TeleAtlas Europa CD, zitten er ook TMC codes op?

Alles met betrekking tot TeleAtlas software
TangoBravo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2004 19:18

TeleAtlas Europa CD, zitten er ook TMC codes op?

Bericht door TangoBravo »

Zoals wellicht de meeste gemiddelde gebruikers gebruik ik mijn VDO-Dayton MS-5000 grotendeels in Nederland, en sporadisch in het buitenland. Met vakantie gaan we nu naar Duitsland en Denemarken.

Ik ga nu weer eens nieuwe kaarten kopen. Mijn Benelux CD is 2 jaar oud, en mijn Europa-pakket 5 jaar. Nu kan ik kiezen voor
1. Het Navtec Europakket
2. Het TeleAtlas Europapakket
3. De Teleatlas Benelux CD incl. de Europa hoofdwegen CD.

Waarschijnlijk heb ik aan het laatste genoeg, bovendien is het 't goedkoopst. Alhoewel... ik kan het bij de zaak declareren, en dan vallen de kosten uiteraard mee :wink:

Een belangrijke factor voor mij is of de TMC code's voor o.a. Duitsland ook op de EuropaCD staan. Wanneer dat namelijk niet het geval is, dan vervalt deze optie voor mij, gezien het gemak wat ik tot nu toe daar in Duitsland van gehad heb. Tot nu toe heb ik diverse leveranciers gevonden voor deze CD, maar de meesten laten na hier informatie over te geven.

Wanneer er geen TMC op de Europa CD staat, zal ik een keuze moeten gaan maken tussen het Navteq en Teleatlas Europa-pakket, en dan zoek ik degene die de beste dekking heeft voor Denemarken, Noorwegen en Zweden.

Ik sta open voor adviezen....

T B
Leer van de fouten van anderen.
Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Volgens mij haal je wat zaken (uit het C-IQ-gebeuren? Niet geldig voor een MS5000, die is non-C-IQ) door elkaar.
Als je een MS5000 hebt met een losse TMC-box, dan krijg je (daar waar uitgezonden) TMC oftewel verkeersinfo door.
Punt.
Of je nu TA of NavTeq of BMW of VDO-cd's hebt, dat maakt niet uit.[/url]
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TangoBravo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2004 19:18

Bericht door TangoBravo »

Laat ik mijn vragen dan wat duidelijker stellen:

Teleatlas verkoopt een Benelux CD, waar apart een Major Roads of Europe CD bij wordt geleverd. De shop van Teleatlas vermeldt over deze CD's het volgende:

<begin aanhaling>

100% Stratennetwerk
100% Huisnummers
184.000 Standaarddiensten (hotels, parkings,...)
Dynamische routebegeleiding (B, NL)*
Adresselectie via postcode (B, NL)
Invoer straat zonder selectie van stad
Extra CD – Major roads of Europe:
A, AND, B, CH, CZ, D, DK, E, F, FIN, FL, GB, GBZ, IRL, I, L,
MC, N, NL, P, PL, RSM, S, V

EAN: 4 103590 914187

*Beschikbaarheid is afhankelijk van het navigatiesysteem en van de uitzending van TMC/RDS

<einde aanhaling>

De dynamische routebegeleiding, of TMC, wordt hier met een sterretje specifiek aangeduid bij (B, NL). Bij de Extra CD- Major roads enz. staat géén sterretje. En er staat níet bij dat deze CD ook dynamische routebegeleiding heeft. Dat kán dus betekenen dat er geen TMC info op die Major Roads of Europe CD staat. Vandaar mijn 1e vraag.

En mijn 2e vraag gaat uit van de stelling dat er geen TMC op die Major roads CD staat, en dan zou ik willen kiezen tussen het Navteq en Teleatlas volledig Europapakket op basis van de beste dekking voor Scandinavië.

Zo iets duidelijker?

