Peugeot 407 sw met VDO MS 5000 (?) europa

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
Danny Francken
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jul 2007 16:27

Peugeot 407 sw met VDO MS 5000 (?) europa

Bericht door Danny Francken »

Ik heb toen ik deze Peugeot kocht ( vorig jaar ) van de aanbieding gebruik gemaakt en de VDO laten inbouwen. Er zaten alle kaarten van europa bij.... En die waren volgens de verkoper direct gebruiksklaar... En voor NL is dat ook zo..
Maar na een tripje naar Duitsland werd al snel duidelijk dat dat niet zo was voor de andere cd"s.... Ik moet iets met dat C-IQ doen... Code gekregen voor 2 dagen " proef"...

Maar nu ga ik naar Frankrijk op vakantie en wil eigenlijk de VDO weer gaan gebruiken.. ( ik heb ook een TomTom Europa )

Ik heb dus de CD maar hoe kom ik aan de codes om hem ook aan de praat te krijgen ? Ik lees iets over een supercode ? Of kan het ook op een andere wijze ?

Alvast dank voor jullie hulp !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

Je hebt maar 1 mogelijkheid om (legaal) in Frankrijk te navigeren. Je moet een Supercode landen cd hebben waar Frankrijk op staat en de Supercode voor je navigatie systeem. Die cd kun je bij VDO bestellen klik of vanaf 10 juli weer bij www.navco.nl . Afhankelijk van de tijd die nog resteert voor de benelux vrijschakeling zou je ook kunnen overwegen om meteen heel Europa aan te schaffen (kost € 100.- meer dan een landen cd maar je hebt wel meteen heel europa).
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Danny Francken
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jul 2007 16:27

Bericht door Danny Francken »

Dank voor je snelle reply.... Het is toch eigenlijk van de zotte dat je zo'n systeem koopt en er dan geen gebruik van kan maken zonder extra investering...

Ik was eigenlijk niet van plan om er geld aan te spenderen, want mijn TomTom kan het natuurlijk ook...

Maar ik vindt het storend dat ik een ( duur ) systeem heb, en dan mijn monitor thuis moet laten en weer een tomtom tegen het raam moet plakken...

Hebben andere peugeot rijders dit probleem dan niet ? Volgens de verkoper toendertijd zijn er heel wat systemen verkocht....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Eerder schreef je:
Ik heb toen ik deze Peugeot kocht ( vorig jaar ) van de aanbieding gebruik gemaakt en de VDO laten inbouwen. Er zaten alle kaarten van europa bij.... En die waren volgens de verkoper direct gebruiksklaar
Ik zou dus beginnen die verkoper aan te spreken op z'n uitspraak.

Voorts, voor welk systeem krijg je, als je alleen een Benelux kaart hebt zomaar gratis de rest van Europa?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

JW, misschien zou je beter kunnen vragen bij welk navigatie systeem je kaarten van heel Europa krijgt, en die vervolgens niet kunt gebruiken! Daarin is/was VDO echt de enige. Als je een TomTom Benelux koopt krijg je daar alleen de Beneluxkaart bij, niet heel Europa. Door een systeem te verkopen en daarbij de kaarten van heel Europa te leveren schep je een bepaalde verwachting en als die verwachting vervolgens niet uitkomt is er teleurstelling. Bovendien is/was het C-IQ omslachtig. De consument weet niet waar hij/zij aan toe is. Iemand die naar het buitenland wil moet eerst dat land bijboeken door VDO te bellen/mailen en daarna nog eens moeite gaan doen om die code in te voeren. En dat terwijl menig gebruiker van navigatie apparatuur al blij is dat hij/zij de bestemming kan ingeven.

Uiteraard is de verkoper fout, als die heeft gezegd dat heel europa te gebruiken is, dan had hij daar ook voor moeten zorgen. Wellicht dat de verkoper niet wist hoe het C-IQ systeem werkte. Er zijn mensen in mijn kennissenkring die het ook nog niet helemaal door hebben. Maar de professional die het systeem verkoopt hoort het uiteraard wel te weten.

