KW NX7000

Marjolein
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2009 22:54

Bericht door Marjolein »

Het liefst zou ik weer een RNS 510 nemen. Staat namelijk erg mooi in mijn VW Golf en ik was er erg blij mee. Maar vandaag bij de dealer geweest en die krijgt nu iedere dag ongeveer 3 meldingen van gejatte navigaties binnen. En dat is slechts 1 dealer (wel in Amsterdam).

Dus tenzij ik aandelen in carclass heb is de RNS 510 toch niet de beste oplossing :(

Ik zag ook nog dat Pioneer een navi heeft met afneembaar frontje, maar die krijgt ook niet zulke hele goede retenties (als ik ze uberhaupt al kan vinden).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Het perfectie toestel daarvoor bestaat naar mijn mening nog niet.
Klapscherm met afneembaar front.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marjolein
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2009 22:54

Bericht door Marjolein »

Die van Pioneer is een klapscherm met afneembaar front (AVIC X3). Maar het lijkt net of die op meerdere plekken uit de verkoop is genomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Is ook niet zo'n denderend toestel.
Ik heb vorige week een Kenwood KVT-829dvd ingebouwd, die kun je met een VDO computer combineren of een Kenwood navigatiecomputer
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

Ik heb na diefstal uit mijn auto van een audi RNS-E, Pioneer F900BT en Kenwood 5220BT nu een JVC NX7000 in mijn wagen.

Idd minder mooi dan de originele navigatie, maar hij zit er al weer 3 maanden in. Dat is iets wat ik met die andere merken nooit heb gehaald. Sterker nog 4 weken was het langst met die andere merken. Over de werking en bediening ben ik ook erg tevreden. Sterker nog de JVC werkt beter en fijner dan de audi en pioneer. Alleen de Kenwood was beter dan de rest.

Dus als ik jou was zou ik voor de JVC gaan als je hem tenminste langer in je auto wilt houden. Ik heb bij een camping winkel een kluisje gekocht en deze in mkijn wagen gemonteerd. Zo kan ik hem toch in de auto laten als ik een keertje mijn radiofront niet mee kan slepen. Want groot en zwaar is het scherm wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roelofsee
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2009 08:50

kaartmateriaal

Bericht door roelofsee »

Hallo,

Weet iemand toevallig hoe het kaartmateriaal van JVC normaliter wordt geupdated?
Dus via DVD en welk soort type?
Misschien weet iemand ook de actualiteit van het kaartmateriaal. Want ik kan hierover niets vinden op internet.
Ik weet in het geval van de JVC NX7000 dat het om TeleAtlas materiaal gaat.
Wellicht dat er mogelijkheden om iets te omzeilen om toch te updaten?
Er staat zoveel op de nieuwsgroepen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvdenzen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2008 08:44

Bericht door mvdenzen »

Ik heb de NX7000 nu al bijna een half jaar in mijn auto en hij blijft daar ook zitten!!! :D
Dat is meteen het GROOTSTE voordeel van de JVC
Hiervoor had ik een pioneer en deze jvc is stukken beter.
Ik zou niet meer zonder kunnen en hij voldoet voor mijn als navigatiesysteem voor 95%
Er zullen altijd wel wat zaken blijven die verbeterd kunnen worden maar er is goed mee te werken.
Op kieskeuriog staan ook heel wat reviews.

Wat mij betreft een aanrader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: kaartmateriaal

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

roelofsee schreef:Wellicht dat er mogelijkheden om iets te omzeilen om toch te updaten?
Er staat zoveel op de nieuwsgroepen
.
Gezien de inhoud van het reglement is het verstandiger deze discussie niet hier te voeren. Het is en blijft illegaal.
Anderzijds zul je ook daar vrijwel niets tegenkomen want update is een woord dat bij JVC niet of althans nauwelijks in de vocabulaire voorkomt. Reken voorlopig maar dat er zelden of nooit een update zal komen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
coolgreentea
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2009 19:14

Bericht door coolgreentea »

http://www.jvc-victor.co.jp/english/car/

Volgens de handleiding gaat het systeem na een jaar roepen dat je op de site moet kijken voor updates van de kaarten. Er zit een 2 GB SD kaart achter een klepje met schroeven, waarop de kaarten staan, deze kun je waarschijnlijk dan zelf upgraden door in het andere SD slot een SD te duwen met de gedownloade updates.