T B
Leer van de fouten van anderen.
Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Topic starter heeft wel gelijk met z'n vraag. Je krijgt alleen TMC info als de codes op de CD staan, dat zijn de codes die zitten in de LT (location table) van een landen CD. Als die niet op de betreffende CD staan krijg je een zwart TMC symbooltje in je scherm.
Ik heb dat een keer ondervonden met een 2002 F-CD, waarop wel de MRE's stonden maar niet de TMC codes van die MRE's. En vervolgens liep ik me toch in een file fuik toen ik bij de belgisch nederlandes grens kwam, zondagavond laat. En even een CD wisselen kon niet, ik kon niet bij m'n PC vanwege de bagage. Dát is toen voor mij de voornaamste reden geweest om over te stappen op m'n huidge DVD systeem.

Terug naar de vraag: ik weet het niet hoe dat zit met die TMC codes op de MRE CD. Ik herinner me iets van Gerritje over dit punt, maar ik kan dat niet zo gauw vinden. Hopelijk leest hij mee :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Weer wat bijgeleerd (die wist ik echt niet!)
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Higgy schreef:Weer wat bijgeleerd (die wist ik echt niet!)
Bij gelegenheid vertel ik je er wel wat meer van/over :idea: :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Of er ook TMC-codes op staan weet ik niet, maar ik kan je wel vertellen over mijn ervaringen in Scandinavië. Ik ben met de auto naar Noorwegen gegaan (door Denemarken en Zweden) en ben zo ook weer terug gereden. Mijn mening is als volgt: als je in Denemarken en Zweden moet zijn kies ik voor Navteq (geen fouten ontdekt onderweg, terwijl de demoroute met de TeleAtlas DVD enkele 'vreemde' begeleidingen gaf (omrijden om op snelweg te komen, enkele doorgaande wegen 'mijden', etc.). Nu wil ik wel daarbij opmerken dat de Navteq DVD ook wel fouten zal bevatten, maar ik ben ze niet tegengekomen (en nee, ik heb niet alleen maar over snelwegen gereden, maar ook enkele stukken binnendoor (ook door centra enzo)).

Voor Noorwegen is het iets anders. Daar heeft Navteq alles van kaarten gedigitaliseerd en hebben ze slechts 'enkele' wegen zelf gereden (om e.e.a. te controleren / aan te passen). Dat 'enkele' slaat dan op alle hoofdwegen (zeg maar in Nederland de A en N-wegen (+ enkele belangrijke doorgaande wegen)). Ook de grote steden zijn gecontroleerd (uit mijn hoofd zijn dat Oslo, Bergen, Stavanger en Trondheim). Alle andere wegen e.d. staan er wel op, maar zijn niet gecontroleerd. Dit heeft tot gevolg dat je dus wel gewoon kan navigeren, maar je weleens in een straat gestuurd wordt die eenrichting is ofzo (omdat dit dus nog niet gecontroleerd is). Toch was ik uitermate tevreden over de Navteq database. In de tussentijd, ik ben vorig jaar geweest, heeft Navteq ook e.e.a. aan de database toegevoegd / gecontroleerd, dus de database is er alleen maar beter op geworden. Hoe de exacte dekking van TeleAtlas in Noorwegen is weet ik niet, maar ik heb daar ook de DVD even geprobeerd (in demo-modus) en heb niet echt verschillen kunnen ontdekken. Met de TeleAtlas DVD kan ik enkele plaatsen selecteren die niet op de Navteq DVD te selecteren waren (de geometrie is wel aanwezig, alleen geen plaatsnaam), maar andersom was dit ook het geval. Ik was dus zeer tevreden over de database van Navteq, maar ik wil niet zeggen dat TeleAtlas niet goed is in Noorwegen.

Over Finland kan ik eigenlijk niks zeggen m.b.t. de database e.d. Wellicht dat anderen hiermee ervaring hebben??

