TMC werkt niet bij Carminat (VDO)

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat is wel een erg summiere conclusie na een aantal halsbrekende toeren :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Tuurlijk, je hebt gelijk.....
Bedankt voor het werk dat je er voor verricht hebt :respect:

Dat gezegd zijnde, ik mag aannemen dat je m'n conclusie wel deelt :?:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Tuulluk :!:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
JJG
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jun 2007 11:47

Bericht door JJG »

Ik weet niet wat er allemaal gebeurt, maar ik heb weer TMC van SkyRadio.

Net even gezellig met de kids naar Ikea in Haarlem geweest. Op de heenweg helemaal niets op de terugweg direct allerlei frequenties in mijn RDS/TMC testscherm en opeens i.p.v. TMC stond er SkyRadio.

Wel diverse frequenties door het beeld zien komen. Allemaal niet van SkyRadio (zie lijst WS). Momenteel terug thuis staat de frequentie op 103.2 met goede TMC en juiste meldingen.

RaRa. Maar goed ik heb weer TMC. Nu maar hopen dat het zo blijft.

Iedereen bedankt voor het meedenken en doen...... :respect: en dan nu :Beer:
Renault Laguna 2003
Carminat Navtech - Siemens VDO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Feitelijk is er niets aan de hand maar men heeft bij vele systemen en ook het jouwe niet voorzien dat door het fenomeen dat er automatisch naar het sterkste signaal wordt overgeschakeld, de gebruiker een gigantisch probleem heeft als er daar niets anders wordt uitgezonden dan een basissignaal en geen TMC.
VDO en nog enkele anderen hebben dit onderkend en bieden een keuzemogelijkheid. Renault, die toen nog de spullen van VDO afnam heeft dit kennelijk niet nodig gevonden te veranderen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Vanmiddag ook nog wat getest, rijdend vanaf Nieuwegein naar Duiven, om te zien wat Sky en/of Veronica deden met Tmc.


De TMC die zit op de frequentie van Sky blijft leeg op de gehele rit, tenzij ik net daarvoor de TMC van Veronica heb gekozen. Beiden echter zelfde ID, vandaar.

veronica deed het in Nieuwegein wel op 97,8, in omgeving Arnhem ook op 97,7.

Onderweg had ik ook TMC van Veronica op 103,1, echter deze bleef weer leeg.

Hier plaatje met frequenties van Veronica in NL: http://www.radioveronica.nl/index.php?p ... requenties

Hier plaatje met frequenties van Sky in NL:
http://www.skyradio.nl/index.php?page=s ... requenties


Misschien toch proberen een lijst te maken welke zenders wel/niet werken ?

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

JJG schreef:Ik weet niet wat er allemaal gebeurt, maar ik heb weer TMC van SkyRadio.

Net even gezellig met de kids naar Ikea in Haarlem geweest. Op de heenweg helemaal niets op de terugweg direct allerlei frequenties in mijn RDS/TMC testscherm en opeens i.p.v. TMC stond er SkyRadio.

Wel diverse frequenties door het beeld zien komen. Allemaal niet van SkyRadio (zie lijst WS). Momenteel terug thuis staat de frequentie op 103.2 met goede TMC en juiste meldingen.

RaRa. Maar goed ik heb weer TMC. Nu maar hopen dat het zo blijft.

Iedereen bedankt voor het meedenken en doen...... en dan nu

Nou schiet mij maar lek, maar ik kom net thuis vanuit Utrecht en nog steeds geen icoon Op SKY, maar wel file meldingen.
Wat ik nu hieruit begrijp is dat met het VDO navi groen is dus zou er TMC zijn( correct?) maar geen file meldingen?

103.2 is dus geen SKY maar Veronica en dus wel TMC + meldingen.

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hopelijk leest Dennis mee en kan hij wat licht brengen in deze duistere zaak :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Feitelijk is er niets aan de hand maar men heeft bij vele systemen en ook het jouwe niet voorzien dat door het fenomeen dat er automatisch naar het sterkste signaal wordt overgeschakeld, de gebruiker een gigantisch probleem heeft als er daar niets anders wordt uitgezonden dan een basissignaal en geen TMC.
VDO en nog enkele anderen hebben dit onderkend en bieden een keuzemogelijkheid. Renault, die toen nog de spullen van VDO afnam heeft dit kennelijk niet nodig gevonden te veranderen.
Gerritje: jouw formulering 'toen nog de spullen ....' is prima maar toch wil ik even duidelijk maken dat de huidige Carminat systemen (DVD) een heel erg uitgebreide mogelijkheid hebben voor selecteren van een TMC zender:
1. volledig automatisch
2. alleen keuze uit commerciele aanbieders
3. alleen keuze uit openbare aanbieders
4. volledig handmatige keuze (incl vasthouden van de gekozen zender bij uitschakelen/opnieuw inschakelen van het navigatiesysteem)

