Neue Colorsoftware MO5598 - MO5712

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Nog een testgegeven: ook bij mij werkt het zoeken naar de POI's nu weer goed. Deze bug is dus opgelost :).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

5598 nu te bestellen

Bericht door laurens »

Hallo

Net contact gehad met C-IQ center
en de mo 5598 software besteld

zou binnen 10 dagen inhuis zijn.
dus hoef ik niet bij iemand langs te gaan on hem in te spelen.

Laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Dat is mooi! Hij wordt dus ook in Nederland uitgeleverd. Zou je ons willen zeggen wanneer je hem binnen hebt? Pas dan zijn we zeker van het feit dat ie ook echt verstuurd wordt.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pzeelen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2006 00:37

Software

Bericht door pzeelen »

Toho_nl

Ik rij al een week rond met de originele software, netjes via CIQ per post binnengekregen.
Hij wordt dus al gewoon verstuurd :!:
MS5500 / MT5011 Software 9.8
2 jr. limited Teleatlas Europa / Flits Benelux+Dld

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die update komt bij mijn weten niet vanzelf.

Als ik je eerdere posting(s) goed begrepen heb, heb jij 'm enige tijd geleden bij C-IQ aangevraagd en 'm vervolgens toegestuurd gekregen.

En dus zal 'ie binnenkort ook wel bij Laurens op de mat vallen, die heeft 'm immers bij C-IQ aangevraagd :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ok, het is dus aanvragen geblazen... ;). Wellicht dat ie wel met de nieuwe navigatiekaarten meegestuurd zal worden? Voor nu is dus het devies: contact opnemen met het C-IQ Service Centre.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

re

Bericht door laurens »

Hallo

Ja zal het melden als ik hem thuis heb gekregen.

Iemand enig idee warneer er nieuwe landensoftware uitkomt ?

Laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Het idee was dat de kaarten eind mei, begin juni komen. Daar is al eens iets over geschreven op het forum, als ik me goed herinner.
Maar of dat ook zo zal zijn? De tijd zal het leren.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Heb eind vorige week de sw aangevraagd, vandaag lag de enveloppe in de bus....Dus een dagje of 3-4.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Even een paar dingen uitgeprobeerd, die eerder aan de orde kwamen.
JW schreef:
ToHo schreef:Als ik de kaart op rijrichting zet en dan ga scrollen 'verspringt' de kaart inderdaad naar het noorden. Als je dan teruggaat naar de beginpositie (kiezen via het menu) dan 'springt' ie weer naar rijrichting. Dit is inderdaad vreemd, want je moet zo eerst kijken in welke richting je op gaat (als je gewend bent dat je altijd naar 'boven' rijdt). Of dit een 'bewuste' bug is weet ik niet, maar het lijkt mij handig als je ook kan scrollen in rijrichting.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar ik denk dat hetzelfde gebeurt wanneer je verkeersinfo in je menu oproept. De cursoren zullen dan ook niet de richting uitgaan die je verwacht, maar de windrichting opzoeken. Naar ik verwacht dus.

Groet,
JW
Normaliter rij ik met de kaart in N-richting. Vanavond even geprobeerd wat er gebeurt bij "rijrichting".

Daarbij de bevestiging wat jij al beschreef, als je gaat scrollen, bij voorbeeld om een flex-via te maken, springt de kaart op N-richting.
Hoe was dat bij eerdere SW? Ik heb dat nooit uitgeprobeerd :idea:

Voorts heb ik gemerkt dat je bij "rijrichting" geen "verkeersinfo" kunt kiezen in het menu, ook als er wel driehoeken op de kaart staan.
En dus ook hier de vraag: was dit altijd al zo?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Voorts heb ik gemerkt dat je bij "rijrichting" geen "verkeersinfo" kunt kiezen in het menu, ook als er wel driehoeken op de kaart staan.
En dus ook hier de vraag: was dit altijd al zo?
Ja, dat was altijd al zo. Bij instelling op 'rijrichting' is het aantal te kiezen opties in het menu kleiner en is 'verkeersinfo tonen' ook in de oudere software niet mogelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

JW schreef:Daarbij de bevestiging wat jij al beschreef, als je gaat scrollen, bij voorbeeld om een flex-via te maken, springt de kaart op N-richting.
Hoe was dat bij eerdere SW? Ik heb dat nooit uitgeprobeerd :idea:
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dit bij de oudere versies was. Ik heb hem ook altijd op noordelijk staan. Wellicht is er iemand die de oude versie er nog op heeft staan die dit even wil proberen?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

re

Bericht door laurens »

hallo

vandaag de mo 5598 binnen gekregen

Laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Goed om te horen! En wat zijn jouw eerste ervaringen? En zou je daarbij je HWID kunnen vermelden?

Alvast bedankt,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

re

Bericht door laurens »

hallo

hw 0106

Mijn eerste ervaring na rit van 5 km
Had eerst mo 5597 erop staan niet de sr

De splitscreen functie van boordcomputer vindt ik handig
( zonder te veel knopen in druken zo bij het boordcomputer)

Nadeel:
1 Mijn favoriete knop werkt niet meer
( krijg niet geprogrameerd)

2 in info menu zie ik V info op route lichtblauw ipv donker blauw
Is dus ook niet te zien Jammer gebruikte ik wel veel

3 flex punt krijg ik niet voorelkaar is voor mijn nieuw
Kan wel invoeren maar krijg hem dan niet ge enterd

Laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

A.d. punt 1: Wat lukt dan niet? Werkt je AB niet goed of is het wellicht een probleem met de software?

