Sony stapt uit de PNA markt...

Nieuwigheden en opmerkelijke GPS gerelateerde zaken
Forumregels
  • Berichten worden pas na goedkeuring door een moderator geplaatst, om verkeerde postings, spam en copyright schendingen te voorkomen.
    Dit kan even duren, waarvoor wij uw begrip vragen.
  • Quotes van nieuwsberichten zijn toegestaan, 1-op-1 overnemen van nieuwsberichten zijn niet toegestaan en zullen verwijderd of aangepast worden.
  • Nieuwsberichten die uitsluitend uit een link bestaan verwijderen we.
Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Sony stapt uit de PNA markt...

Berichtdoor JW » 18 Apr 2008 21:57

Op Pocketinfo kom ik een bericht tegen dat Sony besloten heeft in Europa te stoppen met z'n PNA's.
Het hele verhaal is te lezen in http://www.pocketinfo.nl/nieuws/navigat ... markt.html

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.




Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 18 Apr 2008 22:04

En een heleboel anderen zouden ook beter kunnen opkrassen :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 18 Apr 2008 22:14

Mee eens.
Sony doet het nog wel netjes, voor de gebruikers van de systemen is er vooralsnog support, en kaarten zijn er nog tot 2010. Tegen die tijd zijn er zoveel nieuwere systemen op de markt dat upgraden toch al niet meer loont.

Dat is heel wat beter dan veel andere leveranciers praktiseren: Hit and Run. Oftewel: dumpen en geen nazorg. Dus ook geen updates en zo :roll:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 Okt 2004 09:54
Locatie: ZH

Berichtdoor Gene » 18 Apr 2008 22:14

Je zal er maar net een gekocht hebben. Hieruit blijkt maar weer eens de waarheid in het gezegde "schoenmaker blijf bij je leest" .
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 18 Apr 2008 23:38

Misschien dat VDO Siemens ook maar op de kop moet gaan krabben om te bezien of men door moet gaan met de divisie PNA's. Gezien de commentaren op de laatste producten lijkt mij de ingeslagen weg een heilloze te zijn.

Het enige voordeel wat ik nog kan bedenken is dat je met een update van de 2050 voor minder dan 25% van de normale kosten een perfecte up to date database voor je 5200 hebt :wink:

Gun TomTom, Garmin en Mio/Navman/iGo de markt voor PNA's en laat die elkander kapot concurreren, dan kan de rest zijn onverdeelde aandacht besteden aan producten waar ze altijd goed in zijn geweest, vaste inbouw!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 18 Apr 2008 23:52

Met de PN2050 en 3000 is erg weinig mis, dat zijn gewoon prima systemen.

De PN 4000 is dat (nog) niet, dat blijkt wel uit de commentaren op dit forum.
Maar voor VDO is het wél een belangrijk produkt, waaraan veel werk verricht wordt.
Waarom? Omdat het de basis is voor de TSN uitvoering, een marktsegment dat VDO duidelijk wil bedienen. Met de 4000TSN en de 5200TSN.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 19 Apr 2008 00:05

Dat gezegd zijnde ligt er nog een hele weg open voor VDO om van de truck-versie van de 4000 wel iets fatsoenlijks te maken. En dan moet je niet op de markt komen met een product waarvan de essentiële eigenschappen waarmee je zoveel eer hent ingelegd bij eerdere apparaten, worden verzaakt. De TMC deugt voor geen meter en de bediening cq instellingen en weergaven waren bij de introductie en na de update, die voor vrijwel geen enkele normale gebruiker is uit te voeren, op een schandalige wijze beneden peil. Daar zou men zich diep voor moeten schamen en een terugroepactie moeten initiëren.
En dat men na zoveel commentaar, men leest toch mee, nog steeds niets heeft aangetrokken van de gefundeerde kritieken op de handleidingen betreffende zeer storende fouten, omissies en tenenkrommend taalgebruik, doet het ergste vrezen over de heersende bedrijfscultuur.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 19 Apr 2008 00:20

Waartoe een topic over Sony al niet toe kan leiden, of is het lijden :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.


  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “In het nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Onbekende zoekrobot en 0 gasten