Op die site staan al wel Unit updates voor de 5000 series, dus ik hoop dat ze maar snel een nieuwe versie gaan aanbieden die er wel uit ziet en beter te bedienen is....
[url=http://www.bestewaardebonnen.nl]..:: bestewaardebonnen ::..[/url]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik ben er (nog) niet van overtuigd dat die kaarten bij JVC te downloaden zullen zijn, zoals dat bijvoorbeeld bij TomTom gedaan wordt via TTHome.
Het zou zeer wel kunnen dat de SD-kaartjes gewoon verkocht worden. Dat gebeurt ook bij de nieuwe Navi's van de PSA groep.
Even afwachten, lijkt me. Of heb jij andere informatie?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Peer40
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jun 2008 18:30

Bericht door Peer40 »

coolgreentea schreef:http://www.jvc-victor.co.jp/english/car/

Er zit een 2 GB SD kaart achter een klepje met schroeven, waarop de kaarten staan, deze kun je waarschijnlijk dan zelf upgraden door in het andere SD slot een SD te duwen met de gedownloade updates.
Volgens mij zit er een hardeschijf in van een paar Gig waar de kaarten op staan
achter dat klepje met schroeven kun je alleen zelf een sd in stoppen voor bv update van poi,s enzo


Groeten Peer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ADutchGuy
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:40

Bericht door ADutchGuy »

Hallo,

Heeft iemand hier ervaring met bluetooth telefoon-koppeling naar dit apparaat? Ik heb hem nu een paar uur (m'n Pioneer F900BT is vorige week eruit gesloopt door nare mensen), en ben er nog niet echt happy mee. Wellicht dat er wat instellingen / weetjes zijn die mijn volgende problemen kunnen verhelpen?

1. Geluid (radio) valt direct weg wanneer er ook maar iets met de telefoon gebeurt:
Zodra je ook maar een telefoonnummer wilt opzoeken in de unit, wordt de audio source omgeschakeld naar de telefoon. Dit hoeft van mij pas op het moment dat ik ga bellen. Ook wordt er niet teruggeschakeld naar de vorige audiosource aan het eind van een gesprek. Is dit een standaard eigenschap van het product?

2. Zoeken in het telefoonboek lukt niet:
Ik heb redelijk wat namen in m'n telefoon staan, maar de enige manier om hier doorheen te bladeren lijkt op dit moment het pijltje omhoog en omlaag te zijn. Weet iemand of ik bijvoorbeel de letter 'M' kan aankiezen om direct naar 'Mark' te gaan? Zonder deze optie is het telefoonboek voor mij nutteloos, dan kan ik beter m'n toestel zelf uit m'n zak halen en daar het nummer in selecteren.

Verder is de user interface niet echt intuitief opgezet, ik durf van mezelf te zeggen dat ik redelijk handig ben met zulke 'gadgets' (het blijft speelgoed natuurlijk ;)) maar hier kan ik m'n weg nog niet echt in vinden.

Ik hoop dat er hier ervaringsdeskundigen zijn die me snel kunnen wijzen op eventuele hele domme fouten die ik gemaakt heb waardoor ik een hele tevreden gebruiker kan gaan worden :D

Alvast bedankt voor jullie reacties.

ADG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

ADutchGuy schreef:Hallo,

Heeft iemand hier ervaring met bluetooth telefoon-koppeling naar dit apparaat? Ik heb hem nu een paar uur (m'n Pioneer F900BT is vorige week eruit gesloopt door nare mensen), en ben er nog niet echt happy mee. Wellicht dat er wat instellingen / weetjes zijn die mijn volgende problemen kunnen verhelpen?

