KW NX7000

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik vraag mij af of op een betrekkelijk korte route als via de A15 en A16 van R'dam Zuid naar Capelle het systeem een alternatieve route wil of kan uitrekenen. De alternatieven bij een instelling "snelste route" zijn niet of nauwelijks voorhanden er vanuitgaande dat de route door R'dam Centrum absoluut geen reëel alternatief is. En het valt te billijken dat er consequent aangestuurd wordt op A15/A16 ondanks de daar aanwezige file
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Op zich heb je daar een punt.
Maar waar het om ging is of er "dynamische routing" mogelijk is met dit systeem. En als ik de gebruiksaanwijzing lees is dat wel degelijk mogelijk, zie de plaatjes.

Oftewel: staat bij RHertel die soms op OFF?
Check dat eens, en zet 'm dan op MANUAL. Automatic is niet handig, daar is al vaak over gediscussieerd.

Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

Zoals ik hiervoor al had geschreven werkt mijn TMC redelijk goed. Ik heb hem ook op manual staan. Hij vraagt dan ook altijd keurig of ik een andere route wil pakken. Alleen laat hij me dan wel soms een afrit pakken om vervolgens op het eind van deze afrit weer de snelweg op gestuurd te worden. Eigenlijk best ASO! Maar ben wel weer een paar kilometer verder zonder in de file te hebben gestaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bij RHertel ging dat niet goed.
Vandaar mijn vraag:
Oftewel: staat bij RHertel die soms op OFF?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
falcon7
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 aug 2008 09:06

Bericht door falcon7 »

TMC heb je weinig aan bij de NX7000, want omleidingen doet ie niet of nauwelijks aan. Ik heb mijn TomTom (7.9 PDA met laatste kaarten) ernaast hangen en die kan wel een alternatieve route berekenen. Ik gebruik echt zelden nog de JVC, vanwege het waardeloze navigatie deel (kwaliteit routes en irritante geouwehoer door Bea). Ook omdat mijn iPod 120GB rete traag is om muziek te selecteren is het ook veel te veel gedoe.

Het is inderdaad een nadeel dat ie niet gejat wordt als je braaf het 'frontje' eraf haalt. Waarschijnlijk jatten ze hem ook niet als het front er nog opzit, want wie zit er nou echt op te wachten.

Als JVC nog vrienden willen maken dan passen ze de firmware aan zodat:
- navigatie wel goed werkt (omleidingen, deel van route, TMC zender keuze, stem opties etc)
- iPod snelheid wel bruikbaar maken (hoe moeilijk kan het zijn....)
- interface voorzien van normale knoppen en een mooie layout ipv lelijke troep interface
- kaart updates!!
- etc etc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De enige goede toestellen van JVC, de KD-NX1 en de KD-NX901, komen beide rechtstreeks van Becker (resp Traffic Pro LS en Indianapolis. Voor de andere toestellen is er alleen voor de NX901 ooit een gedateerde update uitgekomen
Ik heb ook geen enkele fiducie dat er voor dit "geval" wel iets zal verschijnen of dat er aandacht zal worden besteed aan de software
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RHertel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2009 22:08

Bericht door RHertel »

Oftewel: staat bij RHertel die soms op OFF?
JW, ik had 'm niet op Off staan. Ik heb zowel Automatisch als Handmatig geprobeerd. Bij Automatisch bleef ik de file ingeloodsd worden en op Handmatig heb ik geen melding van een file zien verschijnen.

JW, Gerritje en Falcon7, dank voor jullie antwoorden. Ik zal nog eens proberen na te vragen bij JVC hoe het precies zit. Ook van dat kiezen van de te vermijden afstand, waarvan ik nog steeds de functie niet van inzie.

Hopelijk is er over twee jaar, als ik deze auto mag inleveren iets beters op de markt....

Robert.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

je hebt de naar MIJN mening beste nog niet gehad.........
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RHertel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2009 22:08

Bericht door RHertel »

je hebt de naar MIJN mening beste nog niet gehad.........
Je bedoelt vast de Kenwood DNX9240 die jij hebt :wink:
Maar die is zonder afneembaar front, en na twee diefstallen voelde ik me verplicht er een met afneembaar front te nemen. En dan is de keus helaas beperkt....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RHertel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2009 22:08

Bericht door RHertel »

Alleen had ik op mijn Kenwood ook flitscontroles en parkeerplaatsen weergave. Dat heb ik niet op de JVC
Gewoonmich, dat kan ik wel. Via Functions > Settings > Display kan ik de POI's kiezen waarvan ik de icoontjes op de map getoond wil hebben. Zo kan ik ook parkeerplaatsen tonen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

RHertel schreef:
Alleen had ik op mijn Kenwood ook flitscontroles en parkeerplaatsen weergave. Dat heb ik niet op de JVC
Gewoonmich, dat kan ik wel. Via Functions > Settings > Display kan ik de POI's kiezen waarvan ik de icoontjes op de map getoond wil hebben. Zo kan ik ook parkeerplaatsen tonen.
Ja dat ken ik. Alleen mijn Kenwood gaf ook via TMC aan welke grote parkeerplaatsen in de randstad vol waren.
Dat heb ik de JVC nog niet zien doen. Afgelopen week wel gezien dat hij politiecontrole posten aan gaf. Daar zal hij waarschijnlijk flitser mee bedoelen.

Weet jij trouwens hoe ik zelf POI kan laden? Bij de Kenwood kon ik zo alle flitspalen en traject controles er in zetten. Heb ooit eens iets gevonden op een duitse site maar dat werkte niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Via TMC ook de status van parkeerplaatsen aangeven is op experimetele basis (geweest?) in Amsterdam, via een enkele TMC zender. Er is ooit een verhaaltje over geweest, in de TMC hoek van dit forum.

Flitsers en politiecontroleposten zijn hetzelfde, als je het hebt over mobiele flitsers.
Vaste flitspalen is een ander verhaal, die staan op de kaart of moeten apart geladen worden. Of dat ook bij deze JVC kan weet ik niet.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RHertel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2009 22:08

Bericht door RHertel »

Gewoonmich, bedoel je deze duitse website?
http://www.motor-talk.de/forum/jvc-kw-n ... ml?page=32

Zo te zien zijn er toch een paar mensen waarbij het gelukt is POI's te uploaden.
Ik zal het van het weekend eens uitproberen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

RHertel: Deze site bedoelde ik niet. Ik bedoelde een site van PIO finder. Heb me daar toen aangemeldt en geprobeerd dit op mijn JVC te krijgen. Volgens mij hebben ze het op jou site ook over PIO finder. Kan daar zo snel even niks over vinden. Moet eens even rustig er voor gaan zitten als ik thuis ben.

Maar hou me eventjes op de hoogte als het je gelukt is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1067
  • JVC KW-NX7000 kaart update
    door Nielsk » 24 mar 2015 12:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 1466

Terug naar “JVC”