Update CD70

Alles met betrekking tot Opel navigatie
superkees
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2008 14:38

Update CD70

Bericht door superkees »

Hallo,

Weet iemand hoe ik kan zien wat voor update mijn radio CD70 heeft :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
juruca
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2009 12:08

Bericht door juruca »

Door cd70 in de 'service mode' te zetten.(settings indrukken tot je een piep hoort)

Via de knop BC kan alle service pagina's zien met de software versies.

Succes :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sterke-Jerke
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2009 13:07

Bericht door Sterke-Jerke »

En wat is op dit moment 't versie nummer wat in't display zou moeten staan?

[/img]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
deelstra
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mei 2005 14:22

Update CD70

Bericht door deelstra »

In mijn scherm staat:

HW D4.40//25.03.2008
SW 23.09.2004/0//CE59-00050
CODE 011 VER01
DD 4.B/6.0/-.-

Waar kan ik een softwareupdate downloaden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Downloaden is er niet bij. Je kunt een update CD halen bij de Opel Dealer. Laatse versie is 10-2007
Maar wat is de noodzaak van die (eventuele) update?
Verder kan ik je verklappen dat het updaten niet zelden leidt tot een situatie dat het toestel niet of slechts met de grootste moeite weer aan de praat is te krijgen. Lekker door de dealer laten doen

Ook het gebruik van een goedbedoelde kopie moet ik ten sterkste afraden aangezien de cd's in een bijzonder formaat zijn gemaakt. Het toestel reageert daar op met een soort permanente dienstweigering
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
deelstra
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mei 2005 14:22

Update CD70

Bericht door deelstra »

Gerritje schreef:Downloaden is er niet bij. Je kunt een update CD halen bij de Opel Dealer. Laatse versie is 10-2007
Maar wat is de noodzaak van die (eventuele) update?
Verder kan ik je verklappen dat het updaten niet zelden leidt tot een situatie dat het toestel niet of slechts met de grootste moeite weer aan de praat is te krijgen. Lekker door de dealer laten doen

Ook het gebruik van een goedbedoelde kopie moet ik ten sterkste afraden aangezien de cd's in een bijzonder formaat zijn gemaakt. Het toestel reageert daar op met een soort permanente dienstweigering
Bedankt voor je reactie.
Ik verwacht van een update verbeteringen, maar als die er niet zijn heeft het geen zin.
Verder werkt het systeem nu goed, dan wil ik geen risico lopen dat een update de boel verstiert.
Vind het wel merkwaardig dat een nieuwe auto in februari 2009 wordt afgeleverd met software van 2004, terwijl 2007 beschikbaar is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Vind het wel merkwaardig dat een nieuwe auto in februari 2009 wordt afgeleverd met software van 2004, terwijl 2007 beschikbaar is.
Het is nog veel merkwaardiger dat je als eigenaar van een nieuwe auto zelf aan de gang zou willen om een software-update te doen terwijl de dealer mij toch de meest voor de hand liggende plaats daarvoor lijkt


De updates op de SW CD zijn allemaal bedoeld voor bepaalde HW versies van de CD70 (-101-0106) en je kunt niet zomaar stellen dat ook de nieuwste HW versie zoals jij die hebt in aanmerking komt voor een update
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
deelstra
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mei 2005 14:22

Update CD70

Bericht door deelstra »

Gerritje schreef:
Vind het wel merkwaardig dat een nieuwe auto in februari 2009 wordt afgeleverd met software van 2004, terwijl 2007 beschikbaar is.
Het is nog veel merkwaardiger dat je als eigenaar van een nieuwe auto zelf aan de gang zou willen om een software-update te doen terwijl de dealer mij toch de meest voor de hand liggende plaats daarvoor lijkt


De updates op de SW CD zijn allemaal bedoeld voor bepaalde HW versies van de CD70 (-101-0106) en je kunt niet zomaar stellen dat ook de nieuwste HW versie zoals jij die hebt in aanmerking komt voor een update
Dan zijn we weer terug bij mijn eerste vraag, of er bij mijn HW versie een update beschikbaar is.
En mijn tweede vraag is vervolgens wat de update te bieden heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Frustratie alom bemerk ik!

De enige persoon die ik ken die hier iets zinnigs over kan vertellen is een Duitser met een eigen website mbt alles wat met Opel navigaties te maken heeft
Dit is een van de weinigen in Europa die ook in staat is Opel apparatuur te decoderen zonder de bijbehorende auto

Ik heb ondertussen contact met hem gezocht en zodra ik wat weet komt het ook hier

http://www.migrosser.de.vu/
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat ik uit de berichtgeving uit Duitsland kan destilleren is dat de updates die sinds 2004 zijn verschenen alleen maar betrekking hadden op het radiogedeelte van de DVD90. De navigatie was in 2004 uitontwikkeld en daar is ook niets meer aan gedaan. Het systeem is in de visie van Opel reeds in 2007 afgeschreven en sinds 2008 niet meer geproduceerd. De auto's die nog leverbaar zijn met deze systemen maken dus gebruik van een overtollige fabrieksvoorraad
Aangezien de SW versies voor CD70 en DVD90 op één CD staan zou hierover verwarring kunnen ontstaan. Uiteraard heb je de CD wel nodig om een andere taal te kunnen instellen dan die welke op dit moement beschikbaar zijn
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • CD70 navi talen cd van de editie navtec 2013-2014
    door Astra Twintop » 08 aug 2015 19:52 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1025
  • Update van VW
    door adhoc » 16 jul 2017 13:03 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1988
  • update
    door willym » 07 apr 2017 19:17 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1424
  • Kaart Update
    door Start » 24 sep 2017 12:58 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 4103
  • Discovery Pro update
    door rjdewit » 06 okt 2014 17:39 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 4656
  • Update Avic X1R
    door erwin69 » 30 sep 2014 16:13 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 752
  • Discovery Pro update
    door rjdewit » 06 okt 2014 17:39 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 754

Terug naar “Opel”