JVC KD - NX901 Version 2 update

Gebruikersavatar
jar
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2012 18:27

JVC KD - NX901 Version 2 update

Bericht door jar »

hallo allemaal.
2 dagen terug de update voor mijn jvc navigatie geupdated.
2 dvd's en 2,5 uur later stond de nieuwe data op de hdd van mijn systeem.
na het inleren kon ik weer een bestemming invoeren.
na de update van 189 euro dacht ik dat het systeem minder fouten zou maken,
niks is minder waar, sterker nog: na de update is er niks veranderd .
met hele kleine lettertjes staat op de dvd 2006.
ik voel me opgelicht.
als navteq dit op hun website hadden vermeld, had ik die dvdtjes toch nooit gekocht?
nadat ik navteq hierover een reactie stuurde, kreeg ik in een reactie te lezen dat jvc uitmaakt welke data er op de update komt en welke niet.
ik mag er toch vanuit gaan als ik een update koop in 2012, ik toch geen data dvdtje krijg uit 2005?
als ik me zou registreren bij navteq, wordt ik op de hoogte gehouden over nieuwe updates.
blijkbaar willen ze me gewoon nog een dvd verkopen met dezelfde data uit 2005.
toen ik hierop wilde reageren werd de mail niet geaccepteerd door de mailserver van hun .
ik raadt iedereen aan om niet dezelfde fout te maken als ik gedaan heb.
189 euro weggegooid en navteq/nepteq lacht z'n lol uit z'n broek.

ik hoop dat dit bericht geplaatst wordt zodat ik anderen kan behoeden voor de handelswijze van navteq.
vr gr jar :evil:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Ik heb het gehad met JVC

Bericht door wmp »

jar schreef:...als navteq op hun site hadden vermeld dat het om een kaart/map van 2005 ging...
als ik zo eens kijk op die site, dan staat daar toch echt als enige keuze de update voor 2006.
NAVTEQ Navigatie - Update uw NAVTEQ Kaarten.-184752.png
Die kan dan natuurlijk in 2005 gecompileerd/samengesteld zijn, maar 2006 is het enige jaar waaruit je kunt kiezen, niet 2007 2008 2009 2010 2011 of 2012

Als extra keuze staat 'Mijn jaar staat niet in de lijst'
Kies je voor die optie, dan krijg je het volgende scherm, wat aangeeft dat ze geen producten meer hebben voor dat systeem.
NAVTEQ - Kaarten voor uw navigatiesysteem-185343.png
Dus eigenlijk denk ik dat de fout toch meer bij jezelf ligt dan bij Navteq.
Kaart zou mijn inziens gezien zijn leeftijd wel voor een aanmerkelijk lager bedrag verkocht mogen worden, dat dan weer wel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: JVC KD - NX901 Version 2 update

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JVC is door de jaren heen een buitengewoon obetrouwbare partner gebleken
Vrijwel geen enkel toestel waarvoor nog updates worden uitgebracht en, zoals je zelf al meemaakte, de aangeboden updates zijn van een stuitende ouderdom

Uiteraard ben je zelf voor 99% debet aan deze miskoop want er staat bij de aangeboden update duidelijk dat deze van 2006 is dus klagen kun je hooguit voor eigen parochie

Natuurlijk weet men bij Navteq ook exact wat de uitgiftedatum van deze update is maar aangezien onkunde een voorwaarde schijnt te zijn om daar bij de customer service te mogen werken verbaast het me niets dat ze je zo proberen af te poeieren
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
jar
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2012 18:27

Re: Ik heb het gehad met JVC

Bericht door jar »

ok je hebt gelijk dat er 2006 staat.
dacht dat ze het over het systeem hadden.
maakt verder ook niet zoveel meer uit.
toch voel ik me besodemieterd .
in toekomst dus geen jvc meer kopen.
gr jar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: JVC KD - NX901 Version 2 update

Bericht door wmp »

Gerritje schreef:Natuurlijk weet men bij Navteq ook exact wat de uitgiftedatum van deze update is maar aangezien onkunde een voorwaarde schijnt te zijn om daar bij de customer service te mogen werken verbaast het me niets dat ze je zo proberen af te poeieren
nounou :evil:
Meeste op cd/dvd media leverende bedrijven hebben toch echt een bepaling dat wanneer cd/dvd uit verpakking genomen zijn, deze niet worden teruggenomen.
Om nu gelijk 'onkunde' en 'afpoeieren' en dergelijke neer te zetten, ziet er meer uit als een rand/bash richting Navteq dan een feit, en mag mijn inziens wel behoorlijk genuanceerder gebracht worden.
Zeker gezien bovenstaande posting met schermafbeeldingen en Jar's reactie daarop. :hand:



[offtopic]Één en ander een beetje opgeschoond om de discussie centraal te houden en double multi posting over hetzelfde door dezelfde te voorkomen.[/offtopic]
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: JVC KD - NX901 Version 2 update

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bel zelf eens een paar keer met het customer service center en vraag eens gerciht naar specifiacaties van het product of de dekking/actualiteit en schrijf dan gebaseerd op je ervaring je commentaar
Niemand kan/wil je daar iets over vertellen omdat men geen enkele productkennis heeft
Alles moet na veel aandringen op andere afdelingen worden gevraagd en vaak krijg je daarop een volkome fout of zelfs ronduit misleidende informatie
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: JVC KD - NX901 Version 2 update

Bericht door wmp »

Gerritje schreef:gerciht naar specifiacaties van het product of de dekking/actualiteit
Gericht, juist, denk dat daar de clou zit.
Ik denk dat een standaard klant prima terecht kan bij de customer service center, alleen dat jouw specifieke kennis ook specifieke vragen geeft in de richting van 'wanneer is de database compileerd' etc, wat wel een stuk dieper gaat dan algemeen.
Iets soortgelijks met eerste-lijns en tweede lijn support in de IT wereld.

