KW NX7000

tpmm
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2007 13:24

Bericht door tpmm »

Ik heb de KW NX7000 nu enkele weken, en ik ben er eigenlijk niet zo tevreden over helaas.

De namen van de straten worden niet altijd goed getoond, maar je ziet dan een vreemde tekstregel. Zeg maar net als HTML-codes.

Soms houdt de stem ineens op met praten, en dan moet je dus afgaan op de visuele instructies. Resultaat: Ik stond ineens in een Duitse stad, omdat ik de afslag miste. Heel onhandig! Of dat aan mijn apparaat ligt...? Gisteren begon het scherm ineens te knipperen. En het systeem is splinternieuw!

Het is vervelend dat je niets kunt instellen onder het rijden. Gisteren moest ik van de snelweg af om een nieuwe bestemming in te voeren. Je mag wel je radio instellen of door de kaart browsen, maar geen adres invoeren. Misschien moet ik hem ook maar eens laten hacken. Is dat de "handremkabel" van de unit op het chassis monteren? Bij de Amerikaanse uitvoering is het veel ingewikkelder. Ik heb op eBay zo'n hackhandleiding gekocht, en daar moet je er een switch tussen monteren.

Als ik het systeem wil houden, heet dat. Want vooralsnog verlang ik terug naar mijn JVC KD-NXR1 met wisselaar, hoe verouderd dit systeem in de ogen van sommigen ook mag zijn.

En die stem... Toch niet om aan te horen! Beatrix op een slechte dag, zal ik maar zeggen. Waar is die prachtige stem gebleven van de KD-NXR1? Een van de redenen waarom ik weer voor JVC ging, was vanwege die stem. :D

Ik heb het systeem al regelmatig vervloekt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nikagl
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 nov 2006 01:15

Bericht door nikagl »

De opmerking over de stem herken ik: vreselijk! Maar de rest heb ik zeker geen last van... Overigens heb ik hem hier in NL gewoon bij een dealer gekocht, ik weet niet waar die van jou vandaan komt?! Het lijkt er in ieder geval op dat er echt e.e.a. niet goed is, dus zeker de garantie op aanspreken!

Samengevat in mijn geval:

* Namen worden altijd goed afgebeeld
* Stem houdt nooit op met praten (soms tot vervelends toe!!)
* Scherm knippert niet
* Alles kan ingevoerd worden tijdens het rijden

Overigens ben ikzelf niet zo tevreden over het TMC systeem, maar ik heb meer het gevoel dat dit een algemeen "Windows Automotive" probleem is omdat dit ook met de Pioneer HD3BT het geval was die ik voorheen had, en inmiddels in handen is van inbrekers...

Groet,
Nika.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tpmm
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2007 13:24

Bericht door tpmm »

Bedankt voor je reactie, Nika!

Ik woon in Denemarken, maar heb mijn systeem in Engeland gekocht. Had ik dat maar niet gedaan!

Vandaag heeft het systeem het wel goed gedaan. Niet dat ik nu ineens zo blij met TTS ben... Kon je dat maar uitzetten... Ik heb een paar foto's met mijn mobiele telefoon gemaakt van die vreemde tekstregels. Ik zal ze binnenkort even plaatsen als ze duidelijk genoeg zijn.

Het zou kunnen dat er bij lange ritten teveel warmte ontstaat rondom het systeem en dat de bedrijfstemperatuur daarmee niet optimaal is. Geen idee... Het ging geheel mis na 5 uur rijden. Ik moet het even in de gaten houden. Straks moet ik de airco nog gaan omleiden. Haha!

Ik schreef KD-NXR1, maar het is vast KD-NX1R.

Overigens, hoe kan het dat je onder het rijden wel alles kunt instellen? Bij staat er Handrem in beeld. Die is dan ook niet aangesloten.

Fijn dat het bij jou verder allemaal wel functioneert.

Groetjes, Terry

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BelgianEvo
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 okt 2006 17:06

Bericht door BelgianEvo »

Ik ga donderdag ook een NX7000 laten plaatsen, maar aan de reacties hier te zien is dat geen goede beslissing?