En voor de TS, hou er rekening mee dat, indien je nu voor € 199,- een Europa set koopt, je dan (net als met je TomTom) door heel Europa kunt navigeren, onbeperkt. Het kaartmateriaal verouderd uiteraard wel, en op enig moment moet je misschien weer eens wat nieuwere cd's kopen. Maar dan zou je ook kunnen kiezen voor tweedehands cd's die een stuk goedkoper zullen zijn dan de nieuwste.

Wat kan je op dit moment wel gebruiken? Alleen de Benelux cd? En is dat de meest recente cd (krijg je automatisch updates thuis gestuurd), of is het een oudere cd? Als het een oudere cd is heb je waarschijnlijk een zgn UNlimited vrijschakeling voor de Benelux. Die cd kun je dus onbeperkt gebruiken. Dan zou je ervoor kunnen kiezen om alleen een nieuwe supercode cd van Frankrijk te kopen, die kost "slechts" € 99.-
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Danny Francken
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jul 2007 16:27

Bericht door Danny Francken »

@ RAH

Jij begrijpt mij tenminste..... Wat heb ik aan al die kaarten als ik er vervolgens nog iets bij moet kopen.... Maar goed, blijkens jullie reactie zit er voor mij niets anders op om de Tom Tom te gaan gebruiken...

Die ga ik dan wel op de beugel van het VDO scherm monteren...

Andere vraag is dan: wie weet de "pinning" van de aansluitstekker van het VDO scherm zoadt ik met een nieuw stekkertje daar wel de stroom vandaan kan halen voor de TomTom voeding ? Anders moet ik weer een los snoertje in de aansteker pluggen, terwijl er een stekker onder hangt....

En weet iemand toevallig hoe die contra stekker heet ? ( heeft een heleboel pinnetjes ) Die dus in het VDO scherm zit ?

Weer hardstikke bedankt allemaal !!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ook ik begrijp jou heel goed, je hebt de pest in dat je die kaarten niet kunt gebruiken.

En dan is het van tweeën één: of de verkoper heeft jou wat op de mouw gespeld dan wel je hebt het niet goed begrepen. Zeg het maar....

Die stekker heet Mitsumi, maar daar vind je op 9 massa en op 16 de 12V

Tot slot: Heb niet de illusie dat je met de TomTom in Frankrijk echt goed kunt navigeren. Die heeft TeleAtlas kaarten en die zijn daar niet altijd even goed. Dat weet ik uit eigen ervaring, ik heb ze uitgetest naast de Navteq.
Welke versie TT heb jij, en voorts, hoe zit het met de GPS-ontvangst binnen jouw 407? Heeft die geen gemetalliseerde warmtewerende voorruit?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De actie die er destijds was bij Peugeot liet in mijn optiek niets aan duidelijkheid te wensen over. In de folders werd gewoon gesteld dat het om,ik dacht, de MS5400 ging met een ongelimiteerde Benelux vrijschakeling. Niets meer en niets minder. Dat je je daar nu over gaat beklagen is ondanks de vermeende verkeerde voorlichting door het onbenul/sluwigheid van een verkoper, niet terecht. Het stond op papier. Dat je het toen niet hebt begrepen doet niets af aan de volledigheid van de toenmalige voorlichting.

En er zit voor jou wel degelijk iets anders op:
Je koopt de supercode met een CD van Frankrijk voor €99.(inclusief Franse flitspalen :!: Daarmee kun je lekker in Frankrijk navigeren en voor de Benelux gebruik je weer je eigen vrijgeschakelde C-IQ CD :idea: . Geen probleem toch? Of ga je liever knoeien met de DomDom :?:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Danny Francken
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jul 2007 16:27

Bericht door Danny Francken »

@ gerritje, Dank voor je reply... Echter het ligt iets genuanceerder...

