Neue Colorsoftware MO5598 - MO5712

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

JW schreef:@ Frits en Pzeelen,

Dat verhaal van de niet werkende favoriet met verkeersinfo op de route heeft me verder aan het denken gezet.

Als je in het menu kijkt is de verkeersinfo op de route alleen te selecteren als er inderdaad deze info is. Zo niet, dan blijft dat vakje grijs.
Daaraan denkend vraag ik me af hoe je iets moet programmeren op een knop, als het onderliggende vakje grijs kan zijn, dus niet selecteerbaar is.

Daarom de vraag: hoe was dat met SW 9.1, 9.4 en 9.5?
Want als ik het goed heb, hebben jullie dit probleem pas bij 9.7 (Frits) dan wel 9.8 (Pzeelen)? Was voorheen de favoriet wél te programmeren op verkeersinfo op de route, en zo ja, wat gebeurde er dan als je deze favoriet koos terwijl er géén verkeersinfo op de route was?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen cq gedachtegang hierover.

Groet,
JW
Ook ik kan hier antwoord op geven. Bij de 9.5(sr) was de favoriet info ook daadwerkelijk de gevraagde informatie. Pas bij de 9.7 versie is hier een vreemde situatie ontstaan. Om het e.e.a. uit te testen heb ik gisteravond eens de 9.5 èn de 9.5sr versie ingelezen. Daarbij komt wel de juiste informatie. Jammer dat ik nu weer niet verder kan updaten dan de 9.7, maar de cd is aangevraagd. :wink:

Kortom het is dus wel degelijk een foute in de sw welke er in de 9.7 ingeslopen is en in de 9.8 nog niet aangepast.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Gene,

Je bent natuurlijk altijd welkom, koffie en zo staat klaar, maar inderdaad, er is nu ook een reguliere weg om aan de SW te komen. En wel eerder dan we dachten, soms gaat dat zo. Hopelijk ook met de nieuwe kaarten :idea:

Maar even terug naar het onderwerp: als er geen files op de route zijn, waar komt die favoriet dan op uit? Toch op een leeg scherm? En in het menu is het vakje dan grijs, toch?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

ALs er geen file info staat wordt dat aangegeven. Dus het vakje blijft idd grijs. Maar het ging tevens over het telkens weer displayen van de info berekend vanuit de bestemmingsplaats en niet, zoals was opgegeven in favorieten, vanuit positie of op route.

We moeten trouwens op korte termijn maar eens bij elkaar komen om wat "satelliet" perikelen door te spreken.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gene schreef:ALs er geen file info staat wordt dat aangegeven. Dus het vakje blijft idd grijs. Maar het ging tevens over het telkens weer displayen van de info berekend vanuit de bestemmingsplaats en niet, zoals was opgegeven in favorieten, vanuit positie of op route.

We moeten trouwens op korte termijn maar eens bij elkaar komen om wat "satelliet" perikelen door te spreken.
Dat was dus bij de 9.5 en eerder wél OK, maar vanaf de 9.7 ging dat mis. Begrijp ik het zo goed?
Wat je echter met dat laatste bedoelt is me niet duidelijk. Als je de favoriet op "huidige positie" geprogrammeerd had, kreeg je dan toch ook "op bestemming"?

En inderdaad, die afspraak maken we binnenkort. Kost wat meer tijd dan het even laden van een 9.8 :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Je hebt het helemaal goed begrepen :Yes: . Tot en met de 5.57(sr) ging het goed, daarna kwam de "fout"er in.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pzeelen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2006 00:37

Favourite knop

Bericht door pzeelen »

Hallo JW,

In de vorige versie had ik er geen last van, als er geen info was gaf hij gewoon een leeg scherm.
(tegenwoordig zijn er in Nl altijd wel files :x )
Ik heb dit "probleem" pas sinds de 9.8

Er zit trouwens nog een foutje in 9.8
Als ik vanuit het routescherm ga scrollen sprongt hij vanuit "rijrichting" naar "kaartnaar noorden", bij het terugspringen naar de route springt hij ook weer terug in de rijrichting.
Even wennen.

