traveller Information (TTI) – TTI Messages via Traffic Message Coding – Part 6: Encryption and condition access for the Radio Data System Traffic Message Channel RDS-TMC ALERT C coding er eens op naslaan. Je krijgt die codes alleen via TMC als je daadwerkelijk ergens mee bezig bent.
Daarover is ook al het eea geschreven op dit forum, als ik me goed herinner in een topic van WS of Escape.

Aan de juistheid van wat TE ZIEN was twijfel ik dus niet. Een ontkenning van een Skymedewerker zegt me niet zoveel, daar hebben ze zo hun redenen voor. Laat ze het maar zwart-op-wit zetten, dan kunnen we dat op z'n merites beoordelen.
Overigens, heb jij in dat gesprek gerefereerd aan die plaatjes?

Groet,
JW
Ik word hier toch wel een beetje moedeloos van.

1. Dat SKY zelf belt zegt toch wel wat.
2. Heb zelf gevraagd of het niets met pay-tmc te maken was, dat bevestigde zij.
3. Zou ook zeer dom zijn van SKY om met pay-tmc te beginnen (raken ze veel luisteraars kwijt)
4. Dat jij een icoontje op je navi ziet zegt mij totaal niets.
5. Dat jij voor de zoveelste keer iemand in twijfel trekt, verbaasd mij inmiddels niet meer, alleen als jij het zelf hoort raak je misschien overtuigd! In de volksmond noemen ze dat eigenwijs.
6. in een eerdere posting vandaag schreef je dat pay-tmc (tijdelijk)stond op jou navi.
7. Dat ik op mijn pioneer op de frequentie 101.5 wel TMC ontvang( waar ik al vele malen eerder over schreef, en dat het volgens jou wel kon ivm met een dubbele tuner. Maar je zal wel last hebben van een korte termijn geheugen.

Alles bij elkaar genomen ben ik het nu goed zat om nog maar een letter op dit forum te zetten, daarom gaat de stekker er nu uit :!: :!:
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

R.S.Postma schreef:
Ik word hier toch wel een beetje moedeloos van.

.....7. Dat ik op mijn pioneer op de frequentie 101.5 wel TMC ontvang( waar ik al vele malen eerder over schreef, en dat het volgens jou wel kon ivm met een dubbele tuner. Maar je zal wel last hebben van een korte termijn geheugen.

Alles bij elkaar genomen ben ik het nu goed zat om nog maar een letter op dit forum te zetten, daarom gaat de stekker er nu uit :!: :!:
Ik ook, je bevind je dus in zeer goed gezelschap :!:

Jouw RADIO is afgestemd op 101.5, dat is SKYRADIO, daar LUISTER je dan naar. Jouw TMC tuner zoekt dan een andere frequentie op om TMC info binnen te halen. Dat is dan Veronica die óók SID 3 heeft, en die zich als SKY presenteert. Lees nog eens wat je daar zelf over schreef op zaterdag 7 juli, 3.17 pm:
Dat is nu een duidelijk antwoord, als ik dus de radio aan doe en die staat op SKY verschijnen toch de file meldingen. omdat de andere (TMC) zenders ook worden ontvangen.
Later is dat nog eens uitgewerkt in viewtopic.php?p=48538#48538

En vervolgens is er de bevestiging aan jou via de telefoon dat SKY inderdaad geen TMC uitzendt en dat vooralsnog ook niet zal doen ivm technische problemen....

Op 6/7 4.04 pm had ik dat allemaal al eens samengevat in deze posting: viewtopic.php?p=48459#48459

Daarop heb je de dag daarna gereageerd met:
De stellingname van jou lijkt mij steeds meer bewaarheid te worden.


Samengevat: SKY zendt op dit moment geen TMC uit. En die is dan óók niet te ontvangen via een Pioneer.

Van je slot opmerking heb ik nota genomen.
Evenals van de wijze waarop je mijn geestesgesteldheid kwalificeert....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 683
  • Cd wisselaar werkt niet
    door Picasso1971 » 17 jul 2017 02:17 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 262
  • tomtom xxl werkt niet meer
    door sdr » 02 sep 2017 23:13 » in TomTom
    Reacties: 7
    Weergaves: 833
  • RNS-e ingebouwd, Stuurbediening werkt niet.
    door AN3CCAHNPO » 12 aug 2016 17:34 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 687
  • Panasonic CN-DV 2300N werkt niet
    door jaapsaab » 10 sep 2015 13:05 » in Panasonic
    Reacties: 4
    Weergaves: 1629
  • DNX5240BT Kaart update werkt niet
    door FransLeijdekkers » 08 aug 2016 14:43 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 809
  • kenwood dnx7260bt navigatie werkt niet
    door vossie32 » 17 apr 2017 13:16 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 864

Terug naar “Renault”