MS5000 babbelziek (Deel II )

Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

MS5000 babbelziek (Deel II )

Bericht door wmp »

Gisteren even getoerd, had het systeem deze keer zo ingesteld dat die alleen over secundaire wegen moest.

Op de terugweg ineens '<PING> u bevindt zich buiten gedigitaliseerd gebied' en even later een zwart vlakje met een rode uitroepteken op het kaartgedeelte van de scherm, en een handje met een rode streep er door links naast de TMC zender vermelding.

Paar 100 meter verder was alles ineens weer bekend, maar begon de ellende...

- Om de haverklap instructie's, allen fout overigens
- Met 40Km/h zacht praten, en gelijk toen ze uitgesproken was, de mededeling herhalen alsof je 120Km/h reed (dus keihard
- Op één kruispunt 2 verschillende route's gelijk achter elkaar roepen, namelijk 'bij de rotonde rechtdoor' en gelijk daarop 'bij de kruising linksaf' , echter, er was maar 1 punt waar je kon kiezen voor rechtdoor of linksaf...(kende de weg daar al). Ben linksaf gegaan en toen ik de snelweg toch maar opreed wou ze mij daar toch nog op laten keren

Werd helemaal ziek van dat gepraat, ze bleef babbelen, 8Km voor een kruising waarschuwde ze al dat ik daar linksaf zou moeten, vervolgens (was nog niet eens bij die kruising) roept ze ineens dat ik rechtsaf en gelijk linksaf moet (kon niet eens op dat punt) om vervolgens weer te roepen dat ik bij die kruising linksaf moest....

Is mijn systeem aan het overlijden ofzo ?
Er gaat heus wel vaker iets mis, maar een volgende keer is daar meestal niets meer van te merken.
De volgende keer is nog niet geweest, straks wel, maar als de hele rit weer zo gaat....neem ik alvast watjes mee voor in mijn oren.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

klinkt alsof je cd loopwerk/cd aan het overlijden is.

dat hij moeite heeft om de cd te lezen en dat hij daardoor in de stress schiet!

maar het zou ook gewoon een keer toevallig kunnen zijn geweest, dat hij bijv. met zijn gedachte op het strand was
ofzo ivm het weer.

hoe is het trouwens met de mr6000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Dan zou het dus ook gewoon vervuiling van de cd of lens kunnen zijn ?

Ik zat zelf te denken aan niet goed zittende contacten.


Met de mr6000 heb ik nog niets gedaan, eerst even overleggen met de eigenaar daarvan.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Denk dat ik erachter ben!

Het zit dus ergens in de puls (externe pulsgever overigens)

Tijdens het rijden met een schaal van iets van 200meter zag je de pijl over de snelweg scheuren alsof ik een vliegtuig was die aan het landen was, vervolgens zag je de pijl volgas weer naar achteren schieten, etc. etc.

Toen op diagnose gezet en de puls info bekeken, die stond (met 90km/h) gewoon op 0, schoot naar 40, toen naar 0, toen naar 15 etc etc etc etc

Overigens, toen ik 100Km/h reed (auto stond netjes op cruise control) en ik in het diagnose menu probeerde te komen kreeg ik netjes de waarschuwing 'U rijdt te snel voor de gekozen functie' (maar ja...misschien kreeg het systeem op dat moment net zoveel pulsen binnen dat ik volgens de berekening wel 200 moest rijden ofzo...)


Enige wat ik mij kan bedenken, en wat vlak voor het disfunctioneren speelde, was een bocht waarin ik mij vergiste, deze was veel scherper dan waar mijn snelheid eigenlijk goed voor was. Je mocht er 80, ik reed braaf 80, maar de bocht paste echt meer op een weg waar je maar 50 mag...
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
handyman
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 sep 2004 14:31

re babbelziek

Bericht door handyman »

Ik heb dat ook eens gehad,

Het opnieuw installeren van de software heeft het probleem toen verholpen en ik heb er nooit meer last van ghad

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Handyman,

Wat heb je ook gehad, dat babbelzieke of die foute pulsen ?

