Nijmegen --> verkeersmaatregelen

(voorheen NavTech)
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Nog een paar dingen voor Nijmegen...

Bericht door Toho_NL »

Ik heb uit de mailtjes die ik gestuurd heb nog enkele dingen uit Nijmegen gehaald (en dus misschien reeds bekend zijn) die eventueel meegenomen kunnen worden...

1. De geometrie, rijrichting en huisnummers van het Geert Groteplein kloppen niet helemaal. Deze straat is een zijstraat van de Philips van Leydenlaan. Het gaat dan om de noordkant van het plein.

2. De zijstraten van de Tweede Oude Heselaan (en omgeving) zijn zone 30km/u.

3. Er ontbreken enkele zijstraten op de Kerkenbos. Ook kloppen de huisnummers hier niet helemaal.

4. Op de straat Holtgesbroek in Nijmegen kloppen enkele huisnummers niet helemaal. Als ik naar Holtgesbroek 1504 rijd, zegt het systeem me veel te vroeg dat ik er al ben. Ik moet dan de hoek nog om. Zouden jullie van de huisnummers 15xx deze opnieuw willen rijden? Nu klopt het niet helemaal namelijk.

5. Het Scaligerpad is een pad dat door de bosjes loopt en is dus ook niet toegankelijk voor auto's en dergelijke. Fietsers kunnen er wel rijden (en voetgangers uiteraard ook).

6. Aan de Kapittelweg in Nijmegen wordt de HAN (Hogeschool van Arnhem en Nijmegen) gebouwd. Zouden jullie dit als POI willen toevoegen? Zo goed als alle andere panden van de HAN worden leeggemaakt danwel gesloopt (dat duurt alleen nog eventjes).

7. In de Wezenhof kloppen de huisnummers niet. Als ik vanuit mijn woonplaats (Beuningen) de eindbestemming Wezenhof ingeef met huisnummer 3736 dan kom ik niet op de juiste bestemming uit (met mijn CD). Het systeem wil me door een doodlopende straat sturen (en verder laten rijden). Zouden jullie dit ook eens willen controleren?

En dan nog een nieuwe melding (die ik nog niet gestuurd had): alle parkeerplaatsen rondom de Radboud Universiteit Nijmegen (de nieuwe naam van de Katholieke Universiteit Nijmegen met ingang van 1 september) zijn betaald parkeren (met een slagboom). Je kunt dus niet meer zomaar over dit terrein (waar de parkeerplaatsen liggen) rijden.

Dit is volgens mij alles wat ik gestuurd heb naar jullie (in het Worddocument). Nu jullie daar toch heen gaan kan dit misschien wel meteen meegenomen worden (scheelt weer werk achteraf :)).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

En nog eentje:

Er is een nieuwe straat in het centrum van Nijmegen. Deze straat wordt op 31 mei geopend en heet de Moenenstraat. Daar deze straat in het centrum ligt, is het aan te raden (als jullie deze willen digitaliseren) om naar deze straat te gaan als je nog "gratis" het centrum in kunt rijden. Om een bepaalde tijd (ik dacht 12:00 uur) gaan de blokkeringen omhoog en kun je er niet meer in of uit (zonder pasje althans). Deze nieuwe straat is een zijstraat van de Ziekerstraat (als ik het goed heb).

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. Ook is er volgens mij gewerkt aan de parkeergarage Mariënburg. Misschien handig om even te kijken of bij die garage nog alles klopt?
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb er weer eentje:

Het Erasmuspad in Nijmegen bestaat niet meer. Deze weg is weggehaald en er is een aansluiting gekomen vanaf de Heyendaalseweg naar het Erasmusplein (net ná de Erasmuslaan is de “straat” naar rechts (komend vanaf het Keizer Karelplein)). Deze laatste “straat” ontbreekt nu nog.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Nog een paar dingetjes in Nijmegen...

Bericht door Toho_NL »

Hallo Navteq,

Ben het volgende nog tegengekomen:

1. De Burghardt van den Berghstraat (die ligt aan de Graafseweg) is zone 30 km/u. Dit ontbreekt nu nog.

2. Komend van de A326 en rijdend op de Wijchenseweg is er vlak voor het takenhofplein een ventweg aan de rechterkant. Deze heeft aan het einde twee aansluitingen om weer op de Wijchenseweg te komen (de aansluitingen zijn ook vóór de rotonde). Nu staat er maar één in de database (of zelfs helemaal geen (ik kan dat niet goed zien)).

