Inbouwhandleiding Magneti-Marrelli Connect gezocht

Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Inbouwhandleiding Magneti-Marrelli Connect gezocht

Bericht door Toho_NL »

Dit bericht is verplaatst door mij, Toho_NL, maar gemaakt door johanbo.
Johanbo schreef: hallo allemaal, gisteren een magneti marelli connect origineel uit fabriek type fiat ducato opgekocht.
wil ik gaan inbouwen in mijn camper met onderstel fiat ducato 2005, wie heeft voor mij inbouw handleiding en verdere nuttige informatie. ik ben monteur, dus met draadjes weet ik meestal wel raad, maar een handleiding is altijd iets makkelijker.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Zal eens even zoeken, heb inmiddels wel een Franstalige handleiding gevonden, maar die gaat dus over de RT3.
Wellicht dat ik op die site ook de connect vind, ze verkopen er in elk geval wel de navigatie cd's voor het connect systeem, voor verschillende landen. (En de Fiat Ducato staat daar bij genoemd)

---update---

Blijken dus verschillende Connect systemen te bestaan, de Connect-Nav en de Connect-Nav+
De eerste is een pijlen systeem, de tweede met uitgebreide display, maar wederom in verschillende smaken, namelijk de 'personen-auto' versie en de 'transport' versie.

Gaat het hier om dit systeem ? (transport versie)
Afbeelding

Of gaat het hier om dit systeem ? (personen-auto versie)
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johanbo
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2005 12:53

Bericht door johanbo »

Hallo Wmp , hier Jasper ..
Hartelijk dank alvast voor het meedenken !
Het betreft de volgens jouw benoemde "transport" versie , welke thuishoort in een Ducato (fiat) ... Waar begin ik aan? tis geen 25 of alpine !
Het is een systeem met een kaartweergave , het systeem werkt namelijk al op een omvormer met de voeding en massa aanwezig.
Nu heb ik vandaag ook verdere info gezocht en heb qua aansluitingen het volgende gevonden :

Als ik het goed heb , gerbruikt Fiat /Peugeot/LAncia hetzelfde of eenzelfde systeem .. je kan of MAgneti Marelli hebben of Siemens .

Morgen krijg ik een fax met hopelijk de posities , hoop niet in het Italiaans

gr Jb

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Hallo Johanbo/Jasper,

...systeem wordt ook in de Alfa 147 toegepast...Daarnaast in aangepaste vorm in de Citroën C5.

Siemens is in mijn zoekresultaten niet voorgekomen, maar indien daadwerkelijk Siemens, dan gaat een oplossing niet lang op zich laten wachten, want ze hebben een after-sales afdeling van 'heb-ik-jou-daar'...!

Heb inmiddels wel verschillende soorten handleidingen en informatie over dit systeem gevonden.

Basis 'lijkt' de RT3 te zijn (onder de naam Telematik/Telematique), maar per per merk auto waar ze in gebouwd zijn, en dan nog eens per model lijken er zeer veel verschillen te zijn.
(zo heeft de Alfa versie geen MP3 ondersteuning, om maar wat te noemen, en zijn ze zeker niet allen te vergelijken met een RT3, en dan heb ik het nog geen eens over de verschijnings vorm (RT3 is doorgaans een 1-din toestel))
Gerucht gaat dat er een universele aansluiting gekomen is vanaf de RT3, waarvan ik inmiddels de (Franstalige) beschrijving toegemaild heb gekregen.

Ook heb ik een algemeen blad gevonden, met veel spraak commando's (systeem is namelijk met de stem te besturen, o.a. de radio!). Deze lijken voor alle Connect systemen van toepassing te zijn, met of zonder stuurhendel bediening.

Voor de rest ben ik abusievelijk op veel update software gestoten, leken nette site's te zijn, heb ik weer....!!

Daarnaast is mij duidelijk geworden dat je de Fiat Ducato hebt, en de Hymer, en daar behoorlijke (bedradings) verschillen in kunnen zitten.
Beiden gebruiken Fiat Ducato als onderstel, alleen de Hymer (soms zelfs met dubbele achteras) heeft toch wel degelijk verschillen t.o.v. zelfs de meest complete Fiat Ducato die 'omgebouwd' is.

Wanneer je in dit forum de zoek opdracht gebruikt, en daar als zoekterm Connect intoetst, ga je nog veel meer wetenswaardigheden tegenkomen.

(sterker nog, tijdens mijn zoektochten via Google kwam ik 'weet-niet-hoe-vaak' terug op deze site... :lol: )

Helaas ook veel slechte referentie's tegengekomen, o.a. ten aanzien van de kosten van het connect systeem, en dat deze niet tri-band is maar dual-band, zodat niet iedere GSM provider er raadt mee lijkt te weten.

Zonder meer een leuk systeem, zelfs met internet toegang wanneer alle optie's gebruikt worden (leuk, want NavigatieForum is via WAP bereikbaar), maar een goede handleiding lijkt over het algemeen over het gehele internet gezocht te worden.

Inmiddels wel een adres verkregen om die te krijgen....dus nog even afwachten.

(ps. naar de fax met mogelijk aansluitingen ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd, kan ik hem eens naast de info die ik al heb leggen.)

Indien het een Fiat Ducato is, zou ik graag willen weten wat het bouwjaar is, en of het een Diesel of Benzine is.
Indien het een Hymer is, gaarne op welk basis-chassis (waarschijnlijk wel een lwb) en motor van een Ducato, maar toch, het gaat moeilijk worden, want Hymer heeft eigen bedrading toegepast.