Even kort samengevat: of er op de MRE CD TMC-codes zitten weet ik niet. Mocht je voor het Europa-pakket kiezen, dan zou ik persoonlijk voor Navteq gaan om bovengenoemde redenen.

Succes met je keuze! Laat je het ons even weten wat het geworden is?

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Heb ik het bij het rechte eind als ik denk dat jouw ervaringen van vorig jaar zomer dateren, met de DVD van eind 2004 als ik het wel heb??
In die tussentijd is er wel het eea aangepast, zowel bij TA als bij Navteq.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Dat klopt. Dat heb ik ook aangegeven. Daarom gaf ik ook aan dat er waarschijnlijk in de database al e.e.a. is veranderd is (zowel bij Navteq als TeleAtlas). Ik had die ervaring in 2005 (met een database van Q4 2004) en het zal nu alleen maar beter zijn :). Neemt niet weg dat ik toch voor Navteq zou kiezen (die was m.i. toen in Denemarken en Zweden beter en heb tot op heden geen andere ervaringen daar opgedaan en derhalve nog geen reden om mijn mening bij te stellen)...

Maar het kan nooit kwaad om nog even expliciet te vermelden wanneer ik die ervaringen heb opgedaan en dat er in de tussentijd bij zowel Navteq als TeleAtlas verbeteringen zijn doorgevoerd... ;).

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Heren, Heren,

Gerritje heeft meegelezen na een PB'tje van een collega en kan bevestigen dat op de MRE CD 2006/2007 van TeleAtlas volop TMC codes aanwezig zijn. Als ik deze CD in mijn eigen MS5000 stop werkt TMC normaal met een groene stationsindicatie.
AIn mijn eerdere berichtgeving heb ik ook een oordeel gegeven over dit nieuwe pakket waarvan ik nog steeds vind dat het oude wijn in nieuwe kruiken is.
Ondanks mijn correspondentie en gesprekken met VDO en TeleAtlas heeft men niets meer laten horen.
Mijn mening blijft overeind dat de Benelux CD 2006/2007 een 2005 CD is met een ander label.

En dan nog een reactie op de uiteenzetting van ToHo:
In mijn andere posting over Teleatlas blijkt wel dat de C-IQ editie 2006/2007 niet kan worden vergeleken met de de losse CD's voor de non C-IQ apparatuur. En ook is mij gebleken dat een recentere database (volgens de ABSTRACT) geen enkele garantie inhoud voor de werkelijke actualiteit van deze gegevens.

Hoewel de dekking in bepaalde landen duidelijk minder is zou ik op dit moment opteren voor de Navteq edities van BMW wegens de aanwezigheid van MRE's op elke CD
Het nadeel is dat er geen postcodes op staan en dan QXS niet werkt met deze CD's.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor je uiteenzetting, een zeer welkome aanvulling :wink:
Hoewel de dekking in bepaalde landen duidelijk minder is zou ik op dit moment opteren voor de Navteq edities van BMW wegens de aanwezigheid van MRE's op elke CD
En voor de volledigheid: ook daar staan de TMC codes op de MRE's?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Op de BMW Navteq CD's staan de MRE's op elke CD en ook zijn op elke CD de TMC codes aanwezig. Of het werkt is afhankelijk van de lokatie. Bijv in Groot Brittannië, Frankrijk en Duitsland zijn er nog andere systemen.
Voor GB is een aparte duurdere CD te koop van Navteq of TA waarmee ook daar TMC te ontvangen is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Oftewel, de TMC codes staan er wel op maar het hangt van je systeem af of je ze kunt gebruiken.

Voorbeeld: V-Trafic in Frankrijk, zie ook het draadje Ervaringen met V-Trafic in Frankrijk.
Gebleken is dat de codes wel op de CD staan, maar dat je systeem dat moet ondersteunen. BMW doet dat voor z'n systemen, Renault ook, maar niet alle Navi's doen dat zo maar.
Mijn syteem ondersteunt dat wel omdat ik een speciale TMC box heb, de VDO's die niet zo'n box hebben doen dat niet. Of je moet al een C-IQ systeem hebben waarbij je de V-Trafic apart kunt vrijschakelen via een code door daar voor te betalen.

