Hulp gezocht na aanschaf nieuw Europe 2007 supercode

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
bruintje66
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:23

Bericht door bruintje66 »

goh meen je dat nou echt. Is hier zelfs een contact persoon bij VDO bekend?? Zullen ze leuk vinden.
Maar dat ik ze zal moeten bellen, tja het is niet anders.
Meestal zit je bij dergelijke hulpdiensten een half uur in de wacht en dan nog het probleem uitleggen etc etc.
Al met al ben je dan anderhalf uur kwijt aan een telefoontje. En dat tijdens mijn eigen werktijd.
Zal eerst moeten kijken of mijn werk dat wel toelaat.

Zou de garage dat eigenlijk niet voor zijn rekening moeten nemen? Die zijn toch officieel VDO Dealer? Ik heb het navigatiesysteem tenslotte bij hun gekocht. Vervolgens vorige week mijn auto laten keuren, service beurt en ook gevraagd of ze een nieuwe cd wilde regelen. Toen ik de auto op ging halen kreeg ik te horen dat ik zelf de software aan moest vragen bij VDO. Nu snap ik wel waarom. Hahaha.

Nou laten wij het beste maar van hopen en ik hou jullie natuurlijk op de hoogte.

gr. Bruintje66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bruintje66
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:23

Bericht door bruintje66 »

Laatste update,....

Mijn zwager is inmiddels hier en die heeft een paar maanden geleden het software pakket europe 2006/2007 aangeschafd. Hij had zijn cd's meegenomen.

Als hij nu zijn cd in mijn navigatie doe blijft hetzelfde probleem van kracht.
Echter als hij mijn nieuwe cd in zijn navigatiesysteem doet (ook een MS 4200RS) dan zou hij die zo kunnen aktiveren.
Geen foutmeldingen ed.

Hiermee wordt eigenlijk bevestigd dat het probleem waarschijnlijk idd te zoeken is in de richting van SW versie.
Ik heb SW 5.06 en hij heeft SW 6.50. Hij kan bijvoorbeeld ook gewoon tijdens het rijden navigeren.

Tja, morgen weten wij hopenlijk meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nou dan llen je die software CD van hem en dan update je je eigen systeem daarmee. Dat is trouwens toch wel verstandig om te doen.
Als daarna het probleem is opgelost ben jij blij en heb ik gelijk.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TNZKKA
Normal Member
Normal Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 24 mar 2005 20:52

Bericht door TNZKKA »

Mijn eerste MS4200RS was ook een BPM model, dus geen invoer onder het rijden.

Ná update met MO4265SR bleef dat onmogelijk voor zover ik mij herinner. Is dat een complicatie in deze discussie?

De sporen van die update-discussie (hoe precies en zo) moeten nog ergens in dit forum staan: viewtopic.php?search_id=617573663&t=5500
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ja die discussie is bekend
Maar zoals ik al aanhaalde, Fransnacht beweert dat de beperking zou zijn opgeheven.
Hoe dan ook, de update brengt in ieder geval verbetering en wie weet ook wel een bijdrage in de oplossing van het probleem!
In ieder geval nog een meedenker erbij :idea:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bruintje66
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:23

Bericht door bruintje66 »

Mijn zwager kende ook nog een forum site en daar hadden ze het er ook al over. Het schijnt zo te zijn dat je idd een SW update moet doen en wel te verstaan de MO4265SR precies zoals TNZKKA ook al typt.

Ik heb dus alvast een mailtje gestuurd naar VDO maar ga toch morgen ook nog even telefonisch kontakt opnemen met ze. En mocht het zo zijn dat ik nog niet kan navigeren tijdens het rijden dan is dat jammer maar geen noodzaak. Ik ben het inmiddels de afgelopen drie jaar al gewend dus dat maakt niet zo veel uit. Zolang ik maar over de nieuwe wegen kan beschikken want ik woon in de buurt van de A50 en die wordt nog niet herkent op de oude versie. Heel lastig !!

Dat ze die SW update niet gewoon beschikbaar maken via het internet onder een kopje downloads of zo.

Gr. Bruinje66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

ps mensen van vdo..... dat zegt niet alles hoor!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Een paar uurtjes weg geweest, een familie aangelegenheid, en inmiddels is dit draadje al weer zooo lang geworden :wink:

Destijds had ik m'n twijfels of je de BPM SW 5.06 met de 6.5 kunt overschrijven, inmiddels weet ik uit ervaring dat het wél kan. Je kunt dan vervolgens in het diag-menu het vinkje uitzetten bij de snelheidsbeperking, of hoe dat daar ook weer moge heten, dan werkt het gewoon als een normale SW.

Wellicht heeft je zwager die SW nog, speel 'm dan maar in en verander desgewenst die instelling in het diag-menu.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bruintje66
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:23

Bericht door bruintje66 »

Hey JW,

Begrijp ik nu goed dat ik of de bijrijder na die update waarschijnlijk kan navigeren tijdens het rijden??
Dat zou dan een extraatje zijn voor mij. Niet noodzakelijk, wel handig.

Ik heb dus vandaag VDO gebeld en die hebben mij toegezegd dat ze de update SW opsturen.
Ik ben dus benieuwd naar de post morgen.