1. Geluid (radio) valt direct weg wanneer er ook maar iets met de telefoon gebeurt:
Zodra je ook maar een telefoonnummer wilt opzoeken in de unit, wordt de audio source omgeschakeld naar de telefoon. Dit hoeft van mij pas op het moment dat ik ga bellen. Ook wordt er niet teruggeschakeld naar de vorige audiosource aan het eind van een gesprek. Is dit een standaard eigenschap van het product?

2. Zoeken in het telefoonboek lukt niet:
Ik heb redelijk wat namen in m'n telefoon staan, maar de enige manier om hier doorheen te bladeren lijkt op dit moment het pijltje omhoog en omlaag te zijn. Weet iemand of ik bijvoorbeel de letter 'M' kan aankiezen om direct naar 'Mark' te gaan? Zonder deze optie is het telefoonboek voor mij nutteloos, dan kan ik beter m'n toestel zelf uit m'n zak halen en daar het nummer in selecteren.

Verder is de user interface niet echt intuitief opgezet, ik durf van mezelf te zeggen dat ik redelijk handig ben met zulke 'gadgets' (het blijft speelgoed natuurlijk ;)) maar hier kan ik m'n weg nog niet echt in vinden.

Ik hoop dat er hier ervaringsdeskundigen zijn die me snel kunnen wijzen op eventuele hele domme fouten die ik gemaakt heb waardoor ik een hele tevreden gebruiker kan gaan worden :D

Alvast bedankt voor jullie reacties.

ADG
Kan er wel wat over zeggen. Ik heb hem zelf ook. En idd echt heel gebruiksvriendelijk is hij niet. Zeker niet als je een pioneer en kenwood gewend bent. Maar dit is tot nu toe de enigste optie die wel in de auto blijft. Tenminste als je het front eraf haalt.

Punt 1) Ja dit is een standaard eigenschap! Fijn he! Wat ik voortaan doe, is gewoon met mijn telefoon naar nummers zoeken. (heb dus nog gewoon muziek tijdens het zoeken) Daarna via mijn telefoon op bellen drukken. Daarna schakelt hij op de carkit en naar het bellen schakelt hij gewoon weer terug naar muziek. Moet wel opmerken dat als je van af een usb aansluiting muziek speelt, hij dus wel eerst heel de hard disk na loopt. Dus dan duurt het wel een tijdje voordat de muziek begint. Dat was op de kenwood wel anders. Pioneer had hier ook last van bij mij!

Punt 2) Zie mijn antwoord bij vraag 1. Gebruik dus mijn telefoonboek op mijn navigatie niet meer! Heb er wel de namen in staan. Zodat als iemand mij belt ik wel kan zien wie mijn belt.

User interface is wel even wennen, maar dat is nog goed te doen.

Suc6 ermee

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ADutchGuy
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:40

Bericht door ADutchGuy »

Mich, bedankt voor je feedback, ook al is het niet helemaal wat ik gehoopt had ;)

Met name het telefoondeel lijkt niet uitontwikkeld te zijn, hoeveel test-ritten zouden er gemaakt zijn voor het op de markt is gezet?

Iets wat ik ook totaal niet begrijp is de versie van de stem: 0.9 ... dit betekent normaliter dat het product nog in beta staat is :shock:

Mocht ook dit apparaat weer uit m'n auto gestolen worden (ondanks het afneembare front) dan ga ik kijken naar de Eclipse AVN4429. Al was het alleen maar voor het kleinere frontje. Ik loop nu bijna met een extra laptop op zak...

ADG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

Er lijken wel meer zaken van de navigatie niet uitontwikkeld. Maar moet eerlijk bekennen dat hij het nog altijd beter doet als de pioneer F900 die ik heb gehad. Daar was helemaal niks uitontwikkeld.

Maar die Eclipse AVN4429 kende ik niet. Vindt het wel een mooi apparaat en tom tom software werkt altijd goed en duidelijk. Weet niet wat de kwaliteit is, maar dat was met de JVC ook een gok. Maar denk niet dat ze de JVC nog weg halen. Zonder front is het namelijk niet zo veel waard.

