Inbouw NAV + Rest in kofferbak Toledo

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Inbouw NAV + Rest in kofferbak Toledo

Bericht door Fantom »

Hoi,

Ik ben begonnen met het inbouwen van mijn audio spullen en NAV in de kofferbak van mijn Toledo. Nu ben ik op zoek naar mensen die ook hun spullen hebben ingebouwd in de Toledo door het plaatsen van een MDF plank tegen het rechterspatscherm.
Ik wil een MDF plank maken vanaf de achterbank tot aan de kofferdeksel over het gehele hoogte van de kofferbak.

Is er iemand die al een bauwdruk heeft met maten of een mal van de rachterkant van de kofferbak? Zoja dan zou ik deze graag willen overnemen, kopieeren enz, enz. :idea:

Ik ben van plan om de plank met velcro tape vast te zetten aan de bekleding op de bodem en zijkant aangezien het een leaseauto is en ik liever geen gaten ga boren om de plank vast te zetten.

Heeft er iemand nog meer suggesties over hoe ik dat het beste kan doen :?:

Alvast bedankt :Yes:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Nou heb ik eindelijk mijn stoute schoenen maar weer eens uit het stof gehaald.
Op die oude dingen naar de Bruna gerent en daar een paar stukken karton gekocht. 8)
Ik heb net een mal zitten maken van de linkerzijkant van de kofferbak.
Zaterdag ga ik een MDF plank aan barrels zagen om te kijken of ik het mooi passend kan krijgen via mijn malletje.

Zondag hoop ik dan de eerste resultaten op de meeting te laten zien :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
LEON4V6
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 apr 2004 14:50

Bericht door LEON4V6 »

Hoi ,voordat je gaat zagen , :oops:

Ik heb dan wel een LEON ,maar bij mij zit de navigatie computer in de vloer (in het reservewiel ,waar het gereedschap in zat MISSCHIEN een idee)

Vraag eens bij de SEAT dealer in ALKMAAR , die hebben ,wat jij wilt doen bij een LEON CUPRA-R gedaan
mp3-wisselaar - DVD-wisselaar (over de hele breedte van de kofferbak) en nog meer apperatuur.

Vraag naar Jeroen of Erik ,zeg maar dat je dat van Ruud hebt .

Suc 6 :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

@leon4v6

Het enige nadeel aan jou voorstel is dat de kofferbak van een leon geheel anders is dan die van een Toledo.
Ik heb idd overwogenom alles in het gat van het reservewiel te plaatsen.
Nadeel is dan alleen.......................waar laat ik het reservewiel.
Geoon in de achterbak is geen optie omdat ik regelmatig spullen vervoer zoals een kinderwagen.
Ik gok toch maar op mijn malletje en we zien morgen wel verder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
LEON4V6
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 apr 2004 14:50

Bericht door LEON4V6 »

Oke, was maar een idee :lol:

Zaag ze :D

(ik heb trouwens het reserve wiel er gewoon inliggen ,alleen het plastic waar het gereedschap inligt is erui , dus ik heb nu een wiel met een hol midden stuk ) de navigatie hangt nu aan de bodem ,zodat hij in het reservewiel valt (bodem is alleen dikker) en netjes afgewerkt natuurlijk met origineel spul :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo,

bij mijn Leon zit alles onder een dubbele bodem (circa 15 cm verhoogd) en daar zit van alles onder(pc-5400, mi-5000, mt-5010, wisselaar,kenwood hide-awaybox, kenwood dsp-unit en een playstation, jawel het past allemaal :D :D ), heb het gedeelte boven het reservewiel scharnierend gemaakt mocht ik een lekke band krijgen.
en in het reservewiel ligt een pioneer subwoofer.

mischien toch een idee Fantom, of past de kinderwagen dan niet meer :lol: :lol: , je ziet het wel a.s. zondag.