3. Er is aan de Wijchenseweg een aansluiting vanaf Oriënt-Plaza (een restaurant). Deze aansluiting ontbreekt nu nog. Je kunt als je om Oriënt-Plaza heen gaat de Wijchenseweg weer op namelijk. Ook de locatie van Oriënt-Plaza is niet goed. Hij ligt namelijk niet aan de Wijchenseweg, maar aan het Kerkenbos. Willen jullie de aansluiting opnemen én de POI verleggen?

Alvast bedankt voor de moeite,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

TOHO_NL,


Niet Orient Plaze verplaatsen, ik kan het nu vinden :-).

Waar moet ik me anders volproppen met van die heerlijke gerechten uit de diverse oosterse keukens.


Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi Frits,

Het probleem is dat het nu aan de Wijchenseweg zit (de POI), terwijl de hoofdingang aan het Kerkenbos ligt. Navteq moet zelf maar even kijken waar ze die POI neerleggen (even kijken wat het meest logisch is).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Nijmegen --> verkeersmaatregelen

Bericht door Toho_NL »

De gemeente Nijmegen heeft het volgende bekend gemaakt (besluit d.d. 30 september 2004 nr. 04.0043655):

1. aanwijzing als 30 KM/u zone:

* de zuidelijke parallelweg langs de Oranjesingel en de St. Canisiussingel vanaf de inrit ter hoogte van concertgebouw de Vereeniging tot het doorsteekje naar de hoofdrijbaan St. Canisiussingel direct ten westen van de Mr. Franckenstraat.

* de noordelijke parallelweg langs de Oranjesingel en de weg ten zuiden van de St. Canisiussingel vanaf de aansluiting Arksteestraat tot de aansluiting op de hoofdrijbaan direct ten westen van de aansluiting St. Jorisstraat-Keizer Traianusplein.

2. aanwijzing als fiets/bromfietspad het gedeelte vanaf de parallelweg ten zuiden van de St. Canisiussingel vanaf het doorsteekje naar de hoofdrijbaan over een lengte van ca. 50 meter tot de Mr. Franckenstraat.

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. bron: De Brug, 6 oktober 2004.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Weer een paar maatregelen:

Beperking massa voertuigen viaduct over Prins Mauritssingel
(besluit d.d. 21-09-2004 nr. 04.0042326)


* Het gesloten verklaren van het viaduct over de Prins Mauritssingel (voorheen A 325) voor voertuigen of samenstellen van voertuigen met een totaalgewicht van meer dan 30 ton.

Linksafverbod naar parkeergarage Kelfkensbos
(besluit d.d. 21-09-2004 nr. 04.0042325)


* Het linksafslaan naar de inrit van de parkeergarage Kelfkensbos staduitwaarts te verbieden.

Afsluiting Prinsenlaan en de aanwijzing verplicht fietspad 2e Oude Heselaan
(besluit d.d. 10-09-2004 nr. 04.0041908)


In het kader van de aanpak van blackspots (gevaarlijke verkeerssituaties) worden ter hoogte van de kruising Molenweg-2e Oude Heselaan-Prinsenlaan-Nieuwe Nonnendaalseweg de volgende verkeersmaatregelen getroffen:

* afsluiting Prinsenlaan voor gemotoriseerd verkeer ter hoogte van de 2e Oude Heselaan

* opheffen fietsstroken ter hoogte van kruisingsvlak 2e Oude Heselaan – Molenweg en aanwijzing aanwezige fietsvoorzieningen als verplicht fietspad

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

De raad van de gemeente Nijmegen heeft d.d. 14 juli 2004 een besluit genomen in het kader van de straatnaamgeving betreffende een achttal straten in Visveld en Lent:

Groot-Brittanniëstraat, John Lennonstraat, Beatlesstraat, Rolling Stonesstraat, Pink Floydstraat, Policestraat, Queenstraat, Kinksstraat.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Aanwijzing 30 km/uur-zone Wolfskuil
(besluit d.d. 24-08-2004 nr. 04.0031425)

De aanwijzing als 30 km/uur-zone van alle straten gelegen in het gebied omsloten door de Wolfkuilseweg – Molenweg – Prinsenlaan – Bosduifstraat – Marialaan – Tunnelweg - de spoorlijn - de Groenestraat, alsmede de parallelroutes van de Graafseweg, met uitzondering van de Graafseweg en de reeds aangewezen woonerven binnen dit gebied.

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

ze zijn maar druk in het gemeentehuis daar in Nijmegen met autootjes pesten :-)

Ben benieuwd of Navteq de software nu ook aanpassen met een optie grote/kleine auto, zodat de parkeergarages/terreinen niet/wel zichtbaar zijn tbv navigatie :evil:

frits de laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

ritselaar schreef:ze zijn maar druk in het gemeentehuis daar in Nijmegen met autootjes pesten :-)
Heb je inderdaad gelijk in ja... Voor zover ik het begrepen heb geldt het volgende (dit willen ze): auto's die langer zijn dan 4,85 meter en breder dan 1,80 meter krijgen een parkeerverbod in het centrum van Nijmegen.

