JVC KW-NX7000

Schrijf zelf een review over je navigatie apparaat of lees die van een ander.
Forumregels
Wil je een product review plaatsen, maar het apparaat staat al vermeld, en 'op slot' ?
Maak dan gerust een nieuw onderwerp aan, wij doen de rest.

TIP: Voor klachten over bedrijven, meld deze ook op consuwijzer.nl
Daar kunt u een link naar uw bericht op dit forum achterlaten voor verdere informatie.


Wordt of werd u naar aanleiding van uw bericht gecontacteerd ? Laat het ons weten.
falcon7
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 aug 2008 09:06

JVC KW-NX7000

Bericht door falcon7 »

Dit heb ik net gepost op Kieskeurig. Moest het even kwijt:

Ik heb het toestel ook, maar mijn Tomtom op mijn telefoon is echt stukken beter dan
de waardeloze oude kaarten en navigatie interface van JVC.
Standaard opties die Tomtom wel heeft en de JVC mist zijn:
- vermijd deel van route (niet alleen de eerste zoveel km, maar ook een bepaalde
weg bijv A12 of N102)
- inzoemen op deel overzicht van geplande route
- 3D overzicht afhankelijk van snelheid automatisch in en uitzoomen (op snelweg uitzoomen
en in woonwijk inzoomen)
- met de hand op de kaart een straat aanwijzen om via een extra punt te reizen is
echt hopeloos

Het gehele interface van het toestel is echt niet om aan te zien. Voorheen een RNS
510/Columbus (Skoda/SEAT/VW) gehad. Deze zag er echt verzorgt uit, maar JVC heeft
absoluut geen enkele moeite genomen om het interface gebruikersvriendelijk en verzorgt
er uit te laten zien.
De knoppen zijn echt onmogelijk gepositioneerd en niet als knoppen te herkennen.

Aansluiten van een iPod is echt belachelijk langzaam bij het zoeken van een nummer/artiest/album.

Als JVC nou een paar uurtjes de tijd had genomen om de meest voor de handliggende
features van TomTom te 'lenen' dan hadden ze al een stuk beter toestel.

Het lijkt erop dat de onwikkelaar van het toestel echt alleen de basis set van Windows
Automotive heeft gepakt er er het JVC logo in heeft gemikt.

Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand minimaal 1100 euro voor dit ding wil neertellen.

Ik gebruik het toestel een half jaar regelmatig en irriteer me er steeds weer aan.

Het enige bestaansrecht van dit toestel is het afneembaar FRONT, waardoor niemand
em zou willen jatten.

Nu heb ik nog een reeks van andere minpunten nog niet eens genoemd..
- Stem (1 irritante Bea stem, niet aan te passen)
- onlogische menu structuur
- in menu springt ie na zoveel seconden weer op het vorige scherm.. (niet uit te
zetten)
- afschuwelijke backgrounds/kleuren stijlen
- navigatiescherm (wegen etc) ziet er tov RNS of Tomtom niet uit.
- routes zijn vaak veel langer dan die van bijvoorbeeld Tomtom
-herberekenen van route door verkeersongeval werkt voor geen meter, geen andere route,
terwijl tomtom deze wel heeft
- kwaliteit van GPS ontvanger is zelfs slechter dan mijn HTC Diamond GPS.. Bij slecht
weer soms helemaal niets..
- Scherm kan niet afgenomen worden als je het contact van de auto al uitgezet hebt.
- irritante melding over veilig rijden kan niet verwijderd worden, alsof ik het na
300 keer lezen nog niet weet


Duurzaamheid: GPS ontvanger is al een keer kapot gegaan en vervangen.

Kortom, JVC heeft dit systeem volgens mij in een paar dagen in elkaar geflanst. Ze
zijn de enige met een 2DIN afneembaar FRONT.

Ik hoop dat ik iedereen die hem nog niet heeft aangeschaft heb kunnen waarschuwen.
Alle bovenstaande punten zijn software matig aan te passen in een firmware update,
dus als JVC dit leest, graag!!

Discussie over deze review kan hier : viewtopic.php?f=15&t=13085" onclick="window.open(this.href);return false;

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dms2992
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jun 2007 19:48

JVC KW-NX7000

Bericht door dms2992 »

Na diefstal van mijn MFD2-DVD hen ik voor zeker gekozen en heb een JVC laten plaatsen.
Ik rij er nu al weer 4 weken mee, 5000km.

Voor:
- de navi met touchscreen werkt goed, kan ook alles vinden op huisnummers
- Radio, USB, IPOD, DVD video werken perfect.
- afneembaar front
- met radio interface kan je nog via het stuur volume harder/zachter zetten. Ook kan je zenders of programma's wisselen.
- de navi maakt dezelfde route fouten als de MFD2, maar ook als de TOMTOM van een halfjaar oud.

Nadelen:
- inbouw delen zijn niet mooi, zilverpaneel van de passat, mat zwart pasframe en glans frame van de JVC (alles zeer lelijk, maar minder gevoelig voor diefstal denk ik)
- lichtsterkte 's avonds te fel, kan niet zachter worden gesteld.
- laadtijd USB, SD kaart bijna een minuut.
- één gebruiker mogelijk met bluetooth telefoon(waardeloos).
- als je een telefoonnummer zoekt in de contacten of intikt tijdens het rijden en de navigatie geeft een richtingscommando kan je weer opnieuw beginnen.
- GEEN INTERACTIE MEER MET DE BOARDCOMPUTER MFD
- steeds op OK drukken tijdens het weg rijden.
- ook niet vergeten het neembaar front te verwijderen voordat je de auto uitzet, anders weer contact aanzetten.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Ik mis nog dagelijks mijn MFD. Deze was ook vere van perfect, maar wel mooier geplaatst en mijn Premium carkit werkte ook eenvoudiger, tevens met meerdere telefoongebruikers.



Afbeelding alt+p


MVG

Discussie over deze review kan hier : viewtopic.php?f=15&t=13102" onclick="window.open(this.href);return false;

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1067
  • JVC KW-NX7000 kaart update
    door Nielsk » 24 mar 2015 12:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 1466

Terug naar “My Review”