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Zo, Hierbij dan een plaatje van het eerste resultaat.
De plank is nog niet helemaal af want aan de kopse kant moet een een plankje komen.
Deze komt er pas in als ik weet hoe diep de rest (Wisselaar en DVD speler komen te zitten.
Ik heb de NAV computer verzonken gemaakt zodat hij niet kan worden beschadigd door spullen die in de kofferbak liggen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

ziet er netjes uit, maar alleen die tv-antenne moet je nog even veranderen :lol: :lol: :lol:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

topsport schreef:ziet er netjes uit, maar alleen die tv-antenne moet je nog even veranderen :lol: :lol: :lol:

Topsport
Zaterdag ga ik kijken of ik die Toledo van mij nog meer kan slopen om die antennes op de plaatsen te monteren die jij voorstelde. Zit alleen nog met het probleem dat de grootte van het gat waar de kabels achter de radio komen vrij beperkt is. :cry: Als dat niet werkt dan onderlangs en via de andere kant omhoog denk ik dan maar zo. We zien wel. 8)

Keep you posted.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo Fantom

het makkelijkste is om het dashboardkastje eruit te halen, dan kom je er het beste bij. :wink:
vanaf rechts heb je de meeste ruimte voor de bekabeling. :idea:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Zo vandaag weer lekker aan de knutsel geweest.
Ik heb vandaag een KDC-C715 wisselaar ingebouwd.
De Wisselaar zit nu op de plek waar de NAV computer zit (zat) (Zie foto boven)
De Nav computer is omhoog verplaatst en zit nu net onder de TMC module.
Nu heb ik ruimte tussen de NAV computer en de Wisselaar voor een DVD speler.

Verder heb ik de TV antenne's weggewerkt. Ik heb deze niet in de A-stijlen van de voorruit weggewerkt meer juist in de A-Stijlen bij de achterruit. Daar had ik ook genoeg ruimte om de antenne versterkers te plaatsen en ik hoefde niet alle antenne kabels weer om te leggen :lol: Gemak dient de mens zeg ik maar.

Goed dit was weer een deel van het project. Op naar het volgende DVD met 1 of twee schermpjes achter (Ligt er net aan of bruintje dat kan trekken :? )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Vorige week met het spul naar drenthe geweest.
Na een lange rit van 4 uur werden de kids het een beetje zat.
Dus ik dacht kom ik zet de tv even aan kijken of op nederland drie kindertijd al bezig is.

Ik moet zeggen dat ik blij verrast was door de kwaliteit van de ontvangst en het beeld. :Yes:
Rijdend ongeveer 90 Km/u (met sleurhut) over de provinciale weg was het beeld kraakhelder. Geen streepje of storing te zien. Geweldig. :!: :!: :!: :lol:

Ik wou dat ze die kwaliteit hier in zuid holland ook konden leveren. :(
Goed, goed ik weet wel komt door hoge gebouwen, bomen, etc, maar toch. Ik denk dat ik naar Drenthe verhuis :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Fantom schreef:Vorige week met het spul naar drenthe geweest.
Na een lange rit van 4 uur werden de kids het een beetje zat.
Dus ik dacht kom ik zet de tv even aan kijken of op nederland drie kindertijd al bezig is.

Ik moet zeggen dat ik blij verrast was door de kwaliteit van de ontvangst en het beeld. :Yes:
Rijdend ongeveer 90 Km/u (met sleurhut) over de provinciale weg was het beeld kraakhelder. Geen streepje of storing te zien. Geweldig. :!: :!: :!: :lol:

Ik wou dat ze die kwaliteit hier in zuid holland ook konden leveren. :(
Goed, goed ik weet wel komt door hoge gebouwen, bomen, etc, maar toch. Ik denk dat ik naar Drenthe verhuis :wink:
Lekker goedkoop, lagere huizenprijzen daar, en je kunt je TMC box te koop aanbieden :lol: Want files zijn daar niet, toch.... :?: :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Zo de DVD speler is binnen en er kan dus weer geknutseld worden aan de Toledo.
Ik moet zeggen dat het er mooi uit ziet. Ik ben alleen vaak nog wel erg voorzichtig met het (ver)bouwen van de auto aangezien het een lease auto is. Als het mijn eigendom zou zijn dan zou ik waarschijnlijk toch iets anders te werk zijn gegaan. Maar dat erzijde. Ik ben best tevreden met het resultaat. Het schermachter zit nog op een tijdelijke plaats. Ik wilde eerst kijken hoe de kwaliteit van het scherm is. Op zich voor het geld is het best goed. Het valt in ieder geval niet tegen. Nu wil ik er dus een tweede bij hebben en dan met beugels aan de hoofdsteunen vast of anders eens kijken of ik ergen goedkoop een paar hoofdsteunen op kan vissen en daar de schermpjes in bouwen.