Kunnen we ergens een Known Bugs item opzetten?
MS5500 / MT5011 Software 9.8
2 jr. limited Teleatlas Europa / Flits Benelux+Dld

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

JW,


Ik heb nog even op de cd van MO5597 (die toen weer snel van de markt ging, danwel ineens niet meer bestond) gekeken.
Daar staat ook nog een versie 0116 op.

Daarna komt HW 0123 en 0124 (die zijn volgens mij voor de 5600/5700 modellen).

Ik vermoed dat op de cd die jij nu hebt (met MO5598) deze HW versies er ook op staan.

Ofwel iedere HW-versie heeft zijn eigen software, dat is me nu wel heel erg duidelijk.
En dat verklaart dan ook die verschillen (zoals het feit dat ik nooit vastlopers had met een schaal van 50/100 meter)

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Frits,

Klopt als een bus.

VDO werkt, net als Philips dat vroeger al deed, met HW-herkenning en kan op die manier heel veel verschillende SW op één CD zetten. De HW bepaalt dan welke SW ingespeeld moet worden. Slim, zo spaar je een hoop kosten uit, je hoeft maar één CD te maken voor een groot aantal toepassingen :)

Op de MO 5712 CD staat SW voor:
-HW 0103, 0106, 0108, 0109, 0111, 0116. Dit zijn MS5400/5500 systemen. Dat wordt dan MO 5598, SW 9.8,
-HW 0123, 0124, de MS5600 en 5700. Daarvoor is de MO 5712, SW 1.2

In Hilmar's overzicht http://www.hxs.de/carin.htm vind je dat ook terug. Daar kun je ook zien welke systemen de CD dan wel de DVD drive hebben.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Om nog even op je eerdere vraag terug te komen JW, ik heb HW versie 1-06 prod.dt 22/03
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Da's dus dezelfde versie als ik heb. En jij had ook last van vastlopers, toch?
Frits had daar met HW 0111 geen last van.
Uit het verleden herinner ik me dat WS er ook last van had, maar die had ook een (heel) vroege 5500, dus HW 0106 of zelfs een 0103.
Of ToHo er last van had weet ik niet. Als hij dit weekend weer terug is uit de sneeuw weten we dat ook :-)

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

ritselaar schreef:Rij gewoon een keer via de A27 de A12 op richting Ouderijn.
Is volgens mij niet zover om.

VIA-TMC heeft die controle A12 Lunetten er altijd instaan. Vermoedelijk gedaan om de trajectcontrole daar mee aan te geven.Ondanks dat ik er een paar 100meter vandaan blijf krijg ik wel de melding.
Ik rij op de A27 vanaf Rijnsweerd, om dan via de lus de A12 nevenrijbaan richting Bunnik op te gaan. In die lus krijg ik de melding al van de mobiele controle.

Verder zal ik morgen ook even de HW-versie checken.

Frits
Vandaag langs die controle gereden met VIA-TMC.
En inderdaad, een pop-up zoals jij beschreef met een "dong".

Wat opvalt is dat 'ie als rode driehoek op de kaart staat, maar NIET bovenaan in de statusbalk op het scherm. En bij de V-Info ook niet op de route te vinden is, op het moment dat ik daar reed was dat vakje grijs, dus niet selecteerbaar.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Wat opvalt is dat 'ie als rode driehoek op de kaart staat, maar NIET bovenaan in de statusbalk op het scherm. En bij de V-Info ook niet op de route te vinden is, op het moment dat ik daar reed was dat vakje grijs, dus niet selecteerbaar.
Dit is met mobiele controles toch altijd zo?? Ik heb nog nooit een mobiele controle gemeld gehad op de bovenste statusbalk en mobiele controles zijn bij mij ook nog nooit in de 'verkeersinfo op route' lijst voorgekomen

(overigens, ook ik heb HW0106. ik heb zeer sporadisch een vastloper gehad bij de 50/100mtr schaalinstellingen. Eigenlijk gaat het bijna altijd goed)

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Riekus,

Bedankt voor je aanvulling/correctie :wink:
Zou zeer wel kunnen, ik heb de Via's maar zelden op staan, en als dat al het geval is heb ik kennelijk niet goed opgelet en dat driehoekje dus niet eerder gemist. Is dus altijd zo geweest begrijp ik...