Want als ik met het herinstalleren van de software al geholpen ben, hoef ik tenminste niet helemaal onder de auto te kruipen om die ongelovelijk lastige gepositioneerde pulsgever op te snorren....
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Nou, zo goed en kwaad als het ging, kom ik net onder de auto vandaan.
niet te doen!, veel te weinig ruimte, zelfs opkrikken gaf niet genoeg ruimte om iets te kunnen veranderen bij de pulsgever.

De beugel van de pulsgever is klaarblijkelijk doorgeroest, en de pulsgever zit nu tussen uitlaat en chassisbalk (zal dus binnenkort wel kapot gaan door de hitte).

Nu heb ik elders nog wel een andere liggen, maar dat ga ik van geen kanten redden om die op te halen en te monteren, gewoon te weinig ruimte.

Hoe die af en toe toch aan een puls in het diagnose menu komt, zou ik niet weten.

Wordt dus voorlopig 'ouderwets navigeren' vrees ik, het enige wat ik kan doen nu op korte termijn is het geluid zeer zacht zetten en kijken of de correctie door satelieten snel genoeg gebeurd om toch nog een beetje op koers te blijven ?
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Dat ouderwets navigeren gaat eigenlijk verbazend goed (op de snelweg.... :( )

Onvoorstelbaar hoe goed het systeem ondanks het ontbreken van een puls toch nog koers hield.

Éénmaal Purmerend ingereden was het overigens gauw afgelopen, maar door de kaart weergave op hogere detail te zetten kon ik nog genoeg opmaken uit de gegevens om (weliswaar met stevige vertraging) op de plek aan te komen.

In elk geval zit er nu weer een nieuwe pulsgever onder, en dat ding zit er inderdaad (zoals we eigenlijk al wisten natuurlijk) niet voor niets.
Beppy sprak niet meer voor haar beurt, viel niet in herhalingen meer, en bracht mij netjes thuis (nou ja....behoorlijk ver in elk geval, moet ook de benzine meter vervangen blijkt nu :shock: )

In elk geval : probleem opgelost.
(dus dit bericht kan het archief in (lees : wegzakken in de lijst))
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Net van vakantie terug zit ik de postings en alle verhalen eens door te lezen en kwam daarbij ook jouw verhaal tegen. Dat was dus in eerste instantie wel even schrikken, en een opkomende gedachte zoals ook FransNacht die even had dat het aan je systeem zou kunnen liggen was natuurlijk bepaald niet prettig :oops:

Gelukkig, als ik dat woord hier mag gebruiken, want geluk was het natuurlijk toch niet, bleek de pulsgever de boosdoener, en kon je dat weer oplossen.
Hopelijk functioneert nu alles weer zoals het hoort, en zelfs beter dan voorheen. Want als ik me goed herinner had je voorheen toch wat last van een niet stabiele puls. Is die nu wel OK?

Al met al geeft het inderdaad maar weer eens de bevestiging dat een correcte puls essentieel is voor het goed functioneren van het systeem. Ondanks wat anderen daar soms over menen te kunnen/moeten opmerken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

AARGGGHHHH Weer.... !!!!

Nu kan madame geen satelieten meer vinden.

Half uur van de stroom afgehaald....noppes nada
Andere antenne geprobeerd....noppes nada
Gekeken in de systeem meldingen....noppes nada

Volgens het systeem zit ik nu in de buurt van Turnhout (ben ik geloof ik nog nooit van mijn leven geweest) terwijl ik al lang en breed in Rotterdam zit.

Wat nu ?
Ze klept je weer de oren van het hoofd, moet steeds omkeren enzo, geen wonder natuurlijk, maar het blijft maar doorgaan.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Da's niet best, en nu lijkt het er op dat er wél wat aan de hand is met je PC 5000. Dat 'ie denkt dat je nu in Turnhout zit verbaast me niet als je geen GPS ontvangst hebt, dmv gyro en tacho is 'ie intussen wel bezig geweest om je "te begeleiden".

Begrijp ik het goed uit je verhaal dat je nog wel compleet in je systeem kunt komen via het menu? En dat je daar dan geen meldingen vindt bij de systeem info? En dus dat je ook een nieuwe bestemming kunt kiezen enz.?
Als dat het geval is zit er zo te zien iets niet goed in het GPS antenne circuit, variërend van antenne (hoewel je al een andere geprobeerd hebt) de aansluiting op je PC en de Trimble-unit zelf in de computer. Dat punt van de aansluiting is mechanisch kwetsbaar zie eerdere draadjes met problemen, daar moet je denk ik in eerste instantie zoeken.

