Neue Colorsoftware MO5598 - MO5712

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
JEWUWA
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2006 15:34

Neue Colorsoftware MO5598 - MO5712

Bericht door JEWUWA »

Sorry for not posting in dutch :oops:

Es ist endlich soweit. Die neue Colorsoftware steht vor der Tür:

Hier gibt es exklusiv Infos

MS5400/MS5500 : MO5598

MS5600/MS5700 : MO5712

erhältlich ab KW11 nur über das Call Center von C-IQ . Eine Anfrage im VDO Dayton Support ist zwecklos!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hi Jewuwa,

Kein Problem dass es nicht auf Niederländisch ist. Ich werde es mal übersetzen:

Sorry dat het niet in het Nederlands is :oops:

Eindelijk is het zover. De nieuwe software voor de kleurensystemen staat voor de deur:

Voor de MS5400 / MS5500 gaat het over de MO5598-software.
Voor de MS5600 / MS5700 gaat het over de MO5712-software.

Tot zover de vertaling. De link die Jewuwa geeft is in het Duits (met screenshots).

Vielen Dank für die Info! Mann solltest also ab KW11 C-IQ anrufen um die neue Software zu bekommen (vanaf week 11 kan er contact opgenomen worden met het C-IQ Service Centre om de software te ontvangen).

MfG (met vriendelijke groeten),

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Net kontakt gehad met het VDO centrum. De nieuwe software zal met een kleine 2 weken beschikbaar komen. De benaming hiervoor is MO5712. Men gaat met de nummering dus door volgens de nieuwe systemen.
Resume: de MO5598 wordt uitgebracht op de cd MO5712. Er staan dus diverse firmware proggies op de CD. De juiste fw zal uiteraard bij het installeren gepakt worden.
Dus over 2 weken kan bij C-IQ verzocht worden deze versie op te sturen.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inmiddels is er meer bekend over deze 9.8 :)

Belangrijkste bugfixes zijn:
-Geen vastlopers meer bij de schalen 50, 100 en 200 meter. Hoe snel je ook op de MAP-toets drukt, het blijft gewoon werken.
-Bij de C-IQ reisinformatie kun je weer gewoon selecteren. Als je dus een TINQ pomp zoekt, kun je daarop selecteren en je krijgt ze dan netjes gepresenteerd, in de volgorde van afstand.

Er zijn geen nieuwe features.

Groet,
JW

P.S. Voor ToHo: de aanwijzingen zijn onveranderd :wink:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Bedankt voor de info! Ik neem aan dat ook de bug van de flitsinfo eruit is (dat ie hem soms wel en soms niet toont enzo)? En nog even een andere vraag, wat bedoel je met dat de aanwijzingen niet veranderd zijn? Krijg je nu altijd te horen dat je de weg moet volgen en dat je nu moet afslaan? Of kan je dit, zoals ook bij alle vorige versies, uitschakelen? Zo niet, dan ben ik zeer benieuwd waarom dit nu ineens niet meer kan (waarom men die functie eruit gehaald heeft).

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. is er inmiddels al wat meer bekend over de beschikbaarheid in Nederland? Oftewel: wanneer kunnen we bellen ;)?
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Wat ik bedoel met die aanwijzingen, is dat ze hetzelfde zijn als bij de 9.7. Dus die extra aanwijzingen zitten er bij, niet uitschakelbaar. Helaas voor jou :cry:

Persoonlijk vind ik ze niet storend, integendeel. Ik heb het gemak ervan weer ervaren vorige week, op doorreis naar- en terug van Oostenrijk. Als je dan over onbekende wegen rijdt is die extra aanwijzing gewoon handig.
En als je over bekende wegen rijdt, wel, dan zet ik het geluid gewoon een beetje zachter.

Hoe het precies zit met die flitsinfo moet nog blijken. Het lijkt er op dat het goed werkt als je de bezienswaardigheden uitgeschakeld laat.

