Fiscon Kufatec Bluetooth Carkit

Schrijf zelf een review over je navigatie apparaat of lees die van een ander.
Forumregels
Wil je een product review plaatsen, maar het apparaat staat al vermeld, en 'op slot' ?
Maak dan gerust een nieuw onderwerp aan, wij doen de rest.

TIP: Voor klachten over bedrijven, meld deze ook op consuwijzer.nl
Daar kunt u een link naar uw bericht op dit forum achterlaten voor verdere informatie.


Wordt of werd u naar aanleiding van uw bericht gecontacteerd ? Laat het ons weten.
nomad
Normal Member
Normal Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27 jun 2006 15:20

Fiscon Kufatec Bluetooth Carkit

Bericht door nomad »

Afgelopen zaterdag zijn Higgy en ik bij Emiel van Ham (http://www.electronic4cars.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) op bezoek geweest. Erg leuk gesproken en tijdens het gesprek kwam het op carkits. Ik had een Bury CC9060, maar daar was ik absoluut niet tevreden over. Emiel had hier een hele mooie geintegreerde oplossing voor van Kufatec voor de RNS510/Columbus. Hieronder zal ik de carkit reviewen en mocht je vragen hebben, laat maar horen !

De installatie is kinderlijk eenvoudig: Men hale de RNS uit de auto, sluit de bijgeleverde kabel aan op de bestaande kabel, werkt vervolgens de interfacebox achter het dashboard weg en sluit de bijgeleverde microfoon aan op de nieuwe kabel. Vervolgens de nieuwe kabel achter in de RNS steken en klaar ! Voor de telefoonfunctie moet je wel even de codering aanpassen, maar ook daarvoor kun je prima bij Emiel terecht.

Vervolgens zie je op je maxidot display dit:

Afbeelding

Selecteer je dan Kufatec Fiscon, dan kun je door je telefoonboek bladeren, overzichten oproepen van gemiste gesprekken, beantwoorde en onbeantwoorde gesprekken.

Afbeelding

Ook heb je de keuze om Direct dial snelkoppelingen aan te maken met veel gebelde nummers.

Afbeelding Afbeelding

Een andere leuke optie is A2DP waarmee je via Bluetooth audio kunt streamen naar de carkit. Hiermee kun je dus muziek van je Ipod of PDA draadloos laten horen op je RNS510.

Afbeelding

In de Setup kun je zoals verwacht alle instellingen doen. Hier kun je alle volumes instellen alsmede de gevoeligheid regelen van de microfoon.

Afbeelding

De E-MFA add-on is wel de leukste van alle opties. Hiermee krijg je op je Maxidot display alle gegevens van je auto te zien: Je actuele snelheid, olie temperatuur, water temperatuur, toerental, resterende tankinhoud en je turbodruk in bar of psi.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook de versieinformatie ontbreekt niet. Hiermee zie je actuele softwarestand van de Fiscon. In het Setupmenu kun je ook aangeven of je wilt upgraden of niet. Dit gaat uiteraard ook gewoon via bluetooth.

Afbeelding

Afbeelding

In de volgende post ga ik in op de integratie met de RNS510/Columbus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomad
Normal Member
Normal Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27 jun 2006 15:20

Re: Fiscon Kufatec Bluetooth Carkit

Bericht door nomad »

Het allergrootste voordeel van deze carkit is natuurlijk de integratie met de RNS510/Columbus. Het geeft je de mogelijkheid om alle telefoonfuncties te bedienen via het touchscreen en mocht je de telefoonknoppen op het stuur hebben, dan kun je daarmee ook gesprekken aannemen of beeindigen

Afbeelding

Op het beginscherm zie je je netwerkoperator, de SOS knop om snel 112 te bellen en 6 voorkeuzeknoppen waar je mensen kunt plaatsen die je veel belt.

Afbeelding

Links onderin vind je de knop om het toetsenbordje op te roepen en snel een nummer in te toetsen.

Afbeelding

Daarnaast zit de Call-list waarmee je gevoerde gesprekken, ontvangen gesprekken en gemiste gesprekken kunt oproepen.

Afbeelding

Helemaal rechts onderaan vind je de knop om het telefoonboek op te roepen. Je contacten worden netjes weergegeven met per naam een nummer. Dat kan voor sommigen best een stuk scrollen zijn, want als je 1000 contacten met 3 nummers per contact dan duurt het even voor je door het lijstje heen bent.

Er zit ook een zoekfunctie in, maar die vind ik iets minder sterk. Hij vind de gezochte naam zonder problemen, maar als je dan de naam selecteert, kiest hij het eerste nummer wat bij die naam hoort. Dus als je iemand mobiel wilt bellen, dan kan het zijn dat het thuis nummer gebeld wordt.

Afbeelding

Afbeelding

Ook op de RNS laten de volumes zich zeer makkelijk instellen:

Afbeelding

Afbeelding

Als laatste nog 2 foto's van het Setup scherm van de RNS waar de telefoonoptie nu tussen staat.

Afbeelding

Afbeelding

En de integratie met de MDI waarbij je rechtsbovenin het bluetooth tekentje ziet als je A2DP gebruikt.

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomad
Normal Member
Normal Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27 jun 2006 15:20

Re: Fiscon Kufatec Bluetooth Carkit

Bericht door nomad »

Kwaliteit

Hier kan ik heel kort kort over zijn: Fantastisch ! Ik heb deze week 3 mensen aan de lijn gehad die zich afvroegen of ik thuis zat, terwijl ik op dat moment op de snelweg zat. Alleen het geluid van een verderop toeterende vrachtwagen was hoorbaar en dus bewijs dat ik niet thuis zat, maar in de auto.
Er zijn eigenlijk alleen maar positieve punten: De installatie is vreselijk simpel. Als je een beetje handig bent, heb je het er zo in zitten. De geluids en gesprekskwaliteit is super. De ondersteuning van Fiscon is mede door de gebruikte Parrot chipset gegarandeerd waardoor je niet plotseling een probleem hebt als je met de allernieuwste telefoon wilt bellen. Ik heb de carkit getest met een HTC Touch Pro2 en de iPhone 3GS. Beide toestellen werken probleemloos en synchroniseren hun telefoonboek zonder probleem. Bij de iPhone wordt het geluid zelfs heel even gedempt als er een sms of mailtje binnenkomt.

Als laatste wil ik uiteraard Emiel hartelijk danken voor het beschikbaar stellen van deze carkit en als je goed naar de foto's kijkt weet je hem te vinden !


Discussie over deze review kan hier : viewtopic.php?f=79&t=14129" onclick="window.open(this.href);return false;

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kufatec Fiscon
    door Golf86 » 04 jul 2016 21:26 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 362
  • rns 510 bluetooth
    door janvb » 28 jul 2014 10:08 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1209
  • bluetooth
    door freebird » 16 feb 2017 11:05 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 687
  • bluetooth avic 9210bt
    door renez » 11 okt 2015 11:45 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 572
  • Bluetooth blijft op off staan DNX7170DABS
    door Michel1983 » 19 jul 2018 12:28 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 376
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 655
  • Zenec NC 37110 koppelen met Bluetooth zendertje
    door pehvanderwal » 13 apr 2020 11:10 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 0
    Weergaves: 264

Terug naar “My Review”