Graag duidelijkheid hierover :)
http://www.belgianevo.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

ik zou het op zijn minst heroverwegen en dit forum bestuderen welk toestel op dit moment het meest geschikt is voor jou en je wensen
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rschobben
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2008 23:17

software 1.5.0

Bericht door rschobben »

Heb nadat de KW-NX7000 er twee weken geleden spontaan mee ophield satelieten te zien hem terug van de
reparateur.

Had eerst software 1.1.4.0 met kaart 0.9.8.0 maar zit nu op 1.1.5.0 met kaart 1.0.0.0.

Hoop dat er snel nieuwe software te downloaden is zodat te zien is of we apparaat nog een beetje kunnen
tweaken met extra software.

Wat ik echt mis in huidige software is de lengte van files in de RDS lijst, deze zijn gewoon niet zichtbaar terwijl de lengte wel wordt uitgesproken. Zou ook graag een eenvoudige "NAV MUTE" mogelijkheid hebben.
mvdenzen schreef:Even een paar kleine vragen over de NX7000

Wie weet waar ik kan vinden of ik de laatste firmware heb? Ik heb er nml inzitten:

Software: 1.1.42
Kaart: 0.9.8.1
Stem: 0.9.8.0

Wie weet wat een OE adapter om mijn stuurbediening te gebruiken kost?

Verder ben ik op het eerste gezicht tevreden met het apparaat. Genoeg mogelijkheden en de BT werkt zonder veel moeite. Wel een beetje rare stem die vrouw zeker als ze de straatnamen uitspreekt :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nikagl
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 nov 2006 01:15

Bericht door nikagl »

Er is inmiddels een software update:
http://www.victor.co.jp/english/car/sup ... index.html

Vandaag erop gezet, ben inderdaad benieuwd of TMC beter is (lengte files etc., zoals bovengenoemd).

Groet,

Nika.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laserq
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 mei 2007 13:03

Bericht door laserq »

en, word de lengte van de files nu wel weergegeven? echt belachelijk dat dit niet weergegeven wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nikagl
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 nov 2006 01:15

Bericht door nikagl »

Nee, de file-info zie je de lengte nog steeds niet, ook de lengte van een film kun je niet zien, de films zijn ook nog steeds gevoelig voor veel beweging (dan gaat de film stotteren, bv. bij een shot van bewegende blaadjes in bomen, of iets dergelijks) en ook TMC lijkt nog steeds niet beter te werken :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

laserq schreef:en, word de lengte van de files nu wel weergegeven? echt belachelijk dat dit niet weergegeven wordt.
Veel belangrijker dan dat is de "verwachte vertraging" die daardoor veroorzaakt wordt. Want met dát gegeven kan het systeem gaan bekijken of een alternatieve route zinvol is. Dynamische begeleiding heet dat, zit dat ook op dit systeem?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laserq
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 mei 2007 13:03

Bericht door laserq »

ja, dat zit er ook op, maar gebruik ik eigenlijk nooit. hij berekent dus wel alternatieve routes, dus de unit krijgt de informatie dus wel, maar wordt niet op het scherm getoond.

en ik zit nog steeds te wachten op een update van de stem, want dat is echt dramatisch...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nikagl
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 nov 2006 01:15

Bericht door nikagl »

Ik ben bang dat je aan "Beatrix" zult moeten wennen. Of een andere taal kiezen. Ik heb gesproken met JVC en ze verwachten geen update van de stem. Ook een update van de kaart zal pas ergens volgend jaar komen (bij mij in Nieuwegein worden een aantal wegen aangegeven die er al meer dan 6 jaar niet zijn!).

Groet,

Nika.

PS. Ondanks deze mankementen vind ik het nog steeds een fantastisch aparaat, zeker vergelijkbaar met de Pioneer HDxBT systemen die ik gehad heb en inmiddels al 2x uit mijn auto zijn gestolen...(en 3 mislukte inbraken).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laserq
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 mei 2007 13:03

Bericht door laserq »

ja ik was er ook al bang voor, heb een andere stem geprobeerd (de engelse) maar dan zit ik me weer te ergeren aan de uitspraak van straten en steden... :)

ben voor de rest ook wel tevreden met toestel, heb ook meerdere pioneers gehad (3x inbraak) en vooralsnog zit deze er al twee en een halve maand in :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvdenzen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2008 08:44

Bericht door mvdenzen »

IS er al iets bekend over een stuurwiel bediening?
Ik wil de stuurwiel bediening van mijn Rexton gebruiken maar weet niet of er al een module beschikbaar is.