Van Fiat-Duitsland heb ik een e-mail terug gehad, dat we het beste naar de Fiat bedrijfswagens afdeling in de buurt konden gaan, en daar om nadere inlichtingen konden vragen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jasper11turbo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 sep 2004 18:00

Bericht door jasper11turbo »

stuurbediening ? Ik zal die faxen naar je toe faxen ! . tja , elke info die je maar wil hebben , ook voor Renault
laguna2 GT 205pk met ITS navi
Alpine v6 Turbo
25 v6 inject
11 Turbo
25 2.0 Turbo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jasper11turbo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 sep 2004 18:00

Bericht door jasper11turbo »

Hallo Wmp,

het betreft inderdaad een hymer ,
een B541 voorzover ik mij niet vergis met een zogenaamde power motor .

Heel eerlijk , ik ben totaal onbekend met bedrading fiat , maar kan renault dromen .. daarom heb ik er 6 maanden geleden , toen de hymer nieuw was een orginele renault Carminat navigatie ingebouwd .. Voor de liefhebbers heb ik eventueel foto,s hiervan . (16x9 scherm)

Die gaat er dus uit . simpelweg omdat er geen mooie plaats is voor het beeldscherm en orgineel toch leuker "kan" zijn.

Dit is dus het toestel van fiat exact,
foto,s heb ik overigens ook van dit forum .
Afbeelding
en de voorzijde (minder belangrijk in dit topic)
Afbeelding

waarvan ik het volgende te weten ben gekomen :
groen is telefoon antenne ?
grijs is GPS antenne?
Iso is duidelijk
mini iso is o.a. voor cd wisselaar en ;
De witte stekker schijnt voor de trip computer te zijn , signalen afkomstig van rekeneenheid dieselinspuiting
verbruik,
snelheid,
dat soort dingen ? zegt men .

maar ik begin te twijvelen want lees hierboven van wmp dat er ook een stuurbediening moet zijn ? vanzelfsprekend heeft die ook een stekker ..

groet jasper

Gaan Fiat nogmaals om schema,s vragen .. Lancia heeft ook eenzelfde systeem maar is niet echt duidelijk en dus te risicovol
laguna2 GT 205pk met ITS navi
Alpine v6 Turbo
25 v6 inject
11 Turbo
25 2.0 Turbo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Niet ieder Connect systeem heeft een stuurbediening (of spraak herkenner), in dit geval vervangt de toets met het luidsprekertje erop de stuurbediening.

Werkt heel leuk :
- druk op de toets, je hoort <beep>
- je zegt dan 'Frequency'
- Je hoort het systeem zeggen 'please give frequency'
- dan zeg je 1 0 1 point 5
- het systeem zegt dan 101.5...searching <beep>
- <beep> frequency found and set
(ongeveer zo, machtig mooi gewoon!)
- store in memory
- <beep> memory bank please
- bank 1
- <beep> frequency 101.5 stored in memory bank 1
(etc. , ook qua navigatie)

Van die stekkers, tsja, ik heb een dergelijke antenne op mijn Renault zitten, maar de stekker door de firma Bmis overlaten zetten (info@bmis.nl)

De aansluiting zoals afgebeeld, heb ik dus wel een pin bezetting van.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jasper11turbo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 sep 2004 18:00

Bericht door jasper11turbo »

Zou ik die pin bezetting mogen ontvangen van u ?

Spraakherkenning !!! Krijg steeds meer zin !!

info BMS , dank u dank u
laguna2 GT 205pk met ITS navi
Alpine v6 Turbo
25 v6 inject
11 Turbo
25 2.0 Turbo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

...zal de complete handleiding (onder voorbehoud correctheid, is Franstalig, een taal die ik niet meer machtig ben) toemailen.

Spraakherkenning blijkbaar onder voorbehoud (mail ik je ook toe)

(overigens, wanneer je bmis benaderd, geef hem dan ook de url van dit topic.
Dit bedrijf heeft het echt zeer druk, en staat naar mijn weten in Friesland en omstreken zeer hoog aangeschreven qua inbouwen, die heeft echt niet de tijd om van alles op de hoogte te zijn van tal van fora. (overigens, ze bouwen in aan huis, en eigenlijk zou ik je willen aanraden bmis in dit geval in te schakelen, ze zitten niet ver uit je buurt, en zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en qua inbouwprijs zeer laag!))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johanbo
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2005 12:53

Bericht door johanbo »

Hallo ,

We zijn gestopt met het project orginele navigatie.
Niet dat het niet haalbaar is , maar 1 ;

- de navigatieunit past helemaal niet zomaar in het dashboard , dit had de verkopende partij foutief vermeld ..
Die zei dat het "er" zo inpast.
- de verdere tijd ontbreekt om er verder in te spitten ,
- de camper is verkocht , omdat we ziek werden van alle storingen en mankementen die aan de "nieuwe"camper mankeerde. (Fiat)

Ik wil hierbij iedereen hartelijk danken voor al het meedenken vooral WMP !

EN wens iedereen een happy nieuwjaar.

Groetjes Jasper

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Peugeot 5008 Blue Lease Executive > Connect Nav welke updates
    door MeMyself » 08 sep 2015 16:31 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 13989
  • Gezocht 1 din klapscherm navi
    door Cuzoen59 » 08 mei 2016 14:47 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 514
  • Gezocht TNS510 update
    door Benji » 24 apr 2018 16:13 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 1807
  • Softwareupdate MS5000 gezocht
    door Tice » 30 jul 2017 17:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 497
  • Zenec 2010 hulp gezocht
    door Geijsel » 22 jan 2018 14:41 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 0
    Weergaves: 496
  • DNX5240BT KAART UPDATE GEZOCHT
    door Pieter S » 07 jun 2018 22:30 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 1005
  • frontje gezocht Becker Online Pro
    door fransoos » 11 mei 2014 15:15 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 1124

Terug naar “Magneti-Marrelli”