Iets vergelijkbaars geldt voor TMC-Pro in Duitsland en ITIS in de UK. De codes staan dan wel op de CD, je kunt daar echter niks mee omdat je systeem dat niet ondersteunt.

Terug naar de oorspronkelijke vraag: de TMC codes staan dus op die BMW CD's en dat betekent dat je ze kunt gebruiken. Behoudens in die gevallen dat sprake is van Pay-TMC, dan is er wat meer nodig.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TangoBravo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2004 19:18

Bericht door TangoBravo »

Heren,

Een heleboel antwoorden, hartelijk dank!

Ik heb overigens een VDO-Dayton MS-5000 PC-5000 en de nieuwste TMC box (MT-5011?), just for the record.

Ik heb nog geen besluit genomen, laat dit allemaal even op mij inwerken, en ga nog eens wat prijzen vergelijken. Ik wist overigens niet eens dat er speciale BMW sets waren (lees te weinig op deze site denk ik dus), en moet daar dan ook maar eens de prijzen van opvragen.

Maar toch nog even een extra vraagje:

Ik lees dat Navteq MRE op hun CD-ROM's zet maar mijn ervaring met MRE op wat oudere Navteq's en ook mijn laatste (2 jaar oude) Teleatlas CD-ROM is dat die MRE's uiterst beperkt zijn. Diverse plaatsen zijn niet te vinden, en ook waren ze niet bruikbaar om bijvoorbeeld langs de Duitse autobahn omleidingsroute's weer te geven, simpel omdat die wegen die dicht langs de autobahn liepen er niet op stonden.

Misschien is dat allemaal recent sterk verbeterd, de Teleatlas MRE claimt nu dat ze zo goed als alle secundaire wegen bevat, hebben jullie daar al ervaring mee?

T B
Leer van de fouten van anderen.
Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Alle MRE's en ook op de TA MRE zijn uiterst beperkt en het gebruik van TMC in combinatie met zo'n CD zal niet gauw leiden tot bruikbare omleidingsroutes omdat de secundaire wegen er in zijn algemeenheid gewoon niet of niet voldoende op staan. Voor verkeersinformatie zijn deze CD's in combinatie met een TMC box wel bruikbaar.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TangoBravo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2004 19:18

Bericht door TangoBravo »

Toho_NL vroeg mij in een vorige posting om te laten weten wat het geworden is.

Wel, ik ben even 'de markt' op gegaan, en tot dusver ben ik het volgende tegengekomen:

De goedkoopste aanbieder die ik tot nu toe gevonden heb voor het Europapakket van TeleAtlas 2006 vraagt 260 euro.
De goedkoopste aanbieder voor het Navteq Europapakket vraagt 280 euro (Uiteraard is dat ook de nieuwste versie)

Maar omdat Gerritje zo expliciet de BMW Navteq's noemde ben ik maar eens een BMW dealer gaan bellen. En daar kan ik geen zogenaamd Europapakket kopen, maar wel alle losse CD-Rom's, voor slechts 160 euro per stuk.... Ze hebben wel zo nu en dan eens een speciale aanbieding, dan kun je overjarige CD's kopen in een combinatiepakket, maar ja, ik zocht dus niet naar overjarige kaarten, (die heb ik al...).

Kortom, met mijn wensen kan ik blijkbaar alleen maar kiezen tussen:
TeleAtlas (met kennelijk toch wat incompleet kaartmateriaal) voor 260 euro
Navteq (met meer tevreden gebruikers) voor 280 euro

De uiteindelijke keuze ligt dus redelijk voor de hand, niet zeuren over die 20 euro prijsverschil, en dus.....

Tenzij iemand nog een betere suggestie heeft?

