Help hoe krijg ik navigatie op mn zenec navigatiesysteem??

GolfV190hp
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 nov 2009 22:17

Help hoe krijg ik navigatie op mn zenec navigatiesysteem??

Bericht door GolfV190hp »

Wie kan me vertellen hoe ik weer werkende navigatie krijg op mn zenec navigatiesysteem??
Ik had IGO8 erop draaien maar die is gecrashed en heb nu geen idee hoe nwe software erop te krijgen.
Bedankt voor de reactie alvast.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Was die IGo 8 er op mee geleverd?
Zo ja, wat is er dan nu gebeurd, heb je iets geprobeerd te veranderen of zo?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GolfV190hp
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 nov 2009 22:17

Bericht door GolfV190hp »

Die werd meegeleverd op een sd kaart dus feitelijk zou ik het op een sd kunnen knallen en zou hij het weer moeten doen.
Maar dat is helaas niet het geval :(
En ja ik was aan het klooien met skins en toen kapte hij ermee
even voor de duidelijkheid het gaat hier us om zon alles in 1 apparaat met windows ce besturing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

ff een mailtje naar je leverancier lijkt mij.
Je hoort het toestel naar de originele staat te kunnen terugbrengen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

Dan heb je waarschijnlijk windows CE om zeep gehopen.
Dus zal je eerst moeten proberen om Windows CE weer draaiende te krijgen en daarna IGO er weer op te zetten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Figaro75 schreef:Dan heb je waarschijnlijk windows CE om zeep gehopen.
Dus zal je eerst moeten proberen om Windows CE weer draaiende te krijgen en daarna IGO er weer op te zetten.
Er zijn drie (of meer) niveau's op een navi, waarvan WinCE de onderste is. Dat is de basisbesturing.
Vervolgens komt er de GUI overheen, en vermoedelijk heeft GolfV190hp daarin lopen "klooien" toen hij bezig was te proberen de skin te veranderen.
Dan komt er de Navisoftware zelf, met als laatste de kaart, da's eigenlijk het vierde niveau.

De vraag is dus op welk niveau die beschadiging is opgetreden. En dat zal bepalen hoe het probleem opgelost kan worden.
Als het op GUI of hoger niveau is kan dat vermoedelijk door met hulp van de leverancier de goede SW in te spelen. Als het werkelijk in WinCE is zal dat heel lastig worden, dan zal dat bij de leverancier moeten gebeuren, denk ik zo.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

Als er voor die skin in het register van Win CE is gerommeld kan het zelfs op het 1e niveau al fout gaan.

Dus de vraag is, start hij wel op en doet de navigatie het niet of start hij zelfs helemaal CE niet op.......
Als CE niet opstart kan het zijn dat het register corrupt is, een herinstallatie (als dat mogelijk is) is dan waarschijnlijk de eerste stap. Soms kan je een hard reset uitvoeren waarbij het register wordt hersteld naar zijn basisinstellingen.
Als CE wel opstart maar je krijgt geen goed werkende interface dan zou je idd moeten kijken of je de originele GUI (Graphical user interface) weer aan de praat krijgt. Je kan eventueel met bv Windows CE Remote Registry Editor in het register gaan kijken, maar dan moet je wel weten wat je doet (lijkt mij).
Maar dan denk ik dat de herinstallatie/hard reset van CE toch beter werkt omdat je dan zeker weet (voor zover dat kan natuurlijk bij Microsoft) dat CE weer probleemloos draait.
Ik heb begrepen dat het register van CE wel wat simpeler is dan bv XP/Vista/7 maar het regelt wel het functioneren van het toestel. Dus rommel daar zo min mogelijk in.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GolfV190hp
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 nov 2009 22:17

Bericht door GolfV190hp »

hehe das een hoop info in een keer maarruh mannen het is zon ding dat alles kan :shock: en de rest doet ie nog prima alleen start igo niet meer op.
ik kan in het hoofdmenu gewoon navigatie selecteren maar daarna start igo niet op.
en op hulp van de leverancier hoef ik niet te rekenen die stuur je een sd kaart en hoort ergewoon helemaal niets meer van.
dus tippie mijnerzijds koop niks bij shopperstop uit spijkenisse want die laten je toch barsten als het er op aan komt :evil:
ik naar aanleiding van deze info een iets duidelijker antwoorde te horen iig bedankt voor de reacties tot zover (al kon ik er geen soep van brouwen).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

Als alles nog gewoon werkt zou je in principe gewoon IGO opnieuw moeten installeren.
Je hebt hiervoor IGO8 nodig op SD-kaart met de Autorun erbij.
Als je dan de sd-kaart erin stopt zou hij vanzelf de installatie moeten opstarten.