Dit heb ik ook in een andere posting al beschreven.

overigens: gisteren en vandaag ook SKYRADIO als TMC aanbieder gehad met filemeldingen (en zelfs gedurende korte tijd met vertragingsmeldingen)

Groet,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Maar ook jij kunt, met al die fraaie mogelijkheden niet voorkomen dat het systeem, eenmaal ingesteld op Sky z'n eigen leven gaat leiden, dat wordt dus lijden :oops:
Want de frequentie die gekoppeld is aan die naam Sky kun je niet zelf kiezen, evenmin als het feit dat Sky zelf omschakelt naar een frequentie van Veronica zoals hierboven te lezen is. Toch?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Riekus, je maakt volkomen terecht de opmerking dat het met de huidige apparatuur geen probleem hoeft te zijn.
Maar er zijn nog ontzettend veel systemen op de markt en in gebruik, waarbij voor de gebruiker niets te kiezen valt.
Die verdwijnt met z'n, soms duur betaalde, TMC-voorziening in een zwart gat. De verantwoordelijken bij de radiozenders die deze TMC uitzending onder hun competentie hebben zouden zich best eens mogen realiseren dat men door het meezenden van een verder inhoudsloos signaal, vele mensen verstoken laat van soms essentiële informatie. Het is toch geen enkele moeite om een bericht mee te sturen waarin staat dat deze zender tijdelijkgeen verkeersinfo meezendt?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Riekus, je maakt volkomen terecht de opmerking dat het met de huidige apparatuur geen probleem hoeft te zijn.Maar er zijn nog ontzettend veel systemen op de markt en in gebruik, waarbij voor de gebruiker niets te kiezen valt.
Die verdwijnt met z'n, soms duur betaalde, TMC-voorziening in een zwart gat. De verantwoordelijken bij de radiozenders die deze TMC uitzending onder hun competentie hebben zouden zich best eens mogen realiseren dat men door het meezenden van een verder inhoudsloos signaal, vele mensen verstoken laat van soms essentiële informatie. Het is toch geen enkele moeite om een bericht mee te sturen waarin staat dat deze zender tijdelijkgeen verkeersinfo meezendt?
Zelfs dan nog, zie hierboven :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en zojuist een email geschreven over dit probleem en aan SkyRadio gestuurd.

Ik heb in de mail ook verwezen naar dit topc.

Nu maar afwachten,


Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

bevindingenTMC

Bericht door R.S.Postma »

Ik heb nog eens zitten "zappen" op de radio en kwam de volgende zenders tegen die ook geen icoon TMC hebben , maar wel file informatie doorgeeft. T.w. Radio 4 Classic (94,3), Fresh FM (103.4), Arrow Classic Rock (88.10). Ook als ik een audio cd speel krijg ik file informatie door.
Ik kan hieruit conlcuderen dat de Pioneer niet gerelateerd is aan zenders en CD speler en dus een aparte "module"heeft, die op een een of andere manier ergens een signaal oppikt die de file meldingen doorgeeft.
Ik heb overigens 2 functies, 1: ik krijg alle file's door in Nederland en fuctie 2: alleen de file's op een vooraf ingestelde route.

Blijft natuurlijk wel de vraag waarom de ene zender wel en de andere zender geen icoon laat zien.

Gr.R.S.Postma
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Even voor het goede begrip....

--Gesproken file info komt via TA Travel Announcement). Dat is een signaal dat meegezonden wordt via veel zenders, en als het al niet via die zenders komt wordt er via RDS-EON naar omgeschakeld. Die gesproken info krijg je ook door als je een CD afspeelt.
--TMC info is heel wat anders, dat is een digitale info die door de Navi omgezet wordt in aanwijzingen en enkele gesproken info's. Alleen als je op een zender afgestemd bent die TMC uitzendt krijg je het TMC logo te zien.

Die twee zaken staan dus helemaal los van elkaar :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

JW schreef:Even voor het goede begrip....

--Gesproken file info komt via TA Travel Announcement). Dat is een signaal dat meegezonden wordt via veel zenders, en als het al niet via die zenders komt wordt er via RDS-EON naar omgeschakeld. Die gesproken info krijg je ook door als je een CD afspeelt.
--TMC info is heel wat anders, dat is een digitale info die door de Navi omgezet wordt in aanwijzingen en enkele gesproken info's. Alleen als je op een zender afgestemd bent die TMC uitzendt krijg je het TMC logo te zien.