Een van de redenen: "Het zijn abnormaal grote auto's waarmee men alleen maar status wil tonen en wil "fun-shoppen". Men kan dit ook met een klein autootje doen!" Kortom (mijn interpretatie): ze willen dat iedereen nóg een auto koopt, zodat ze daarmee boodschappen kunnen doen (en de andere is voor andere zaken) ;) :D.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Aanwijzing 30 km/uur-zone Teersdijk
(besluit d.d. 6 juli 2004 nr. 04.0029995)

De aanwijzing als 30 km/uur-zone van alle straten gelegen binnen het woonwagencentrum Teersdijk, omsloten door de Teersdijk, de Streekweg en de Hoofddijk.

Dan ook nog:

Bij verkeersbesluit van 20 juli 2004 (ik kon het origineel niet meer vinden, helaas) is onder meer besloten tot het instellen van een aantal 60 km/uur zones buiten de bebouwde kom. Het betreft onder andere het gedeelte van de Vossenpelsestraat vanaf de Laauwikstraat tot aan de Bemmelsedijk te Lent. Tevens is voor dit gedeelte éénrichtingsverkeer ingesteld in de richting van de
Bemmelsedijk. Tegen dit besluit zijn 47 bezwaarschriften ingediend door bewoners van de Laauwikstraat te Lent. Tevens zijn door twee ondernemers aan de Vossenpelsestraat c.q. Steltsestraat bezwaarschriften ingediend.

11 oktober 2004 (04.0040698)
Voorstel om te besluiten:

* De bezwaren gegrond te verklaren voorzover het betreft het instellen van éénrichtingsverkeer in het gedeelte van de Vossenpelsestraat vanaf de Laauwikstraat tot aan de Bemmelsedijk;
* Dit onderdeel van het verkeersbesluit van 20 juli 2004 te herroepen;
* Voor het overige het bestreden besluit te handhaven.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik weet niet of ik deze al had doorgegeven:

60 km/uur-zone Griftdijk-Noord (besluit d.d. 20 juli 2004 nr. 04.0031856)

Burgemeester en wethouders van gemeente Nijmegen maken bekend dat zij hebben besloten de Griftdijk Noord vanaf de bebouwde kom van Lent tot aan de rotonde met de Groenestraat aan te wijzen als 60 km/uur-zone.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Heel snel een goede ringweg om Nijmgen leggen, zodat ik niet door Nijmegen hoef naar Orient Plaza :twisted:

frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Helaas geen ringweg, maar wel weer andere verkeersmaatregelen aangekondigd:

30 km/uur zone Brakkenstein (besluit d.d. 4 november 2004 nr. 04.0046328)

Namens burgemeester en wethouders van gemeente Nijmegen worden de volgende verkeersmaatregelen bekend gemaakt:

* Opheffing voorrangssituatie Kanunnik Mijllinckstraat-Kanunnik van de Putstraat-Schoutstraat;

* aanwijzing als 30 km/uur zone alle straten binnen het gebied dat omsloten wordt door de Sint Annastraat, Houtlaan, Kwekerijweg, d’Almarasweg, de spoorlijn Nijmegen-Venlo, Sionsweg en Scheidingsweg, met uitzondering van de Sint Annastraat, Houtlaan, Kwekerijweg, d’Almarasweg, Sionsweg, Scheidingsweg en Heyendaalseweg;

* instelling parkeerverbod aan westelijke zijde van de Kanunnik Mijllinckstraat ter hoogte van de busvriendelijke drempel met aanliggende afgescheiden stroken voor (brom)fietsers (nabij aansluiting Schepenenstraat);

* instelling verplichte rijrichting op de aansluiting parallelweg St.Annastraat-St.Annastraat direct ten zuiden van de Houtstraat (rijrichting stadinwaarts).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Namens burgemeester en wethouders van gemeente Nijmegen worden de volgende verkeersmaatregelen bekend gemaakt:

30 km/uur zone Bottendaal
(besluit d.d. 26 november 2004 nr. 4.48404)
Aanwijzing als 30 km/uur zone van alle straten binnen het gebied dat omsloten wordt door de van Schaeck Mathonsingel, Keizer Karelplein, Sint Annastraat, spoorlijn (Nijmegen-Beugen), van Diemerbroeckstraat en het Stationsplein;

met uitzondering van de Van Schaeck Mathonsingel, Keizer Karelplein, hoofdrijbaan Sint Annastraat, van Diemerbroeckstraat, Stationsplein, busbaan Station-Sint Annastraat, hoofdrijbaan Graafseweg, Stijn Buysstraat, van Oldenbarneveltstraat en Arend Noorduijnstraat, alsmede met uitzondering van de als erf aangewezen straten;