Wanneer de 9.8 voor de 5400/5500 en de 1.2 voor de 5600/5700 beschikbaar zijn weet ik (nog) niet.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Bedankt voor je reactie. Wel jammer dat ze die optie sinds MO5595SR eruit hebben gehaald en dat ie niet meer terugkomt (wellicht in een volgende versie??). Ik snap wel dat deze functie erin zit, maar waarom is dit nu standaard geworden (en daarbij niet meer uit te schakelen)? Maar goed, het zij zo. Kwestie van wennen dan maar denk ik.

Ik las trouwens op de site van Jewuwa, http://www.jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS ... MO5712.htm, dat met deze nieuwe versie de problemen met de flitsinfo ook verholpen zouden moeten zijn... Ik neem eerlijk gezegd wel aan dat als ze met een nieuwe versie komen n.a.v. de problemen met de vorige versie dat ze dan ook die problemen oplossen... ;). Maar goed, er kan altijd nog iets mis gaan ofzo, maar daar komen we dan vanzelf wel achter.

Als je wat meer weet over de releasedatum voor Nederland dan hoor ik het wel.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JEWUWA
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2006 15:34

Bericht door JEWUWA »

...und wer übersetzt das jetzt für einen dummen Deutschen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

JEWUWA schreef:...und wer übersetzt das jetzt für einen dummen Deutschen 8)
Hallo,

Na ja, so dumm bist du wohl nicht :D

Ich habe geschrieben daß inzwischen einiges mehr bekannt ist vom 9.8.
Ins besondere das es zwei wichtige Bugfixes gibt, und zwar das es kein "freezing" mehr gibt beim Moduswechsel in Skala 50, 100 und 200m, und daß die Infopunkte wieder normal benützt und sortiert werden können.
Wie es aussieht bei die Blitzer ist noch nicht klar, es scheint so zu sein daß es richtig angedeutet wird wenn nur Verkehrsinfo im Menü aktiviert ist.
Zuletzt wollte ToHo wissen ob die "ausführliche Anweisungen" noch da sind, oder daß die wie beim 9.5 wieder abschaltbar sind. Ich dachte daß es bleibt wie beim 9.7, weißt du da vielleicht etwas mehr?

Gruß,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ja genau,

Bis MO5595SR war es möglich dies ein und aus zu schalten, aber ab MO5597 ist dies nicht mehr möglich... Ich finde dass schade, denn die Anweisungen habe ich nicht nötig. Ich hoffe dass diese Funktion wieder zurück ist beim MO5598.

MfG,

Toho_NL.

P.s. kann jemand sagen ob die MO5598 die letzte Softwareupdate des MS5400 / MS5500 sein wird oder kommt da noch eine Version wobei auch die Blitzer gut fünzen?

In het Nederlands: tot en met MO5595SR was het dus mogelijk om het 'na afslaan' uit te schakelen. Bij de MO5597 ging dat niet. Ik hoop dat de functie om het aan en uit te schakelen weer terugkomt, want ik heb de extra aanwijzingen niet nodig.

P.s. weet iemand of de MO5598 de laatste versie zal zijn voor de MS5400 / MS5500? Of komt er nog een nieuwe versie waarbij de flitsinfo goed zal werken (ongeacht de andere instellingen dus)?
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

IK zie inmiddels op de duitse site van JEWUWA dat hij er mee rondrijdt.

http://www.pocketnavigation.de/board/tid1022744-sid.htm

Hij schrijft dat vele bugs (ook velen die nog nooit iemand heeft opgemerkt) opgelost zijn.

Er zijn echter nog problemen met de flits-info.

Hij adviseert om beide infopunten te activeren (flitsers en bezienswaardigheden).
Het kan dan voorkomen dat er een verkeerde pop-up komt (een uitroepteken), maar je krijgt in ieder geval een waarschuwing.
Het uitschakelen van de bezienswaardigheden kan leiden tot het niet vermelden van de flitsers.

Heb daar de vraag gesteld of flitser-probleem nog bestaat bij kiezen van kortste route. Want dan gaf ie tot op dit moment ook geen flitspalen.

Is er trouwens al iemand in NL die bij C-IQ de software heeft toegestuurd gekregen ?

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

MO 5598 ervaringen....

