Draaien van kaart My way edition 1.0 europa 2009/2010 harman

Alles met betrekking tot Citroën navigatie
Uscita
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2009 20:08

Draaien van kaart My way edition 1.0 europa 2009/2010 harman

Bericht door Uscita »

Is het mogelijk om bij de My way navigatie in mijn (Nieuwe) C4 altijd zo het beeld te hebben dat je, net als bij Tomtom, met de pijl omhoog rijd.
De meegeleverde handleiding is erg beperkt voor mijn gevoel.
Ook heb ik op een of andere manier nog niet door hoe ik mijn thuis adres op de juiste plaats kan invoeren.
Weet hier ook iemand raad mee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Op bladzij 2 van hst 03 Navigatie staat rechtsonderaan:
Met de draaiknop kan worden in-en uitgezoomd op de kaart.
Met het snelkeuzemenu van KAART VOLLEDIG SCHERM is het mogelijk de kaart te verplaatsen of de richting te kiezen. Druk op de draaiknop en selecteeer vervolgens KAARTINSTELLINGEN of ZOOMEN/BLADERTEN en bevestig.
Lukt het daarmee niet om je rijrichting te kiezen?

In hst 10 blz 2 zie je de menustruktuur van de MyWAY, met daarin links BESTEMMING INVOEREN en daaronderaan navigatie "THUIS".
Lukt het niet om in die boom dat punt te kiezen, nádat je je thuisadres als bestemming opgeslagen hebt?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NUETSTRA
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2009 11:29

MyWay navigatie

Bericht door NUETSTRA »

Beste JW,
Sinds kort heb ik een Citroen C4, met MyWay navigatie. Ook mij lukt het niet het "thuisadres" in te stellen?!
Op het display zijn veel toepassingen helder verlicht, maar juist het "thuisadres"NIET! Ik kan er dus niet bijkomen om het te activeren.
Kunt je mij helpen?[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hoewel ik dit systeem niet ken is het in het algemeen zo dat je eerst een adres moet ingeven en dit specifiek als thuisadres moet opslaan. Bij veel toestellen is dit inderdaad niet altijd even helder
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bij de MyWay moet je eerst je thuisadres ingeven en in het adresboek opslaan.
Dán het daar "ophalen", en vervolgens kun je het als thuisadres "markeren".
Dat alles niet via het Navigatiemenu doen, maar via het Adresboek.

Overigens, het is verstandig je thuisadres niet te specifiek in te geven, maar meer algemeen, op een kruising in de buurt. Dan weet je de weg naar huis vermoedelijk wel :wink:
Reden: als je auto ooit gejat wordt maak je het de dieven wel errug gemakkelijk om even bij jou thuis te gaan kijken. En de sleutels hebben ze dan wellicht al :twisted:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PsYfen
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2009 11:21

Re: MyWay navigatie

Bericht door PsYfen »

NUETSTRA schreef:Beste JW,
Sinds kort heb ik een Citroen C4, met MyWay navigatie. Ook mij lukt het niet het "thuisadres" in te stellen?!
Op het display zijn veel toepassingen helder verlicht, maar juist het "thuisadres"NIET! Ik kan er dus niet bijkomen om het te activeren.
Kunt je mij helpen?[/b]
Dit is als ik me niet vergis dezelfde als de Connect NAV van Peugeot? Heb er zelf ook even op moeten zoeken maar uiteindelijk toch gevonden!

Eerst moet je je thuis adres gewoon in je adresboek opslagen zoals je je andere adressen opvraagt, dan, vanuit het hoofdmenu

duw je op de nav-knop
ga naar navigation menu
klik op destination input
vervolgens kies je "choose from address book"
dan "address book menu" bovenaan aanduiden
"search (complete address book)" ingaan
zoek nu naar je thuis adres dat je ervoor al eens ingevoerd had en klik hierop
bovenaan het lijstje heb je dan "edit entry"
om dan in het volgende schermpje eindelijk als voorlaatste optie "set as home address" te verkrijgen!


Ik heb mijn taal-settings dus wel in't Engels gezet..maar de structuur ziet er in het NL natuurlijk het zelfde uit :)

Deze optie steekt veel te ver weg in de menu's naar mijn zin!! Ook om te activeren als je instapt moet je eerst een hele resum menu's passeren voor je eindelijk kan vertrekken, dit was in m'n vorige leasingwagen met ingebouwde GPS (een Opel Astra) veel gemakkelijker..stond een knopje met het symbooltje van een huisje op het dashboard.. klik en weg..!