NX7000 bevalt uitstekend. TMC werkt hier super en wat nog belangrijker is : Geen inbraken meer gehad :lol:
Terwijl bij de buurman al weer 2 keer zijn pioneer er uit is gestolen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Peer40
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jun 2008 18:30

helppp

Bericht door Peer40 »

Goedemiddag,

Ik heb eeb jvc nx 7000 gekocht en wil hem (als leek) graag zelf inbouwen
nou ben ik al een eind op weg maar weet alleen niet waar ik de speedpulse en de achteruitrij kabel op aan moet sluiten ik heb een hyundai tucson van okt 2007

alvast heel erg bedankt

Groeten Peer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Onder de stuurkolom bevindt zich de OBD stekker (Diagnoseaansluiting). De grijs/rode draad is de snelheidspuls
Bron: Petri
Achteruitrijsignaal zul je moeten opzoeken aan de hand van de kleur van de draad die naar de achteruitrijlichten gaat
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Peer40
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jun 2008 18:30

bedankt

Bericht door Peer40 »

@Gerritje

Bedankt ben er uitgekomen zo
alles werkt naar behoren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Peer40
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jun 2008 18:30

flitspalen

Bericht door Peer40 »

Weet iemand welk flitspalen bestand je moet of kunt downloaden voor dit model

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvdenzen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2008 08:44

Bericht door mvdenzen »

Ik heb problemen met de bluetooth.
Ik heb getracht de HTC van mijn vrouw op de JVC aan te sluiten.
Er wordt nu steeds om een wachtwoord gevraagd bij het pairen.
Welk wachtwoord is dit want geen van mijn wachtwoorden helpt.
Ook de standaard 1234 en 0000 werken niet.
Wie helpt.

Ik heb mijn eigen Nokia als test verwijderd maar die krijg ik nu ook niet meer gepaired. Hij vraagd steeds om een wachtwoord. :?: :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

waarschijnlijk heb je ergens in de instellingen zelf het BT wachtwoord gewijzigd?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvdenzen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2008 08:44

Bericht door mvdenzen »

Gentry schreef:waarschijnlijk heb je ergens in de instellingen zelf het BT wachtwoord gewijzigd?
En weet iemand waar ik in de NX7000 deze BT instellingen (wachtwoord) kan wijzigen.
Ik heb de hele manual doorgespit maar kan het nergens vinden :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als er een mogelijkheid is voor fabrieksinstellingen of een knopje voor een harde reset, zijn dat de aangewezen acties.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marjolein
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2009 22:54

Bericht door Marjolein »

Hi,

Gisteren is mijn RNS 510 uit mijn auto gejat (in de Toureq waar ik naast stond hebben ze hem wel laten zitten). Ik zit nu te denken aan de KW NX7000 vanwege het afneembare frontje. Ik ben een vrouw en heb altijd een tas bij me waar dat ding makkelijk in past (mijn vriend is natuurlijk wat minder happig op een afneembaar frontje).
Nu zag ik dat het wel echt wel even wennen is als je de RNS gewend bent, maar iedere keer je raam en navi vervangen heb ik ook niet zoveel zin in.

Nu komt mijn vraag: raden jullie de KW NX7000 aan of moet ik een andere navigatie aanschaffen?

Groet,
Marjolein

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Als je trouw het front eraf gaat halen is de JVC de beste oplossing. Maar niet iedereen is er erg tevreden over
Er zijn mooiere toestellen die meer kunnen en bijvoorbeeld een betere bluetooth hebben.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gentry schreef:Als je trouw het front eraf gaat halen is de JVC de beste oplossing. Maar niet iedereen is er erg tevreden over
Er zijn mooiere toestellen die meer kunnen en bijvoorbeeld een betere bluetooth hebben.
Welke heb je daarbij voor ogen die voldoen aan dat criterium van "minder diefstal gevoelig"?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1067
  • JVC KW-NX7000 kaart update
    door Nielsk » 24 mar 2015 12:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 1464

Terug naar “JVC”