Die vastlopers traden bij mij alleen op als je al rijdend van kaart wisselde, bij stilstand was het OK. Ik heb niet gecheckt of die vastloper bij elke snelheid >0 optrad, misschien liep 'ie niet vast als je (heel) langzaam reed.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

JW,

Wat Riekus schrijft klopt.

Dit is altijd al zo geweest, ook met vorige versies.

Ze staan wel in totaalovericht files, maar je ziet ze niet op de route als info.

Alleen op de kaart kun je ze wel op je route zien :-)
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

ook graag de nieuwe software

Bericht door laurens »

Hallo

Kan ik ook bijiemand langs komen om
de nieuwe software op mijn ms 5500 te zetten ?

ritselaar woon jij in duiven bij arnhem ?
dat is voor mijn goed te rijden.

laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik ben net terug uit Oostenrijk en heb onderweg de 9.8-versie kunnen testen (waarvoor nog dank JW). Ik moet nog veel doorlezen (wat er al in een week niet geschreven wordt... ;)), dus het kan zijn dat ik wat dubbels zeg / vraag. Als ik het goed begrijp moet ik dus ff mijn HWID opzoeken. Ik zal dat morgen even doen. Daarbij kan ik alvast opmerken dat ik geen problemen heb gehad met vastlopers bij het wisselen van de schaal (zowel rijdend als stilstaand).

Mijn ervaringen tot nu toe:

* De optie 'Nu afslaan' is niet terug in deze versie. Ik moet zeggen dat het wel went (je kan moeilijk anders), maar het 'alstublieft ....' is wel errug vriendelijk. Dat mag wat mij betreft wel achterwege gelaten worden (ze moet gewoon zeggen wat je moet doen en niet 'vragen' of je dat wil doen ;)).

* Flexibel routepunt werkt zeer aardig. Hij houdt in eerste instantie de originele route aan, waardoor je denkt dat hij geen andere route plant. Je ziet ook niet dat ie rekent ofzo, maar op een gegeven moment (na enkele seconden) heeft ie een nieuwe route geplant. Ik heb dit getest door in Duitsland niet over Würzburg / Frankfurt te willen rijden maar via de A61. Dit deed hij prima (de route was precies wat ik wilde). Op de heenweg wel over de A3 gereden en kreeg toen een aantal keer een filemelding. M.b.v. het plannen van een alternatieve route heb ik mooi deze files kunnen omzeilen.

* Of het verversen van de TMC-info sneller gaat weet ik niet. Het opvragen van de TMC-diagnose, in het diagnosemenu, gaat in elk geval wel sneller.

* Ik heb snelste route aanstaan en daarbij alleen de flitsmeldingen aangekruist (zowel pop-up als geluid). Ik heb altijd nog de meldingen gekregen. Bezienswaardigheden staan dus niet aan.

* Bij een mobiele controle krijg je altijd een pop-up met pieptoon met inderdaad twee vreemde tekens en een vervormde flitskast. Je krijgt in elk geval een melding, en dat is het belangrijkste, maar het staat een beetje lullig.

* M.b.t. de favorieten-functie heb ik nog niet geprobeerd hoe het zit met de V-info op bestemming / locatie. Mocht dit nodig zijn (dat ik dit test) laat dat dan ff weten a.u.b.

* Ook het terugspringen naar de kaart in rijrichting weet ik niet. Ik heb hier niet mee gespeeld. Ook hier geldt: please let me know...

* Het systeem lijkt wat sneller geworden, maar dit is inderdaad meer gevoel dan werkelijk gemeten...

* Ik weet niet of de bug t.o.v. MO5595(SR) m.b.t. de TMC in Luxemburg verholpen is. De bug was dat als je Luxemburg inreed (waar geen TMC is) dat het systeem dan in het rood aangaf dat er geen TMC is (in de statusregel) en dat de optie verkeersinformatie gebruiken dan uitschakelde. Ik ben niet door Luxemburg gekomen en heb dat dan dus ook niet kunnen testen. Echter, de eerste week van mei ga ik naar de Mont Ventoux (Frankrijk) en dan komen we wel door Luxemburg en kan ik dat dan dus meteen testen.