30 km/uur zone Tolhuis
(besluit d.d. 26 november 2004, nr. 04.0046414)
I. Opheffing voorrangssituatie Tolhuis 13e, 50e, en 51e straat;

II. Aanwijzing als 30 km/uur zone van alle straten binnen het gebied dat omsloten wordt door de van Rosenburgweg, van Schuylenburgweg, Steve Bikoplein, van Apelterenweg, Meijhorst 60e straat, Meijhorst 14e straat, Meijhorst 16e straat en de Streekweg;

met uitzondering van de van Rosenburgweg, van Schuylenburgweg, rijbaan van het Steve Bikoplein, van Apelterenweg, Meijhorst 60e straat, Meijhorst 14e straat, Meijhorst 16e straat, Streekweg, Tolhuis 10e straat en Tolhuis 11e straat, alsmede met uitzondering van de als erf aangewezen Tolhuis 25e en 26e straat

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hallo Navteq,

Ik heb een verzoekje... Ik zie dat jullie weer volop bezig zijn met het beantwoorden van de foutmeldingen (waarvoor dank!). Zouden jullie dit topic, als jullie hier aan toe komen, open willen laten staan, zodat ik hier de meldingen van Nijmegen in kan zetten. Ze hebben regelmatig aankondigingen van verkeersmaatregelen etc. en het is dan makkelijk om dat allemaal in 1 topic te zetten. Ook kunnen anderen dan hun meldingen over Nijmegen hierin zetten.

Als jullie er anders over denken hoor ik het wel.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

Bericht door NAVTEQ »

Beste Toho_NL,

We zullen het open houden!

Groeten,

Het NAVTEQ NHS-Team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Niet echt een verkeersmaatregel, maar wel een verandering in Nijmegen:

Het Nijmeegs Volkenkundig Museum, onderdeel van de Radboud Universiteit, sluit per 1 januari de deuren. Het museum heeft geen meerwaarde meer, nu wetenschappers steeds makkelijker de hele wereld rondreizen om andere culturen te bestuderen, aldus een woordvoerder van de universiteit.

Ik weet niet of dit museum in de database staat, maar als dit zo is kan deze er dus per 1 januari uit. Het adres was, als ik het goed heb (kom er vrijwel elke dag langs dus dat zal wel ;)) Thomas van Aquinostraat 1.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Reconstructie Nieuwe Dukenburgseweg

Woensdag 1 september 2004 zijn de werkzaamheden voor de reconstructie van de Nieuwe Dukenburgseweg gestart. De reconstructie is nodig vanwege de bouw van de eerste fase van het Philips Business & Innovation Center. Voorjaar 2005 start de bouw van deze kantoortoren met parkeergarage. Om aan de kant van Philips meer ruimte te creëren komen op het gedeelte tussen het Jonkerbosplein en de Jan Massinkhal de twee rijbanen dichter bij elkaar te liggen en verdwijnt de groene tussenruimte vrijwel geheel.

Als eerste zijn er ruim 30 bomen gekapt. Later dit jaar worden 12 andere bomen verplaatst naar het Goffertpark en 8 naar de vijver op de hoek Weg door Jonkerbos en de Tarweweg. Vervolgens worden de rijweg en het fietspad verlegd. Tijdens de wegwerkzaamheden hoeft het verkeer niet om te rijden. Wel is enige verkeershinder onvermijdelijk. De werkzaamheden aan de weg zijn volgens planning in februari 2005 gereed. Na de aanpassing moet het verkeer vanaf de Muntweg naar Dukenburg eerst even links richting Weg door Jonkerbos rijden en vervolgens weer rechtsaf de Nieuwe Dukenburgseweg op.

Aanleg andere rotondes en afwerken Turennesingel

Periode: tot en met de winter van 2004
Werkzaamheden: aanleg rotonde Turennesingel / Magnolialaan en Turennesingel / Vrouwe Udasingel.

Verkeersmaatregelen / -hinder

* Er worden bypasses om het werk aangelegd, zodat het verkeer zo min mogelijk hinder ondervindt van de werkzaamheden.

