Neue Colorsoftware MO5598 - MO5712

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo Tom

Van het vastlopen had ik bij de vorige versie (MO5597) ook veel last, vooral bij een schaal van minder 200 meter.

Bij het snel doordrukken van de map toets liep het systeem dan vast, na enige tijd starte het systeem dan weer op
waarna het minuten duurde voordat hij weer op de goede positie stond.

Met de nieuwe software krijg ik het niet meer voorelkaar om het systeem vast te laten lopen.
ik heb echt alles geprobeerd maar hij blijft stabiel.

Mogelijk dat toch de afstandbediening de boosdoener is ?

Ik heb nog de "oude" rc5000 afstandbediening

Mijn HW versie is 0106

groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Even een update van mijn ervaringen:

Als je door Luxemburg rijdt wordt de optie "Verkeersinformatie gebruiken" uitgeschakeld (dit was altijd al zo). Als je dan deze optie weer wilt inschakelen (terwijl je dus nog in Luxemburg rijdt) krijg je de melding dat je voor het gebruik van TMC contact moet opnemen met het C-IQ Service Centre. Of dit altijd zo was weet ik niet, maar ik vond het wel een grappige melding :). Zodra je de grens over gaat wordt deze optie, als ie voordat je Luxemburg in ging aan stond, automatisch weer ingeschakeld. De bug is dus verholpen en alles werkt hier goed.

Tevens heb ik een aantal nieuwe uitspraken ontdekt. Zo kreeg ik de melding: "Opgelet, na X kilometer harde wind". Er stond inderdaad harde wind en dit werd op de kaart aangegeven met zo'n windzak. Ook kreeg ik op een gegeven moment de melding: "Opgelet, gevaar door ongeval". Dit heb ik ook nog nooit gehoord. Er was na X kilometer een ongeluk gebeurd en dat werd dan ook gemeld (in de tekst erbij stond "Ongeval met vrachtwagen(s)"). Je krijgt echter niet altijd een melding als er een ongeval is gebeurd, maar ik denk dat het ligt aan wat voor bericht er uitgezonden wordt ofzo. Het is in elk geval wel handig dat dit aangegeven wordt. Helaas komt hier, bij de laatste melding, geen afstandsmelding mee (je hoort niet over hoeveel kilometer dit dan is).

Ik heb ook nog een ander ding ontdekt. Je kan, als je in split-screen rijdt met de boordcomputer ernaast, geen verkeersinfo opzoeken. Je moet dan eerst naar de volledige kaartweergave. Dit is wel jammer en ik zou dan ook graag zien dat dit nog veranderd wordt. Er zijn nog wel wat meer beperkingen als je in split-screen rijdt, waardoor je dus 'altijd' naar de volledige kaart moet gaan om iets te kunnen doen.

Het flexibele routepunt werkt vrij aardig. Op de heenweg hebben we geconstateerd dat er in de Ardennen nog steeds aan de weg wordt gewerkt en dat er sommige stukken (meer dan 20 achter elkaar!) maar 1 rijbaan beschikbaar is. Daarom zijn we op de terugweg door Duitsland gereden i.p.v. België. Dit hebben we gedaan door in Duitsland (bij Keulen) een flexible routepunt in te geven en het systeem kwam meteen met de route die we wilden :). Het was qua kilometers niet om en gezien de drukte op de weg en maar 1 baan in België qua tijd waarschijnlijk ook niet. Hier kwam de 'nieuwe' functie dus goed van pas.

Tot zover even mijn ervaringen,

Toho_NL.

P.s. @WS: ik begin ook steeds meer te denken dat het aan de combinatie met de AB ligt. Dit zou toch echter eigenlijk niet zou moeten zijn, nietwaar?
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Wat mij nog is opgevallen is dat, indien je een pop-up krijgt van een camera (flitspaal), de snelheidsaanduiding zowel in splitscreen als in een van de balken (als je dat hebt ingesteld) stilstaat. Ook de afgelegde weg registreerd niets. Of dit consequenties heeft voor het e.e.a. kan ik niet beoordelen. Maar het viel mij gewoon op.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Dat laatste klopt inderdaad. Dit had ik ook gezien, maar ik dacht dat ik het wellicht niet goed gezien had. Wellicht een bug of zou het de bedoeling zijn? Ik vind het juist wel handig dat je je huidige snelheid kan zien (updated) als je een pop-up krijgt voor een flitskast...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho schreef:Ik heb ook nog een ander ding ontdekt. Je kan, als je in split-screen rijdt met de boordcomputer ernaast, geen verkeersinfo opzoeken. Je moet dan eerst naar de volledige kaartweergave. Dit is wel jammer en ik zou dan ook graag zien dat dit nog veranderd wordt. Er zijn nog wel wat meer beperkingen als je in split-screen rijdt, waardoor je dus 'altijd' naar de volledige kaart moet gaan om iets te kunnen doen.
Alleen in het complete scherm zitten al die mogelijkheden waarbij het scherm in feite "kan bewegen". Dat was altijd al zo, en is nu nog het geval.
In het complete kaartscherm kun je een flex via ingeven door het kaart kruis te bewegen, je kunt ook de "verkeersinfo" activeren, en ook dan gaat de kaart "bewegen".
Dat kan dan alleen als de kaart in N-richting staat, maar dat hebben we al eerder vastgesteld :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Er is me nog iets opgevallen. Gisteren ging ik 's avonds nog even weg en zag dat, bij het ingeven van de plaatsnaam en de straatnaam, de letter M in hoofdletter geschreven stond en iets naar onder was gezakt (alsof je hem selecteert). Ook als je naar een andere letter gaat (en die selecteert) blijft de M zo staan... Of dit nu eenmalig was weet ik niet, ik zal zometeen nog een keer gaan kijken, maar het viel me wel meteen op. Iemand anders dit ook al een keer waargenomen?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
birdie
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2005 12:59

Bericht door birdie »

is bij mij 1 keer gebeurd, daarna nooit meer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “C-IQ zaken”