Die twee zaken staan dus helemaal los van elkaar

Groet,
JW

Dat van TA snap ik, maar
--TMC info is heel wat anders, dat is een digitale info die door de Navi omgezet wordt in aanwijzingen en enkele gesproken info's. Alleen als je op een zender afgestemd bent die TMC uitzendt krijg je het TMC logo te zien.

, die zin begrijp ik niet, wb gesproken info, maar los gezien daarvan, ik probeer te verklaren hoe mijn Pioneer werkt en daar schrijf je niets over

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik probeerde met mijn "splising" van TA en TMC duidelijk te maken dat wat jij "fileinformatie" noemt niet onder één noemer gebracht kan worden :wink:

Als ik dat lijstje van jou zie zijn dat gewone radiozenders die TA berichten uitzenden. Dat zijn dan berichten zoals je ze na het nieuws hoort of ook op andere momenten als daar aanleiding toe is.
Bij die zenders krijg je dan voor die TA info geen TMC symbool te zien.

Radiozenders die TMC signalen meezenden zijn genoemd in dit overzicht: http://www.navigatiehosting.nl/TMC/coun ... therla.htm , andere zijn er niet in ons land.
Zo'n TMC signaal wordt, als eerder aangegeven, door het systeem omgezet in aanwijzingen die je te zien krijgt en die gebruikt worden voor de re-routing. En sommige aanwijzingen worden omgezet in gesproken info, zoals: opgelet file of opgelet spookrijder Maar je krijgt daarbij niet mondeling het hele lijstje files te horen zoals TA dat wel doet.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

JW schreef:Ik probeerde met mijn "splising" van TA en TMC duidelijk te maken dat wat jij "fileinformatie" noemt niet onder één noemer gebracht kan worden

Als ik dat lijstje van jou zie zijn dat gewone radiozenders die TA berichten uitzenden. Dat zijn dan berichten zoals je ze na het nieuws hoort of ook op andere momenten als daar aanleiding toe is.
Bij die zenders krijg je dan voor die TA info geen TMC symbool te zien.

Radiozenders die TMC signalen meezenden zijn genoemd in dit overzicht: http://www.navigatiehosting.nl/TMC/coun ... therla.htm , andere zijn er niet in ons land.
Zo'n TMC signaal wordt, als eerder aangegeven, door het systeem omgezet in aanwijzingen die je te zien krijgt en die gebruikt worden voor de re-routing. En sommige aanwijzingen worden omgezet in gesproken info, zoals: opgelet file of opgelet spookrijder Maar je krijgt daarbij niet mondeling het hele lijstje files te horen zoals TA dat wel doet.

Groet,
JW
Ja nu begrijp ik het, maar waar het toch eigenlijk om ging, waar dit topic mee begon, dat SKY geen TMC berichten doorgeeft op zijn navi, terwijl mijn navi dat wel doet, alleen geeft hij het icoon niet weer net zoals de andere zenders hierboven.
En waar we het met z'n alleen over eens zijn, dat dat niet klopt.
Daarom wilde ik aangeven dat mijn navi toch anders functioneerd dan bv VDO, want ook als ik een audio cd draai geeft hij ook file meldingen door. Daar ging het mij om.

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Jij bent de enige in Nederland naar het schijnt die op dit moment berichten van SKY ontvangt terwijl men het er over eens is dat SKY geen berichten uitzendt. Waarmee gezegd dat je het mogelijk net iets anders beoordeelt dan een ander het zou doen. Geen icoontje van SKY, dan komen die berichten misschien toch van een andere zender of werkt jouw Pioneer toch iets anders dan je de hele tijd hebt gedacht.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Gerritje schreef:Jij bent de enige in Nederland naar het schijnt die op dit moment berichten van SKY ontvangt terwijl men het er over eens is dat SKY geen berichten uitzendt. Waarmee gezegd dat je het mogelijk net iets anders beoordeelt dan een ander het zou doen. Geen icoontje van SKY, dan komen die berichten misschien toch van een andere zender of werkt jouw Pioneer toch iets anders dan je de hele tijd hebt gedacht.



Hoezo heb jij dan die andere 16 miljoen Nederlanders gevraagd hoe het bij hen is .
Ik heb de moeite genomen om te kijken hoe het bij mij is, en het zo goed mogelijk te verwoorden.
Ik zit het dus niet allemaal uit mijn duim te zuigen.
En misschien heb ik indertijd de ultieme navigatie gekocht.

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Tuurlijk, jij hebt gewoon een heeeeel bijzonder toestel :D
Dat is zelfs in staat om TMC berichten te generen terwijl er geen TMC ikoontje verschijnt.