Tot zover de ervaringen tot nog toe. Mocht ik iets vergeten zijn of als jullie iets willen weten, laat me dat dan a.u.b. ff weten.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo ToHo,

Welkom terug, zo te lezen een interessante rit gehad. Hopelijk was de rest ook interessant :wink:
* M.b.t. de favorieten-functie heb ik nog niet geprobeerd hoe het zit met de V-info op bestemming / locatie. Mocht dit nodig zijn (dat ik dit test) laat dat dan ff weten a.u.b.
Inderdaad, zou je dat willen checken? En welke HW versie heb jij?
* Ook het terugspringen naar de kaart in rijrichting weet ik niet. Ik heb hier niet mee gespeeld. Ook hier geldt: please let me know...
Graag, we zijn benieuwd.
Ik heb dat ook nog niet uitgeprobeerd, ik rij immers nooit met de kaart in rijrichting. Gewoon N-georienteerd, dan weet ik tenminste waar ik ben :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Mijn HW is 0111. En ik heb dus nooit vastlopers gehad met het wisselen van de schaal van de kaart. Ik heb nog geen tijd gehad om de favorieten te checken (waarom staat dat trouwens met hoofdletters in het menu? Dat staat zo schreeuwerig...). Ik ga dit zometeen ff doen en zal het dan laten weten.

Ik rij ook altijd met de kaart naar het noorden, maar zal voor het testen even switchen naar rijrichting ;). Ook dit laat ik weten.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Mijn HW is 0111. En ik heb dus nooit vastlopers gehad met het wisselen van de schaal van de kaart. Ik heb nog geen tijd gehad om de favorieten te checken (waarom staat dat trouwens met hoofdletters in het menu? Dat staat zo schreeuwerig...). Ik ga dit zometeen ff doen en zal het dan laten weten.

Ik rij ook altijd met de kaart naar het noorden, maar zal voor het testen even switchen naar rijrichting ;). Ook dit laat ik weten.

Groetjes,

Toho_NL.
Dat had ook niemand, totdat 'ie er de 9.7 in stopte, in combinatie met een HW 106 of ouder. En jij had die 9.7 er ook niet op, om jou moverende redenen :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb die wel erop gehad, maar er naar verloop van tijd vanaf gehaald. Tijdens de tijd dat ie erop zat waren de problemen met het wisselen van de schaal bekend, maar traden bij mij nooit op :). En inderdaad, bij de MO5595(SR) waren die problemen er überhaupt niet.

Dan nog wat testgegevens:

* Als je bij favorieten V-info op pos. selecteert (maakt niet uit of dit bij lang of kort indrukken is) en dan op de favorieten-knop drukt dan krijg je de V-info op best. Deze bug is dus nog niet verholpen. Het is trouwens niet mogelijk zie ik om V-info op best. te kiezen in het favorieten-menu. Wellicht kan dit worden toegevoegd, zodat je kan kiezen tussen V-info op pos. (deze kan je nu wel kiezen, maar wordt dus verkeerd getoond) en V-info op best. (deze kan je nu niet kiezen, maar werd wel (per ongeluk) vertoond)?

* Als ik de kaart op rijrichting zet en dan ga scrollen 'verspringt' de kaart inderdaad naar het noorden. Als je dan teruggaat naar de beginpositie (kiezen via het menu) dan 'springt' ie weer naar rijrichting. Dit is inderdaad vreemd, want je moet zo eerst kijken in welke richting je op gaat (als je gewend bent dat je altijd naar 'boven' rijdt). Of dit een 'bewuste' bug is weet ik niet, maar het lijkt mij handig als je ook kan scrollen in rijrichting.

* Wat me ook opviel, maar weet niet of dit bij de vorige softwareversies ook zo was, is dat als je wisselt van TMC-zender (met een andere SID) en dan weer naar de andere gaat, dat dan de gegevens er nog in staan. Ik dacht altijd dat de gegevens uit hetzelfde land overschreven werden... Als je dus eerst Radio 1 hebt en dan Q-music neemt en weer teruggaat naar Radio 1, dan staan de gegevens van Radio 1 er nog in (die hoeven dus niet opnieuw te worden opgehaald). Wellicht was dit 'vroeger' ook zo, maar dat kan ik me dan niet meer herinneren. Ik dacht dat als je switchte (van bijv. Radio 1 naar Q-music en dan weer naar Radio 1) dat dan de gegevens van de 'eerste' zender opnieuw opgehaald moesten worden.

