Beveiliging verwijderen

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Maickel
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2004 09:36

Beveiliging verwijderen

Bericht door Maickel »

Ik ben in het bezit van een Scenic met een Carminat navigatie systeem met pictogrammen.
Ik kan niet tijdens het rijden een andere loktie invoeren, deze optie is beveiligd. Nu heeft een collega deze beveiliging door een monteur later verwijderen, wat ik ook wil.

Weet iemand hoe ik dat kan doen ???? :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Kan mij er wel wat bij voorstellen.

Men wil nog wel eens een schakelaartje monteren, zodat tijdens het rijden de pulsen even onderbroken worden en het systeem er dus vanuit gaat dat het voertuig stil staat.

Wellicht is dat hier ook zo gedaan ?
Heeft je collega er een schakelaartje bij gekregen ?
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maickel
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2004 09:36

Bericht door Maickel »

Niet dat ik weet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Beter even vragen dan.
Op zich is dat één van de manieren waarvan ik weet dat die nog wel eens wilt werken, een andere optie is dat er -of een draadje is doorgeknipt- of - een draadje continue aan massa of plus gelegd is -.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maickel
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2004 09:36

Bericht door Maickel »

Niet nodig, het had iets te maken met het indrukken van verschillende toetsen. Het kon dus vanaf het frontje gedaan worden, echter het gaat erom dat ik niet weet welke combinatie moet ikdrukken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Zou niet weten welke toetsen dat moesten zijn, heb wel gelezen dat dit met een ander systeem ook zo werkte (meende een Becker).

Ik ga eens proberen of de 'plaatselijke Renault dealer lief aankijken' helpt, maar heb zo mijn twijfels of ze willen meewerken hieraan.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Re: Beveiliging verwijderen

Bericht door Fantom »

Maickel schreef:Ik ben in het bezit van een Scenic met een Carminat navigatie systeem met pictogrammen.
Ik kan niet tijdens het rijden een andere loktie invoeren, deze optie is beveiligd. Nu heeft een collega deze beveiliging door een monteur later verwijderen, wat ik ook wil.

Weet iemand hoe ik dat kan doen ???? :roll:
Misschien voor de hand liggend hoor maar kan je niet aan je collega vragen welke toetscombinatie er is gebruikt of anders even bellen met de garage van je collega en gewoon vragen :idea: :roll:

Ow, ja en als je het weet even hier vermelden zodat anderen er ook wat aan hebben :idea: :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petercc
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2004 14:15

Bericht door Petercc »

Geen bestemming kunnen invoeren tijdens het rijden heeft er vaak mee te maken dat de unit niet het signaal krijgt dat de handrem aan staat. Wat vaak helpt is om het kabeltje daarvoor te aarden, bijvoorbeeld op de unit zelf. Nou willen fabrikanten dat niet want je zou toch eens iets invoeren tijdens het rijden en dat is gevaarlijk! Ik heb er zelf geen ervaring mee gelukkig maar iemand suggereerde ooit dat je wel het risico loopt dat de ongevallenverzekering daar problemen mee kan hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Petercc schreef:Geen bestemming kunnen invoeren tijdens het rijden heeft er vaak mee te maken dat de unit niet het signaal krijgt dat de handrem aan staat. Wat vaak helpt is om het kabeltje daarvoor te aarden, bijvoorbeeld op de unit zelf. Nou willen fabrikanten dat niet want je zou toch eens iets invoeren tijdens het rijden en dat is gevaarlijk! Ik heb er zelf geen ervaring mee gelukkig maar iemand suggereerde ooit dat je wel het risico loopt dat de ongevallenverzekering daar problemen mee kan hebben.
Sommige systemen hebben inderdaad die beveiliging. Echter is het ook zo dat je op bepaalde systemen geen bestemming kunt invoeren als er een puls signaal binnen komt. Deze is niet zo makkelijk te onderbreken aangezien het systeem dan de kluts kwijt raakt. Alleen de massa wordt veel gebruikt bij DVD systemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hansie
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2004 11:14

Re: Beveiliging verwijderen

Bericht door hansie »

Maickel schreef:Ik ben in het bezit van een Scenic met een Carminat navigatie systeem met pictogrammen.
Ik kan niet tijdens het rijden een andere loktie invoeren, deze optie is beveiligd. Nu heeft een collega deze beveiliging door een monteur later verwijderen, wat ik ook wil.

Weet iemand hoe ik dat kan doen ???? :roll:
hallo ik ben in bezit van een grand senic met het zelfde navigatie systeem en ik ben ook op zoek naar een oplossing,en nu heb ik gehoord dat er een verbindings draad tussen navigatie en kilometerteller zit,en die moet door geknipt worden.weet iemand hier ook iets meer van. ondertussen zoek ik verder

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Beveiliging verwijderen

Bericht door JW »

hansie schreef:
Maickel schreef:Ik ben in het bezit van een Scenic met een Carminat navigatie systeem met pictogrammen.
Ik kan niet tijdens het rijden een andere loktie invoeren, deze optie is beveiligd. Nu heeft een collega deze beveiliging door een monteur later verwijderen, wat ik ook wil.