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte van het verdere verloop.
Alvast bedankt voor jullie inzet !!

Gr. Bruintje66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Yep, goed begrepen :wink:
FransNacht had het destijds dus bij het rechte eind toen hij hierover sprak. Ik heb dat een keer uitgeprobeerd, en het werkte.

Uiteraard moet ik een slag om de arm houden, zó heb ik dat geleerd. Eén proef is geen proef, maar ik zou niet weten waarom het bij anderen niet zou werken.
Aan jou dus om te laten zien dat het klopt :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bruintje66
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:23

Bericht door bruintje66 »

Nou mensen,

Eindelijk !! Afgelopen maandag had ik telefonisch en update cd aangevraagd nadat ik dat ook al zondag per mail had gedaan. Vandaag heb ik dan eindelijk die cd ontvangen en ingeladen. Het duurde zo'n kwartiertje. Vervolgens de landen cd ingedaan en de supercode ingevoerd. In één keer goed! Geen klachten meer. Even de taalinstelling aanpassen naar nederlands en alles werkt weer als vanouds. Even één blokje omgereden en de aanwijzingen waren al meteen hoorbaar en zichtbaar aanwezig.
Alleen dat navigeren tijdens het rijden heb ik nog niet voor elkaar gekregen want ik weet nog niet precies waar dat vinkje zou moeten zitten die ik dan uit zou moeten zetten. Ach een nieuwe uitdaging voor het komend weekend. En al zou dat niet eens mogelijk zijn dan ben ik al lang blij met deze upgrade.

Met andere woorden, wordt vervolgt!!!

Gr. Bruintje66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

want ik weet nog niet precies waar dat vinkje zou moeten zitten die ik dan uit zou moeten zetten.
In de eerste plaats dien ik je geluk te wensen met het behaalde resultaat. Ik moet zeggen dat ik zelf ook met genoegen constateer dat ik het bij het rechte eind heb gehad.
JW noemde reeds het "vinkje". Je gaat naar het menu Configuratie en dan Service of Diagnose. Daarvoor moet je als code 6330 invoeren. Vervolgens kun je daar het vinkje bij snelheidsbeperking weghalen. Voilá
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Nog even een opmerking: ga verder niet lopen klooien in dat diag-menu :!: :!:
Voor je het weet heb je een aantal zaken veranderd, met name bij de HIGH/LOW of de I/O's die maken dat je naar het service-center kunt om 'm te laten resetten :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bruintje66
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:23

Bericht door bruintje66 »

Nou heren,

Ongelooflijk !! Het was inderdaad binnen 2 minuten gepiept.
Bij mijn MS 4200RS moet ik geen vinkje weghalen maar juist een vinkje plaatsen bij "invoer mogelijk".
Klinkt als......

Jullie allemaal bedankt voor jullie ondersteuning !!!

Ik heb me in ieder geval nu wel voorgenomen om de gebruiksaanwijzing eens goed te gaan lezen want blijkbaar heb ik al die jaren niet hetgeen eruit gehaald wat wel mogelijk blijkt te zijn. Zo heb ik blijkbaar nu ook flitspaal service. Er verschijnt dan een waarschuwing in mijn display maar omdat je niet constant daar kijkt mis ik de melding met regelmaat. Er zal ongetwijfeld ook een geluidssignaal mogelijk zijn. En zo zal ik nog wel meer dingen ontdekken waar ikhet bestaan niet van afwist. Dat heb je als je een auto koopt waar al zo'n ding kant en klaar in zit en dat je tekst en uitleg krijgt van de verkoper. Dan denk je dat het niet meer nodig is om de gebruiksaanwijzing te lezen. Fout dus. Ook hier gewoon alles braaf doornemen.

Mzzl en tot binnenkort.

Bruintje66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bij mijn MS 4200RS moet ik geen vinkje weghalen maar juist een vinkje plaatsen bij "invoer mogelijk".
Voor het geval je het niet eerder gelezen hebt, vraag ik me ook af wat het sleuteltje betekent als ik in het menu C-IQ bevind. Links bovenin het schermpje.
Ik neem aan dat je ook dat "sleuteltje" niet meer in beeld hebt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Zenec 2010 hulp gezocht
    door Geijsel » 22 jan 2018 14:41 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 0
    Weergaves: 509
  • Dringend hulp gezocht Opel CD 500 MY2009/2010 Beneluxversie 2014/2015
    door Paultje Poets 1979 » 06 feb 2016 22:01 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 591
  • aanschaf navigatie
    door greet » 24 apr 2020 14:46 » in Aankoop advies
    Reacties: 0
    Weergaves: 248
  • aanschaf tweedehands pioneer avic-x3
    door gizmobinky » 04 mei 2016 21:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 4
    Weergaves: 863
  • Request dvd cover Audio RNS-E 2015 Europe
    door brainiak » 08 mar 2015 14:16 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 365
  • Hulp bij ontdekken map update
    door Maxb » 08 jan 2017 12:45 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 576
  • Graag hulp, Clarion vrx6570rz
    door Jtmeent » 10 feb 2019 22:45 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 596

Terug naar “C-IQ zaken”