Misschien een tip voor je, koop bij een campingzaak een auto/caravan kluisje. Daar doe ik mijn front in als ik ergens geparkeerd sta en het niet handig is om met mijn front te gaan lopen..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ADutchGuy
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:40

Bericht door ADutchGuy »

Een kluis voor in de auto, goede tip...

Heb je zo'n ding aan een kabel, of een vastgeschroefd apparaat? Ben eigenlijk niet van plan om (te)veel prive-geld in m'n leaseauto te steken..

ADG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

Heb zo'n ding achter in mijn kofferbak. Deze zit met doorgaande verzonken bouten vast aan de bodem. Het is zo'n uitneembaar kluisje met slede. Koste geloof ik nog geen € 30,-. Echt heel erg stevig ziet het er nou ook weer niet uit maar het vertraagd zeker. Zeker als je weet dat, wanneer mijn auto is afgesloten hij vanuit binnen niet te openen is. Dus dief moet eerst door raampje klimmen. Navigatie stelen en dan nog eens op zoek naar het front. Dus moet dan bank plat gooien en in de kofferbak dat ding er proberen uit te slopen. Hoop dat hij daar geen zin meer in heeft!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RHertel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2009 22:08

Bericht door RHertel »

Hallo,

Ik heb nu een maand of drie een KW-NX7000 in m'n auto nadat achtereenvolgens mijn Pioneer AVIC-D3 en F900BT gestolen waren. Van de F900BT heb ik maar drie weken mogen genieten en ondanks de negatieve recensies op dit forum was ik er niet echt ontevreden mee, maar dat kwam misschien omdat ik 'm maar zo kort gehad heb....
Ik begin me helaas aan de KW-NX7000 meer en meer te ergeren :cry: :cry:

Wat de navigatie betreft; ik heb de instellingen zo staan dat op basis van de TCM informatie automatisch een nieuwe route gekozen zou moeten worden in geval van files, maar dat stomme ding blijft me gewoon de file in loodsen.... :evil: :evil: :evil:
Als ik 'm op "handmatig" zet zou ik een melding in het scherm moeten krijgen, maar ook dat gebeurt niet. Of komt die soms pas als je al in de file staat??? Ik zie wel op blz 47 van de handleiding dat je, als je weet dat er een file aankomt, je handmatig een te vermijden afstand kan opgeven, maar waar slaat dat op? Moet ik dan onderweg steeds de fileinfo raadplegen en dan handmatig opgeven dat ik om wil rijden? En die afstand die je op kan geven, wat wordt daarmee bedoeld? Als er ergens een file staat en ik geef op dat ik 15 km om wil rijden, gaat hij dan ook echt een omleiding van 15 km uitzoeken? Je wilt dan toch gewoon de kortst mogelijke alternatieve route???? :shock: :shock:
Ik heb sinds kort ook navigatie op mijn iPhone en ik denk dat ik dat ook maar ga gebruiken....

Verder heb ik een iPod van 120Gb erop aangesloten. Als ik uit de lijst van albums bijvoorbeeld een verzamelalbum met 30 nummers selecteer en ik luister naar nummer 1 en ik wil daarna een ander nummer van dat album horen, maar ik weet niet op welke positie die staat, moet ik dan echt weer helemaal terug naar de afspeellijsten, het album opnieuw opzoeken en selecteren en kan ik dan pas de nummers zien die erop staan?? Is er geen shortcut om van het album wat je aan het beluisteren bent alle nummers op te vragen?

Hopelijk doe ik in beide gevallen iets fout of zie ik iets over het hoofd en kan iemand me uitleggen hoe het wél werkt.

Positief is wel dat hij nog niet gestolen is.....

