KW NX7000

pat1311
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2008 16:22

KW NX7000

Bericht door pat1311 »

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw en op zoek naar een dubel din audio/navigatie systeem.
Na dit forum goed gelezen te hebben wilde ik gaan voor de kenwood dnx 8220Bt omdat dit mij een heel compleet toestel lijkt.

Maar nu ben ik op internet op de
JVC KW NX7000 gestuit.

Dit toestel schijnt een afneembaar scherm te hebben en dit lijkt me toch wel belangrijk aangezien ik midden in de stad woon en mijn vorige auto met jvc kdnx901, 3 weken geleden gestolen is bij me voor de deur.
Nou is mijn vraag of iemand iets meer weet over dit nieuwe toestel,of er een puls aangesloten moet worden en wanneer dit toestel leverbaar is.

Alvast bedankt

Pat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Geen enkel systeem is veilig voor het gilde, zolang het systemen betreft die in een 1 of 2 DIN opening passen. Het voordeel is dat je dashboard niet zo beschadigd wordt als het systeem wordt verwijderd.
Of het telkens meenemen van een los 7 inch touch panel in het meegeleverde hoesje zo'n succes is waag ik te betwijfelen. Wat wel vast staat is dat JVC een betrekkelijk kleine speler is op de nederlandse markt, er is haast niets over dit toestel te vinden in het nederlands, en ze hebben (nog) niet de reputatie van het verzorgen van actuele software. Sterker, je koopt iets en je hoort of ziet er nooit meer iets van.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pat1311
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2008 16:22

Bericht door pat1311 »

Tja,

Er is idd weinig te vinden over dit apparaat.

Kenwood lijkt betere aftersales te hebben,de navigatie update van de kd nx 901 was ook al stervensduur en een firmware update voor de bijna onmogelijke bediening van de musicserver op dit apparaat heb ik nooit ergens kunnen vinden.
Toch leek het me handig om af en toe het frontje mee t kunnen nemen als ik mijn vervoersmiddel in een ongure omgeving moet parkeren.

Toch maar voor de kenwood gaan dan?
Is de 8220Bt al leverbaar?

Iig bedankt voor de feedback!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
edbro
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jun 2008 17:36

Bericht door edbro »

Hallo,

Ik heb eventueel interesse in de KW-NX7000 en heb deze week contact gezocht met de JVC importeur.
Deze deelde mede dat de KW-NX7000 pas eind juli in de schappen ligt.

Ben dus op zoek naar een dubbel din navigatie voor mijn Touran bj. 2008.

Met vriendelijke groet,
Edbro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat dacht je van de enige echt goede oplossing: RNS510 en nog Plug & Play okk?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Gerritje schreef:Wat dacht je van de enige echt goede oplossing: RNS510 en nog Plug & Play okk?
Niet leverbaar vanwege software problemen toch?

Ik denk dat pat1311 op de goede weg zit en de Kenwood een prima alternatief is.
Up to date en de laatste 3 jaar elk jaar een update voor de kaartsoftware van Garmin.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
edbro
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jun 2008 17:36

Bericht door edbro »

Gerritje schreef:Wat dacht je van de enige echt goede oplossing: RNS510 en nog Plug & Play okk?
Beste Gerritje,

Zat ik zelf ook aan te denken Plug & Play is oke, maar de software.
Ik wil een apparaat, die navigatie, cd's of mp3 afspeelt en eventueel bluetooth aan boord heeft.

Groet,
Edbro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

en dvd's kan afspelen om door te koppelen naar bijvoorbeeld schermen voor achterin??
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

edbro schreef:Zat ik zelf ook aan te denken Plug & Play is oke, maar de software.
Ik wil een apparaat, die navigatie, cd's of mp3 afspeelt en eventueel bluetooth aan boord heeft.
Het enige dat de RNS510 niet heeft is ingebouwde BT, maar ook daar is net als bij de concurrentie een losse BT kit voor beschikbaar die exact op jouw Touran is toegesneden.
Een RNS510 is een echte navigatiecomputer met alles aan boord om navigatie tot een feest te maken.

De Kenwood met zijn Garmin doosje is en blijft een alternatief dat nimmer boven het niveau van een TomTom zal uitstijgen. In elke parkeergarage, hoge gebouwen, tunnels en onder een nat bladerdak de pijp aan Maarten geeft of dreigt te geven. Sommigen zijn terecht onder de indruk van het toestel maar er zijn anderen die de begeleidingsadviezen catastrofaal durven noemen. Door het ontbreken van snelheidssignaal en gyro kan het nimmer een volwaardig alternatief voor een echt navigatietoestel zijn maar een leuke oplossing waarbij de positiebepaling per definitie altijd achterloopt op de werkelijkheid.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Het klopt dat de navigatie werkt als een portable, maar wel een heel snelle...dus toch behoorlijk nauwkeurig, het grootste deel van navigatierijdend Nederland doet het op die manier, maar dan met losse zooi op het dash en weet dus niet beter.
En volgens mij zit er wel een gyro in het apparaaat, zou ik ff moeten checken.