Mijn gedachte is dat, wat jij file meldingen noemt via Sky geen TMC is maar (gesproken) TA meldingen zijn.
En als je al TMC meldingen ziet, die aan Sky toegeschreven worden is het zeer waarschijnlijk Veronica die daar achter zit. Kijk maar naar de werkelijke frequentie, als dat al lukt.
Want als ik het goed heb is jouw Pioneer, net als de Becker TP waarvan hij afgeleid is voorzien van een dubbeltuner. Daarmee kan de TMC dan via een andere zender komen dan waarop je met de hand afgestemd hebt.
Frits, Gerritje, WS en ondergetekende hebben dat fenomeen Sky/Veronica op een rijtje gezet.
Als ik er met deze gedachte naast zit hoor ik het wel :wink:

Hopelijk gaat Sky binnenkort weer wel regulier TMC uitzenden, we wachten met smart op een reaktie op de mail die Frits aan hen gestuurd heeft.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

JW schreef:Tuurlijk, jij hebt gewoon een heeeeel bijzonder toestel
Dat is zelfs in staat om TMC berichten te generen terwijl er geen TMC ikoontje verschijnt.

Mijn gedachte is dat, wat jij file meldingen noemt via Sky geen TMC is maar (gesproken) TA meldingen zijn.
En als je al TMC meldingen ziet, die aan Sky toegeschreven worden is het zeer waarschijnlijk Veronica die daar achter zit. Kijk maar naar de werkelijke frequentie, als dat al lukt.
Want als ik het goed heb is jouw Pioneer, net als de Becker TP waarvan hij afgeleid is voorzien van een dubbeltuner. Daarmee kan de TMC dan via een andere zender komen dan waarop je met de hand afgestemd hebt.
Frits, Gerritje, WS en ondergetekende hebben dat fenomeen Sky/Veronica op een rijtje gezet.
Als ik er met deze gedachte naast zit hoor ik het wel

Hopelijk gaat Sky binnenkort weer wel regulier TMC uitzenden, we wachten met smart op een reaktie op de mail die Frits aan hen gestuurd heeft.

Groet,
JW


Mijn gedachte is dat, wat jij file meldingen noemt via Sky geen TMC is maar (gesproken) TA meldingen zijn.

JW ik weet heus wel het verschil tussen gesproken taal en geschreven woord En de file meldingen zijn echt geschreven hoor.

Want als ik het goed heb is jouw Pioneer, net als de Becker TP waarvan hij afgeleid is voorzien van een dubbeltuner. Daarmee kan de TMC dan via een andere zender komen dan waarop je met de hand afgestemd hebt.

En dat zou inderdaad kunnen, waarmee ik dus blijkelijk een uniek naviagtie systeem heb.

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De pioneer is net als de eerste de beste radio van 3 tientjes in staat om ook de RDS informatie als tekst op het scherm weer te geven. En dat lijkt verschrikkelijk veel op TMC meldingen terwijl het iets anders is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Alhoewel ik niet kan controleren welke frequentie er achter zit - en naar ik begrijp lijkt het erop dat op een frequentie van Veronica TMC info namens Sky verzonden lijkt te worden - even een aanvulling. Misschien dat het helpt.

Ik krijg sinds kort op mijn Carminat de TMC zender Skyradio (dus Skyradio in het groen) en zo nu en dan SKYTMC4U (wederom SKYTMC4 in het groen). Bij beide zenders krijg ik ook fileberichten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Kun jij zien op welke frequenties dat gebeurt?

En het zou natuurlijk kunnen zijn dat Sky z'n leven inmiddels gebeterd heeft, wellicht naar aanleiding van Frits' mailtje :lol:
Ik zal straks eens kijken wat Sky bij mij doet.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 681
  • Cd wisselaar werkt niet
    door Picasso1971 » 17 jul 2017 02:17 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 262
  • tomtom xxl werkt niet meer
    door sdr » 02 sep 2017 23:13 » in TomTom
    Reacties: 7
    Weergaves: 833
  • RNS-e ingebouwd, Stuurbediening werkt niet.
    door AN3CCAHNPO » 12 aug 2016 17:34 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 687
  • Panasonic CN-DV 2300N werkt niet
    door jaapsaab » 10 sep 2015 13:05 » in Panasonic
    Reacties: 4
    Weergaves: 1629
  • DNX5240BT Kaart update werkt niet
    door FransLeijdekkers » 08 aug 2016 14:43 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 809
  • kenwood dnx7260bt navigatie werkt niet
    door vossie32 » 17 apr 2017 13:16 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 864

Terug naar “Renault”