Weet iemand hoe ik dat kan doen ???? :roll:
hallo ik ben in bezit van een grand senic met het zelfde navigatie systeem en ik ben ook op zoek naar een oplossing,en nu heb ik gehoord dat er een verbindings draad tussen navigatie en kilometerteller zit,en die moet door geknipt worden.weet iemand hier ook iets meer van. ondertussen zoek ik verder
Precies, dan kun je gewoon onder het rijden de bestemming invoeren.
Klein probleempje, maar dat is natuurlijk bijzaak: navigeren doet 'ie dan vervolgens niet meer :twisted:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Beveiliging verwijderen

Bericht door wmp »

JW schreef:
Precies, dan kun je gewoon onder het rijden de bestemming invoeren.
Klein probleempje, maar dat is natuurlijk bijzaak: navigeren doet 'ie dan vervolgens niet meer :twisted:

Groet,
JW
Vrees inderdaad dat dit een soort van 'Belgisch Virus' is zoals hier in Nederland de grap gaat ('wis alle bestanden op je pc, schud hem daarna goed door elkaar, en start opnieuw op, alvast bedankt, want ik had geen tijd een goed virus te schrijven...' , andere variant : 'doe <censuur> en <censuur> met je modem, en hij is 20 keer sneller' ...20 keer sneller doorgefikt ja, dat klopte weer redelijk...)

Nu dus deze variant, of waarschijnlijk heeft iemand wel de melk horen klotsen maar weet die niet waar de tepel hangt (ofzo), en was de oorspronkelijke versie de draad naar de handrem wat later de snelheidsmeter werd in het verhaal.

Hoe dan ook, ik schaar mij achter JW zijn antwoord dat de navigatie dan wel eens hele rare kuren kon gaan vertonen (lees maar eens < dit topic > voor een soortgelijk gevolg... (overigens ook een Renault, maar dat was niet relevant hier))

Niet doen dus, die draad doorknippen, als dit inderdaad kan zorgen dat je kunt invoeren tijdens het rijden, is de schakelaar optie een betere. Echter...ben nog wel benieuwd naar die knoppen combinatie.... 8)
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maickel
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2004 09:36

Beveiliging uitzetten

Bericht door Maickel »

Nou, heren ik ben eruit.
ik ben bij bijna alle Renault dealers in Noord Holland geweest en uitenidelijk weet ik waar het aan ligt.
mijn collega had zijn nav.systeem opgeblazen hierdoor is er een nieuw nav. systeem in gegaan, echter dit was een iets ouder model (deze lag nog op de "plank") en het schijnt dat je met het oudere systeem wel de beveiliging eraf kon halen, maar niet in de huidige versie.

Helaas pindakaas, het kan dus niet anders

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hansie
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2004 11:14

beveiliging uitzetten

Bericht door hansie »

maickel,dat kun je nu wel zeggen maar ik geef nog niet op, hoewel ik een fan ben van pindakaas........

kijk nou eens op blz.283 van je carminat boekje(als je de zelfde hebt)
daar staat toch onderaan de blz. "afhankelijk van land en optie"

dus met andere woorden,in andere landen is het anders mogelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: beveiliging uitzetten

Bericht door JW »

hansie schreef:maickel,dat kun je nu wel zeggen maar ik geef nog niet op, hoewel ik een fan ben van pindakaas........

kijk nou eens op blz.283 van je carminat boekje(als je de zelfde hebt)
daar staat toch onderaan de blz. "afhankelijk van land en optie"

dus met andere woorden,in andere landen is het anders mogelijk
.
Inderdaad, maar dat wil helemaal niet zeggen dat je dit achteraf kunt veranderen. Er kan speciale SW op zitten, het kan zelfs in de processor "gebrand zijn".
Als je het dus anders wilt moet je een Navi aanschaffen zoals die in dat andere land geleverd wordt.

Bij deze discussie wordt kennelijk uit het oog verloren dat het hier naar alle waarschijnlijkheid gaat om een veiligheidsfeature dat de Nederlandse Staat als eis gesteld heeft voor de drastische verlaging van de BPM op auto's die met deze Navi's zijn uitgerust. Oftewel, je hebt je Navi met staatssubsidie gekocht onder voorwaarde dat je 'm niet kunt bedienen tijdens het rijden :oops:
Type maar eens BPM in bij de zoekfunktie, en je zult ontdekken dat daar al een boel over geschreven is op dit forum

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Markie Mark
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2004 17:57

Re: Beveiliging verwijderen

Bericht door Markie Mark »

Maickel schreef:Ik ben in het bezit van een Scenic met een Carminat navigatie systeem met pictogrammen.
Beste forummers,

Ik weet niet of ik in de juiste topic zit, maar in dit topic zitten in ieder geval een aantal (Grand) Scenic rijders. Ik heb een Scenic besteld met bovenstaand systeem en ik wil graag weten wat de ervaringen hiermee zijn, zoals:
- softwareversie (kaarten up-to-date)
- werking TMC
- gebruiksvriendelijkheid
- etc.