Een RNS510 is best wel een mooi apparaat, wel prijzig, ennuh, wat nu als je na je VW een Ford Kuga koopt???
Dan zet je de Kenwood gewoon over...
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een RNS510 is best wel een mooi apparaat, wel prijzig, ennuh, wat nu als je na je VW een Ford Kuga koopt??? Dan zet je de Kenwood gewoon over...
Dan moet je toch wel heel erg wanhopig zijn :wink: Iemand schreef bij de introductie dat het "een auto voor kleine mannetjes met een minderwaardigheidscomplexje" zou zijn. Nou, daar ben je klaar mee als fabrikant!
En je laat dan de Kenwood gewoon zitten want een auto inleveren met alleen een 2 DIN opening draagt niet bij aan de inruilprijs. Overigens, als die Kenwood past, kun je de RNS510 ook wel overzettten.
En volgens mij zit er wel een gyro in het apparaaat, zou ik ff moeten checken.
Gyro of niet, er is geen aansluiting voor het snelheidssignaal en volgens de specificaties van het product geschiedt de plaatsbepaling uitsluitend op basis van GPS. En dat is, hoe snel ook, gewoon zorgelijk :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Gerritje schreef:Dan moet je toch wel heel erg wanhopig zijn :wink: Iemand schreef bij de introductie dat het "een auto voor kleine mannetjes met een minderwaardigheidscomplexje" zou zijn. Nou, daar ben je klaar mee als fabrikant!
En je laat dan de Kenwood gewoon zitten want een auto inleveren met alleen een 2 DIN opening draagt niet bij aan de inruilprijs. Overigens, als die Kenwood past, kun je de RNS510 ook wel overzettten.
Tja hoe wanhopig ben je als je al VW rijdt? :roll: :shock: :lol:
Ennuh, je zet gewoon je doordemickgedouwde originele radio weer terug in de 2 DIN opening.
Denk je dat een RNS510 gaat praten met een Ford dan?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Denk je dat een RNS510 gaat praten met een Ford dan?
Niets beter of slechter dan de Kenwood. Maar met een interface die je in beide gevallen nodig hebt, heeft de RNS510 de betere navigatiespec's vanwege de koppeling met puls en de gyro!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Gerritje schreef:Niets beter of slechter dan de Kenwood. Maar met een interface die je in beide gevallen nodig hebt, heeft de RNS510 de betere navigatiespec's vanwege de koppeling met puls en de gyro!
Maar wel met een heel goede bluetooth aan boord, een heel goed audiogedeelte en veeeeeeeeeel meer aansluitmogelijkheden!

En wil je nu die hele aardappel inslikken? :lol:
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Laten we maar weer eens aan het werk gaan amigo! :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

werken?
Bootjes kijken op de Kaag.. Hele dure....
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
edbro
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jun 2008 17:36

Bericht door edbro »

Beste........

Het hoeft allemaal niet zo geavanceerd van mij.
En de RNS510 is heel mooi maar wel erg duur, ik wil max. €1200,-- uitgeven.
Moet toch kunnen om voor dat geld vooral een betrouwbaar dubbel din navigatie
met bluetooth (al of niet geintegreerd) voor onze Touran te kopen.

Groet,
Edbro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dan zou ik je willen voorstellen naar de AVIC-F900BT van Pioneer te kijken
Een "echte" navigatie met puls en gyro!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
edbro
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jun 2008 17:36

Bericht door edbro »

Gerritje schreef:Dan zou ik je willen voorstellen naar de AVIC-F900BT van Pioneer te kijken
Een "echte" navigatie met puls en gyro!
Hallo Gerritje,

Je stelt voor om naar de Pioneer F900BT te gaan kijken, omdat een Kenwood geen puls en gyro heeft.
Is een Pioneer dus moeilijker in te bouwen dan een Kenwood of MFD2 b.v.?

Groet,
Edbro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nee,

In een Touran al helemaal niet, daar is zelfs een handleiding beschikbaar om de diverse signalen af te takken
Alternatief is dat je een CAN-bus adapter neemt waarin alle signalen al voorhanden zijn. Dan wordt het P&P
Pioneer heeft ook pasranden om de navi prachtig in te kunnen bouwen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
edbro
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jun 2008 17:36

Bericht door edbro »

Gerritje schreef:Nee,

In een Touran al helemaal niet, daar is zelfs een handleiding beschikbaar om de diverse signalen af te takken
Alternatief is dat je een CAN-bus adapter neemt waarin alle signalen al voorhanden zijn. Dan wordt het P&P
Pioneer heeft ook pasranden om de navi prachtig in te kunnen bouwen
Nou.. bedankt voor het meedenken. Ik ga kijken naar de F900-BT van Pioneer.