Robert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

RHertel schreef: ...Wat de navigatie betreft; ik heb de instellingen zo staan dat op basis van de TMC informatie automatisch een nieuwe route gekozen zou moeten worden in geval van files, maar dat stomme ding blijft me gewoon de file in loodsen.... :evil: :evil: :evil:
Als ik 'm op "handmatig" zet zou ik een melding in het scherm moeten krijgen, maar ook dat gebeurt niet. Of komt die soms pas als je al in de file staat??? Ik zie wel op blz 47 van de handleiding dat je, als je weet dat er een file aankomt, je handmatig een te vermijden afstand kan opgeven, maar waar slaat dat op? Moet ik dan onderweg steeds de fileinfo raadplegen en dan handmatig opgeven dat ik om wil rijden? En die afstand die je op kan geven, wat wordt daarmee bedoeld? Als er ergens een file staat en ik geef op dat ik 15 km om wil rijden, gaat hij dan ook echt een omleiding van 15 km uitzoeken? Je wilt dan toch gewoon de kortst mogelijke alternatieve route???? :shock: :shock:
....
Welke TMC zender had/heb je op dat moment op staan? Er is nogal wat verschil in juistheid en volledigheid van die informatie, zie onder andere de test http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=10032 die we destijds gedaan hebben, maar lees ook de andere verhalen daarover maar eens in het TMC gedeelte.

En op welke wegen en op welk moment gebeurde dat, in de ochtend- of avondspits?
Dan zijn alle wegen verstopt, en omleiden via secundaire wegen, die NIET voorzien zijn van TMC Codes, brengt je van de regen in de drup :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Positief is wel dat hij nog niet gestolen is.....
Gezien de stroom aan negatieve berichten over dit toestel, vraag ik mij af of je dit als positief moet zien :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

JW schreef:
RHertel schreef: ...Wat de navigatie betreft; ik heb de instellingen zo staan dat op basis van de TMC informatie automatisch een nieuwe route gekozen zou moeten worden in geval van files, maar dat stomme ding blijft me gewoon de file in loodsen.... :evil: :evil: :evil:
Als ik 'm op "handmatig" zet zou ik een melding in het scherm moeten krijgen, maar ook dat gebeurt niet. Of komt die soms pas als je al in de file staat??? Ik zie wel op blz 47 van de handleiding dat je, als je weet dat er een file aankomt, je handmatig een te vermijden afstand kan opgeven, maar waar slaat dat op? Moet ik dan onderweg steeds de fileinfo raadplegen en dan handmatig opgeven dat ik om wil rijden? En die afstand die je op kan geven, wat wordt daarmee bedoeld? Als er ergens een file staat en ik geef op dat ik 15 km om wil rijden, gaat hij dan ook echt een omleiding van 15 km uitzoeken? Je wilt dan toch gewoon de kortst mogelijke alternatieve route???? :shock: :shock:
....
Welke TMC zender had/heb je op dat moment op staan? Er is nogal wat verschil in juistheid en volledigheid van die informatie, zie onder andere de test http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=10032 die we destijds gedaan hebben, maar lees ook de andere verhalen daarover maar eens in het TMC gedeelte.

En op welke wegen en op welk moment gebeurde dat, in de ochtend- of avondspits?
Dan zijn alle wegen verstopt, en omleiden via secundaire wegen, die NIET voorzien zijn van TMC Codes, brengt je van de regen in de drup :oops:

Groet,
JW
Je kan helaas bij dit toestel niet zelf een TMC zender instellen. Hij doet dit automatisch.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

gewoonmich schreef: ...Je kan helaas bij dit toestel niet zelf een TMC zender instellen. Hij doet dit automatisch.
...maar ook dan blijft de vraag: welke TMC zender stond er op dat moment op? Ik neem aan dat je dat wel kunt zien of zichtbaar maken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

JW schreef:
gewoonmich schreef: ...Je kan helaas bij dit toestel niet zelf een TMC zender instellen. Hij doet dit automatisch.
...maar ook dan blijft de vraag: welke TMC zender stond er op dat moment op? Ik neem aan dat je dat wel kunt zien of zichtbaar maken.