DVD-Speler in de kb erbij
Afbeelding
KVC-1000 met DVD beeld
Afbeelding
Scherm achter met DVD beeld
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Fantom schreef: Nu wil ik er dus een tweede bij hebben en dan met beugels aan de hoofdsteunen vast of anders eens kijken of ik ergen goedkoop een paar hoofdsteunen op kan vissen en daar de schermpjes in bouwen.
:idea: dan zou ik als ik jouw was toch even op de sloop kijken, bij seat zijn ze vrij duur :!: ik heb alleen voor de hoofdsteunhoes van mijn oude leon €60 moeten betalen :!: :!:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

topsport schreef:alleen voor de hoofdsteunhoes van mijn oude leon €60 moeten betalen :!: :!:

Topsport
Is de Leon die ik gezien heb op de Navigatiedag dan weg????????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Fantom schreef:
topsport schreef:alleen voor de hoofdsteunhoes van mijn oude leon €60 moeten betalen :!: :!:

Topsport
Is de Leon die ik gezien heb op de Navigatiedag dan weg????????
nee, natuurlijk niet :wink: die heb ik nog steeds.de schaduwgrijze :!: doe ik voorlopig ook niet weg :wink:
met mijn oude leon bedoel ik die ik voor mijn huidige had, dat was een 1.6 signo zwart (Maar 100pk :cry: )

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Fantom schreef:Verder heb ik de TV antenne's weggewerkt. Ik heb deze niet in de A-stijlen van de voorruit weggewerkt meer juist in de A-Stijlen bij de achterruit. Daar had ik ook genoeg ruimte om de antenne versterkers te plaatsen en ik hoefde niet alle antenne kabels weer om te leggen :lol: Gemak dient de mens zeg ik maar.
Het was me al opgevallen dat het ontvangst van TV signalen in Drenthe goed is maar in Zwitserland weten ze ook hoe ze tv signalen moeten uitzenden. Ik had overal (hoog in de bergen of in het dal) een kraakhelder ontvangst van drie tv zenders. En het maakte niet uit hoe de auto was gepositioneerd. 8)

Daar kunnen ze hier in Nederland echt wel wat van leren. :!:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Denniskl
Normal Member
Normal Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 04 aug 2004 16:27

Niet te laag?

Bericht door Denniskl »

Hallo allemaal,

Ik zag daarnet een plaatje van een scherm tussen de 2 voorstoelen, op de grond.
Nou is mijn vraag: De mensen die er naar kijken, krijgen die niet last van hun nek ofzo?
Omdat hij toch redelijk laag zit.
Dit vraag ik, omdat ik ook eigenlijk een scherm achterin wil. :lol:
Maar ik wil ze niet in de hoofdsteunen.
[color=blue]kijk hier maar: [url=http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2170]Mijn Volvo S40 en wat er in zit[/url] [/color]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Re: Niet te laag?

Bericht door Fantom »

Denniskl schreef:Hallo allemaal,

Ik zag daarnet een plaatje van een scherm tussen de 2 voorstoelen, op de grond.
Nou is mijn vraag: De mensen die er naar kijken, krijgen die niet last van hun nek ofzo?
Ehhhh ja das erg lastig. :arrow: Het was ook maar voor heel even omdat ik nog geen houder had voor de monitor. :cry:
Inmiddels heb ik een beugel die aan de hoofdsteun zit gemonteerd waardoor het scherm tussen de voorstoelen inhangt. :Yes: Je kan dit soort beugels kopen bij de Mediamarkt. Als je naar de Navigatiemeeting komt dan kan je het resultaat zien in mijn auto.

Toch blijven monitoren in de hoofdsteunen het mooiste wat er is. Je kan ze mooi wergwerken dmv hoezen. Nadeel is dat inbouwen lastig is of kostbaar.

Ik kan helaas geen foto posten omdat mijn digitale camera gesneuveld is. :evil:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Denniskl
Normal Member
Normal Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 04 aug 2004 16:27

Bericht door Denniskl »

ja, dan is het lastig foto's maken...
Veel succes daarmee...
[color=blue]kijk hier maar: [url=http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2170]Mijn Volvo S40 en wat er in zit[/url] [/color]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • TomTom NR1 Inbouw MAZDA
    door Beckermanneke » 18 sep 2014 21:30 » in TomTom
    Reacties: 9
    Weergaves: 4632
  • Achteraf inbouw Navigatie Nissan Almera Tino 2004
    door Satmiep » 01 feb 2015 13:10 » in Nissan
    Reacties: 2
    Weergaves: 1598

Terug naar “V.A.G”