Aanleg rotonde Turennesingel / Laauwikstraat

Periode: winter - zomer 2004
Werkzaamheden: aanleg rotonde Turennesingel / Laauwikstraat

Verkeersmaatregelen / -hinder

* Er worden bypasses om het werk aangelegd, zodat het verkeer zo min mogelijk hinder ondervindt van de werkzaamheden.

Aanleg rotonde Turennesingel / Steltsestraat

Periode: winter - zomer 2004
Werkzaamheden: aanleg rotonde Turennesingel / Steltsestraat

Verkeersmaatregelen / -hinder

* Er worden bypasses om het werk aangelegd, zodat het verkeer zo min mogelijk hinder ondervindt van de werkzaamheden.

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. misschien iets voor de POI's ;):

Bekendmaking seksinrichtingen

Burgemeester en wethouders van Nijmegen maken bekend dat zij de geschiktheidsverklaring als bedoeld in artikel 2.1. van de "nadere regels seksinrichtingen en escortbedrijven" (op het gebied van inrichting, hygiëne, veiligheid en brandveiligheid) hebben verleend aan vijf seksinrichtingen.

De burgemeester van Nijmegen maakt bekend dat zij de vergunning als bedoeld in artikel 3.2.1., eerste lid van de Algemene plaatselijke verordening voor de Gemeente Nijmegen heeft verleend aan vier seksinrichtingen (raamprostitutiebedrijven, sekswinkel met bioscoop).
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Weer enkele maatregelen die aangekondigd zijn:

Verkeersmaatregelen Tweede Walstraat / Eilbrachtstraat;
(besluit nr. 04.52953 d.d. 24-01-2005):


* instelling eenrichtingverkeer Eilbrachtstraat in richting Tweede Walstraat uitgezonderd (brom-)fietsers.

Verkeersmaatregelen Zwanenveld 73e straat
(besluit nr. 05.00708 d.d. 25-01-2005):


* instelling eenrichtingverkeer, uitgezonderd (brom)fietsers, vanaf Zwanenveld 74e straat in richting Zwanenveld 11e straat.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

De busbaan wordt verlengd:

Verlenging busbaan naar Heyendaal

De bestaande busbaan met fietspad tussen het centraal station en de St. Annastraat wordt in de loop van dit jaar verlengd tot aan de Heyendaalseweg. De voorbereidende werkzaamheden zijn gestart en in april begint ProRail met de aanleg van het nieuwe gedeelte.

Op dit moment loopt er een explosievenonderzoek in de spoorkuil dat naar verwachting deze maand nog zal worden afgerond. Daarna worden kabels en leidingen in het spoorkuilgebied verlegd.

Zomermaanden
In de zomermaanden worden in de spoorkuil damwanden geplaatst voor de busbaan. In verband hiermee moeten bij de Oude Groenewoudseweg 25 bomen worden gerooid, maar hiervoor komt een parkje (ook aan de kant van de Oude Groenewoudseweg) op de plek waar zich nu volkstuintjes op NS-terrein bevinden. De Verlengde Groenestraat wordt nog deze zomer van een nieuwe riolering voorzien en het viaduct bij de Heyendaalsweg wordt uitgebreid voor de nieuwe busbaan.

Opening
Naar verwachting wordt de snelle verbinding in december in gebruik genomen. De gemeenteraad heeft 13 miljoen euro voor de nieuwe snelle bus- en fietsverbinding beschikbaar gesteld, met inbegrip van subsidies van de provincie en binnengekomen Europese subsidies.


De huidige geometrie van het Stationsplein (daar waar de bussen komen enzo) klopt nog niet helemaal. De busbaan loopt door naar de plek waar de bussen komen (er is in de database nu nog geen aansluiting). Misschien kunnen jullie dit meteen meenemen?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Nog een nieuwe:

Namens burgemeester en wethouders van gemeente Nijmegen wordt bekend gemaakt dat zij hebben besloten de volgende verkeersmaatregelen te treffen:

* Van Diemerbroeckstraat; opheffing eenrichtingverkeer
(besluit nummer 05.02944 d.d. 28-02-2005)

Opheffing eenrichtingverkeer in van Diemerbroeckstraat, gedeelte van Dr. Jan Berendsstraat tot Vondelstraat, door intrekking van verkeersbesluit nr. 1.59378 lid IV sub c van d.d. 11 december 2001.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

De raad van de gemeente Nijmegen heeft d.d. 2 februari 2005 een besluit genomen in het kader van de straatnaamgeving.

Het betreft het volgende besluit:

De straatnaam Distelstraat in te trekken voor het gedeelte dat loopt van de Oscar Carréstraat naar de Molenweg en aan de straat die is gelegen tussen de Oscar Carréstraat en de Molenweg de naam Insulindestraat te geven.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navteq”