* Dan nog een opmerking qua tekst: in het navigatiescherm staat, als je op enter drukt, in het menu dat uitschuift: Beginpos. Waarom is dat niet voluit geschreven? Andere tekst is ook langer en het moet mijns inziens er gewoon inpassen. Ik zou dus willen pleiten voor het neerzetten van Beginpositie i.p.v. Beginpos.

Geeft iemand deze dingen trouwens door aan VDO Dayton (JW?)? Ik kan me voorstellen dat zij ook benieuwd zijn naar onze ervaringen.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo ToHo,

Nog maar het terug, en dan al zóóóveel te melden :D
Als ik de kaart op rijrichting zet en dan ga scrollen 'verspringt' de kaart inderdaad naar het noorden. Als je dan teruggaat naar de beginpositie (kiezen via het menu) dan 'springt' ie weer naar rijrichting. Dit is inderdaad vreemd, want je moet zo eerst kijken in welke richting je op gaat (als je gewend bent dat je altijd naar 'boven' rijdt). Of dit een 'bewuste' bug is weet ik niet, maar het lijkt mij handig als je ook kan scrollen in rijrichting.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar ik denk dat hetzelfde gebeurt wanneer je verkeersinfo in je menu oproept. De cursoren zullen dan ook niet de richting uitgaan die je verwacht, maar de windrichting opzoeken. Naar ik verwacht dus.
Wat me ook opviel, maar weet niet of dit bij de vorige softwareversies ook zo was, is dat als je wisselt van TMC-zender (met een andere SID) en dan weer naar de andere gaat, dat dan de gegevens er nog in staan.
Is mij ook opgevallen, en net als jij dacht ik dat dit nu dus anders is dan voorheen. Wel makkelijk overigens, het enige nadeel zou dus kunnen zijn dat er wel erg veel geheugenruimte gebruikt wordt. Maar toen ik een keer 80 files had bij BNR, en er meer dan 50 waren bij Sky was dat geen enkel probleem. Kennelijk toch voldoende geheugen...
Geeft iemand deze dingen trouwens door aan VDO Dayton (JW?)? Ik kan me voorstellen dat zij ook benieuwd zijn naar onze ervaringen.
Uiteraard, wordt voor gezorgd :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Inderdaad veel te melden ;). Bedankt voor je terugkoppeling. Het zou best kunnen dat dit ook zo is bij de verkeersinfo. Ik heb dit nog niet getest, maar zal er eens een keer naar kijken.

Bedankt ook dat e.e.a. wordt doorgegeven. Wat me trouwens ook nog opviel, wellicht dat je dat ook kan doorgeven, is dat Hongarije niet als dusdanig in de lijst staat maar als zijnde Myagnogwat (Hongarije in het Hongaars ofzo). Ik weet dat dit bij zowel de MO5595(SR) als bij de MO5597 zo was, maar nu is dat nog steeds zo. Of dit aan de software ligt of dat het zo op de DVD (de navigatie DVD) weet ik niet, maar het lijkt mij iets in de software. Wellicht dat dit ook nog aangepast kan worden in een eventuele volgende (/ laatste) versie?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
edwin99
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 okt 2005 21:54

Bericht door edwin99 »

Bij de MO-5595 SR software wordt hongarije ook als Myagnogwat aangegeven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Hongarije is onze benaming voor Magyarovar.
Ofwel Hongarije in het Hongaars zoals het feitelijk genoemd moet worden.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ja dat klopt. Ik schreef dat ook in mijn bericht. Voor zover ik weet is dit Hongarije in het Hongaars ofzo. Op zich wel duidelijk (voor mij) dat het Hongarije is, maar wellicht dat dit toch aangepast kan worden? [edit] ik zie dat Gene me voor was in zijn reactie... [/edit] Alle andere landen worden wel in het Nederlands aangegeven. Of de namen van de andere landen kloppen (met trema's enzo erop) heb ik eerlijk gezegd niet gecontroleerd. Mochten hier ook nog onvolkomenheden in zitten dan kan dit wellicht ook nog meegenomen worden. Ik zal dit eens controleren en laten weten wat er eventueel hier nog fout in zit.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “C-IQ zaken”