Waarom ze dit trouwens niet gewoon simpelweg in de manual hebben gezet begrijp ik ook niet. Maar heb al gemerkt dat er veel foutjes instaan zoals:
Flitspalen zijn mogelijk als extra optie, maar deze blijken zelfs nog niet uit te zijn, en in de garage's of Peugeot support zelf weet me er ook niet veel van te vertellen
In de manual staat ook aangeduid dat er een USB-connector onder de armleuning zit, want ookal niet het geval blijkt te zijn!
En ook staat er in de manual dat er de mogelijkheid is om MP3's vanaf het SD-kaartje te kunnen afspelen.. wat dus ookal niet werkt!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Er zijn nu twee systemen bij Citroën, de Myway en de NaviDrive. Die komen overeen met de Peugeot systemen WIP NAV en WIP COM

Bij de goedkoopste van die systemen , dus bij de MyWay en de WIP NAV zitten geen USB aansluitingen, zie http://citrotemp.cricou.net/myway/10412228496523255.pdf
In het instruktieboekje van die systemen wordt daar ook niet over gesproken.
Er is wel een tulp/jack-aansluiting voor een externe speler/iPod.

Voor het afspelen van MP3's via de SD kaart is een SW-Update nodig die later dit jaar uitgebracht wordt.
Overigens, die kunnen ook dán niet bij de kaart data op de SD gezet worden :idea:

De "zones à risques", de flitspalen dus, komen later beschikbaar, zie de PDF.

Als je eenmaal je thuisadres ingesteld hebt moet je inderdaad door een paar menustapjes om dat te kunnen activeren. Dat is ook het geval bij mijn huidige VDO systeem, eenmaal daaraan gewend is dat een fluitje :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PsYfen
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2009 11:21

Bericht door PsYfen »

Mjah, inderdaad, hier wordt in het boekje van Citroën niet gesproken van een USB aansluiting, maar in dat van Peugeot weldegelijk wel, evenals de dealer had dit lang geleden ook vermeld tegen mij toen ik eens ging kijken naar welke wagen ik zou bestellen (hij had dit waarschijnlijk ook enkel uit het boekje gelezen dan), dus dat was een kleine teleurstelling wanneer ik m'n armleuning ophief en hier geen mega-usb-stick kon insteken :)

Enig idee wanneer die SW-update en de risk-zones er zouden doorkomen? Ik had begrepen van Peugeot-support die ik even geleden aan de lijn had, dat ze plots in Frankrijk zouden beslist hebben dat dit niet meer doorging omdat dat (??) tegen hun ethiek zou ingaan (??)
En over een firmware update wisten ze nog minder af..na veel zoeken online is het me spijtig genoeg nog altijd niet duidelijk wat en wanneer (en of) dit zou gebeuren, maar hoop snel in ieder geval want mis deze 2 functies wel :(
Zeker omdat er qua "programmatie" echt niet veel aan is zou het een gemiste kans zijn om dit niet te activeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PsYfen
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2009 11:21

Re: Draaien van kaart My way edition 1.0 europa 2009/2010 harman

Bericht door PsYfen »

Uscita schreef:Is het mogelijk om bij de My way navigatie in mijn (Nieuwe) C4 altijd zo het beeld te hebben dat je, net als bij Tomtom, met de pijl omhoog rijd.
Om op de topicstarter zijn antwoord eigenlijk nog te antwoorden :)
Vermits die My Way en WIP NAV blijkbaar dezelfde zijn gaat dit zo:
Stel je bestemmingsadres in, het moment dat je dan de kaart te zien krijg duw je op de knop en krijg je rechts een menu'tje te zien, in dat menutje moet je de onderste functie hebben als ik me niet vergis (iets à la "kaartinstellingen")
Waar je dan kan kiezen tussen 2D (noord boven of rijrichting volgen) en "3D" (niet echt 3D, maar eerder 2D-birdview)

Enkel en alleen daar en dan is het dus mogelijk om je kaart-zicht aan te passen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Wanneer die "zones à risques" er komen op deze nieuwe systemen weet ik ook nog niet. Ik volg enige franse fora, en ook daar is men nog in het ongewisse. Maar tot nu toe heb ik daar niks gelezen over het afblazen daarvan, er is ook zeker geen wet die dit zou verbieden zoals dat wél het geval is in CH en D.

Ik heb het boekje van de WIP NAV even gekeken, maar daarin ben ik geen verhaal over USB aansluiting tegengekomen. Er staat wél een opmerking dienaangaande in het algemene Citroën instruktieboekje, maar daar dan ook een noot in in de geest van "afhankelijk van de uitvoering". En dat klopt, MyWay heeft die niet, de NaviDrive wél.