Ik heb nooit een folder gezien. In de showroom stond op zo'n paal dat het om een navigatie systeem ging incl europa kaarten... En ik ging er inderdaad gewoon vanuit dat dan alles zou werken.. Bij de 307 die ik inleverde had ik een geintegreerd systeem , waar ik zo de andere landen in kon schuiven en die werkte zonder poespas...

Heeft dus wellicht met mijn verwachting te maken gehad.. Het is idd die MS 5400.. Voor iets van € 300 bijbetalen... Terwijl het normaliter best een duur systeem was...

Maar evengoed was het balen dat ik voor het eerst met dit systeem naar Duitsland ging, de kaart erin deed en het systeem meldt dat het na 15 minuten gaat uitvallen....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Danny,

Ik kan me jouw frustratie wel voorstellen maar de euforie van het kopen van een flitsende auto en de daarbij behorende flutpraatjes van de verkoper ten spijt, heeft Peugeot echt niet de fout gemaakt de mensen verkeerd of onvolledig in te lichten. De kaarten voor Europa zaten er bij. Evenals een certificaat en een registratiekaart alsmede een handleiding waarin keurig staat beschreven onder het hoofdstuk C-IQ waar je rekening mee kon houden.
Als je je had geregistreerd was je ook op tijd op de hoogte geweest van de veranderingen op dit gebied.
Om de kaarten te gebruiken moest je actie nemen. Dat heb je al gemerkt toen je naar Duitsland ging en daarna nagelaten. Nu we een jaar verder zijn is het inderdaad wat aan de late kant om nog te reclameren lijkt me. Dat had je na dat beruchte Duitslandtripje moeten doen.

Wees verstandig, neem je verlies ipv te kniezen en koop een supercode, of vraag er één bij je VDO Dealer. Misschien zelfs dat er al gebruikte SC CD's in omloop of de aanbieding zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Danny Francken
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jul 2007 16:27

Bericht door Danny Francken »

@ Gerritje....

Je springt aardig op de bres voor Peugeot ;-) En dat voor een VW rijder.. Prima..!

Maar het gaat mij niet zo zeer om de gang van zaken van de toenmalige verkoop maar om de oplossing voor het probleem dat ik heb, ongeacht de oorzaak...

En dankzij dit forum ben ik al een heel eind op weg ! Superbedankt allemaal !

Wat wel vreemd is, is dat ik mij middels die kaart heb geregistreerd en nooit wat gehoord heb. Ook geen updates of andere zaken.. En juist door dat Duitsland akkefietje kwam ik erachter dat de verkoper inmiddels weg was, dus er is contact geweest maar zij konden mij niet echt verder helpen... Vandaar dat ik op dit forum terecht ben gekomen...

Maar nogmaals, bedankt voor je tips !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

Of een TomTom goed of slecht werkt in Frankrijk kan ik niet beoordelen, maar ik zou het wel zonde vinden om een mooi, goed en duur systeem als een 5400/5600 ongebruikt te laten. Persoonlijk zou ik de cd voor Frankrijk kopen met Supercode of bij VDO de Supercode opvragen en dit proberen.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Danny Francken
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jul 2007 16:27

Bericht door Danny Francken »

@ RAH

Bedankt voor de tip! Heb inmiddels contact opgenomen ;-)

Groeten

Danny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

RAH schreef:Of een TomTom goed of slecht werkt in Frankrijk kan ik niet beoordelen, maar ik zou het wel zonde vinden om een mooi, goed en duur systeem als een 5400/5600 ongebruikt te laten. Persoonlijk zou ik de cd voor Frankrijk kopen met Supercode of bij VDO de Supercode opvragen en dit proberen.
Voor die Supercode moet je bij VDO gewoon betalen, laat daar geen misverstand over zijn.
De procedure is daarvoor gegeven door VDO:

Hoe verkrijg ik de Supercode voor mijn met C-IQ compatibel navigatiesysteem?