Bericht door JW »

Hallo Frits,
Is er trouwens al iemand in NL die bij C-IQ de software heeft toegestuurd gekregen ?
In ons land duurt die verzending nog wel even, als ik het goed begrepen heb.

Maarreh, inmiddels ben ik, via een lange omweg (vraag me dus niet welke :wink: ) in het bezit gekomen van de MO 5598 die bij onze Oosterburen al wel beschikbaar is en die samen met de MO 5712 op één CD staat.

Na het inspelen ben ik daar uiteraard mee gaan rijden en ik kan bevestigen dat de bugs opgelost zijn, met uitzondering van eentje, die bij de flitsinfo.
Mijn ervaring daarmee is nu dat:
-bij snelste route geeft de activering van bezienswaardigheden somtijds een verkeerd beeld. Je krijgt dan het plaatje: "let op verkeerssituatie"
-bij snelste route en uitgeschakelde bezienswaardigheden heb ik, tot nu toe altijd de flitspalen correct weergegeven gekregen.
-bij kortste route, en uitgeschakelde bezienswaardigheden worden flitspalen vaak gemist.
-bij ingeschakelde bezienswaardigheden geeft de kortste route wel de flitpalen, echter vaak als "let op verkeersituatie".

Naar mij verteld is geldt dit alleen voor de MO5598. De MO5712 op de MS 5600 en 5700 zou dit wel goed doen. Bij gebrek aan een 5700 kan ik dat niet checken :wink:

De andere belangrijke bug, het vastlopen bij kaartmodus wissel is definitief voorbij.
Voorts lijkt het systeem nog wat sneller geworden te zijn. Ook TMC wordt sneller ververst.

Als ik andere zaken tegenkom meld ik dat uiteraard. En voor vragen......

Groet,
JW

P.S. Voor de Mod's en een 5700-er wordt gezorgd :wink:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Na bericht van JW op de site even contact met hem gehad en vanuit het werk even bij hem langs gereden om de nieuwe MO5598 te mogen laden. Waarvoor dank :respect:

Daar er op weg naar huis diverse flitspalen staan, direct wat kunnen spelen met de instellingen snelste/kortste route en het aanzetten van de bezienswaardigheden.

Door niet alleen de flitspalen te activeren, maar ook de bezienswaardigheden krijg je de flitspalen wel te zien.
Zet ik de bezienswaardigheden uit, dan mis ik bij kiezen kortste route enkele flitspalen. Kies ik de snelste route, dan gaat het zo te zien wel goed.

Bij allen de melding: let op de verkeerssituatie, met daarnaast de camera en bord met de snelheid.
Ook enkele palen met alleen de melding: let op de verkeersituatie, en daarnaast dan gevarendriehoek met een uitroepteken erin.
Maar goed, je bent dan in ieder geval alert gemaakt op de flitspaal.

Kortom, wat JEWUWA op de duitse site ook al schreef, gewoon de flitspalen en de bezienswaardigheden beiden selecteren dan ziet het er goed uit.


Bij Lunetten geeft VIA-TMC een mobiele controle. Hier nog steeds verkeerde weergave. Een in elkaar gedrukte fotocamera met alleen 1 of 2 leestekens, waar vermoedelijk een tekst hoort te staan van: Let op o.i.d. Deze fout had ik ook al in mijn MO5597. (Geen idee wat de MS5600/5700 hier weergeven, ben wel benieuwd)
Hier is dus niets verbeterd. Maar ja, dat weten ze in Duitsland niet, want daar worden dit soort controles niet via TMC weergegeven.

De vastlopers van het scherm op schaal 50/100m had ik al nooit, dus daar zie ik geen verbetering.

Ik kan niet echt zeggen/merken dat systeem sneller is.
Of TMC sneller ververst wordt dat moet de komende dagen even blijken. Dat was vanavond te kort om daar iets over te kunnen zeggen.

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Frits,

Bedankt voor je snelle reactie, de inventarisaties beginnen al snel te komen.
Jouw ervaringen komen dus aardig overeen met die van mij, zij het dan dat ik wel, en jij nooit die vastlopers had. Gek eigenlijk, dan moet het in de HW zitten. Welke versie heb jij, bij mij is dat HW 0106 als ik me goed herinner. Ik check dat nog wel...

