Inbouw DVD speler en aansluiten

Voor alle niet merk/type gebonden vragen over navigatie systemen, etc.
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Inbouw DVD speler en aansluiten

Bericht door Fantom »

Dit topic heeft niet echt met navigatie te maken maar wel met MM voorziening die gekoppels is aan mijn NAV.

Is het mogelijk om de uitgang van je DVD speler direct te koppelen op meerdere monitoren?
Of moet je dan echt aan het werk met een multimedia switch.

Ik wil mijn Zanon DVD speler koppelen aan een scherm achterin en aan mijn Kenwood klapscherm.
Waarschijnlijk komt er in de toekomst nog een scherm achter bij. Dus dan zou het totaal op drie schermen komen.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Ik wel :lol:

had vroeger de kvc-1000 en een dvd-speler en die had ik verbonden met de kvc-1000 en in mijn geval de vdo mi-5000 en daarop twee schermen aangesloten van vdo.ik gebruikte toen gewoon een tulpsplitter, 3 in(rood,wit en geel) en 6 uit(2xrood,2xwit en 2x geel) .en dat werkte. als het scherm achter een vdo is :?: zou ik gaan voor de mi-2200 en dan gewoon standalone gebruiken( hierop kunnen twee schermen van vdo)
en dan de rst-5400 voor geluid voor de achterpassagiers. :arrow: dat is mijn volgende stap :lol:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

:lol: Thanks Topsport :lol:

Hhet scherm achter is geen VDO Scherm. Je gaat vast en zeker lachen :cry: maar het wordt een Zanon scherm. Waarom :?: :arrow: Omdat ik het scherm (de schermen) achter niet veel ga gebruiken. Het is hooguit voor een lange rit zodat de kids een DVDtje kunnen kijken. Het voordeel van de Zanon schermen is dat ik daar een koptelefoon in kan prikken. Als ik ooit nog eens geld over (lees te veel) heb dan kan ik altijd nog een MI2100 en een multimedia switch kopen waardoor ik ook het tv signaal naar achter kan brengen.

Voorlopig maar eerst concentreren op een DVD speler en een scherm achterin. Dan tweede scherm en dan zien we wel verder.

Ik was dus idd benieuwd of ik de uitgang van mijn DVD speler naar meerdere schermen kan leiden zonder al te veel kwaliteit verlies. :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

:lol: :lol: :lol: :lol:

géén vdo :?: :?: :Gun:

ok, dan heb je hoop ik wel de 7 inch scherm (CLCD70B) want de 5.6 inch is vrij slecht (deze heeft ook géén koptelefoonaansluiting), de 7 inch is beter :wink:

ps een 2e hands vdo mm-5000 is ook niet zo duur, heb er vorige week nog een gekocht voor € 100 :wink:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

topsport schreef::lol: :lol: :lol: :lol:
géén vdo :?: :?: :Gun:
ok, dan heb je hoop ik wel de 7 inch scherm (CLCD70B) want de 5.6 inch is vrij slecht (deze heeft ook géén koptelefoonaansluiting), de 7 inch is beter :wink:
ps een 2e hands vdo mm-5000 is ook niet zo duur, heb er vorige week nog een gekocht voor € 100 :wink:
Topsport
Okee, Okee alle waar zijn geld zeg ik dan maar. Enne ja het is wel een 5,6" scherm. Ik heb het nog even nagevraagt en er zit wel een koptelefoonaansluiting aan de voorkant. Ik moet het gewoon proberen. Daarom heb ik ook in eerste instantie maar 1 scherm besteld. Dan valt de schade nog mee als het echt niks is. En misschien kan ik hem dan nog omruilen voor een 7" scherm.