Alvast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Strikky
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 apr 2004 10:06

Bericht door Strikky »

Ik weet niet of ik in de juiste topic zit, maar in dit topic zitten in ieder geval een aantal (Grand) Scenic rijders. Ik heb een Scenic besteld met bovenstaand systeem en ik wil graag weten wat de ervaringen hiermee zijn, zoals:
- softwareversie (kaarten up-to-date)
- werking TMC
- gebruiksvriendelijkheid
- etc.

Ik was in Frankrijk en wilde eens de test zonder Tolweg.
Dus restrictie "Zonder tolweg"
Enige honderden kilometers later was ik ca 20 Euro tol armer.

En Renault maar adverteren met "Zeer geavanceerd navigatie systeem"

Ik ga maar eens informeren of Renault de kosten wil vergoeden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

@ strikky.... welk systeem heb jij erin? Die met of zonder kleurenscherm (dus becker of vdo?)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Strikky
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 apr 2004 10:06

Bericht door Strikky »

Ik heb een Becker (pictogrammen) systeem.

Niet alleen de restrictie zonder tol werk niet maar ook i news werkt totaal niet.

i traffic werkt wel goed.

Ik heb hierover (i news) al een brief naar Renault geschreven, maar na ruim 4 weken heb ik nog niets gehoord.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Weet niets van i news e.d. dit zullen wel Renault toepassingen zijn... maar wel vreemd dat restrictie tolweg vermijden niet werkte!

Kreeg je wel een melding dat er geen route berekend kon worden zonder tolweg?

Ook vreemd dat ze bij Renault niet reageren op je brief!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Strikky
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 apr 2004 10:06

Bericht door Strikky »

I news is dat je tijdens bv een cd afspelen het nieuws te horen krijgt.
Zover ik weet is dat redelijk standaard bij auto radio's. Verbeter me als het niet waar is.
i traffic is de verkeersinformatie.

Wat betreft de tolweg.

De tekst is weet ik niet exact meer, maar de melding was iets van "de route wordt opnieuw berekend n.a.v. de restictie"
Ik heb hierover Renault nog niet benaderd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Strikky
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 apr 2004 10:06

Bericht door Strikky »

Als ik een een bestemming ingeef zonder restictie en dezelfde bestemming ingeef met de restictie "zonder tolweg", dan blijft de afstand en de aankomsttijd gelijk.
Dus volop twijfel

Uiteraard kies ik dan wel een bestemming waar tolwegen zijn.
b.v. Moulins in Framkrijk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Kun je hiervan niets in het servicemenu instellen (weet het niet hoor, is zomaar een suggestie). Je hebt hier echter wel de code voor nodig (dat is tenminste bij de systemen van VDO Dayton en Alpine zo, dus denk ook bij die van jou). Iemand die de code weet (als die er is natuurlijk ;))?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Strikky
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 apr 2004 10:06

Bericht door Strikky »

Het service menu. Dat is ook zo'n ellende.
Dit heeft wel niets met navigatie te maken, maar in de handleiding staat iets over deblokkeren van auto frequenties wat door de dealer gedaan moet (kunnen) worden.
Als je de dealer er naar vraagt, dan lijkt het of je chinees tegen ze praat.
Natuurlijk moet er volgens mij een soort service en gebruikers menu zijn.
Ik heb eens gekeken in "echte" Becker nav handleidingen.
Daar staat over het algemeen dat verschillende toetsen moeten worden ingedukt voor een bepaald menu.
Ik denk dat dit ook bij Renault zo zal zijn. Maar tot nu toe heb ik niemand kinnen vinden die hier iets over kan (wil) zeggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Strikky
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 apr 2004 10:06

Bericht door Strikky »

Kreeg je wel een melding dat er geen route berekend kon worden zonder tolweg?
Toch even een duidelijk antwoord.
Ik kreeg geen melding dat er geen route kon worden berekend
Oftewel, ik kreeg deze melding dus niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Verwijderen van POI
    door Tummes » 24 jan 2016 18:40 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2071
  • Europa verwijderen
    door Vindplaats » 31 jan 2016 10:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 627
  • waarschuwing bij opstarten verwijderen
    door Walterken » 23 sep 2014 13:01 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 702
  • Pioneer avic D3 doet niets meer na hdd verwijderen en terugplaatsen
    door Floortje » 11 jul 2015 11:49 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 596

Terug naar “Renault”