Succes,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Het systeem staat alles toe, adressen invoeren, berekenen van de route etc. , menu's doorbladeren, alles....

Alleen......geen enkele begeleiding die klopt.

De enige optie die ik nog zie is met de hand mijn juiste positie invoeren, en dan een stukje rijden zodat ik weer iets van roadmatching heb, doch dit is ook maar een tijdelijke oplossing.

Heb niets aan het systeem gedaan, opeens deed die het niet meer.
Kabels en connectoren gecontroleerd, andere (nieuwe) antenne geprobeerd, noppes nada!

Kan mij mechanischs niets voorstellen, systeem heeft geen opdoffers gehad, geen schuivende lading of wild rijgedrag, trilvrij gemonteerd....pffff...ik weet het effe niet meer.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Nu je toegang hebt tot de menu's kun je ook bij het service gedeelte dus. Wat staat daar precies bij de systeeminfo, is het allemaal 0 bij de HW-code en fouten? En wat staat er voorts bij de GPS positie? En werkt de puls nu wel correct? Want ook die zou nog een rol kunnen spelen, als die werkelijk "nuts" gaat kan er van alles misgaan in de computer, die kan dan de gegevensstroom niet meer aan.

Nog even de vraag over je antenne, is dit normaliter de dakantenne en heb je nu de originele muisantenne uitgeprobeerd? Ik heb hier ook nog een gloednieuwe muis liggen, dus om te proberen..
Maar op dit moment denk ik toch eerder aan de Trimble Lassen-unit in de computer

Uit je verhaal begrijp ik dat je in het menu (kaart als ik het goed heb) GPS coordinaten wilt invoeren? Maar of je daar dan kunt vastleggen dat die coordinaten je huidige positie zijn weet ik eerlijk gezegd niet. Wellicht wel, via de demomode of zo, denkend aan het verhaal van Willem daarover.

Hopelijk lezen ook Cees en/of Fransnacht mee....

Succes,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Bij systeem info staan alleen maar - streepjes, geen hardware fouten aangegeven, niets.
Bij de GPS positie stond wel een positie, met daaronder de tekst 'u bevindt zich in : België' (????not!!!)
Puls werkt correct (bij 100km/h 21 pulsen zag ik)

Gebruik normaal de dakantenne, maar nu even een nieuwe muis antenne geprobeerd (wel zonde, zat nog helemaal in dichte verpakking met kartonnentje om de kabel samen te binden)
Wederom geen resultaat, zelfs niet toen ik hem buiten op het dak legde en het systeem wederom een half uur van de spanning af gehaald had.

GPS cöordinaten invoeren kan ik geloof ik niet met de pc5000, bedoelde meer de zogenaamde 'handcalibratie'
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Da's toch gek denk ik dat er bij de systeem info alleen maar streepjes staan. Als je geen fouten hebt staat daar inderdaad een nul of een streepje, dat weet ik even niet meer, en dan bij soort een streepje als ik het goed heb. Ik zal het later vanavond nog even checken bij mijn PC 5500, als dat nog gaat tenminste want ik herinner me iets al eens een HW fout met soort 1 gezien te hebben.
Maar met jouw probleem zou er toch wel iets moeten staan.....
Edit JW 11.30 PM: Bij mij staat er inderdaad 1 probleem met code 1, zijnde een HW code. Verder geen probleem, is een keer gebeurd toen 'ie een DVD niet goed wilde pakken zoals ik me nu herinner

Het handmatig ingeven van coordinaten kan als ik me goed herinner bij de PC 5000 in de bestemmingskaart modus.
Edit JW 11.30 PM: Inderdaad, even uitgeprobeerd, indien je de bestemmingskaart selecteert na een bestemming ingegeven te hebben, kun je in het info menu de gewenste coordinaten ingeven.