Groet,
JW
Ook dat kan je helaas niet zien. Of er moet een speciale manier zijn omdat zichbaar te maken. Maar ik heb dit nog nooit in de handleiding gevonden en heb toch ook al heel wat met het apparaat zitten spelen. Maar ik moet zeggen dat mijn TMC wel goed werkt. Alleen had ik op mijn Kenwood ook flitscontroles en parkeerplaatsen weergave. Dat heb ik niet op de JVC.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RHertel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2009 22:08

Bericht door RHertel »

Welke TMC zender had/heb je op dat moment op staan? Er is nogal wat verschil in juistheid en volledigheid van die informatie, zie onder andere de test http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=10032 die we destijds gedaan hebben, maar lees ook de andere verhalen daarover maar eens in het TMC gedeelte.

En op welke wegen en op welk moment gebeurde dat, in de ochtend- of avondspits?
Dan zijn alle wegen verstopt, en omleiden via secundaire wegen, die NIET voorzien zijn van TMC Codes, brengt je van de regen in de drup
Ik denk dat ik BNR op had staan. Het was in de ochtendspits. Ik reeds zoals bijna elke dag van mijn huis in Rotterdam-Zuid naar mijn werk in Capelle ad IJssel. Ik ga normaal via de A15 naar de A16 over de Brienenoordbrug, maar toen ik de A15 op ging vond ik het al verdacht druk met verkeer wat Rotterdam-Zuid in kwam. Ik heb toen snel mijn bestemming ingegeven en gecontroleerd of de A16 bij de filemeldingen stond. Die stond er inderdaad bij en op de map was de A16 ook paars aangegeven. De fileinformatie was dus juist en compleet.
Ik ben toen weer de snelweg afgegaan. Niet omdat de NX7000 dat aangaf, maar omdat ik dacht dat dat slimmer zou zijn. Ik ben toen binnendoor, via Rotterdam Centrum naar Capelle gereden, maar de NX7000 bleef maar aangeven dat ik naar de A16 moest, ondanks dat daar een file van 10 km stond.

Volgens mij heeft TMC dus totaal geen invloed op de uitgestippelde route. Het enige wat ik zie is dat een file in de lijst met filemeldingen wordt getoond en dat het traject waar de file staat paars wordt weergegeven. Het om de file heen leiden werkt bij mij niet, zowel niet als hij op automatisch of handmatig staat.

Misschien werkt het wel zoals gedeeltelijk op blz. 44 van de manual staat.
1. Je geeft je bestemming op
2. Je controleert de verkeerslijst en kijk of er een file op je route staat
3. Als die er is dan geef je bij Route handmatig op hoeveel kilometer je om wilt rijden (1, 3, 5, 10 of 15 km)
4. De NX7000 berekent een nieuwe route voor je

Niks automatische herberekening op basis van TMC info dus. En als je een lange route hebt waar meerdere files op staan dan moet je dit na elke file herhalen????? :roll: :roll: :roll:

Gezien de stroom aan negatieve berichten over dit toestel, vraag ik mij af of je dit als positief moet zien
Ik denk dat ik het afneembare front voortaan maar laat zitten..... :wink

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als ik dit zo lees kent jouw systeem geen "dynamische routing" zoals andere systemen dat wel kennen.
In mijn systeem heb ik de mogelijkheid dat te activeren, en dan een keuze te maken uit "automatisch" of "handmatig". Bij dat laatste krijg ik dan een "voorstel" aangeboden door het systeem, waarbij dan aangegeven wordt wat de verwachte rijtijd wordt en de extra kilometers die er gereden gaan worden.
In de wetenschap dat het systeem dan ook via secundaire wegen zal re-routen, die meestal niet door TMC info afgedekt worden, moet dan de keuze door mij gemaakt worden. Tijdens de spits is dat dan meestal: gewoon aanschuiven :oops:

De concrete vraag is dus: kun jij in jouw systeem geen "dynamische routing" inzetten? Ik heb het manual niet (heb je een link daarnaar toe?), vandaar mijn vraag.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1067
  • JVC KW-NX7000 kaart update
    door Nielsk » 24 mar 2015 12:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 1466

Terug naar “JVC”