Groet,
Edbro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Dan zou ik je willen voorstellen naar de AVIC-F900BT van Pioneer te kijken
Een "echte" navigatie met puls en gyro!
Als ik dit http://forum.pocketnavigation.de/thread ... ost2059934 zo lees heb ik daar op dit moment wel zo m'n twijfels over. Het heeft er alle schijn van dat Pioneer een "onrijp produkt" op de markt gebracht had.
En dus moet er nog wat ontwikkelingswerk gedaan worden voordat 'ie echt aanbevelenswaardig is.
edbro schreef:Beste........

Het hoeft allemaal niet zo geavanceerd van mij.
En de RNS510 is heel mooi maar wel erg duur, ik wil max. €1200,-- uitgeven.
Moet toch kunnen om voor dat geld vooral een betrouwbaar dubbel din navigatie
met bluetooth (al of niet geintegreerd) voor onze Touran te kopen.

Groet,
Edbro
Met een RNS 510 doe je een zeer goede investering, vorige week las ik nog een laaiend enthousiast verslag in Autovisie over de RNS 510 in hun duurtest Passat. Beter dan dit is er op dit moment niet op de markt, daar ben ik van overtuigd.
Kijk daarom nog eens goed naar je budget en je prioriteiten. Een mooi setje wielen, ik zou het wel weten........

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En de RNS510 is heel mooi maar wel erg duur, ik wil max. €1200,-- uitgeven.
Dit criterium was voor mij bepalend voor de suggestie naar een AVIC-F900BT te kijken. Met een adaptertje en wat andere klein spul kom je dan rond de € 1200 uit. De probleempjes zouden kunnen worden gezein als een belangrijk argument hier nog even vanaf te zien.
Ik ben natuurlijk met je eens dat er geen redelijk alternatief is voor de kwaliteit van de RNS510, maar daar hangt een ander prijskaartje aan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
falcon7
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 aug 2008 09:06

Bericht door falcon7 »

Sinds eergisteren heb ik de NX7000 laten inbouwen en heb er de afgelopen twee dagen mee zitten spelen. Hiervoor had ik een RNS-510 (Skoda Columbus), die er pas geleden uitgejat is (met mij vele andere Skoda eigenaren....). Aangezien ik en de leasemaatschappij niet nog een keer dat wilde meemaken, bleef er niet veel keuze over dan deze JVC KW-NX7000.

Het is ten opzichte van de RNS 510 een veel minder mooi apparaat. De grafische interface ziet er gewoonweg goedkoop uit en de bediening laat veel te wensen over. Navigatie tov van de RNS is ook een stuk minder, de GPS heeft meer last van lag (achterlopen) en grafisch is het echt heel veel minder mooi.

Aangezien er geen harddisk in zat heb ik er een iPod op aan laten sluiten, maar de interface/gebruikersgemak hiervan is echt beroerd te noemen tov de bediening van de MP3 nummer op de RNS harddisk of SD kaart.

Ander nadeel van de JVC is dat het afneembaar frontje :? echt onvoorstelbaar groot is en niet echt gemakkelijk erop en eracf gaat. Je moet tegenwoordig wel, want ze jatten dubbel DIN systemen zonder afneembaar frontje in een paar minuten uit je auto.....

Gisteren tijdens het navigeren moest op de snelweg bij Nijkerk een afrit nemen niet helemaal nog niet af is. Dit is een fout van TeleAtlas, dus daar zullen anderen ook wel last van hebben.
Als het apparaat aan gaat moet je iedere keer de melding wegdrukken over dat je veilig moet rijden etc etc. Dit is echt heel irritant.


Kortom: ik ben er eigenlijk niet zo over te spreken, maar ik zal er nog wel even mee vooruit moeten...
Ik begrijp nu ook het prijsverschil van de RNS (2300,-) en die van de JVC (1200,-)...

Het enige waar deze JVC het van moet hebben is dat het de enige dubbel din is met afneembaar front.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hoewel het niet met zoveel woorden wordt gezegd kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat dit wederom een toestel is dat geen gebruik maakt van het snelheidssignaal en/of gyro. Een TomTom met groot scherm.
Dat zou een hele goede verklaring zijn voor het niet op tijd waarschuwen of achterlopen van de navigatie.
Aangezien er wel gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheden van EGNOS zou de navigatie erg nauwkeurig kunnen zijn mits de omstandigheden gunstig zijn. Het zou me niet verbazen als er een Garmin doosje in dit apparaat zit.

Nergens wordt er gesproken over de verkijgbaarheid van kaarten en het is me vooralsnog ook nog niet helemaal helder op wat voor medium de kaart wordt aangeleverd. Flashmemory is het enige dat JVC weet te uiten!

Vwb de diefstalgevoeligheid moet je absoluut bij VAG zijn. hun apparatuur, of je nu iets van 300 of van 3000 euro er in hebt zitten is inderdaad moeiteloos te verwijderen. Daar helpt ook het afnemen van een onhandelbaar front(je) niet tegen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1067
  • JVC KW-NX7000 kaart update
    door Nielsk » 24 mar 2015 12:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 1466

Terug naar “JVC”