Wat je bedoelt met 'handcalibratie' begrijp ik even niet.
Edit JW 11.30 PM: Wellicht bedoel je hier de mogelijkheid om in het diagnose menu je positie in te geven en dan te relokeren. Dat kan inderdaad, en dat zou je weer "thuis" kunnen brengen. Dat moet dan wel door het ingeven van een kruising bij het geselecteerde punt, maar dat zal geen probleem opleveren als je daar dan ook even naar toe rijdt. Ben benieuwd of 'ie dan wel weer "normaal" begeleidt.

En wat je bedoelt met 21 pulsen bij 100 km/u ook niet, normaliter zijn het er iets van een paar duizend per afgelegde kilometer. Als je in je statusregel de snelheid laat zien, komt die dan wel redelijk met de echte snelheid overeen?
Een eventuele abnormale afwijking kan dan veroorzaakt worden door twee dingen:
- je pulsgever is (opnieuw) los of iets vergelijkbaars
- het systeem heeft intussen van alles geprobeerd om zichzelf opnieuw te calibreren, en dus komt de eerdere matching tussen pulsaantal en afgelegde afstand niet meer overeen.

Maar al met al blijft het belangrijkste dat je geen GPS signalen ontvangt, wellicht veroorzaakt doordat de 5V naar de GPS antenne weggevallen is, dan wel dat je Lassen-unit dit verkeerd vertaalt en dus de foute info geeft aan de computer. Op dat laatste wijst ook die thans aangeduide positie in België.
Als Cees al niet meeleest, neem dan even contact met hem op, hij heeft meer met dit bijltje gehakt als ik me goed herinner.

Succes,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Hum, dat handmatig invoeren van GPS cöordinaten heb ik nog niet gezien in de pc5000, wat ik wel wederom vond, was de VoCARiN module activering....ga ik op termijn toch maar eens serieus naar zoeken... :lol:

Maar eerst dit probleem tackelen....

Zie aan de edit's dat ik sommige zaken niet meer hoef te verduidelijken, ze zijn inderdaad datgene wat ik bedoelde.

Mijn auto lijkt inderdaad maar 21/22 pulsen te geven bij 100Km/h, laat ik gas los, dan zakken ze ook netjes.
Pulsgever is dus even uitgesloten, werkt perfecto.
Is overigens wel een andere pulsgever dan voorheen, een duurdere, maar lijkt toch beter te presteren, geen gezwabber meer.

Die 5V naar de antenne moet naar ik aanneem in de antenne kabel zelf geschieden, ben nog nooit een aparte aansluiting daarvoor tegengekomen, noch in het stekker blok van de pc5000 noch in de antenne. De enige signaal versterking zit in de TMC gedeelte van die antenne, en TMC signaal heb ik gewoon.

Vrees met grote vreze dat het toch in de pc5000 zit.... :cry:
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Dan zou ik beginnen om even de pc om te pluggen, er is vast wel iemand in je naaste omgeving waarvan je de pc even mag lenen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

wmp schreef:Hum, dat handmatig invoeren van GPS cöordinaten heb ik nog niet gezien in de pc5000, wat ik wel wederom vond, was de VoCARiN module activering....ga ik op termijn toch maar eens serieus naar zoeken... :lol:

Maar eerst dit probleem tackelen....

Zie aan de edit's dat ik sommige zaken niet meer hoef te verduidelijken, ze zijn inderdaad datgene wat ik bedoelde.

Mijn auto lijkt inderdaad maar 21/22 pulsen te geven bij 100Km/h, laat ik gas los, dan zakken ze ook netjes.
Pulsgever is dus even uitgesloten, werkt perfecto.
Is overigens wel een andere pulsgever dan voorheen, een duurdere, maar lijkt toch beter te presteren, geen gezwabber meer.

Die 5V naar de antenne moet naar ik aanneem in de antenne kabel zelf geschieden, ben nog nooit een aparte aansluiting daarvoor tegengekomen, noch in het stekker blok van de pc5000 noch in de antenne. De enige signaal versterking zit in de TMC gedeelte van die antenne, en TMC signaal heb ik gewoon.