Je schreef:
Geen idee wat de MS5600/5700 hier weergeven, ben wel benieuwd
Dat zullen we gauw weten, de 5700 van Gentry is zojuist voorzien van de nieuwe 1.2. Die zal daar morgen wel wat over melden denk ik zo.
Ik moet zelf ook nog eens kijken hoe dat met die mobiele flitsers zit, kennelijk kom ik ze minder vaak tegen dan jij :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Rij gewoon een keer via de A27 de A12 op richting Ouderijn.
Is volgens mij niet zover om.

VIA-TMC heeft die controle A12 Lunetten er altijd instaan. Vermoedelijk gedaan om de trajectcontrole daar mee aan te geven.
Ondanks dat ik er een paar 100meter vandaan blijf krijg ik wel de melding.
Ik rij op de A27 vanaf Rijnsweerd, om dan via de lus de A12 nevenrijbaan richting Bunnik op te gaan. In die lus krijg ik de melding al van de mobiele controle.

Verder zal ik morgen ook even de HW-versie checken.

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pzeelen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2006 00:37

Eerste fout ontdekt!

Bericht door pzeelen »

Jaaaaa, ik heb de eerste fout :D

Als je de Favourite knop op de Afstandsbediening wil programmeren op "Verkeersinfo in omgeving" wordt hij in werkelijkheid gelinkt met "Verkeersinfo rond bestemming".

Ik gebruikte deze functie vaak om te kijken of er nog controles of files in de omgeving stonden, dat kan nu alleen nog maar via het reguliere Info-menu.

Wie geeft dit door naar VDO??????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik heb vanavond de nieuwe software 1.2 voor de PC5700 geladen, waarvoor mijn grote dank JW (volgende keer bij mij? :lol: ).
Heb nog niet zoveel getest maar wat me wel opvalt is dat ie sneller lijkt, ik heb vanaf het begin gezegd dat de PC5700 trager is dan de PC5500, dat verschil lijkt nu kleiner.

Wat ik ook nog even met JW besproken heb is dat bij mij wanneer ik een normaal viapunt gebruikt (dus geen flexpunt) mijn flitsinfo helemaal niet werkte met versie 1.1.
Ik hoop morgen te checken met een vaste paal in Leersum of dit eruit is.

Keep you posted!
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

JW, vanochtend even gekeken in de systeeminfo. Mijn HW is 0111 en productiedatum/week is 03/05

Dan even een reactie op PZEELEN

Dat was ook al in MO5597. Had ik ook toen al gemeld (ondermeer in dit forum). Dus deze fout is dus niet opgelost, danwel is op één of andere manier niet bekend bij VDO. zie: viewtopic.php?t=5174&postorder=asc&high ... t&start=65 , geschreven op maandag 22 augustus.

Ik had mijn favorietenbutton ook geprogrammeerd met files op de route, en kreeg dan files bij de bestemming te zien.

Ik kan het echter op dit moment niet testen, want op mijn afstandsbediening werkt de knop favorieten al geruime tijd niet meer. De rest van de knoppen werkt wel.

Ik moet eigenlijk AB een keer openmaken om te zien of de knop defect is, of dat ik tijdens een etentje in de auto er wat milkshake en/of ketchup in gekregen heb :-)

In mijn omgeving ken ik helaas niemand met zo'n AB om even testje te doen of het wel/niet aan mijn AB ligt.

Maar goed, daar Pzeelen het nu meldt, zijn we op dat punt klaar. Nu alleen mijn AB nog weer aan de praat krijgen.


Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Vanochtend even flitsinfo icm een viapunt getest, zoals het er nu uitziet werkt dat nu wel, ik ga verder testen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

ritselaar schreef:JW, vanochtend even gekeken in de systeeminfo. Mijn HW is 0111 en productiedatum/week is 03/05 .....
Die van mij is inderdaad een HW0106.