Kijk, om een voorbeeld te geven, mijn garage ziet mij ook liever gaan dan komen, omdat ik precies weet welk onderdeel ik wel en welk onderdeel ik niet als origineel in mijn auto heb.
- De luchtvering heb ik liever niet origineel, waarom niet ? Omdat de 'namaak' zoveel beter is dan het origineel, dat zelfs de fabrikant voor de nieuwere versie's van mijn auto op de leverancier van de namaak is overgestapt (i.c. Dunlop en Continental rubber voor de balgen)
- Mijn raammechaniek heb ik liever namaak dan origineel. Waarom ? Omdat juist die originele dusdanig brak gemaakt zijn van dun ijzer om maar een paar gram te besparen op een auto van meer dan 2ton gewicht, dat de tandjes van het mechaniek na verloop van tijd afbreken, en de namaak lomp genoeg is om sterk genoeg te zijn. Dat namaak ook nog gelijk even 150 euro goedkoper is, is helemaal mooi meegenomen. Dat mijn auto met vier namaak mechanieken bijna 1 kilo zwaarder is dan toen die door het RDW gewogen werd, pfff.

Dergelijke discussie's ga ik echter niet met de service balie voeren (althans, niet meer), omdat die een beleid uit te voeren hebben en hun middelen 'beperkt' zijn.
- Ze mogen geen namaak installeren, alleen oem.
- Ze mogen geen tweedehands installeren, alleen nieuw.
- De kennis die ze achter de balie hebben, is maar een paar % van de werkvloer, en het merendeel % van wat ze in de computer vinden en aanvullingen daarop (als ze die al lezen) in de vorm van Technical Service Bulletins.
Iedere keer als ik kwam, moest er een monteur bijgeroepen worden omdat mijn vragen té specifiek waren.
En iedere keer leverde dat (bij mij in elk geval) frustratie op.

Maar mijn kennis over motorvoertuigen gaat verder dan de standaard automobilist.
Ik verdiep me in de auto die ik op dat moment rij, zoek dingen uit, kom meer-dan-beslagen te ijs, en dan kan ik toch niet de service balie van onkunde en afpoeieren beschuldigen. :oneens:
Tevens hoef ik maar van één model auto iets/veel te weten, zij van alle andere modellen ook.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: JVC KD - NX901 Version 2 update

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Duidelijk verhaal en je begrijpt mijn punt
Evenwel acht ik het noodzakelijk dat er ook een tweede-lijns advisering nodig is en juist daar stuit je op onwil of onbegrip
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mathy
Average Member
Average Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 jan 2007 17:36

Re: JVC KD - NX901 Version 2 update

Bericht door Mathy »

Nodig wel, maar aanwezig is die bij de meeste bedrijven al lang niet meer. De mensen die aan een helpdesk (voor particulieren) zitten, zijn vergelijkbaar met de meeste verkopers bij MM of de lokale bouwmarkt. Voor diepgaande kennis moet je bij de vakman zijn, die vanwege die vakkennis vaak wat duurder is. En da's dan precies de reden waarom we naar de MM of de bouwmarkt gaan i.p.v. naar de vakman.

Ik heb trouwens wel vaker gezegd dat de update van JVC voor dit apparaat van eind 2006 is. Met een beetje googlen had TS die ook wel kunnen vinden.

De upgrade is wel een echte upgrade, omdat de eerste firmware die in het apparaat zat grote fouten maakte. Zo werd je geregeld van de hoofdrijbaan van een snelweg gedirigeerd, om dan aan het eind van de parallelbaan weer op diezelfde hoofdrijbaan terecht te komen.

Mathy (die vanwege JVC's upgrade instelling al besloten heeft nooit meer iets van JVC te kopen. Tenzij ze alsnog met een kaartupdate komen die niet meer dan een half tot driekwart jaar oud is.)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Update van VW
    door adhoc » 16 jul 2017 13:03 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1988
  • update
    door willym » 07 apr 2017 19:17 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1424
  • garmin update
    door klinker » 26 mei 2014 20:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1430
  • Navi 20 update
    door on7on » 16 mei 2014 21:49 » in Mercedes
    Reacties: 3
    Weergaves: 968
  • Update F900BT
    door Olaf79 » 02 sep 2015 21:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1288
  • Update kaartmateriaal
    door Edpi » 20 aug 2015 09:49 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 1089
  • update kaart
    door Hansw1 » 16 aug 2017 21:56 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 1194

Terug naar “JVC”