Zodra u een Supercode-kaart via de VDO Dayton Webshop bestelt, wordt u vriendelijk verzocht, de Navi ID van uw navigatiesysteem in te voeren. Op het einde van de bestelprocedure wordt de Supercode in het besteloverzicht bekendgemaakt.
Indien u reeds een Supercode-kaart via de VDO Dayton Webshop besteld hebt en u de Supercode achteraf nogmaals wenst op te roepen, zonder opnieuw een kaart te bestellen, kunt u deze via de bestelhistorie te weten komen. Ga daarvoor als volgt te werk:
Log allereerst met uw gebruikersnaam en wachtwoord in de Webshop in.
Na een geslaagde inlogprocedure komt u automatisch in de zone "Mijn rekening".
Klik daar op "Bestelhistorie".
Klik in de nu verschijnende lijst op het blauwe bestelnummer, dat hoort bij de bestelling van de Supercode-kaart, die u reeds doorgevoerd had.
De Supercode wordt in het besteloverzicht aangegeven.


Uiteraard hebben officiële dealers ook toegang tot het Supercode systeem, doch ook zij mogen dit alleen gebruiken in combinatie met de verkoop van DVD/CD's.
Gisteren is me dat nog eens bevestigd door VDO en VDO zal elk misbruik van de Supercode aanpakken. Het is voor VDO uiteraard niet moeilijk dit te monitoren :!:

Ik ben het met RAH eens, zonde om zo'n goed systeem als de 5400 niet te gebruiken in Frankrijk. Ik heb van mijn 5500 heel veel plezier gehad in Frankrijk en zou 'm daar niet willen missen.
En dus: koop die Frankrijk CD met de bijbehorende Supercode en ga daar dan lekker mee op reis :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

JW schreef:Voor die Supercode moet je bij VDO gewoon betalen, laat daar geen misverstand over zijn.
En zoals ik reeds in een ander topic heb aangegeven, heeft een mederwerker van VDO mij bevestigd dat de supercode ook zonder aankoop van kaartmateriaal verstrekt wordt. De TS zou (voor alle zekerheid) het beste eerst met VDO contact kunnen opnemen, daar de Supercode van zijn systeem opvragen, en daarna pas de eventuele tweedehands cd's aanschaffen.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

RAH schreef:
JW schreef:Voor die Supercode moet je bij VDO gewoon betalen, laat daar geen misverstand over zijn.
En zoals ik reeds in een ander topic heb aangegeven, heeft een mederwerker van VDO mij bevestigd dat de supercode ook zonder aankoop van kaartmateriaal verstrekt wordt. De TS zou (voor alle zekerheid) het beste eerst met VDO contact kunnen opnemen, daar de Supercode van zijn systeem opvragen, en daarna pas de eventuele tweedehands cd's aanschaffen.
Geloof me, wat ik geschreven heb is de OFFICIËLE en heel duidelijke positie van VDO, mij doorgecommuniceerd door de bevoegde persoon in deze.
Diezelfde persoon heeft ook vastgesteld dat er hier en daar de hand gelicht wordt met deze procedure, en neemt waar nodig maatregelen om daar een eind aan te maken :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RT4 navigatie Peugeot 407
    door mijnpeugeot » 16 sep 2015 15:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1027
  • Peugeot 5008oktober 2014
    door akunamatata13 » 24 okt 2014 23:43 » in Peugeot
    Reacties: 1
    Weergaves: 1313
  • navi cd voor Peugeot 406
    door Higgy » 28 nov 2014 10:54 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 6
    Weergaves: 1030
  • VDO 5000 // 5100 weg kwijt
    door koerier » 13 okt 2016 15:59 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 588
  • Enquête TomTom PND (go 5000)
    door FAIN » 15 apr 2015 15:11 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 470
  • Peugeot 308SW (Sept 2015)
    door havro » 16 jan 2016 11:18 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1747
  • RT3 rambam in Peugeot 307CC vervangendoor ?
    door MTE71 » 27 jun 2016 22:37 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 969

Terug naar “C-IQ zaken”