Vrees met grote vreze dat het toch in de pc5000 zit.... :cry:
Dat kunnen invoeren van coordinaten lukt ook bij de 5000 met 7.6, maar dat is van later zorg zoals je al schrijft, First things first :oops:

Die 5V wordt verzorgd door de Trimble Lassen GPS unit in de computer, en gaat via de coax naar je GPS antenne. Daarmee wordt de actieve versterker in de antenne gevoed.
Je kunt checken of die 5V wel uit de unit komt, met een Voltmeter dus op de aansluitplug voor de antenne. Even voorzichtig alhoewel er al ik het goed heb een kortsluitbeveiliging zit in de Lassen unit. Als die spanning ontbreekt weet je zeker dat er iets mis is in die Lassen unit. En als het daar inderdaad zit, heeft Cees als ik me goed herinner nog zo'n print liggen.

Succes,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Nou, uitgang geeft keurig 5 volt aan, maar welke antenne ik ook probeer....geen satelieten.

Schoot mij net iets anders te binnen, ik heb aan de accu zitten prutsen, en daarbij is de min-pool een paar keer heel snel achter elkaar (tijdens het losdraaien ervan) los-vast gegaan, ergo, een immitatie wisselspanning dus.

Zou hierdoor de pc van slag kunnen zijn geraakt ?
Wellicht moet ik de software opnieuw laden ?

Er staan nog steeds geen foutcode's in het systeem.

Oja, als extra bonus is ook de TMC box nu uitgevallen....
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Bonus is ingetrokken, de TMC box werkt in elk geval weer....
(niet dat ik er veel aan heb...damn....ik mis het gebruik van mijn navigatie systeempje <snik>)
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

regel maar snel een navigatie dag........... dan doet hij het zo weer :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Heb je nu al een andere PC geprobeerd? Je kan die van mij wel ff lenen....
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Okay, dacht niet dat het ging lukken, maar dankzij mijn brutaliteit een buurtgenoot aan te spreken die zijn gps antenne gewoon met ducktape op het dak had getaped, is het gelukt.

Hij had een ms5000 met mo5075, ik heb een ms5000 met mo5076
Dus in ruil voor het updaten van zijn systeem naar 5076, mocht ik zijn 5075 even gebruiken, super jofel.

'Hij blij, ik blij' dacht ik nog, maar dat viel tegen.

Hij heeft geen klachten, nieuwe software erop waar zijn inbouwer 30 euro voor vroeg om te installeren, maar nog niet ingezien wat de voordelen (kunnen) zijn. (wel even uitgelegd over onder andere het postcode verhaal, wist hij niet... :shock: , dat dit mogelijk was...)

Maar, bij mij nog steeds geen resultaat !!!
bah bah en nog eens bah !!!!

Zou ik nu nog eens minimaal 30 minuten het systeem van de stroom af moeten halen ?
Nog steeds geen satelieten, probleem blijft gewoon.

Begin stilaan erg veel voor de TomTomGo te voelen :evil:


(oja, het probleem zit duidelijk in de pc, dus een andere proberen zie ik echt geen heil in.)
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo wmp

heb hetzelfde probleem gehad met de computer van cvantellingen ( ook op dit forum), hij was vorige week bij mij met het probleem dat hij geen satellieten kon ontvangen, heb toen de trimble antenne vervangen en bij hem in de auto getest :arrow: in de auto weer hetzelfde probleem ( geen satellieten).
heb toen de computer bij mij thuis aangesloten en toen ik na twee uur ging kijken ( staat bij mij boven) gaf het systeem 6 satellieten aan :lol: .
volgende dag weer in de auto gezet van cvantellingen en weer geen ontvangst :cry: , na een tijdje gaf hij wel twee satellieten aan . hij is toen gaan rijden en vertelde mij die avond dat de navigatie het weer goed deed :lol:
twee dagen later weer hetzelfde probleem :cry: , geen satellieten.
hij zou dit weekend weer kijken en het mij laten weten, zodra ik antwoord heb meld ik het wel even.


Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Klok

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hallo Topsport,

Loop jij niet heel erg voor met je klok?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Softwareupdate MS5000 gezocht
    door Tice » 30 jul 2017 17:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 506
  • MS5000 is sinds 2 weken plotseling de weg kwijt
    door pbm95 » 30 dec 2015 22:00 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 525

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”