Anders kan je ook eerst proberen het programma vanuit de file explorer op te starten.
Als dit wel werkt moet je dus een nieuwe snelkoppeling maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GolfV190hp
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 nov 2009 22:17

Bericht door GolfV190hp »

ga ik dat gewoon nog een keer proberen al moet ik zeggen dat ik ahem..... met een "geleende" versie werk maar dat mag niet uitmaken toch?
Tnx en wordt vervolgd...... :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

GolfV190hp schreef:hehe das een hoop info in een keer maarruh mannen het is zon ding dat alles kan :shock: en de rest doet ie nog prima alleen start igo niet meer op.
ik kan in het hoofdmenu gewoon navigatie selecteren maar daarna start igo niet op.
en op hulp van de leverancier hoef ik niet te rekenen die stuur je een sd kaart en hoort ergewoon helemaal niets meer van.
dus tippie mijnerzijds koop niks bij shopperstop uit spijkenisse want die laten je toch barsten als het er op aan komt :evil:
ik naar aanleiding van deze info een iets duidelijker antwoorde te horen iig bedankt voor de reacties tot zover (al kon ik er geen soep van brouwen).
Daaruit maak ik op dat je weinig sjoege hebt van computers en van hoe die werken. En in feite is een Navi niks anders dan een computer, zoals je die thuis hebt.
Daarom de vraag: waarom ben je met een Skin aan de gang gegaan, en wat wilde je daarmee bereiken?

Overigens denk ik niet dat je jouw leverancier van de Zenec wat moet kwalijk nemen, kunnen zij het helpen dat jij aan het "klooien" gegaan bent?
En moeten zij dan de ellende oplossen die jíj veroorzaakt hebt?
Als je 'm was blijven gebruiken zoals hij geleverd werd/is, had je er zeker plezier van gehad. Want op zich is er niks mis met Zenec spullen, dat heb ik intussen wel meegekregen uit testen in NaviConnect en AutoHiFi :lol:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GolfV190hp
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 nov 2009 22:17

Bericht door GolfV190hp »

ben bekend genoeg met pc's om zelf die dingen in elkaar te zetten maar heb weinig kaas gegeten van ce en zeker niet van navigatie/multimedia systemen die hierop draaien het enige probleem wat ik had was dat ik de skin oftewel het uiterlijk van mn navigatie wilde wijzigen en dat kan ogenschijnlijk niet want dan crasht de door hen op sd kaart meegeleverde igo8 software.
als ik hen dan vervolgens bel en vraag of er een mogelijkheid is dat ze opnieuw igo zouden kunnen installeren en dat toezeggen hen vervolgens een sd toestuurt en dan nooit meer iets hoort erachter aan belt en dan voor gek wordt versleten dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig.
btw ik heb nooit gezegd dat zenec niet goed is ik ben namelijk voor de rest tevreden en aagezien dit de helft kost van wat een rns510 (originele vag) navigatie kost is het idd een goed systeem met de originele uitstraling.
ben nu bezig met de software op een sd kaart te zetten dus we zullen zien....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

Succes, we horen wel of hij weer werkt :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GolfV190hp
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 nov 2009 22:17

Bericht door GolfV190hp »

Geen resultaat al kan ik nu wel precies vertellen wat hij wel en niet doet.
Ik heb Igo8 op een sd gezet en in mn navi/radio gestopt heb het opstand bestand in de instellingen geselecteerd.
Vervolgens start ik de navigatie op en begint hij te laden als de balk vol is wordt het scherm blauw en begint hij weer opnieuw met laden.
Misschien dat iemand aan de hand van deze informatie mij iets wijzer kan maken want ik zou nu even niet weten waar ik precies moet gaan zoeken en in welke laag dat dan wel niet zou moeten.
Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hoe heb je geprobeerd die SKIN te veranderen?
En waar ben je toen in het systeem bezig geweest?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GolfV190hp
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 nov 2009 22:17

Bericht door GolfV190hp »

Ik heb die skin proberen te veranderen in het instellingen menu van de besturingssoftware het hele gekke is dat er maar 1 skin in stond en nog steeds in staat ik heb ook al geprobeerd om het reparatieprogramma te draaien en dat doet ie netjes maar dat helpt ook niets.
ook helpt het niet om windows terug te zetten naar de standaard waarden.
wel ben ik er inmiddels achter dat de besturing van de navigatie bij nissan vandaan komt.
hoop dat dit jou/jullie iets zegt

groet golf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • zenec camper
    door neelus » 17 apr 2019 18:28 » in Overige Smartphone, Tablet, LapTop en PDA navigatie software
    Reacties: 0
    Weergaves: 552
  • Windows Ce Zenec NavNgo
    door kebol » 28 jul 2016 22:21 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 7
    Weergaves: 1354
  • Zenec 2010 hulp gezocht
    door Geijsel » 22 jan 2018 14:41 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 0
    Weergaves: 500
  • zenec ze-nc2010 updaten met tomtom-kaarten
    door bartg59 » 19 jul 2015 16:38 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 1849
  • Zenec NC 37110 koppelen met Bluetooth zendertje
    door pehvanderwal » 13 apr 2020 11:10 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 0
    Weergaves: 268
  • Krijg bluetooth niet verbonden RNS310
    door tricker89 » 02 mei 2016 22:35 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 7454
  • Welk navigatiesysteem heb ik en hoe?
    door Remie71 » 13 mei 2015 10:45 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 6596

Terug naar “Overige merken -- VASTE INBOUW --”