In ieder geval hartelijk dank voor alle opmerkingen en adviezen.

T B
Leer van de fouten van anderen.
Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mijn suggestie om voor de BMW navteq CD's te keizen werd mede ingegeven door het feit dat de MS5000, hoewel nog een redelijk snel systeem, ook baat heeft bij het niet aanwezig zijn van "onnodige" overhead zoals allerlei reisinformatie. Hierdoor kan de hoeveelheid informatie op de CD wel tot 100% groter worden. De MS5000 leest een BMW navteq CD duidelijk sneller dan een zelfde editie met de Michelingids erop en dat scheelt.
Anderzijds bevat de BMW Cd geen postcodes en is QXS niet mogelijk.

Ook in jouw geval zou ik opteren voor het Europapakket van Navteq. De info is in Beneluxl actueler maar in Frankrijk en Spanje stukken minder uitgebreid dan TeleAtlas.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Over Spanje kan ik niets zeggen, maar bij Frankrijk durf ik dat niet zo hard te beweren... Er is een vergelijkingstopic gemaakt over deze kwestie, maar kan hem zo ff niet meer vinden. Wellicht een idee om daar nog een keer een vergelijking te starten (en weet jij de link nog)?

Groeten,

Toho_NL.

P.s. dat Navteq Europapakket lijkt mij een goede keuze, ondanks de 20 euro extra.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TangoBravo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2004 19:18

Bericht door TangoBravo »

De bestelling is de deur uit, het is de Navteq geworden, alleen was de originele Navteq versie even niet in voorraad, maar wel de VDO-Navteq versie (uiteraard het 2006/2007) pakket, en dat was nou net toevallig 20 euro goedkoper. Dus voor dezelfde 260 euro als de TeleAtlas.

Daar doen we het dan weer een paar jaar mee, en dan komt de vraag aan de orde of de auto, die dan 6 jaar oud en 180.000 km zal zijn niet aan inruil toe is. En dan komt de vraag aan de orde of we de MS-5000 laten zitten, gaan overbouwen, of dat we in de nieuwe niet gewoon simpelweg een portable navigatie gaan zetten, want voor de prijs van een CD-pakket koop je nu ook al diverse modellen losse navigatie-apparaten.

Maar dat zien we over twee jaar dan wel weer, voorlopig spelen we bij de grens nog even discjockey (geen probleem, de computer is gemakkelijk bereikbaar onder de passagiersstoel), en laten we ons weer door heel Europa wegwijs maken.

T B
Leer van de fouten van anderen.
Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

voorlopig spelen we bij de grens nog even discjockey
En dat is helemaal niet nodig hoor.
Je zoekt je bestemmingsadres op de CD van het land van bestemming, legt dit vast en vervolgens stop je de CD van de Benelux er in en kun je vrolijk via de daar aanwezige MRE's rustig naar je buitenlandse bestemming rijden.

Je kunt andersom ook zo gauw je in de buurt van de snelweg bent, de bestemmingsland CD er in stoppen en dan tot aan je bestemming navigeren.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Tomtom GO 6100 World gebruikt kaart waarin nog veel fouten zitten, specifiek de huisnummers
    door Beckermanneke » 10 sep 2015 17:10 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 723
  • MMI 3G USA naar Europa
    door Errol1983 » 15 mei 2019 21:57 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 4
    Weergaves: 718
  • Europa verwijderen
    door Vindplaats » 31 jan 2016 10:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 628
  • Aanschaf sd kaart europa
    door Pegebe » 26 mei 2014 21:23 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 3130
  • garmin drivesmart 6i europa lmt-d
    door meugeo45 » 06 jan 2019 12:47 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 377
  • Mercedes Europa Audio 50 APS NTG-2
    door bullterrier » 08 sep 2014 21:25 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 953
  • Renault Carminat (4R/LPN) Europa V32 update?
    door Pvessem » 04 sep 2015 08:41 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 2211

Terug naar “TeleAtlas”