Een SW update voor het systeem zou in het najaar komen, dán wordt het mogelijk om MP3's af te spelen via een SD kaart.
Voor wat het waard is, immers er is maar één SD slot, dus hoe wil je dan navigeren? Dan is de tulp/jack-aansluiting interessanter, lijkt mij.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PsYfen
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2009 11:21

Bericht door PsYfen »

Welke Franse fora zijn dit dan mss als ik mag weten? Kan ik er ook een oogje op houden :)
Ivm de usb connector, staat niet rechtstreeks in het boekje van de WIP NAV, maar in het algemene van de Peugeot 407. Had er toch nergens iets zien bijstaan van "uitvoeringsafhankelijk" vandaar m'n verbazing.

Ivm de MP3's op de SD klopt het inderdaad dat je dan niet meer kan navigeren, maar de echte navigatie naar onbekende plaatsen heb ik de laatste tijd niet zo ongelooflijk veel meer nodig, enkel de "zones à risques" zouden dan inderdaad weer gemist worden.. En heb nu m'n Ipod aan de aux-aansluiting aangesloten, maar de enigste plaats waar'k deze dan kan leggen is in het afvalbakje als ik dit uitklap vooraan (en dat rammelt dan verschrikkelijk als je aan het rijden bent), en de bediening is gewoon ook iets handiger als je het gewoon op de radio (en via de stuurbediening) kan doen ipv telkens te grijpen naar die mp3speler om dan afgeleid naar het schermpje te staren..

Bedankt voor je info al in ieder geval! Ik kom hier al veel beter uit dan de officiële Peugeot-support die ik tot nu toe al via mail/telefoon en rechtstreeks bij de dealer gekregen heb!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Tuurlijk mag je dat weten :wink:
Ik volg in Frankrijk:
http://www.gpspassion.com/forumsen/topi ... _ID=119304
http://www.forum-peugeot.com/Forum/foru ... 3460_7.htm , waar in een posting ook een "vendeur" aangehaald wordt die beweert dat er geen "flitspalen" op dit systeem komen. Maar daarbij gelijktijdig probeert een ander systeem te verkopen :oops:
http://www.planete-citroen.com/forum/fo ... .php?f=227

Als jij ergens wat ontdekt, ook nieuwe info, hou ik me zeer aanbevolen :wink:

Overigens, volgens info op een F-forum kun je de kaartrichting instellen door eerst naar het volledige kaartscherm te gaan, en vervolgens met de centrale knop de richting te veranderen.
Werkt dat?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PsYfen
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2009 11:21

Bericht door PsYfen »

JW schreef:Overigens, volgens info op een F-forum kun je de kaartrichting instellen door eerst naar het volledige kaartscherm te gaan, en vervolgens met de centrale knop de richting te veranderen.
Werkt dat?

Groet,
JW
Thanks for the info..die "vendeur" is inderdaad net iets te opvallend dan een echte vendeur aan het spelen :)

Als je naar het volledige kaartscherm gaat & je draait dan aan de centrale knop verander je enkel de hoogte waarop je de kaart ziet (50m - 100m - 150m - 200m -...hoogte)
Als je er op duwt krijg je rechts een menu'tje te zien om verder naar het navigatie menu te gaan als ik me niet vergis.

De enigste optie om van het "noorden vanboven" zicht af te geraken welke ik tot nu toe ontdekt heb is zoals gezegd tijdens het moment dat er een route uitgestippeld op je schermpje staat..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PsYfen
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2009 11:21

Bericht door PsYfen »

Iemand ondertussen al meer informatie over de releasedatum van die risicozone's?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

Zie mijn reactie in het andere topic.....
viewtopic.php?t=13819

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Aanschaf sd kaart europa
    door Pegebe » 26 mei 2014 21:23 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 3130
  • sd kaart rns 310 west europa kwijt
    door sharan » 03 mei 2015 14:06 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1077
  • Hoe moet dat? er een wat nieuwere kaart van Europa op te krijgen
    door kaes » 05 jan 2016 16:34 » in Mercedes
    Reacties: 3
    Weergaves: 1096
  • Noorden draaien
    door Gedaan » 22 feb 2019 17:59 » in Citroën
    Reacties: 1
    Weergaves: 538
  • tomtom one 3rd Edition nieuwste beneluxkaart
    door peterwi » 04 sep 2016 12:20 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 673
  • Nieuw navigatie/multimedia systeem voor Audi A3 2.0 TDI (2009)
    door Guul » 03 feb 2016 13:19 » in Aankoop advies
    Reacties: 0
    Weergaves: 559
  • Zenec 2010 hulp gezocht
    door Geijsel » 22 jan 2018 14:41 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 0
    Weergaves: 500

Terug naar “Citroën”