Punt 2: Dit is alleen te benaderen als er ook daadwerkelijk info op je route is. Anders doet ie het inderdaad niet.

Punt 3: Je moet eerst een route plannen naar je bestemming (eventueel met vast via-punt). Dan klik je op 'Begeleiding'. Vervolgens kan je scrollen in je scherm naar een bepaald punt en dan druk je op OK van je AB en kies je 'Opslaan'. Dan staat daar het flexibele routepunt. Het systeem gaat dan herberekenen en in eerste instantie blijft de originele route gehandhaaft. Daarna wordt het eventueel aangepast (je krijg geen bevestiging ervan ofzo).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

re

Bericht door laurens »

hallo Toho,

bedankt voor de info
zal het eens testen als ik file op de route krijg.

afstandsbedieng heeft altijd goed gewerkt.
Maar kan dat testen want heb 2 maal een rc 5400

het flex punt doe ik zoals jij beschrijft
maar hij gaat herberekenen en komt er dan niet uit
met een route +- na 3 min nog geen route
zal dit opnieuw gaan testen.

laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

re

Bericht door laurens »

Hallo

De tweede afstandsbediening werkt favoriete wel
is dus defeckt de afstandsbediening

Inderdaat is v info op route wel te zien als er file op de route staat

Flex punt berekenden hij niet omdat ik 10 meter van de weg afstond
dus op de weg berekent hij het wel.

Laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi Laurens,

Bedankt voor de terugkoppeling. Goed om te horen dat alles goed werkt.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb vandaag ook een officiële versie thuisgestuurd gekregen (na een verzoek bij C-IQ).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

In een ander topic had ik het ook al gezegd, maar ik zal het voor de volledigheid ook hier even neerzetten (om zo alle verbeteringen met de software bij elkaar te hebben): ik ga vanaf zaterdag 29 april naar Frankrijk en rijd dan door Luxemburg heen. Daar was een bug in de software m.b.t. TMC. Als ik daar doorheen reed dan ging de optie "Verkeersinformatie gebruiken" uit. Op zich is dat wel logisch, want er is in Luxemburg geen TMC. Maar als ik dan Luxemburg uitkwam (danwel Frankrijk in (heenreis) danwel België in (terugreis)) ging die optie niet aan. Dit bleef dus uit staan. Ik zal, als ik daar doorheen kom, kijken wat er met de nieuwe software gebeurt. Ik ben met de MO5597 niet door Luxemburg geweest, dus daarmee kan ik niet vergelijken. In de MO5595SR zit de bug in elk geval nog wel.

Deze bug trad trouwens niet alleen op in Luxemburg, maar ook bij sommige grensovergangen tussen België en Frankrijk. Welke dit precies waren weet ik niet, want ik ben daar nooit geweest. Ergens op het forum moet wel iets staan hierover, maar waar...

Als ik meer weet over deze bug laat ik het weten.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Inmiddels nog niet naar Luxemburg geweest (doe ik volgende week), maar wel al een andere ervaring met de nieuwe software. Ik heb zeer regelmatig dat als ik in split-screen rijd met de boordcomputer en dan kort op de favorietenknop druk (deze staat geprogrammeerd als zijnde naar het INFO-menu te gaan (waar je TMC-zenders kan kiezen, V-info kan opvragen, etc.)) en dan een functie kies, dus bijvoorbeeld TMC-zender kiezen, dat het systeem dan hangt. Een echte logica is niet te ontdekken, maar mijn idee is dat als je het 10x achter elkaar doet dat het dan gegarandeerd gebeurt. Het systeem hangt is zoverre dat eigenlijk alleen het beeldscherm 'bevroren' is. Harden en zachter zetten van het geluid, navigatiebegeleiding, etc. doen het nog wel. Alleen het scherm is bevroren en je moet echt de spanning helemaal eraf halen (contact uit en ongeveer een minuut wachten) wil het weer werken. Bij vorige versies was dit nooit een probleem.

Als ik geen split-screen gebruik gebeurt dit nooit... Iemand dezelfde ervaringen?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo ToHo,

Nee, tegen dit probleem ben ik (nog) niet aangelopen. Dat kan ook komen doordat ik met de RC5000 werk, en dus die favorieten functie niet heb. Als ik naar TMC zenders wil moet ik een aantal menustappen door, en dat gaat iets langzamer dan via de favorietentoets. Wellicht zit daar het verschil.

Ben benieuwd of anderen dit ook herkennen en meegemaakt hebben.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Bericht door pwvandeursen »

Ik maak het ook af en toe mee met mijn ms5000, maar dan alleen tijdens het opstarten. Als ik het contact aan zet en dan het scherm (ook andersom gebeurt het) dan hangt het systeem, moet ik de spanning eraf halen, contaact en en dan werkt het weer.

Jou probleem klinkt dus een beetje het zelfde. maw, had je er tijdens de vorige SW ook last van? is het SW of is het HW? Hebben andere er ook last van op andere systemen?
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoewel we het hier hebben over twee verschillende systemen (ik heb een MS5500 en jij een MS5000) had ik het in vorige versies helemaal niet. Het is gekomen sinds dat de split-screen functie is toegevoegd. Ik heb MO5597 vrijwel niet gebruikt, dus daarmee kan ik niet vergelijken. Het probleem treedt ook alleen maar op als ik in die split-screen zit (met boordcomputer).

Het zou inderdaad, zoals JW zegt, kunnen dat het een conbinatie is met de RC. Iemand anders dezelfde ervaringen?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “C-IQ zaken”