Ik wilde niet naar een VDO scherm omdat ik dan verplicht ben om een MI2100 of MI2200 te kopen. Nu kan ik nog kiezen wat ik in de toekomst ga doen. Als ik verder wil dan kan ik bv een Kenwood MM switch aanschaffen en een MI2100. Dan kan ik het TV signaal uit mijn klapscherm naar de MM switch brengen en het DVD signaal naar de Switch brengen. Op deze manier heb ik meer vrijheid :arrow: blijheid hoop ik :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

je moet wel goed recht voor zo'n scherm zitten, ietsje naar links of rechts en het beeld wordt al minder.mijn advies ga voor een 7 inch :wink: veel beter beeld.


en een Kenwood MM switch bedoel jij zeker een AV-selector, de KVA-S300

en
Als ik verder wil dan kan ik bv een Kenwood MM switch aanschaffen en een MI2100. Dan kan ik het TV signaal uit mijn klapscherm naar de MM switch brengen en het DVD signaal naar de Switch brengen.
dan zou je die MI-2100 tussen je PC en KVC-1000 moeten zetten

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

topsport schreef:je moet wel goed recht voor zo'n scherm zitten, ietsje naar links of rechts en het beeld wordt al minder.mijn advies ga voor een 7 inch :wink: veel beter beeld.
Das ook de bedoeling dat ze er recht voor gaan zitten. Schuin hangen op de achterbank vindt ik maar niks.
topsport schreef:en een Kenwood MM switch bedoel jij zeker een AV-selector, de KVA-S300
Ja, die bedoel ik.
topsport schreef: en Als ik verder wil dan kan ik bv een Kenwood MM switch aanschaffen en een MI2100. Dan kan ik het TV signaal uit mijn klapscherm naar de MM switch brengen en het DVD signaal naar de Switch brengen.
dan zou je die MI-2100 tussen je PC en KVC-1000 moeten zetten
Topsport
Ja dat is ook het idee erachter om dat te doen. Ik heb alleen nog niet kunnen vinden of dat nou echt lekker werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Das ook de bedoeling dat ze er recht voor gaan zitten. Schuin hangen op de achterbank vindt ik maar niks

als ze moe worden gaan ze toch hangen :lol:

Ja dat is ook het idee erachter om dat te doen. Ik heb alleen nog niet kunnen vinden of dat nou echt lekker werkt.

werkt wel maar lastig, dan is het voor of dvd of navigatie en omschakelen gaat via een paar handelingen volgens mij.

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

topsport schreef:Das ook de bedoeling dat ze er recht voor gaan zitten. Schuin hangen op de achterbank vindt ik maar niks
als ze moe worden gaan ze toch hangen :lol:
Dan vallen ze toch in slaap en kijken ze toch niet meer :wink:
topsport schreef:Ja dat is ook het idee erachter om dat te doen. Ik heb alleen nog niet kunnen vinden of dat nou echt lekker werkt.
werkt wel maar lastig, dan is het voor of dvd of navigatie en omschakelen gaat via een paar handelingen volgens mij.
Topsport
Naar mijn idee maakt dat dan niet meer uit hoeveel handelingen je moet doen aangezien je toch onder het rijden niet naar een dvd mag kijken :twisted: :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Vandaag is het spul binnen gekomen.
Ik moet zeggen dat ik de Zanon spullen goed vindt verpakt en dat het echt compleet is.
Alle beugels schroefjes etc. zitten er bij.
Zitten zelf audio/video kabels bij de dvd speler voor twee monitoren en er zit zelfs en al een autdio/video splitter in.
Nee voor wat betreft de leverigsomvang perfect.

Van het weekend inbouwen en kijken hoe de kwaliteit van de monitor is. De DVD speler zal wel oke zijn. De monitor heb ik zelf nog wat vraagtekens bij. We zien wel.

Keep you posted. :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Nou het is ingebouwd in het blik.
Zie dit draadje voor foto's: viewtopic.php?t=1750

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • nav upgraden naar dvs speler
    door touran142 » 02 mar 2015 12:16 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 394
  • DVD speler navigeert niet
    door bedumerbult » 01 dec 2014 16:39 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 364
  • TomTom NR1 Inbouw MAZDA
    door Beckermanneke » 18 sep 2014 21:30 » in TomTom
    Reacties: 9
    Weergaves: 4626
  • Achteraf inbouw Navigatie Nissan Almera Tino 2004
    door Satmiep » 01 feb 2015 13:10 » in Nissan
    Reacties: 2
    Weergaves: 1597
  • Aansluiten MOV 653
    door Sjakhalters » 09 okt 2015 15:15 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 465
  • tmc aansluiten op go 730
    door nvv » 14 jan 2021 12:40 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 296
  • bedrading aansluiten avic d3
    door john van maurik » 23 mei 2014 15:59 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 888

Terug naar “Navigatie algemeen”