Zojuist even in de Abstract gekeken van de 9.8, en daar is te zien dat de SW voor de 0106 een iets andere omvang heeft dan die voor de 0111. Bij die laatste zitten er ook twee verschillende mappen ANC in het bestand...

Ik vermoed dus dat het al-dan-niet optreden van een probleem mede te maken heeft met de HW, en dus met de iets andere SW die daarop zit.
Het zou dan ook interessant zijn als de gebruikers, bij het siganaleren van een probleem tevens melden welke HW versie ze hebben. Dat is terug te vinden in het Menu :arrow: Instellingen :arrow: Systeeminformatie, en dan bij Configuratie.

Dus OPROEP bij deze: meldt ook je HW versie even :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Ook gisteravond maar even de nieuwe 9.80 bij JW laten inspelen.. waarvoor dank :D . Een inderdaad op de terugweg ben ik de reeds gesignaleerde gebreken ook tegengekomen. Zo is inderdaad de favorieten knop Info op positie, nog steeds gelinkt naar info op bestemming. Het maakt niet uit welke je kiest, het blijft info op bestemming. Nou ja, ik kan ermee leven.
De flitsinfo komt wel door, maar je moet de signaalfunctie aktief hebben. Had op de terugweg 2x mobiele controle en dat werd dus wel aangegeven door een pop-up.
Het lijkt ook wel of het systeem sneller is geworden. Meer gevoelsmatig dan aantoonbaar maar toch... iedere versnelling is er 1. De tmc info is nu verder, voorzover ik dat op die korte rit heb kunnen waarnemen, inderdaad snel. Misschien heeft het te maken met het vaker verversen van de buffer of iets dergelijks. De komende dagen ga ik dus eens besteden aan het uitvoeriger testen van het e.e.a.

Nogmaals JW, hartelijk dank voor de door jou verleende "update" :Yes: service.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Gene,

Graag gedaan :wink:

Welke HW versie heb jij? Dus even kijken of we een link kunnen leggen tussen de HW-configuratie en het "favorieten probleem". Ik kan dat zelf niet testen, ik gebruik nog de good-old RC 5000 :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

vandaag ook iets meer gelet op TMC.

Zeker ook het gevoel dat het sneller ververst.
In verleden nog wel eens files die elkaar overlapten. Dat duurde dan geruime tijd voordat de andere file gewist werd.
Vanmorgen ook weer die overlapping, maar die verdwenen sneller.

Ter verduidelijking:
file tussen Veenendaal en Maarsbergen.
Dan komt er een file bij die staat tussen Veendendaal en Maarn (=1 afrit verder). Ofwel de file is aan de voorkant langer geworden.

Gevolg is dan alsof je steeds later gaat aankomen (gezien de aankomsttijd). Dat komt echter door overlapping van de files.
Vanmorgen had ik het gevoel dat de oudste file wat eerder weer verdween.


Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pzeelen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2006 00:37

Beschikbaarheid software

Bericht door pzeelen »

Ik kreeg een paar vragen over de beschikbaarheid van de software.......

Ik heb gewoon via de CIQ-site een mailtje verzonden met de vraag naar deze software. Een paar dagen later (afgelopen maandag) lag deze netjes in mijn brievenbus. :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ Frits en Pzeelen,

Dat verhaal van de niet werkende favoriet met verkeersinfo op de route heeft me verder aan het denken gezet.

Als je in het menu kijkt is de verkeersinfo op de route alleen te selecteren als er inderdaad deze info is. Zo niet, dan blijft dat vakje grijs.
Daaraan denkend vraag ik me af hoe je iets moet programmeren op een knop, als het onderliggende vakje grijs kan zijn, dus niet selecteerbaar is.

Daarom de vraag: hoe was dat met SW 9.1, 9.4 en 9.5?
Want als ik het goed heb, hebben jullie dit probleem pas bij 9.7 (Frits) dan wel 9.8 (Pzeelen)? Was voorheen de favoriet wél te programmeren op verkeersinfo op de route, en zo ja, wat gebeurde er dan als je deze favoriet koos terwijl er géén verkeersinfo op de route was?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen cq gedachtegang hierover.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “C-IQ zaken”